abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185799972
Cv ketel is 5 jaar oud, krijgt gewoon keurig zijn onderhoud. Op een avond februari was er storing. Ik bel de onderhoudsmonteur. Hij geeft aan dat hij arbeidsongeschikt is geworden en dat hij zijn klantenbestand verkocht heeft. Ik moet naar zijn oude website en daar kan ik een bericht versturen en dan word ik teruggebeld.

Een dag later word ik teruggebeld en die middag komt de monteur. Hij vervangt het gasblok dat volgens de storingscode vervangen moet worden, de ketel werkt nog steeds niet en hij zegt dat de printplaat vervangen moet worden en komt een dag later weer terug met een printplaat. Na het vervangen van de printplaat werkt de ketel nog steeds niet. Hij belt de fabriek waar de ketel vandaan komt en zegt tegen mij dat hij dit nog nooit in zijn leven heeft meegemaakt.

Een dag later komt iemand van de fabriek en ik laat hem de ketel zien en ik ga naar beneden om een bakkie te zetten. De koffie is nog niet klaar of de beste man komt naar beneden en zegt dat hij het gefixt heeft. Hij heeft er een nieuw gasblok ingezet want dat was de storingscode?????

Nu heb ik van de week dus pas een factuur mogen ontvangen van ¤860,00

Een gasblok,een print, voorrijkosten en arbeid. Ik vind het uurtarief absurd (¤106 ex btw per uur), daarnaast was de print niet stuk a¤361 ex btw.

Ik heb ze gisteren gebeld maar er viel niet echt mee te praten, uurtarief is normaal hoor, ik gaf aan dat mijn oude vertrouwde onderhoudsmonteur een tarief hanteerde van ¤47,50 en dat was nog in oktober. Ze willen alle troep er wel even komen uitslopen. Ik heb aangegeven dat ik het gesprek stop en dat ik via een mail zou reageren.

Het is toch onredelijk wat zij factureren of niet? De fabriek heeft hun factuur naar het bedrijf gestuurd.

Wat is wijsheid, betalen of gedeeltelijk?
pi_185800007
Tja je had in mijn ogen van tevoren moeten uitzoeken / uitvragen wat het uurtarief is. Die printplaat lijkt mij op t eerste gezicht het ondernemersrisico.

Dus gedeeltelijk betalen.

Overigens 'fijn' bedrijf. Wat dat betreft wordt het weer tijd voor crisis dan zingen ze weer een toontje lager
pi_185800226
Uurtarief had je van tevoren kunnen opvragen. Van de print moet je maar bewijzen dat de oude niet stuk is.

Nooit meer zaken meedoen.

Hebben ze niet per ongeluk zondagtarief gerekend?

[ Bericht 17% gewijzigd door Fer op 23-03-2019 09:20:27 ]
.
pi_185800321
Tja, van dat uurtarief baal ik ook. Ik heb daar eerlijk gezegd op het moment niet over nagedacht. Dacht dat het ongeveer gelijkwaardig zou zijn. De oude eigenaar is een prima kerel en ik dacht dat hij het aan een prima bedrijf verkocht had, stom.
pi_185800475
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:22 schreef ShoNuf het volgende:
Tja, van dat uurtarief baal ik ook. Ik heb daar eerlijk gezegd op het moment niet over nagedacht. Dacht dat het ongeveer gelijkwaardig zou zijn. De oude eigenaar is een prima kerel en ik dacht dat hij het aan een prima bedrijf verkocht had, stom.
Jouw vertrouwende houding is niet gek. Er wordt gelukkig lang niet altijd misbruik van gemaakt. Dat de printplaat niet kapot was is toch te bewijzen aan de hand van analyse fabriek?
pi_185800507
Laat ze de oude printplaat maar terugzetten en crediteren. Rest kan je denk ik weinig aan doen.
Eerst denken, dan typen
pi_185800526
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:34 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Jouw vertrouwende houding is niet gek. Er wordt gelukkig lang niet altijd misbruik van gemaakt. Dat de printplaat niet kapot was is toch te bewijzen aan de hand van analyse fabriek?
Die printplaat ligt bij het storingsbedrijf en wie gaat betalen om hem te testen? (Als die voorzieningen er al zijn)
.
pi_185800790
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Die printplaat ligt bij het storingsbedrijf en wie gaat betalen om hem te testen? (Als die voorzieningen er al zijn)
Er is toch een medewerker langs geweest van de fabriek die iets kan verklaren
pi_185800857
Had ik laatst ook. Net toen ik die avond wilde stappen. Ijskoude douche.
Ik gebeld naar een groot loodgietersbedrijf, want ik geloof niet in die 'mannetjes' die alleen werken.
Als hij ziek is bijv. dan zit je in de kou.

Bovendien worden die mannen van een groot erkend bedrijf regelmatig bijgeschoold en getoetst op hun kennis.
Zo'n firma stuurt geen beunhazen op pad.

zou gewoon betalen en je verlies nemen.
volgende keer een vertrouwde firma met goede naam in de branche opbellen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_185801037
De eerste monteur heeft een defecte gasblok vervangen voor een defecte gasblok. Ook heeft hij een printplaat vervangen die (mogelijk) nog perfect werkte (Wat nu niet meer te achterhalen is). Daarna heeft hij een monteur van de fabrikant laten langskomen om zijn onkunde op te lossen.

Wie heeft die tweede monteur betaald? Ik neem aan dat het geen garantie was? Heeft de eerste monteur deze kosten stiekem aan jou doorberekend? Was die gasblok die de tweede monteur eruit heeft gehaald wel nieuw? En die printplaat die er nu inzit is die wel nieuw? Was die tweede monteur wel van de fabrikant?

Klinkt als een oplichter. Maar je had hem nooit aan het werk moeten laten gaan zonder een offerte/schatting. Achteraf kun je helaas weinig doen. Je zou kunnen klagen bij de persoon die je naar hem doorverwezen hebt. Of de tweede monteur om zijn mening vragen over het werk van de eerste.
pi_185801106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:08 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Er is toch een medewerker langs geweest van de fabriek die iets kan verklaren
Die kan een sterk vermoeden geven dat de print nog in orde was. Maar 100% zeker is het niet.

Stel nu dat er iets in de oude print defect was en het gasblok opblaast. Monteur plaatst een nieuw gasblok, wat gelijk weer opgeblazen wordt. Plaatst dan een nieuwe print, maar heeft nu een opgeblazen gasblok.

Volgende monteur plaatst nog een nieuw gasblok en nu werkt het pas.

De kans dat die gebeurt is, is klein, maar niet onmogelijk.

Dus zolang de oude print niet is getest, is niet 100% te bewijzen dat deze in orde is.

En nee, oude onderdelen worden standaard niet getest, maar weggegooid of gereviseerd.
.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 10:32:48 #12
64781 bonke
pipo koeie
pi_185801137
dan ben je wel genaaid zeg, voor 860 euro koop je een nieuwe ketel
maar kan je die fabriek niet ff bellen en vragen wat hun monteur jou gekost heeft ?
lijkt mij dat je alleen de kosten betaald voor de monteur die het opgelost heeft
pies on joe toe
  zaterdag 23 maart 2019 @ 11:16:44 #13
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_185801678
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Die kan een sterk vermoeden geven dat de print nog in orde was. Maar 100% zeker is het niet.

Stel nu dat er iets in de oude print defect was en het gasblok opblaast. Monteur plaatst een nieuw gasblok, wat gelijk weer opgeblazen wordt. Plaatst dan een nieuwe print, maar heeft nu een opgeblazen gasblok.

Volgende monteur plaatst nog een nieuw gasblok en nu werkt het pas.

De kans dat die gebeurt is, is klein, maar niet onmogelijk.

Dus zolang de oude print niet is getest, is niet 100% te bewijzen dat deze in orde is.

En nee, oude onderdelen worden standaard niet getest, maar weggegooid of gereviseerd.
Dat die printplaat dan vervolgens het nieuw geplaatste glasblok opblaast is niet de consument aan te rekenen. Ik zou daarom maximaal 1 gasblok + 1 printplaat betalen en arbeidskosten.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_185801732
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:31 schreef Fer het volgende:

Stel nu dat er iets in de oude print defect was en het gasblok opblaast.
Is dat dan geen ontwerpfout dat je door een kapotte printplaat een gasblok kan opblazen?
pi_185802202
@bonke, ik ga maandag de fabriek bellen.
pi_185802431
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is dat dan geen ontwerpfout dat je door een kapotte printplaat een gasblok kan opblazen?
Het is niet netjes, maar het komt vaak voor. Ik had bijvoorbeeld een Agpo Ferolli waar de ventilator en branderautomaat elkaar konden slopen.

Probleem is dat TS

1. Het bewijs, de printplaat niet heeft
2. Niet kan testen of deze goed is of niet.
.
pi_185802440
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 11:16 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat die printplaat dan vervolgens het nieuw geplaatste glasblok opblaast is niet de consument aan te rekenen. Ik zou daarom maximaal 1 gasblok + 1 printplaat betalen en arbeidskosten.
Dat staat toch ook op de factuur ?
.
pi_185802609
Voorrijkosten ¤54,50
Arbeid ¤344,50
Print ¤361,05
Gasblok ¤98,85
Btw ¤149,07

Totaal ¤858,90

Wat is realistisch om te betalen?
pi_185802669
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 12:40 schreef ShoNuf het volgende:
Voorrijkosten ¤54,50
Arbeid ¤344,50
Print ¤361,05
Gasblok ¤98,85
Btw ¤149,07

Totaal ¤858,90

Wat is realistisch om te betalen?
858,90 - 361,05 436,87
pi_185802840
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 12:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Het is niet netjes, maar het komt vaak voor. Ik had bijvoorbeeld een Agpo Ferolli waar de ventilator en branderautomaat elkaar konden slopen.

Probleem is dat TS

1. Het bewijs, de printplaat niet heeft
2. Niet kan testen of deze goed is of niet.
De Agpo Ferolli’s waren afgelopen week bij kassa in het nieuws en werden de “Gevaarlijkste ketel” van Nederland genoemd.
https://www.telegraaf.nl/(...)o-ferroli-gevaarlijk
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 13:05:42 #21
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_185802850
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 12:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat staat toch ook op de factuur ?
Oh lol, gezien de hoge prijs dacht ik dat dat ding minimaal 2 keer was aangeslagen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_185803141
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:04 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

De Agpo Ferolli’s waren afgelopen week bij kassa in het nieuws en werden de “Gevaarlijkste ketel” van Nederland genoemd.
https://www.telegraaf.nl/(...)o-ferroli-gevaarlijk
Die had ik niet.

Maar het is ook een manier om als leverancier van je oude voorraad ketels af te komen.
.
pi_185803235
Ik ga de naam van het bedrijf niet noemen maar mijn ketel is een Vaillant.
pi_185803411
zelfs zonder printplaat zijn de kosten te absuurd om te betalen...

Gevalletje rechtsbijstand
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_185803769
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
zelfs zonder printplaat zijn de kosten te absuurd om te betalen...

Gevalletje rechtsbijstand
absurd hoog idd. Dat is leergeld wel vaker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')