abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7729184
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:17 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Grappig, ik zie dat Ryan3 hier [Netwerk] Debat Balkenende vs Marijnissen ongeveer dezelfde dingen zegt

Vandaar dit topic meneer_Aart.... Was best een topic waard nl.
I´m back.
pi_7729193
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:14 schreef Meneer_Aart het volgende:
zoals conservatisme en burgerlijkheid, wat met de oorspronkelijke waarden van het christendom maar weinig te maken heeft...

itt de CU die meer teruggaat naar de oorspronkelijke christelijke waarden en dus meer als linkse partij wordt aangemerkt...

De CU vind ik veel conservatiever en burgerlijker dan het CDA. Zeker als ik een stukje van het bericht lees wat vandaag op de frontpage stond waarin het CU het CDA opriep "onder paars aangerichte schade te herstellen"[c]
De CU vindt dat de legalisering van bordelen, het homohuwelijk, de embryowet en de legalisering van de euthanasie ongedaan moeten worden gemaakt. Ook zou een nieuwe regering onder leiding van Balkenende moeten stoppen met het gedogen van softdrugs.
[/c]

[Dit bericht is gewijzigd door dax op 05-01-2003 23:19]

Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_7729200
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:14 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het klopt, het CDA is een partij die door en door verbonden is met het instituut Kerk en de hele attitude die daarmee samengaat, zoals conservatisme en burgerlijkheid, wat met de oorspronkelijke waarden van het christendom maar weinig te maken heeft... daarom doet en deed het CDA, en haar voorgangers, het liever met rechts-conservatief dan met sociaal-democratisch, itt de CU die meer teruggaat naar de oorspronkelijke christelijke waarden en dus meer als linkse partij wordt aangemerkt...
Maar scheiding van kerk en staat moet toch als het over politiek gaat?
Waar ik woon, heeft een initiatiefvoorstel van mijn partij (GL) het gehaald om het ambtsgebed af te schaffen!
CDA is hier ruimschoots vertegenwoordigd, 1 derde van de raad bijkans!

GL ging altijd aan de zijkant van de raadszaal staan, met nog wat enkelen, bij het uitspreken van het ambtsgebed door de burgemeester.

Dankzij het initiatiefvoorstel wordt er nu bij de start van de raadsvergaderingen een alternatieve tekst uitgesproken, die recht doet aan al haar burgers en geloofsovertuigingen!
Zo hoort het!

De bede in de troonrede: WALGELIJK!

pi_7729266
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:18 schreef dax het volgende:

[..]

De CU vind ik veel conservatiever en burgerlijker dan het CDA. Zeker als ik een stukje van het bericht lees wat vandaag op de frontpage stond waarin het CU het CDA opriep "onder paars aangerichte schade te herstellen"
[..]

Dat beeld leeft bij veel mensen, door de bijbelvastheid van de CU lijken ze erg rechts en conservatief. Dat zijn ze ook op (medisch)-ethisch gebied. Maar wbt sociale en groene ideeën is het net GroenLinks, wat dus komt door de bij het CU wel in de programma's doorgevoerde ideeën van rentmeesterschap en barmhartigheid...

De grondhouding van de CDA'er is conservatisme en burgerlijkheid over de hele linie, waarmee ze beter aansluiten bij de VVD.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_7729272
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:15 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

Dus 'de moraal' is in slechte handen bij bijstandsgerechtigden?

Niet zo naief. Er wordt op grote schaal misbruik gemaakt van de sociale voorzieningen, dan heb ik het niet over de bijstandsmoeder met kleine kinderen. Als er niet zoveel misbruik van gemaakt werd, had die bijstandsmoeder gewoon een hogere uitkering kunnen hebben, ware dat het zo (helaas) blijkbaar niet werkt. Niet voor niets het normen en waarden geleuter de hele tijd van het CDA.
pi_7729325
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:21 schreef fokje het volgende:

[..]

Niet zo naief. Er wordt op grote schaal misbruik gemaakt van de sociale voorzieningen, dan heb ik het niet over de bijstandsmoeder met kleine kinderen. Als er niet zoveel misbruik van gemaakt werd, had die bijstandsmoeder gewoon een hogere uitkering kunnen hebben, ware dat het zo (helaas) blijkbaar niet werkt. Niet voor niets het normen en waarden geleuter de hele tijd van het CDA.

Ik heb nog niet zoveel partijen gehoord voor een betere bestrijding van die fraude (behalve VVD). Ook het CDA heeft daar niet echt prioriteit. Zou je die fraude niet moeten gaan bestrijden ipv de uitkeringen laag te houden...
pi_7729379
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:21 schreef fokje het volgende:

[..]

Fokje nooit, maar dan ook nooit zullen bijv. jij en ik op 1 lijn kunnen zitten o.g.v. wat jij hier zegt... Discussie is dus eik. uitgesloten... Ik weet wat jij bedoelt, ik ben het er niet mee eens... En that's it... Zo wijs moet je zijn... Stem lekker VVD en wordt gelukkig...
I´m back.
pi_7729536
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:24 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

Ik heb nog niet zoveel partijen gehoord voor een betere bestrijding van die fraude (behalve VVD). Ook het CDA heeft daar niet echt prioriteit. Zou je die fraude niet moeten gaan bestrijden ipv de uitkeringen laag te houden...

Nou, eigen initiatief stimuleren werkt wellicht beter. Zolang huilebalkerij loont komen we niet verder.
pi_7729601
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Fokje nooit, maar dan ook nooit zullen bijv. jij en ik op 1 lijn kunnen zitten o.g.v. wat jij hier zegt... Discussie is dus eik. uitgesloten... Ik weet wat jij bedoelt, ik ben het er niet mee eens... En that's it... Zo wijs moet je zijn... Stem lekker VVD en wordt gelukkig...

Ik stem geen VVD, die vind ik nou net weer té rechts zogezegd, al zou je dat niet uitmaken op mijn replys. (Ik chargeer ook stiekum hier en daar ) Ik wil me eigenlijk helemaal niet conformeren met rechts en links, wat ik ga stemmen weet ik ook nog niet eens. Maar wrs geen VVD.
  zondag 5 januari 2003 @ 23:34:24 #35
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7729632
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:33 schreef fokje het volgende:

[..]

Ik stem geen VVD, die vind ik nou net weer té rechts zogezegd, al zou je dat niet uitmaken op mijn replys. (Ik chargeer ook stiekum hier en daar ) Ik wil me eigenlijk helemaal niet conformeren met rechts en links, wat ik ga stemmen weet ik ook nog niet eens. Maar wrs geen VVD.

Nou ja, LPF dan, maar het principe lijkt me duidelijk... Toch?
I´m back.
pi_7729639
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:34 schreef thetruth het volgende:
blaat
schaap
I´m back.
pi_7729959
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, LPF dan, maar het principe lijkt me duidelijk... Toch?

Nou, wat ik doe is eigenlijk boksen tegen links, dat is hartstikke in tegenwoordig, dat weet ik, maar ik doe het toch omdat ik denk dat dat op dít moment beter is.
Ik vind links opzich helemaal niet verkeerd, maar ik denk dat het ietwat verkeerd uitpakt als we daar NU mee doorgaan. Het is gewoon de tijdsgeest dus.
pi_7730087
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:45 schreef fokje het volgende:

[..]

Nou, wat ik doe is eigenlijk boksen tegen links, dat is hartstikke in tegenwoordig, dat weet ik, maar ik doe het toch omdat ik denk dat dat op dít moment beter is.
Ik vind links opzich helemaal niet verkeerd, maar ik denk dat het ietwat verkeerd uitpakt als we daar NU mee doorgaan. Het is gewoon de tijdsgeest dus.

Ik richt me op "eeuwige" waarden, fokje, en niet op de grillige tijdgeest, die nu eens zo en dan weer zus zegt...
I´m back.
pi_7730128
vreemd dat niemand op mijn plaatsing van 'scheiding kerk en staat' in gaat.... terwijl dit wel degelijk nauw gerelateerd is aan het verhaal van de plaatser van dit topic!
pi_7730165
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:53 schreef Kingske het volgende:
vreemd dat niemand op mijn plaatsing van 'scheiding kerk en staat' in gaat.... terwijl dit wel degelijk nauw gerelateerd is aan het verhaal van de plaatser van dit topic!
Welnee, joh, dit heeft niets met kerken te maken. Het heeft te maken met moraal...
I´m back.
pi_7730320
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welnee, joh, dit heeft niets met kerken te maken. Het heeft te maken met moraal...

Maar 'C' partijen gebruiken de bijbel als moraal! of als basis voor hun partijprogram, kijk maar naar de SGP, waar er sinds kort de 1e vrouw voor de prov. verkiezingen op den combi lijst staat van CU en SGP.
Maar dit is niet het beleid van de SGP.

Noem jij dat moraal?

pi_7730358
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:02 schreef Kingske het volgende:

[..]

Maar 'C' partijen gebruiken de bijbel als moraal! of als basis voor hun partijprogram, kijk maar naar de SGP, waar er sinds kort de 1e vrouw voor de prov. verkiezingen op den combi lijst staat van CU en SGP.
Maar dit is niet het beleid van de SGP.

Noem jij dat moraal?

Het is absoluut niet im frage dat deze of gene "C"-partij de scheiding tussen Kerk en Staat ter discussie wil stellen.... Maar misschien heb ik wat gemist hoor...?
I´m back.
pi_7730399
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is absoluut niet im frage dat deze of gene "C"-partij de scheiding tussen Kerk en Staat ter discussie wil stellen.... Maar misschien heb ik wat gemist hoor...?

deze C partijen willen dat niet!
Ik acht het noodzakelijk!
pi_7730446
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:06 schreef Kingske het volgende:

[..]

deze C partijen willen dat niet!
Ik acht het noodzakelijk!

Dus... Geen discussie hierover toch...?
I´m back.
pi_7730484
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus... Geen discussie hierover toch...?

nauw er komt niemand met tegenarumenten...
pi_7730499
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:10 schreef Kingske het volgende:

[..]

nauw er komt niemand met tegenarumenten...

Dus I rest my case, wat dit betreft...
I´m back.
pi_7730503
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik richt me op "eeuwige" waarden, fokje, en niet op de grillige tijdgeest, die nu eens zo en dan weer zus zegt...

Het is wellicht een discussie opzich, de tijdsgeest, waarden en moraal en hoe deze te implementeren in politieke keuzes. Heeft de tijdsgeest dan geen invloed op het gedrag, keuzes van mensen? Tijdsgeest is een heel abstract begrip; in feite doel ik hiermee ook op wat er in omringende landen gebeurt, het verschilt niet zóveel met NL. We zijn een onderdeel van de EU, onderdeel van de wereld. Dwz dat middelen die worden ingezet om bepaalde doelen te bereiken, of deze "eeuwige waarden" te handhaven, wel kunnen veranderen. We zijn geen commune die zichzelf onderhoudt, we zijn ook afhankelijk wat er in de rest van de wereld gebeurt. Andere middelen, soms bijv. ook repressieve maatregelen nemen (als het bijv. om christelijk gaat) is toch geen zelfverloochening?
pi_7730578
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus I rest my case, wat dit betreft...

voel je geroepen!
pi_7730591
Als je het instictief opneemt voor de zwakkeren, dan ben je links.

Daarom snap ik ook niet dat jouw standpunt met betrekking tot het Israelisch/Palestijns conflict zo scheef is.

Bedenk wel, als je SP of GroenLinks stemt, dat je dat kiest voor partijen die het opnemen voor de Palestijnen en bereid zijn om Israel openlijk te bekritiseren en te veroordelen.

Ik herinner je er maar even aan, voordat je je stem voor een van deze partijen uitbrengt.

Off-topic? Wellicht. Maar ik probeer gewoon te zeggen: hoe linkser, hoe pro-Palestijnser, want die zijn de underdogs. De onderdrukten, de "verworpenen der aarde".

Succes met stemmen, Ryan3.

Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')