abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:57:22 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185712455
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Gut, meneer Boumanjal als advocaat van die twee boers, hij was er als de kippen bij
Misschien kende een van de verdachten hem al?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185712456
quote:
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dinsdagmiddag al tekst en uitleg van het kabinet over de schietpartij in Utrecht. Minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid moet tijdens het vragenuur opheldering verschaffen.

De Kamer heeft veel vragen over de toedracht van het drama, dat drie mensen het leven kostte. CDA’er Madeleine van Toorenburg vroeg Grapperhaus daarom naar het vragenuur te komen.

PVV-leider Geert Wilders wil later dinsdagmiddag nog uitgebreid in debat met het kabinet over wat er precies in Utrecht is gebeurd en hoe de overheidsdiensten daarmee zijn omgegaan. Nu Grapperhaus al zijn opwachting maakt in het vragenuur, komt dat debat er waarschijnlijk pas later.
https://www.telegraaf.nl/(...)l-over-drama-utrecht
pi_185712459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Een "voordeel" van terroristisch motief is wel dat ze de schutter levenslang kunnen opsluiten zodat deze nooit meer vrij komt.
Twee keer onjuist. Ten eerste is de maximale straf voor een moord, ook zonder terroristisch oogmerk, levensland. Daarnaast maakt sinds kort iedere levenslang gestrafte kans op de beëindiging van zijn straf na 25 jaar.

Wel heeft de officier van justitie meer opsporingsmiddelen als er sprake is van een terroristisch oogmerk.
pi_185712465
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:54 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat moet het kabinet nu in vredesnaam gaan zeggen in zo'n debat? Ze weten zelf amper wat er precies is gebeurd.
Op zich, na dat doodgeschoten meisje in het fietsenhok is er wel voer tot discussie of dingen bij de politie wel gaan zoals ze moeten gaan.

Daar kun je wel over van mening wisselen met elkaar.
pi_185712469
Vroeger zaten hier users die zelf kaarten maakten op basis van de info, over straten met tijden en dat was altijd overzichtelijk.

Nogmaals weet iemand waar en wanneer de andere verdachten (laat ik het dan zo maar uitdrukken) zijn gearresteerd?

Ik heb daar weinig over gezien/gelezen. Ook geen getuigenissen in de media over een buurman die met veel machtsvertoon werd opgepakt.
pi_185712487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Vroeger zaten hier users die zelf kaarten maakten op basis van de info, over straten met tijden en dat was altijd overzichtelijk.

Nogmaals weet iemand waar en wanneer de andere verdachten (laat ik het dan zo maar uitdrukken) zijn gearresteerd?

Ik heb daar weinig over gezien/gelezen. Ook geen getuigenissen in de media over een buurman die met veel machtsvertoon werd opgepakt.
Users gaan steeds leukere dingen doen met hun vrije tijd blijkbaar.
pi_185712495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien kende een van de verdachten hem al?
Dat zou ook nog kunnen
pi_185712502
quote:

Eentje binnen en de andere buiten Utrecht. Dat is wat de media naar buiten bracht.
pi_185712507
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op zich, na dat doodgeschoten meisje in het fietsenhok is er wel voer tot discussie of dingen bij de politie wel gaan zoals ze moeten gaan.

Daar kun je wel over van mening wisselen met elkaar.
Gewoon feitenkennis delen, voordat de boel weer verdraaid kan worden.
Lijkt me geen probleem in een democratie.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:59:36 #35
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_185712511
waar sommige terrorisme deskundigen (lees: Beatrice de Graaf) het heel zwart-wit willen brengen, kon die vrouw van het 20 uur journaal het nog wel eens correct hebben. Eerwraak/persoonlijke omstandigheden hoeven terrorisme niet uit te sluiten.

Buurtbewoners van onze verdachte geven ook aan dat hij op de ene dag de Sharia zat te preken, en de andere dag doorgesnoven rond liep en jointjes zat te roken.

Er zijn volgens mij ook wel piloten geweest die zelfmoord wilden plegen, en hele vliegtuigen erin meenamen. Niet dat dat terrorisme is, maar sommige verknipte personen denken natuurlijk ook: ik neem zoveel mogelijk mensen mee in mijn ellende
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:59:45 #36
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185712513
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:59 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Dat zou ook nog kunnen
of ze riepen: hee! die gast heeft me laatst beroofd!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185712536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Users gaan steeds leukere dingen doen met hun vrije tijd blijkbaar.
Of ze zijn hier verbannen.
pi_185712542
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:54 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat moet het kabinet nu in vredesnaam gaan zeggen in zo'n debat? Ze weten zelf amper wat er precies is gebeurd.
Bijvoorbeeld hoeveel van dit soort mensen hebben we in Nederland vrij rondlopen, wat gaan we doen om de samenleving beter te beschermen tegen dit soort mensen.
pi_185712546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:59 schreef greatgonzo het volgende:
waar sommige terrorisme deskundigen (lees: Beatrice de Graaf) het heel zwart-wit willen brengen, kon die vrouw van het 20 uur journaal het nog wel eens correct hebben. Eerwraak/persoonlijke omstandigheden hoeven terrorisme niet uit te sluiten.

Buurtbewoners van onze verdachte geven ook aan dat hij op de ene dag de Sharia zat te preken, en de andere dag doorgesnoven rond liep en jointjes zat te roken.

Er zijn volgens mij ook wel piloten geweest die zelfmoord wilden plegen, en hele vliegtuigen erin meenamen. Niet dat dat terrorisme is, maar sommige verknipte personen denken natuurlijk ook: ik neem zoveel mogelijk mensen mee in mijn ellende
Maar hij heeft geen zelfmoord gepleegd. En daar had hij voldoende tijd en gelegenheid voor. Dus dat laatste kan het motief niet zijn.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 13:01:10 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_185712547
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 13:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Of ze zijn hier verbannen.
Je mag ook al geen kaarten meer maken!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 13:01:14 #41
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_185712548
ben blij dat we mods hebben anders was deze site allang dicht geweest.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 13:01:24 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185712551
quote:

Tja, nuances zijn dan ook heel vervelend wanneer je je eigen lezing van de feiten al volledig klaar hebt hè.

Want (gelegenheids)moslim + geweld = terroristische aanslag op onze westerse idealen.
Huilen dan.
pi_185712563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 13:01 schreef chefpapier het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld hoeveel van dit soort mensen hebben we in Nederland vrij rondlopen, wat gaan we doen om de samenleving beter te beschermen tegen dit soort mensen.
Allemaal vragen die je pas kunt beantwoorden na gedegen onderzoek o.a. over het motief en de aanleiding.
pi_185712569
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 13:01 schreef KingRadler het volgende:
ben blij dat we mods hebben anders was deze site allang dicht geweest.
pi_185712584
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja:

[..]

Toen ik aangaf dat het meer lijkt op een aanslag en de "geruchten" van eerwraak alleen maar uit islamitische hoek kwamen, net zoals de geruchten dat alleen moslims zouden zijn neergeshoten. En ondanks de discussie enkele uren terug waarna toch blijkt dat het een aanslag was gewoon doorgaan met etteren, uitdagen en demoniseren. Klasse ^O^
Lul niet jongen. Lekker selectief gequote weer. Mijn bericht had niks te maken met wat je nu zegt.

Mijn uitspraak was omdat jij jezelf zeer selectief bezig was. Andere mensen zouden per definitie vast komen te zitten voor een bepaalde uitspraak terwijl voor jou een excuus maken voldoende zou zijn. :') Aldus jezelf, want dat was jouw mening. Nogal hypocriet dus.

Mijn enige punt is: jij bent selectief en willekeurig bezig. Net zoals nu weer met dat quoten, je bent volledig in de war.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2019 13:05:35 ]
pi_185712611
Doen ze toch nog wat bij de NOS

Een kaart, hoe krijg ik deze in de op?
https://nos.nl/data/image/2019/03/18/537950/xxl.jpg
pi_185712615
quote:

Alles wijst toch op een aanslag uitgevoerd door iemand die niet goed in zijn bovenkamer was.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 13:04:22 #48
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185712616
quote:

Ik denk dat de ene op de Laan van Engelswier is aangehouden. Dat is nog geen 100 meter van waar de auto is aangetroffen. Gisteravond laat was de politie daar nog massaal aanwezig.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 13:04:44 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185712621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef maan_man het volgende:

[..]

Twee keer onjuist. Ten eerste is de maximale straf voor een moord, ook zonder terroristisch oogmerk, levensland. Daarnaast maakt sinds kort iedere levenslang gestrafte kans op de beëindiging van zijn straf na 25 jaar.

Wel heeft de officier van justitie meer opsporingsmiddelen als er sprake is van een terroristisch oogmerk.
Dat laatste zal voor het OM op dit moment een voordeel zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185712637
Doodslag met een terroristisch oogmerk in plaats van moord, staat daar ook levenslang op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')