abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185788100
Ik kreeg van de week zomaar een SMSje dat mijn internet abonnement thuis wordt opgezegd. Even met Telfort gebeld, en inderdaad, er is een aanvraag vanuit een andere provider gedaan voor op mijn adres, dus kreeg Telfort het verzoek om de lijn vrij te geven.

Telfort kan me niet zeggen waar die aanvraag vandaan komt. Waarschijnlijk heeft een van de buren een foutje gemaakt, is de verklaring. Ze kunnen de opzegging ook niet annuleren.

Ligt het aan mij, of is het ronduit bizar dat iemand een aanvraag op mijn adres kan doen en daarmee mijn abonnement kan opzeggen? Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is. Wat kan ik hier nou tegen doen?
Lennon.
pi_185788206
Op zich klopt het dat Telfort op dit moment niets voor je kan doen.

Ik neem aan dat het om de telefoonlijn (ADSL) gaat? Dan zou ik eerst eens wat providers bellen om te achterhalen bij welke provider je nu terecht komt. Of weet je dat al?
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:30:45 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_185788307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:25 schreef MaGNeT het volgende:
Op zich klopt het dat Telfort op dit moment niets voor je kan doen.

......TS geeft aan het niet te willen. Hoezo dat klopt?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185788320
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:25 schreef MaGNeT het volgende:
Op zich klopt het dat Telfort op dit moment niets voor je kan doen.

Ik neem aan dat het om de telefoonlijn (ADSL) gaat? Dan zou ik eerst eens wat providers bellen om te achterhalen bij welke provider je nu terecht komt. Of weet je dat al?
ADSL inderdaad. Geen idee waar ik terecht kom, ik heb geen aanvraag gedaan en Telfort wil niet zeggen bij welke provider het vandaan komt.

Ik heb Ziggo al geprobeerd, die konden niks zien op mijn adres. Ze leken ook niks te begrijpen van mijn verhaal, want ze bleven maar proberen op mijn naam dingen te vinden. Elke keer opnieuw uitgelegd dat ik niks heb aangevraagd, en het dus niet op mijn naam staat maar wel op mijn adres. Moeilijk hoor :').
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:33:31 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788363
Bel eens bij wat buren aan. Niet geschoten is altijd mis.
pi_185788400
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Bel eens bij wat buren aan. Niet geschoten is altijd mis.
Ik woon in een appartementencomplex met zeker 50 woningen direct om me heen. Wordt een flinke klus.

Ik zag net dat er 2 recent verkocht zijn, dat lijken me goede kandidaten voor een nieuwe internetaansluiting dus ik zal daar eens vragen of ze misschien een foutje hebben gemaakt.

Blijft natuurlijk apart dat ik nu met het probleem zit opgescheept...
Lennon.
pi_185788425
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:30 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

......TS geeft aan het niet te willen. Hoezo dat klopt?
Omdat Telfort de lijn moet opleveren als een andere provider hem "opeist".

Dat is iets wat Telfort niet kan terugdraaien.
pi_185788442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:31 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

ADSL inderdaad. Geen idee waar ik terecht kom, ik heb geen aanvraag gedaan en Telfort wil niet zeggen bij welke provider het vandaan komt.

Ik heb Ziggo al geprobeerd, die konden niks zien op mijn adres. Ze leken ook niks te begrijpen van mijn verhaal, want ze bleven maar proberen op mijn naam dingen te vinden. Elke keer opnieuw uitgelegd dat ik niks heb aangevraagd, en het dus niet op mijn naam staat maar wel op mijn adres. Moeilijk hoor :').
Ziggo heeft geen ADSL abonnementen, zover ik weet. Je zal eerder bij KPN of Tele2 uitkomen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:39:50 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:35 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik woon in een appartementencomplex met zeker 50 woningen direct om me heen. Wordt een flinke klus.

Ik zag net dat er 2 recent verkocht zijn, dat lijken me goede kandidaten voor een nieuwe internetaansluiting dus ik zal daar eens vragen of ze misschien een foutje hebben gemaakt.

Blijft natuurlijk apart dat ik nu met het probleem zit opgescheept...
Is een bekend probleem en idd. heel raar. Maar ik zou het zeker bij die twee huizen proberen.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:40:07 #10
38148 crew  Innisdemon
pi_185788482
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat Telfort de lijn moet opleveren als een andere provider hem "opeist".

Dat is iets wat Telfort niet kan terugdraaien.
Een andere partij kan 'm opeisen, maar als TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, hoeft Telfort 'm niet vrij te geven.
Het zou helemaal te gek zijn.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185788483
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ziggo heeft geen ADSL abonnementen, zover ik weet. Je zal eerder bij KPN of Tele2 uitkomen.
Ah, daar had ik niet aan gedacht. Tele2 lijkt het meest voor de hand te liggen inderdaad, KPN levert hier niet zo te zien
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:40:46 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:40 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Een andere partij kan 'm opeisen, maar als TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, hoeft Telfort 'm niet vrij te geven.
Het zou helemaal te gek zijn.
Nee, zo gaat dat dus niet. Dat is het gekke.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:43:57 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_185788547
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, zo gaat dat dus niet. Dat is het gekke.
Ja, zo gaat dat dus wel. Da's helemaal niet zo gek. Wij (ja, telco) hebben afspraken als telco's onderling over eenvoudig overstappen, maar als de klant duidelijk meldt dit niet te willen, gaat het dus fijn NIET door.
Ook Telfort heeft die afspraken getekend, dus TS heeft met slecht geïnformeerde medewerkers te maken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:45:54 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788583
TS: Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is.

Zo gaat dat.
pi_185788592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:40 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Een andere partij kan 'm opeisen, maar als TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, hoeft Telfort 'm niet vrij te geven.
Het zou helemaal te gek zijn.
Was het maar zo'n feest...
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:46:41 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_185788595
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
TS: Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is.

Zo gaat dat.
Gelukkig weet jij precies hoe het werkt (nou ja, NIET werkt :) )
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185788603
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
TS: Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is.

Zo gaat dat.
Ik kan daar in mijn voorwaarden overigens niks over vinden. Ik ga sowieso nog wel een keer lastig doen aan de telefoon, wie weet wat ze dan opeens wel kunnen.
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:48:13 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788618
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij precies hoe het werkt (nou ja, NIET werkt :) )
Het is ook bizar. Je kunt er iemand ontzettend mee benadelen.
pi_185788623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat dus wel. Da's helemaal niet zo gek. Wij (ja, telco) hebben afspraken als telco's onderling over eenvoudig overstappen, maar als de klant duidelijk meldt dit niet te willen, gaat het dus fijn NIET door.
Ook Telfort heeft die afspraken getekend, dus TS heeft met slecht geïnformeerde medewerkers te maken.
Ik weet niet anders dan dat het altijd zo gaat, ben het wel een paar keer tegengekomen bij m'n werk.

Dan was ik bij een klant die klaagde dat z'n internet niet meer werkte, bleek na wat speurwerk dat een buur het opgezegd / omgezet had op verkeerd nummer.

Heb je misschien een link naar informatie hierover?
pi_185788629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:47 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik kan daar in mijn voorwaarden overigens niks over vinden. Ik ga sowieso nog wel een keer lastig doen aan de telefoon, wie weet wat ze dan opeens wel kunnen.
Moet je wel snel wezen, straks ben je afgesloten.
pi_185788677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:48 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Moet je wel snel wezen, straks ben je afgesloten.
Ik heb tot 26 april, maar ik ga hier wel snel werk van maken inderdaad.

Bedankt voor het meedenken allemaal trouwens ^O^.
Lennon.
pi_185788717
Ik kwam net een vergelijkbaar "geval" tegen van iemand die opgezegd was bij Tele2.
Als beloning kreeg deze persoon ook nog een boete voor het binnen een jaar opzeggen van het contract 8)7
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 maart 2019 @ 17:01:39 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185788891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:53 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kwam net een vergelijkbaar "geval" tegen van iemand die opgezegd was bij Tele2.
Als beloning kreeg deze persoon ook nog een boete voor het binnen een jaar opzeggen van het contract 8)7
Energiecontracten inderdaad hetzelfde geval.

Aan 1 kant is die overstapservice geweldig, aan de andere kant krijg je dus ook dit soort gevallen die niet zo lekker lopen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 17:08:40 #24
38148 crew  Innisdemon
pi_185788997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet anders dan dat het altijd zo gaat, ben het wel een paar keer tegengekomen bij m'n werk.

Dan was ik bij een klant die klaagde dat z'n internet niet meer werkte, bleek na wat speurwerk dat een buur het opgezegd / omgezet had op verkeerd nummer.

Heb je misschien een link naar informatie hierover?
Pfoe, dat kan nog wel even een zoektocht worden. Topic zal wellicht al ondergesneeuwd zijn, als ik daar na het weekend nog eens mee aan kom zetten :D


quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:53 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kwam net een vergelijkbaar "geval" tegen van iemand die opgezegd was bij Tele2.
Als beloning kreeg deze persoon ook nog een boete voor het binnen een jaar opzeggen van het contract 8)7
Sjeez, ja dat is helemaal ruk natuurlijk.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185789363
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:01 schreef Nizno het volgende:

[..]

Energiecontracten inderdaad hetzelfde geval.

Aan 1 kant is die overstapservice geweldig, aan de andere kant krijg je dus ook dit soort gevallen die niet zo lekker lopen.
Is mij overkomen, mijn verhuurder had blijkbaar energie (ik gok voor de algemene verlichting) afgesloten op mijn aansluiting, eindafrekening van 1k (op basis verkeerde meterstanden) inclusief boetes.
Kastje muur verhaal want ik moest het maar met de nieuwe aanbieder regelen.

Mooi niet gedaan en het op een rechtszaak laten uitkomen, uiteindelijk de 300 die ik moest aftikken afgetikt, zonder boete natuurlijk.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')