abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185762153
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ze zijn weinig standvastig geweest en hebben veel ingeleverd om in coalitie te zitten. Natuurlijk zeggen ze 'regeren is halveren' maar aan CU en VVD te zien kan je het prima consolideren.
VVD en CU heeft natuurlijk een ander electoraat. Het alternatief voor de CU is SGP en het alternatief voor VVD is FvD; dat zijn geen partijen waar je even snel tussen switcht. Het verschil tussen D66 en GL is daarentegen een stuk geringer. Bovendien is de gemiddelde stemmer vrij opportunistisch en kiest doorgaans voor de partij die upcoming is. Kijk hoe PvdA opklom in hun tweestrijd tegen de VVD.

quote:
Slechts een kleine meerderheid van de stemmers was het eens met het weggeven van raadgevend referendum, wat betekent dat een kleine helft het er niet mee eens was. Die zijn wellicht overgestapt.
Het raadgevende referendum zoals het er lag was geen goed instrument en werd gekaapt door rechtse symboolpolitiek. Ik snap wel dat D66 er vanaf wilde. Ik vraag me af of ze überhaupt nog wel echt voor het referendum zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')