Ah dankje, zal er eens naar kijken.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:56 schreef Sumppi het volgende:
Duolingo is een goede om mee te beginnen. Zelf vind ik de basiscursus Zweeds (boeken) van Adrie Meijer ook een aanrader. Een goede aanvulling als je bijvoorbeeld meer uitleg over de grammatica wil (bij Duolingo mis ik dat bij sommige oefeningen).
Ah thanks, maar doe zelf ook vrijwel niets meer met Facebook, en dat vind ik wel prima zoquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:12 schreef Sumppi het volgende:
Er is geloof ik ook een Facebookgroep voor mensen die Duolingo Zweeds gebruiken. Voor als je oefeningen wil bespreken of later iemand zoekt om mee te schrijven/ praten/ meeten. Zelf maak ik geen gebruik meer van Facebook, dus ik weet niet helemaal zeker of die groep nog bestaat.
Mijn eerste intentie was vooral Zweeds leren lezen, maar zal eens subscriben op dat kanaal. kan nooit kwaadquote:En verder: series en films in het Zweeds bekijken. En nieuws via youtube: nyheter på lätt svenska. Met ondertiteling in het Zweeds en er wordt wat langzamer/ duidelijker gesproken.
thanksquote:Op dinsdag 26 maart 2019 19:11 schreef Meridiaan het volgende:
Op 8sidor.se staan nieuwsberichten in gemakkelijk Zweeds. De teksten zijn niet lang en hebben niet te moeilijke woorden. De inhoud is erg divers: van politiek tot natuur tot sport.
Zo gaat het wel het snelstequote:Op woensdag 24 april 2019 09:17 schreef Gehenna het volgende:
Afgelopen weekend mijn eerste Zweedse boekje gelezen.Wel een kinderboek welteverstaan, maar toch wel een beetje trots op mijzelf
Duolingo heeft wat vreemde zinnen erin zitten omdat je dan de vocabulair makkelijker schijnt te onthouden dan bij het alledaagse.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:04 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ah dankje, zal er eens naar kijken.
Heb inmiddels wat 'levels' gehaald met duolingo, is wel leuk om te doen.
Zitten wel wat storende foutjes in, bijv. rare zinnen als "you are boys"die vertaald moeten worden, of vertalingen die net niet helemaal kloppen. Zweeds/Engels vertalen voelt ook minder natuurlijk dan Zweeds/Nederlands. Maar goed, daar tegenover staat wel een enorm laagdrempelige en leuke manier van leren, dus de balans is wel vrij positief.
Ik denk dat ik hier nog een tijdje mee aan het spelen blijf en dan wellicht een opstapje naar iets serieuzer zoals die boeken probeer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |