Misschien kende een van de verdachten hem al?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Gut, meneer Boumanjal als advocaat van die twee boers, hij was er als de kippen bij
quote:DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dinsdagmiddag al tekst en uitleg van het kabinet over de schietpartij in Utrecht. Minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid moet tijdens het vragenuur opheldering verschaffen.
De Kamer heeft veel vragen over de toedracht van het drama, dat drie mensen het leven kostte. CDA’er Madeleine van Toorenburg vroeg Grapperhaus daarom naar het vragenuur te komen.
PVV-leider Geert Wilders wil later dinsdagmiddag nog uitgebreid in debat met het kabinet over wat er precies in Utrecht is gebeurd en hoe de overheidsdiensten daarmee zijn omgegaan. Nu Grapperhaus al zijn opwachting maakt in het vragenuur, komt dat debat er waarschijnlijk pas later.
https://www.telegraaf.nl/(...)l-over-drama-utrecht
Twee keer onjuist. Ten eerste is de maximale straf voor een moord, ook zonder terroristisch oogmerk, levensland. Daarnaast maakt sinds kort iedere levenslang gestrafte kans op de beëindiging van zijn straf na 25 jaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Een "voordeel" van terroristisch motief is wel dat ze de schutter levenslang kunnen opsluiten zodat deze nooit meer vrij komt.
Op zich, na dat doodgeschoten meisje in het fietsenhok is er wel voer tot discussie of dingen bij de politie wel gaan zoals ze moeten gaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:54 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat moet het kabinet nu in vredesnaam gaan zeggen in zo'n debat? Ze weten zelf amper wat er precies is gebeurd.
Users gaan steeds leukere dingen doen met hun vrije tijd blijkbaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Vroeger zaten hier users die zelf kaarten maakten op basis van de info, over straten met tijden en dat was altijd overzichtelijk.
Nogmaals weet iemand waar en wanneer de andere verdachten (laat ik het dan zo maar uitdrukken) zijn gearresteerd?
Ik heb daar weinig over gezien/gelezen. Ook geen getuigenissen in de media over een buurman die met veel machtsvertoon werd opgepakt.
Dat zou ook nog kunnenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien kende een van de verdachten hem al?
Eentje binnen en de andere buiten Utrecht. Dat is wat de media naar buiten bracht.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Vroeger zaten hier users die zelf kaarten maakten op basis van de info, over straten met tijden en dat was altijd overzichtelijk.
Nogmaals weet iemand waar en wanneer de andere verdachten (laat ik het dan zo maar uitdrukken) zijn gearresteerd?
Ik heb daar weinig over gezien/gelezen. Ook geen getuigenissen in de media over een buurman die met veel machtsvertoon werd opgepakt.
Gewoon feitenkennis delen, voordat de boel weer verdraaid kan worden.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op zich, na dat doodgeschoten meisje in het fietsenhok is er wel voer tot discussie of dingen bij de politie wel gaan zoals ze moeten gaan.
Daar kun je wel over van mening wisselen met elkaar.
Of ze zijn hier verbannen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Users gaan steeds leukere dingen doen met hun vrije tijd blijkbaar.
Bijvoorbeeld hoeveel van dit soort mensen hebben we in Nederland vrij rondlopen, wat gaan we doen om de samenleving beter te beschermen tegen dit soort mensen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:54 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat moet het kabinet nu in vredesnaam gaan zeggen in zo'n debat? Ze weten zelf amper wat er precies is gebeurd.
Maar hij heeft geen zelfmoord gepleegd. En daar had hij voldoende tijd en gelegenheid voor. Dus dat laatste kan het motief niet zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:59 schreef greatgonzo het volgende:
waar sommige terrorisme deskundigen (lees: Beatrice de Graaf) het heel zwart-wit willen brengen, kon die vrouw van het 20 uur journaal het nog wel eens correct hebben. Eerwraak/persoonlijke omstandigheden hoeven terrorisme niet uit te sluiten.
Buurtbewoners van onze verdachte geven ook aan dat hij op de ene dag de Sharia zat te preken, en de andere dag doorgesnoven rond liep en jointjes zat te roken.
Er zijn volgens mij ook wel piloten geweest die zelfmoord wilden plegen, en hele vliegtuigen erin meenamen. Niet dat dat terrorisme is, maar sommige verknipte personen denken natuurlijk ook: ik neem zoveel mogelijk mensen mee in mijn ellende
Je mag ook al geen kaarten meer maken!quote:
Tja, nuances zijn dan ook heel vervelend wanneer je je eigen lezing van de feiten al volledig klaar hebt hè.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:59 schreef greatgonzo het volgende:
waar sommige terrorisme deskundigen (lees: Beatrice de Graaf) het heel zwart-wit willen brengen, kon die vrouw van het 20 uur journaal het nog wel eens correct hebben. Eerwraak/persoonlijke omstandigheden hoeven terrorisme niet uit te sluiten.
Buurtbewoners van onze verdachte geven ook aan dat hij op de ene dag de Sharia zat te preken, en de andere dag doorgesnoven rond liep en jointjes zat te roken.
Er zijn volgens mij ook wel piloten geweest die zelfmoord wilden plegen, en hele vliegtuigen erin meenamen. Niet dat dat terrorisme is, maar sommige verknipte personen denken natuurlijk ook: ik neem zoveel mogelijk mensen mee in mijn ellende
Allemaal vragen die je pas kunt beantwoorden na gedegen onderzoek o.a. over het motief en de aanleiding.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:01 schreef chefpapier het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld hoeveel van dit soort mensen hebben we in Nederland vrij rondlopen, wat gaan we doen om de samenleving beter te beschermen tegen dit soort mensen.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:01 schreef KingRadler het volgende:
ben blij dat we mods hebben anders was deze site allang dicht geweest.
Lul niet jongen. Lekker selectief gequote weer. Mijn bericht had niks te maken met wat je nu zegt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Juist ja:
[..]
Toen ik aangaf dat het meer lijkt op een aanslag en de "geruchten" van eerwraak alleen maar uit islamitische hoek kwamen, net zoals de geruchten dat alleen moslims zouden zijn neergeshoten. En ondanks de discussie enkele uren terug waarna toch blijkt dat het een aanslag was gewoon doorgaan met etteren, uitdagen en demoniseren. Klasse
Alles wijst toch op een aanslag uitgevoerd door iemand die niet goed in zijn bovenkamer was.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:59 schreef greatgonzo het volgende:
Ik denk dat de ene op de Laan van Engelswier is aangehouden. Dat is nog geen 100 meter van waar de auto is aangetroffen. Gisteravond laat was de politie daar nog massaal aanwezig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat laatste zal voor het OM op dit moment een voordeel zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Twee keer onjuist. Ten eerste is de maximale straf voor een moord, ook zonder terroristisch oogmerk, levensland. Daarnaast maakt sinds kort iedere levenslang gestrafte kans op de beëindiging van zijn straf na 25 jaar.
Wel heeft de officier van justitie meer opsporingsmiddelen als er sprake is van een terroristisch oogmerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |