Jouw vertrouwende houding is niet gek. Er wordt gelukkig lang niet altijd misbruik van gemaakt. Dat de printplaat niet kapot was is toch te bewijzen aan de hand van analyse fabriek?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:22 schreef ShoNuf het volgende:
Tja, van dat uurtarief baal ik ook. Ik heb daar eerlijk gezegd op het moment niet over nagedacht. Dacht dat het ongeveer gelijkwaardig zou zijn. De oude eigenaar is een prima kerel en ik dacht dat hij het aan een prima bedrijf verkocht had, stom.
Die printplaat ligt bij het storingsbedrijf en wie gaat betalen om hem te testen? (Als die voorzieningen er al zijn)quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:34 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Jouw vertrouwende houding is niet gek. Er wordt gelukkig lang niet altijd misbruik van gemaakt. Dat de printplaat niet kapot was is toch te bewijzen aan de hand van analyse fabriek?
Er is toch een medewerker langs geweest van de fabriek die iets kan verklarenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Die printplaat ligt bij het storingsbedrijf en wie gaat betalen om hem te testen? (Als die voorzieningen er al zijn)
Die kan een sterk vermoeden geven dat de print nog in orde was. Maar 100% zeker is het niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 10:08 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Er is toch een medewerker langs geweest van de fabriek die iets kan verklaren
Dat die printplaat dan vervolgens het nieuw geplaatste glasblok opblaast is niet de consument aan te rekenen. Ik zou daarom maximaal 1 gasblok + 1 printplaat betalen en arbeidskosten.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 10:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Die kan een sterk vermoeden geven dat de print nog in orde was. Maar 100% zeker is het niet.
Stel nu dat er iets in de oude print defect was en het gasblok opblaast. Monteur plaatst een nieuw gasblok, wat gelijk weer opgeblazen wordt. Plaatst dan een nieuwe print, maar heeft nu een opgeblazen gasblok.
Volgende monteur plaatst nog een nieuw gasblok en nu werkt het pas.
De kans dat die gebeurt is, is klein, maar niet onmogelijk.
Dus zolang de oude print niet is getest, is niet 100% te bewijzen dat deze in orde is.
En nee, oude onderdelen worden standaard niet getest, maar weggegooid of gereviseerd.
Is dat dan geen ontwerpfout dat je door een kapotte printplaat een gasblok kan opblazen?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 10:31 schreef Fer het volgende:
Stel nu dat er iets in de oude print defect was en het gasblok opblaast.
Het is niet netjes, maar het komt vaak voor. Ik had bijvoorbeeld een Agpo Ferolli waar de ventilator en branderautomaat elkaar konden slopen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat dan geen ontwerpfout dat je door een kapotte printplaat een gasblok kan opblazen?
Dat staat toch ook op de factuur ?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:16 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dat die printplaat dan vervolgens het nieuw geplaatste glasblok opblaast is niet de consument aan te rekenen. Ik zou daarom maximaal 1 gasblok + 1 printplaat betalen en arbeidskosten.
858,90 - 361,05 436,87quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:40 schreef ShoNuf het volgende:
Voorrijkosten ¤54,50
Arbeid ¤344,50
Print ¤361,05
Gasblok ¤98,85
Btw ¤149,07
Totaal ¤858,90
Wat is realistisch om te betalen?
De Agpo Ferolli’s waren afgelopen week bij kassa in het nieuws en werden de “Gevaarlijkste ketel” van Nederland genoemd.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is niet netjes, maar het komt vaak voor. Ik had bijvoorbeeld een Agpo Ferolli waar de ventilator en branderautomaat elkaar konden slopen.
Probleem is dat TS
1. Het bewijs, de printplaat niet heeft
2. Niet kan testen of deze goed is of niet.
Oh lol, gezien de hoge prijs dacht ik dat dat ding minimaal 2 keer was aangeslagen.quote:
Die had ik niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:04 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
De Agpo Ferolli’s waren afgelopen week bij kassa in het nieuws en werden de “Gevaarlijkste ketel” van Nederland genoemd.
https://www.telegraaf.nl/(...)o-ferroli-gevaarlijk
absurd hoog idd. Dat is leergeld wel vakerquote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
zelfs zonder printplaat zijn de kosten te absuurd om te betalen...
Gevalletje rechtsbijstand
Dat kan ook op de nodige review sitesquote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:39 schreef ShoNuf het volgende:
Ik ga de naam van het bedrijf niet noemen maar mijn ketel is een Vaillant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |