Begin dan maar bij het "vrije Westen". Het Amerikaanse Leger bv heeft met steun door de EU meer slachtoffers gemaakt dan Saddam onder zijn hele bewind.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Zullen we dan ook geen religie of afkomst vermelden van plegers van (terroristische) misdaden?
Je bedoelt beetje playstationen, met je matties rondhangen, beetje blowen, af en toe een vrouwelijke bewaker neuken.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wie had dat gedacht: van schieten in de tram als een losgeslagen dier naar elke week een worst in je kringspier.
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wie had dat gedacht: van schieten in de tram als een losgeslagen dier naar elke week een worst in je kringspier.
Ik denk dat dit soort gedetineerden wel in afzondering zullen zitten, of heb ik nu ijdele hoop?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoelt beetje playstationen, met je matties rondhangen, beetje blowen, af en toe een vrouwelijke bewaker neuken.
Als je in Vught wordt geplaatst is het geen pretje volgens mij. Amnesty noemde de terroristenafdeling van Vught "inhumaan". Maarja dat is Amnesty.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 20:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort gedetineerden wel in afzondering zullen zitten, of heb ik nu ijdele hoop?
Maar ze zaten expliciet in het vizier van de BVD:quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
laatste keer dat ik iets over de groep had gehoord was ergens in de jaren 90 tot die aanslag inn utrecht dus. ik heb echt geen idee wat voor knakkers dat zijn. en ik vraag me ook af of ze ook maar enige relevantie hebben anno nu. zelfs in de jaren 90 toen ze "groot" waren in de media was het een marginale organisatie.
http://www.inlichtingendi(...)erslag_2001_AIVD.pdfquote:LEIDSCHENDAM - De BVD is de komende tijd extra alert op activiteiten van de islamitische organisatie Hilfet Devleti (Kalifaatstaat). De BVD gaat nauwlettend in de gaten houden of de organisatie van Metin Kaplan, alias de Kalief van Keulen, haar activiteiten naar Nederland verplaatst. Duitsland verbood woensdag Kalifaatstaat, de daarmee verbonden stichting 'Dienaren van de Islam' en negentien deelorganisaties.
De radicaal islamitische Kaplan, in Duitsland verdacht van banden met terrorist Osama bin Laden, blijkt in Nederland bestuurslid te zijn van diverse 'religieuze stichtingen'. Duitsland vermoedt dat het geld van radicale islamitische organisaties naar deze stichtingen is doorgesluisd.
Deze week verbood Duitsland de islamitische organisatie Hilfet Devleti (ook wel bekend als Kalifaatstaat), de daarmee verbonden stichting Dienaar aan Islam en negentien deelorganisaties. Volgens de Duitse autoriteiten heeft de organisatie contacten met de terrorist Bin Laden. In Nederland mag Kalifaatstaat ongestoord doorwerken. De Binnenlandse Veiligheidsdeinst (BVD) is extra alert, maar neemt geen maatregelen.
http://www.stichtingargus.nl/bvd/herman/herman-0201.pdfquote:3.2.3 Kaplan
De radicaal-islamitische Kaplan-beweging in Nederland is ondanks haar marginale positie en ondergeschikte politieke betekenis, uitgebreid in het nieuws geweest. In Duitsland, waar het hoofdkwartier van de beweging (daar bekend onder de naam Hilafet Devleti, de Kalifaatstaat) zetelt, is de Kaplan-beweging in december 2001 verboden verklaard in het kader van de maatregelen ter voorkoming van het internationaal terrorisme. Als gevolg daarvan is de aan de Kaplan verbonden Stichting Dienaar aan Islam, gevestigd in Papendrecht, ook volop in de belangstelling komen te staan. Tot op heden is echter geen directe betrokkenheid vastgesteld van de Kaplanbeweging in Nederland, of daartoe behorende leden, bij praktijken die de internationale rechtsorde bedreigen. Aangezien de leiders van de Kaplanorganisatie geweld echter geoorloofd achten ter realisering van hun politiek-religieuze doel - een islamitische staatsvorm in Turkije - is onverminderde aandacht van de BVD voor de Kaplanbeweging vereist.
quote:5. Kaplan Uit islamitische hoek was het alleen de Kaplan-beweging die rond de Kerst commotie te weeg bracht, mede veroorzaakt door ontwikkelingen in Duitsland. Wetsveranderingen aldaar maakten het mogelijk dat de beweging op 12 december 2001 als 'extremistisch islamitische organisatie' kon worden betiteld, waarna beslag kon worden gelegd op onroerend goed en waarna huiszoekingen konden worden gedaan. Ten aanzien van de gedetineerde leider Metin Kaplan werd al gewaarschuwd dat deze best eens zou kunnen worden uitgeleverd aan Turkije, als dit land echter niet de doodstraf over hem zou uitspreken wegens 'hoogverraad'. De Turkse pers reageerde al verheugd op dit vooruitzicht.
twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 28-03-2019 om 16:09:42RT @OM_MiddenNL Eén van de gewonden van de schietpartij op het 24-Oktoberplein in Utrecht is vanmiddag overleden https://t.co/7Tos58xMRs reageer retweet
quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:11 schreef Zipportal het volgende:
twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 28-03-2019 om 16:09:42RT @:OM_MiddenNL Eén van de gewonden van de schietpartij op het 24-Oktoberplein in Utrecht is vanmiddag overleden https://t.co/7Tos58xMRs reageer retweet
Reken er maar niet op.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:14 schreef SteelDogg het volgende:
Hopelijk verdwijnt deze klootzak voor eens en voor altijd uit de samenleving
Viervoudige moord (met terroristisch oogmerk) zal wel eindigen in levenslang. Zeker met alle commotie die erbij kwam kijken.quote:
Laten we het hopen, maar het zou me niets verbazen als het niet zo was hoor.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:49 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Viervoudige moord (met terroristisch oogmerk) zal wel eindigen in levenslang. Zeker met alle commotie die erbij kwam kijken.
Dat denk ik ook, en anders 28 jaar plus TBS.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:49 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Viervoudige moord (met terroristisch oogmerk) zal wel eindigen in levenslang. Zeker met alle commotie die erbij kwam kijken.
1 van de 3 zwaargewonden is naar huis, vandaag een van de andere 2 overleden en van de derde is niets bekend, iets met privacy verwacht ik.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:52 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Wat is de status van de andere gewonden? Ik meen dat er 1 naar huis was, maar van de rest niets meegekregen.
Een 20-jarige vrouw uit Utrecht. Dat was eerder gemeld.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
1 van de 3 zwaargewonden is naar huis, vandaag een van de andere 2 overleden en van de derde is niets bekend, iets met privacy verwacht ik.
4 moorden plegen met voorbedachte rade is gewoon levenslang hoor.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, maar het zou me niets verbazen als het niet zo was hoor.
Dat betekent dat die 74-jarige man vandaag overleden is?quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Een 20-jarige vrouw uit Utrecht. Dat was eerder gemeld.
Ja. Het bericht van de familie wordt nu massaal gedeeld op Facebook.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat betekent dat die 74-jarige man vandaag overleden is?
Edit: ah, zie het al, dat staat ook in het bericht van het OM.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |