abonnement Unibet Coolblue
pi_185789415
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Zo hebben we de zandstormen maar ook bij het rijden in een cabriolet kan het haar ernstig in de knoop raken, terwijl veel Iraanse vrouwen hem dragen omdat het moet. Maar we hebben het hier over de vrijwillig gedragen religieuze hoofddoek.
[..]

Vertel jij dan maar wat het idee erachter dan wel is.
Dit zijn 2 nogal uit elkaar liggende verhalen.

https://www.trouw.nl/reli(...)-de-kliko-~a99a5553/

https://www.trouw.nl/reli(...)-hoofddoek~afe6c342/

Nu mag jij me vertellen waarom de vrouw die er wèl voor kiest om een hoofddoek te dragen daar dan ineens 'fout' in is.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:39:07 #152
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185789479
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:34 schreef Xa1pt het volgende:

En natuurlijk geen antwoord op de vraag:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

Vertel jij dan maar wat het idee erachter dan wel is.
Maar linkjes naar artikelen uit Trouw en het vriendelijke verzoek om de reden voor kopvodjes - want de onbeheersbaarheid van de besneden examplaren afwentelen op vrouwen is het natuurlijk niet - , zelf maar te gaan zoeken :W
&lt;signature here&gt;.
pi_185789507
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

En natuurlijk geen antwoord op de vraag:
[..]

Maar linkjes naar artikelen uit Trouw en het vriendelijke verzoek om de reden voor kopvodjes - want de onbeheersbaarheid van de besneden examplaren afwentelen op vrouwen is het natuurlijk niet - , zelf maar te gaan zoeken :W
Je kunt je de moeite besparen verder chef. Dat constante zuigen doe je maar bij je moeder ofzo.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:42:30 #154
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185789534
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:40 schreef Xa1pt het volgende:

je moeder
&lt;signature here&gt;.
pi_185789771
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit zijn 2 nogal uit elkaar liggende verhalen.

https://www.trouw.nl/reli(...)-de-kliko-~a99a5553/

https://www.trouw.nl/reli(...)-hoofddoek~afe6c342/

Nu mag jij me vertellen waarom de vrouw die er wèl voor kiest om een hoofddoek te dragen daar dan ineens 'fout' in is.
Omdat het niet een individuele beslissing is met alleen maar individuele consequenties.

quote:
De 23-jarige Ruken uit Urfa, in het oosten van Turkije, moest vanaf haar dertiende een hoofddoek dragen, en een lange rok. “Anders zou ik lust opwekken bij mannen, was het verhaal. Ik wist toen: mijn leven ligt niet in mijn handen, maar in de handen van mijn vader.”
Duidelijk toch?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185789904
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat het niet een individuele beslissing is met alleen maar individuele consequenties.
Nu maak je dezelfde fout. Je beoordeelt een individu niet meer op diens eigen motieven maar gaat uit van een soort collectiviteitsdenken. Omdat er vrouwen zijn die gedwongen worden om een hoofddoek te dragen kunnen vrouwen ook niet meer oprecht tot de keuze komen om dat juist wel te doen omdat ze opgegroeid zijn in een omgeving waarin dat weer heel anders lag.

Je neemt feitelijk precies dezelfde rol in door tegen die laatste vrouw te zeggen dat ze geen hoofddoek zou moeten kunnen dragen omdat...

quote:
Duidelijk toch?
Bij haar kan ik me prima voorstellen dat ze daar wars van is. Maar hoe is die andere vrouw precies daar verantwoordelijk voor te houden? Waarom kan zij niet zelfstandig en oprecht tot die beslissing zijn gekomen?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:04:58 #157
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185789926
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat het niet een individuele beslissing is met alleen maar individuele consequenties.
[..]

Bedoel je dat er niet alleen individuele consequenties aan zitten als je er geen draagt?

(Zouden we kunnen bomen in welke mate met ongewenste intimiteiten te maken hebben, niet een individuele consequentie is, want dat lijkt mij wel, in de zin van dat jij als individu daar mee te maken hebt, maar dat terzijde.)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:36:47 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185790503
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

Je beoordeelt een individu niet meer op diens eigen motieven maar gaat uit van een soort collectiviteitsdenken.
Ja, wat raar is dat eigenlijk hé, dat we die mensen die zich beroepen op een collectief gedachtegoed, en collectieve waarden, ook als collectief behandelen.

Maar ik weet het, als dat opportuun is, dan bestaan collectieven niet. Dan bestaan er alleen 'individuen'.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:00:53 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185790895
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik volg je niet. Ik zeg dat als je vrijwillig een hoofddoek draagt je onderdeel van het probleem bent hoe moslim mannen met ongehoofddoekte vrouwen omgaan.
Alsof we in het westen niet soortgelijke symboliek hebben om binair te diversificeren tussen kuis en slet. Het zijn trouwens vooral de Baudet-adepten en alt-righters die zich in deze contreien hieraan schuldig maken. Iets met balk en splinter.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:20:04 #160
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185792153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Alsof we in het westen niet soortgelijke symboliek hebben om binair te diversificeren tussen kuis en slet. Het zijn trouwens vooral de Baudet-adepten en alt-righters die zich in deze contreien hieraan schuldig maken. Iets met balk en splinter.
Maar dan omgekeerd, lijkt me. Want als je de afgezwakte westerse vorm van onderscheid op basis van kleding als een misstand beschouwt, zou dat des te meer reden moeten zijn om niet te willen bijdragen aan de legitimatie van een nog veel strengere vorm van diezelfde symboliek.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:23:12 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185792200
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar dan omgekeerd, lijkt me. Want als je de afgezwakte westerse vorm van onderscheid op basis van kleding als een misstand beschouwt, zou dat des te meer reden moeten zijn om niet te willen bijdragen aan de legitimatie van een nog veel strengere vorm van diezelfde symboliek.
Dat klopt inderdaad, WS heeft zeker een punt maar om als Baudet-adept nu zo hoog van de toren te blazen geeft ook geen pas.
We have always been at war with Eastasia.
pi_185792254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nu maak je dezelfde fout. Je beoordeelt een individu niet meer op diens eigen motieven maar gaat uit van een soort collectiviteitsdenken.
Er zit natuurlijk een sterk collectief element in, het hoort bij een religie en het gaat om zeden. Dat is per definitie niet een zuiver individuele aangelegenheid.

quote:
Omdat er vrouwen zijn die gedwongen worden om een hoofddoek te dragen kunnen vrouwen ook niet meer oprecht tot de keuze komen om dat juist wel te doen omdat ze opgegroeid zijn in een omgeving waarin dat weer heel anders lag.

Je neemt feitelijk precies dezelfde rol in door tegen die laatste vrouw te zeggen dat ze geen hoofddoek zou moeten kunnen dragen omdat...
[..]

Bij haar kan ik me prima voorstellen dat ze daar wars van is. Maar hoe is die andere vrouw precies daar verantwoordelijk voor te houden? Waarom kan zij niet zelfstandig en oprecht tot die beslissing zijn gekomen?
Je hebt het punt volledig gemist. Als je een hoofddoek draagt dan onderschrijf je daarmee de norm dat een kuise vrouw het haar bedekt houdt omdat van mannen geen zelfbeheersing verwacht mag worden. In regionen waar veel hoofddoekjes gedragen worden is er dan ook niet alleen een grote druk op vrouwen om een hoofddoek te dragen, maar zijn er ook veel mannen die onvoldoende zelfbeheersing tonen, ook verbaal.

Als je dus in volle vrijheid voor de hoofddoek kiest, kies je voor bijdragen aan die gevolgen en dat is de vrouw in kwestie best kwalijk te nemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Alsof we in het westen niet soortgelijke symboliek hebben om binair te diversificeren tussen kuis en slet. Het zijn trouwens vooral de Baudet-adepten en alt-righters die zich in deze contreien hieraan schuldig maken. Iets met balk en splinter.
Dat is wel erg ver gezocht om te kunnen wij/zij denken, waarbij je bij mij sowieso aan het verkeerde adres bent om meer dan één reden. Ik denk dat vrouwen liever ongehoofddoekt gaan joggen of er als een slet bijlopen in FvD bolwerken als Volendam dan in Slotervaart.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185792502
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk een sterk collectief element in, het hoort bij een religie en het gaat om zeden. Dat is per definitie niet een zuiver individuele aangelegenheid.
Dat is een behoorlijke generalisatie die je maakt waarmee je voorbij gaat aan alle individuele keuzes die daar van afwijken.

quote:
Je hebt het punt volledig gemist. Als je een hoofddoek draagt dan onderschrijf je daarmee de norm dat een kuise vrouw het haar bedekt houdt omdat van mannen geen zelfbeheersing verwacht mag worden. In regionen waar veel hoofddoekjes gedragen worden is er dan ook niet alleen een grote druk op vrouwen om een hoofddoek te dragen, maar zijn er ook veel mannen die onvoldoende zelfbeheersing tonen, ook verbaal.
Dat zijn allemaal waardeoordelen die je nu op ieder individu plakt als zijnde 'een motief'. Terwijl dat helemaal niet het geval is. Het kan ook een louter middel zijn ter bevestiging van de identiteit, zoals mensen die een kruis dragen bijvoorbeeld. Natuurlijk is het tegendeel ook waar, maar jij neemt alle motieven in aanmerking en gaat er vanuit dat die daar allemaal aan voorafgegaan zijn of gepaard mee gaan.

quote:
Als je dus in volle vrijheid voor de hoofddoek kiest, kies je voor bijdragen aan die gevolgen en dat is de vrouw in kwestie best kwalijk te nemen.
Je kiest niet in volle vrijheid - als je een kort rokje en make-up draagt - voor mannen die menen vrouwen als sekssymbool te behandelen op een onsmakelijke manier.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:40:31 #164
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185792578
Altijd weer fijn om te zien hoe de heren onder elkaar beslissen wat vrouwen well en niet zouden moeten doen.

Zullen we mensen gewoon zelf laten beslissen en dat recht verdedigen? Ook als iemand dan iets kiest wat de heren niet aanstaat?

Daarmee bedoel ik dus dat dwang van mij bestraft mag worden. En dat er duidelijke hulpwegen moeten zijn voor hen die slachtoffer van dwang zijn. Maar dat we ook accepteren dat mensen weleens heel anders willen kiezen dan wij zelf zouden doen.

Ik ken meerdere vrouwen die een hoofddoek dragen en die alles behalve zielig en onderdrukt zijn. En alhoewel je mij zelfs met geweld niet in een hoofddoek krijgt zal ik hun recht verdedigen dat wel te mogen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185792645
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, waarom je dan niet laten bekeren tot diezelfde islam.
Je kunt toch best steun betuigen aan een gemeenschap zonder dezelfde geloofsovertuiging te hebben?
Jammer dat deze discussie juist weer zo’n wij/zij smaak krijgt. Dat is precies het tegenovergestelde van wat deze NZ vrouwen proberen uit te dragen.

Het mag misschien een kledingkeuze zijn waar wat vraagtekens aan hangen, maar dat is toch niet relevant in deze discussie? Laat mensen vrij om hun verdriet en medeleven te uiten op hun eigen manier.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:43:28 #166
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185792651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Daarmee bedoel ik dus dat dwang van mij bestraft mag worden.
Dan kun je dus een hoop boetes gaan uitdelen aan de islamitische gemeenschap. Succes er mee.
Al eens besproken met de overheid? Denk eens aan al die extra inkomsten voor de staatskas.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:49:14 #167
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185792818
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dan kun je dus een hoop boetes gaan uitdelen aan de islamitische gemeenschap. Succes er mee.
Al eens besproken met de overheid? Denk eens aan al die extra inkomsten voor de staatskas.
Oh graag.
Dat handhaving vervelend is voor degene die aangepakt dienen te worden heb ik echt geen enkel probleem mee.
Dat het dwingelanden tegen de haren instrijkt is werkelijk geen bezwaar voor mij. Een echt vrije samenleving waarborgen zoveel als maar mogelijk is wel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:25:28 #168
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185793597
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Altijd weer fijn om te zien hoe de heren onder elkaar beslissen wat vrouwen well en niet zouden moeten doen.

Zullen we mensen gewoon zelf laten beslissen en dat recht verdedigen? Ook als iemand dan iets kiest wat de heren niet aanstaat?
Ik denk niet dat dit een "mannen versus vrouwen"-discussie is waarbij kritiek bij voorbaat irrelevant kan worden verklaard omdat ze van iemand van het verkeerde geslacht komt. Als zich een parallelle situatie zou voordoen waarbij mannen zouden worden geprest om -ik noem maar wat- een lelijke onverzorgde baard te laten staan omdat ze anders de vrouwen tot overspel zouden aanzetten, zou jij daar wellicht ook een mening over hebben en zou je die waarschijnlijk ook willen kunnen uiten zonder als reactie het een of andere stereotyperende verwijt naar je hoofd te krijgen omdat je toevallig een vrouw bent en het niet direct over jou gaat (maar indirect natuurlijk wel).
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:33:48 #169
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185793771
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit een "mannen versus vrouwen"-discussie is waarbij kritiek bij voorbaat irrelevant kan worden verklaard omdat ze van iemand van het verkeerde geslacht komt. Als zich een parallelle situatie zou voordoen waarbij mannen zouden worden geprest om -ik noem maar wat- een lelijke onverzorgde baard te laten staan omdat ze anders de vrouwen tot overspel zouden aanzetten, zou jij daar wellicht ook een mening over hebben en zou je die waarschijnlijk ook willen kunnen uiten zonder als reactie het een of andere stereotyperende verwijt naar je hoofd te krijgen omdat je toevallig een vrouw bent en het niet direct over jou gaat (maar indirect natuurlijk wel).
Ik zie hier anders vooral heren praten over die 'trutten' die zus of zo doen. Die niet doen wat zij goed achten. Zelfs vrouwen aanvallen die een enkele keer een hoofddoek dragen om op hun manier te laten zien naast die ander te staan. Steun betuigen op hun manier, meeleven.

En je weet niet dat in de islam ook mannen 'beperkingen' hebben om geen verleiding te laten ontstaan? Je bent werkelijk in de waan dat dat enkel voor vrouwen geld? En dat mannen vrij spel hebben, zelfs alles zonder hoofdoek mogen pakken?

De islam kent (net als alle abrahamistische geloven) rare zaken, zoals bezit van andere mensen (slaven. En geloof me, de islam is 'mild' daarin naast de andere twee). Maar op verkrachting staat ronduit de doodstraf en helemaal nergens staat geen hoofddoek, geen verkrachting.

En als andersom de dames de hoofden bij elkaar zouden steken om te zeggen dat jij je baard af moet scheren omdat je anders gladgeschoren mannen zou verguizen zou ik hetzelfde zeggen. Maar dat is niet aan de orde of wel soms?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185794309
Bij deze een stuk, geschreven door een NZ moslima over het dragen van de hijab door non-moslims op de dag dat we de aanslag in Christchurch herdenken. Al heb ik het idee dat sommige mensen hier zulke grote oogkleppen ophebben dat ze waarschijnlijk toch niet het positieve hiervan willen inzien. NZ geeft een geweldig goed voorbeeld aan de rest van de wereld door te laten zien hoe het ook kan.

https://thespinoff.co.nz/(...)spect-what-it-means/
quote:
Wear a headscarf today if you respect what it means
Mahvash Ali | Guest writer

Some have argued that non-Muslim women wearing headscarves today is a tokenistic gesture, or that the hijab itself is oppressive to women. Mahvash Ali, an associate producer for The Project NZ on Three, has this to say in response.

Every time I get a call I stick my phone in my hijab and go about my business. My colleagues at The Project love it. I call it my Muslim bluetooth.

Once, a dear non-Muslim friend even tied a tea towel around his head and tried to stick his phone underneath. Hilarious, and a miserable fail. But no, I did not mind. Yes, I laughed till my stomach hurt. So, dear Kiwis, be assured when you put a scarf on your head Muslims will love it. Just don’t try it with a tea towel please.

I’ve been asked so many times if it will be hurtful to the community for non-Muslims to wear it. I am no scholar, but I can promise you it will not be disrespectful. Jacinda Ardern got it right.

The Arabic word hijab refers to an attitude of modesty. Muslims, men and women, are expected to be modest in their dressing and attitude. Covering up so that most of our bodies don’t show is part of that attitude. Lowering our gaze when talking to the opposite sex is the same.

There is no prescribed single way of covering up, which is why you see so many versions of the hijab, from a loose headscarf to the burqa. I like to pin mine and wear it tight because it’s just easier (also, Muslim bluetooth).

And here’s a newsflash – most Muslim men also have their heads covered. Many older men use something like a skull cap, although I’ve seen younger men use soft caps for the same purpose. Kids these days, I tell you.

So that brings us to another question, is the headscarf a symbol of oppression? Oh dear Lord, where do we start.

First, let’s not shy away from the uncomfortable. There are countries around the world where women are forced to wear it. And of course the hijab represents oppression for them.

But Muslim women in New Zealand choose to wear a headscarf. So for us, it is a symbol of liberation. It’s also a way of being recognised as a Muslim. In a world where everyone looks the same, it gives us Muslim sisters an identity.

So today, I am going to pack all my headscarves and take them to work. Because everyone at work will wear one. And when we observe two minutes of silence, we will all be the same. My pain will be no different from yours, because I am you and you are me.

And I won’t even mind if you drop today’s lunch on my good scarf (but please be careful).

Last Friday’s events will forever be etched in our memories. But, they have also brought us together. We have changed for the better. Had those 50 people not been taken away from us so brutally we would never be having these conversations.

Muslims consider those people martyrs and to us they are alive, just not in the flesh.

They have made all of us human again.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:21:25 #171
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185794749
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik zie hier anders vooral heren praten over die 'trutten' die zus of zo doen. Die niet doen wat zij goed achten. Zelfs vrouwen aanvallen die ...
Waarom giet jij dit in termen van een genderstrijd? Dat vind ik best storend. Het zijn niet "de" heren die willen beslissen wat "de" dames dragen, er zitten hier gewoon mensen te discussiëren die van mening zijn dat andere mensen met bepaalde acties een signaal afgeven waarmee ze bijdragen aan de instandhouding van een maatschappelijk kwaad. Of die andere mensen man, vrouw, lelijk, knap, jong, oud, blank, zwart of roodharig zijn doet niet ter zake.

Ik heb woord "trutten" trouwens niet zien staan.
quote:
En je weet niet dat in de islam...
Daar weet ik wel het een ander over, maar dat lijkt me hier weinig relevant.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:43:00 #172
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185795214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:21 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Waarom giet jij dit in termen van een genderstrijd? Dat vind ik best storend. Het zijn niet "de" heren die willen beslissen wat "de" dames dragen, er zitten hier gewoon mensen te discussiëren die van mening zijn dat andere mensen met bepaalde acties een signaal afgeven waarmee ze bijdragen aan de instandhouding van een maatschappelijk kwaad. Of die andere mensen man, vrouw, lelijk, knap, jong, oud, blank, zwart of roodharig zijn doet niet ter zake.

Ik heb woord "trutten" trouwens niet zien staan.
[..]

Daar weet ik wel het een ander over, maar dat lijkt me hier weinig relevant.
Op een paar na zijn het mannen die 'vechten' tegen het feministische gedachtegoed. Die in andere topics niet vies zijn van vrouwen zijn/horen zo te spreken. Want biologie enzo.

Echt, kijk eens eerlijk naar de mensen die vooraan staan om hier (vrouwen die uit samenhorigheid een hoofddoek op doen) te veroordelen. Je zal zien dat een 75 tot 90% ineens heel anders is als het niet over hoofddoekjes (islam) gaat.

En niet relevant? Nogal relevant, aangezien de Islam nergens zegt val degene zonder hoofdoek lastig of erger. Er staat potjandorie de doodstraf op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 11:31:19 #173
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185801838
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
(En geloof me, de islam is 'mild' daarin naast de andere twee).
Eh, wat?

Het zijn & waren de grootste slavendrijvers op deze planeet,

BV in de VS heb je zeer veel nazaten van slaven, en alhoewel de arabieren meer dan zat slaven overal hebben gerausd zie je daar nul meer van terug, want ze werden gewoon allemaal gecastreerd.

Westerlingen, deden aan slavernij, omdat daar geld in zat,

Maar arabieren gingen westerse vrouwen stelen om als hoeren te gebruiken.

En een amerikaanse kapitein, vroeg een keertje aan de arabieren waarom ze dat deden, antwoord was:

quote:
Ja, is ons recht, want onze religie
Waar die amerikaanse kapitein raar van stond te kijken, want voor hem was het slechts handel.

Maar misschien met je nog een keer uitleggen hoe 'mild' ze waren.

Ow, en ik zeg het er ff bij:

We kopen niks voor dat jij ergens wat gelezen hebt, en je verteld dat het allemaal wel mee valt hé?

Want we leven niet in jou hoofd, we leven in de echte wereld.

En last but not least hebben ze het als laatst afgeschaft, en komt het daar nog steeds voor.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 11:32:15 #174
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185801846
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

En niet relevant? Nogal relevant, aangezien de Islam nergens zegt val degene zonder hoofdoek lastig of erger. Er staat potjandorie de doodstraf op.
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 11:31 schreef ExTec het volgende:

Ow, en ik zeg het er ff bij:

We kopen niks voor dat jij ergens wat gelezen hebt, en je verteld dat het allemaal wel mee valt hé?

Want we leven niet in jou hoofd, we leven in de echte wereld.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:40:48 #175
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185814104
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 11:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, wat?

Het zijn & waren de grootste slavendrijvers op deze planeet,

BV in de VS heb je zeer veel nazaten van slaven, en alhoewel de arabieren meer dan zat slaven overal hebben gerausd zie je daar nul meer van terug, want ze werden gewoon allemaal gecastreerd.

Westerlingen, deden aan slavernij, omdat daar geld in zat,

Maar arabieren gingen westerse vrouwen stelen om als hoeren te gebruiken.

En een amerikaanse kapitein, vroeg een keertje aan de arabieren waarom ze dat deden, antwoord was:
[..]

Waar die amerikaanse kapitein raar van stond te kijken, want voor hem was het slechts handel.

Maar misschien met je nog een keer uitleggen hoe 'mild' ze waren.

Ow, en ik zeg het er ff bij:

We kopen niks voor dat jij ergens wat gelezen hebt, en je verteld dat het allemaal wel mee valt hé?

Want we leven niet in jou hoofd, we leven in de echte wereld.

En last but not least hebben ze het als laatst afgeschaft, en komt het daar nog steeds voor.
Zucht. Ik zei niet dat de arabieren milder waren dan westerlingen qua slavernij. Ik zei dat van de abrahamistische geloven de islam het mildste is qua slavernij.

Dat heb ik idd ergens gelezen, namelijk in de verschillende geloofsteksten. En als je de stoom uit je oren wat zou controleren zou je misschien de tekst wat beter kunnen lezen, zodat je zou zien dat ik nergens zeg dat het 'schattig' is, enkel de mildste op dit gebied van de drie.

En ga je nu werkelijk net doen alsof die kapitein eigenlijk best een aardige peer was? Met zijn ruim vol met opgestapelde slaven waarvan hij een bepaald percentage levend af wilde leveren en het hem geen ene reet kon schelen wat er met die slaven gebeurde?
Alle slavernij was ranzig slecht. Elke manier om dat goed te praten was ranzig slecht. Ja, ook de islamitische.
Maar dat neemt niet weg dat van de drie abrahamistische geloven de islam het mildste is daarin. Niet zo raar, want en de jongste en gericht op mensen binden. Slaven die het vooruitzicht hadden om vrij te komen en zelfs hoge functie's in mochten nemen was een goede manier om meer mensen te werven die verdomd trouw zouden blijven in een wereld waar ze gelijk weer tot slaaf zouden worden gemaakt zouden worden zodra ze buiten de eigen groep traden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 24 maart 2019 @ 08:52:43 #176
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185817869
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En niet relevant? Nogal relevant, aangezien de Islam nergens zegt val degene zonder hoofdoek lastig of erger. Er staat potjandorie de doodstraf op.
Het is niet relevant omdat ik nergens het tegendeel heb beweerd, en het heeft niet zoveel zin om in te gaan op een stropopredenering. Wel is helaas vaak zo dat de aanwezigheid van dergelijke kuisheidsnormen in de praktijk (a) samengaat met een zekere minachting van vrouwen die zich niet aan die normen houden (met een daaruit voortvloeiende sociale druk om ook zo'n ding te gaan dragen, waarmee het fenomeen zichzelf versterkt) en (b) bijdraagt aan seksesegregatie door taboeïsering van wat wij als normaal, onbevangen contact tussen mannen en vrouwen beschouwen (want vreemde mannen mogen je niet ongesluierd zien). Dat is denk ik het grootste probleem dat ik met een verschijnsel als de islamitische hijab heb.
  zondag 24 maart 2019 @ 09:47:00 #177
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_185818326
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zucht. Ik zei niet dat de arabieren milder waren dan westerlingen qua slavernij. Ik zei dat van de abrahamistische geloven de islam het mildste is qua slavernij.

Dat heb ik idd ergens gelezen, namelijk in de verschillende geloofsteksten. En als je de stoom uit je oren wat zou controleren zou je misschien de tekst wat beter kunnen lezen, zodat je zou zien dat ik nergens zeg dat het 'schattig' is, enkel de mildste op dit gebied van de drie.

En ga je nu werkelijk net doen alsof die kapitein eigenlijk best een aardige peer was? Met zijn ruim vol met opgestapelde slaven waarvan hij een bepaald percentage levend af wilde leveren en het hem geen ene reet kon schelen wat er met die slaven gebeurde?
Alle slavernij was ranzig slecht. Elke manier om dat goed te praten was ranzig slecht. Ja, ook de islamitische.
Maar dat neemt niet weg dat van de drie abrahamistische geloven de islam het mildste is daarin. Niet zo raar, want en de jongste en gericht op mensen binden. Slaven die het vooruitzicht hadden om vrij te komen en zelfs hoge functie's in mochten nemen was een goede manier om meer mensen te werven die verdomd trouw zouden blijven in een wereld waar ze gelijk weer tot slaaf zouden worden gemaakt zouden worden zodra ze buiten de eigen groep traden.
Islam de mildste? Hoe kom je daar nu weer bij?
Jezus had zelf geen slaven, Mohammed wel.

Zoals hierboven al eerder opgemerkt, vrouwen werden in harems als sexslavin misbruikt, bewaakt door gecastreerde slaven. Dat is iets wat in het westen niet gebruikelijk was. Er was aan beide kanten seksueel misbruik van vrouwen, bij islam was dit openlijk en legaal volgens sharia, in het christendom stiekem.
Rechten van de slaaf volgens sharia is dat de eigenaar niet voor pooier mag spelen en de slavin niet mag inzetten om als hoer aan te bieden. Als de eigenaar zelf zin heeft om zijn slavin te verkrachten dan is dan geen enkel probleem. Het vrijlaten van een slaaf was een boete voor de eigenaar;meer om de eigenaar bij de les te houden dan gericht op het welzijn van de slaaf.
Was ook al gebruikelijk bij de Romeinen en Zoroastrianen.

De historie is genuanceerder. In islamitische landen waren slavenlegers gebruikelijk. Galeislaven uitputten en daarna overboord gooien was vooral een islamitische traditie. Slaven waren goedkoop in islamitische landen vanwege de veroveringen. Omdat een westerse kapitein betaalde voor de lading was hij gelijktijdig ook zuinig op zijn koopwaar. Van zijn bemanning haalde een vergelijkbaar deel ook de overkant niet.
Slaven vroegtijdig vrijlaten was ook gebruikelijk in het koloniën. Soms begonnen die ex-slaven zelf een nieuwe plantage en kochten slaven, zoals Anthony Johnson en William Ellison.

De slaven in de Britse koloniën die het het zwaarst hadden waren de Ierse gedeporteerden. Deze waren veel goedkoper dan de zwarte slaven, en dienden gestraft te worden.

Hadith: Narrated 'Abdullah bin Zam'a: The Prophet said, "None of you should flog his wife as he flogs a slave and then have sexual intercourse with her in the last part of the day."
Sahih Bukhari 7:62:132

"These are the names of Muhammad's male slaves: Yakan Abu Sharh, Aflah, 'Ubayd, Dhakwan, Tahman, Mirwan, Hunayn, Sanad, Fadala Yamamin, Anjasha al-Hadi, Mad'am, Karkara, Abu Rafi', Thawban, Ab Kabsha, Salih, Rabah, Yara Nubyan, Fadila, Waqid, Mabur, Abu Waqid, Kasam, Abu 'Ayb, Abu Muwayhiba, Zayd Ibn Haritha, and also a black slave called Mahran, who was re-named (by Muhammad) Safina (`ship')."[2]
Zad al-Ma'ad, pp. 114-116

Muhammad's Maid Slaves "are Salma Um Rafi', Maymuna daughter of Abu Asib, Maymuna daughter of Sa'd, Khadra, Radwa, Razina, Um Damira, Rayhana, Mary the Coptic, in addition to two other maid-slaves, one of them given to him as a present by his cousin, Zaynab, and the other one captured in a war."[2]
Zad al-Ma'ad, pp. 114-116

En as we speak zijn er nog steeds 100.000 en slaven in Noord-Afrika. En Sylvana Simons zich maar druk maken over Zwarte Piet en de associatie met Hollandse slavernij eeuwen terug.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_185818369
Ik vind een wedstrijdje tussen wie er het minst kut omging met slaven (ja, serieus, slaven, laat dat even bezinken) eigenlijk behoorlijk bizar.
pi_185818383
Dit topic gaat nergens meer over. Ga naar POL
pi_185818501
Vandaag een grootse herdenking in Christchurch. Daar waar dit topic over ging. Misschien kunnen we het daar weer over gaan hebben?
https://www.nzherald.co.n(...)=1&objectid=12215813
  zondag 24 maart 2019 @ 10:03:29 #181
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185818537
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 09:47 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Complicerende factor is trouwens in beide gevallen het raciale anderszijn van de Afrikaanse slaven. Vrijlating en opname in de samenleving waren voor blanke slaven een reëler vooruitzicht dan voor zwarte slaven, die door zowel islamitische als christelijke slavenhouders over het algemeen als moreel en intellectueel inferieur werden gezien. Het waren ook vooral de zwarte slaven die bij de Arabieren werden gecastreerd.
pi_185819295
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 09:47 schreef MrRatio het volgende:

Islam de mildste? Hoe kom je daar nu weer bij?

als je oprecht geïnteresseerd bent in de islamitische implementatie van slavernij adviseer ik je deze tweedelige lezing te bekijken na het bekijken mag je zelf je conclusies trekken of de islam de mildste vorm van slavernij heeft of niet. hier en daar een bron posten die je goed uitkomt impliceert niet dat je ook maar enige kennis van zaken hebt om een uitgesproken mening te hebben over een onderwerp.

https://www.facebook.com/(...)wvi7JYYXcw&__tn__=-R
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185819451
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 10:00 schreef dodoria het volgende:
Vandaag een grootse herdenking in Christchurch. Daar waar dit topic over ging. Misschien kunnen we het daar weer over gaan hebben?
https://www.nzherald.co.n(...)=1&objectid=12215813
het is echt bewonderenswaardig hoe de nieuw zeelanders deze afschuwelijke daad aan het verwerken zijn. dat zelfs hier in nederland een nieuw zeelandse zich geroepen voelde om een hand uit te te stelen naar de islamitische gemeenschap.

ik was ontroerd door wat ik vrijdag tegenkwam bij de moskee.



Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185820238
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bedoel je dat er niet alleen individuele consequenties aan zitten als je er geen draagt?
Mijn vrouw heeft recentelijk helemaal zelf besloten om een hoofddoek te gaan dragen. Dat vindt ze zelf heel prettig. Niemand in haar omgeving is daar uberhaupt over begonnen. En nu?

Het is zo enorm achterlijk om te denken dat vrouwen die een hoofddoek dragen daartoe per definitie gedwongen worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_185820280
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 09:51 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind een wedstrijdje tussen wie er het minst kut omging met slaven (ja, serieus, slaven, laat dat even bezinken) eigenlijk behoorlijk bizar.
Het is niet bizar, het past in het plaatje van 'laten we moslims eens flink gaan ontmenselijken'.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 maart 2019 @ 11:59:38 #186
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185820336
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

En ga je nu werkelijk net doen alsof die kapitein eigenlijk best een aardige peer was?
Nee, jij bent werkelijk aan het doen alsof slavernij welke voorkomt, en welke notabene uitgevoerd zich beroepend op de islam, daadwerkelijk 'milder' was.

En ik had toch duidelijk gezegd dat we helemaal niks kopen voor dat jij 'ergens' leuke teksten hebt gelezen en zeer handig tot die conclusie komt?

Hadden die vrouwen die afgevoerd werden om de hoer uit te hangen namelijk helemaal niets aan. :W
&lt;signature here&gt;.
  zondag 24 maart 2019 @ 12:01:15 #187
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185820369
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is niet bizar, het past in het plaatje van 'laten we moslims eens flink gaan ontmenselijken'.
Ja, en doen alsof het ranzige slavendrijven van moslims een reuze "milde aangelegendheid was", past in het plaatje dat moslims helemaal nooit wat mis doen, en slavernij natuurlijk onveranderd een blanke business was, zoiets? :)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 24 maart 2019 @ 12:02:16 #188
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185820387
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

Het is zo enorm achterlijk om te denken dat vrouwen die een hoofddoek dragen daartoe per definitie gedwongen worden.
Net zoals het ook enorm achterlijk is om te denken dat vrouwen die een hoofddoek dragen dat per definitie uit vrije wil doen bedoel je? :)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 24 maart 2019 @ 12:03:17 #189
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185820408
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ben jij ook religieuzer geworden?
pi_185820437
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 11:31 schreef ExTec het volgende:

Eh, wat?

Het zijn & waren de grootste slavendrijvers op deze planeet,

BV in de VS heb je zeer veel nazaten van slaven, en alhoewel de arabieren meer dan zat slaven overal hebben gerausd zie je daar nul meer van terug, want ze werden gewoon allemaal gecastreerd.

Westerlingen, deden aan slavernij, omdat daar geld in zat,

Maar arabieren gingen westerse vrouwen stelen om als hoeren te gebruiken.

En een amerikaanse kapitein, vroeg een keertje aan de arabieren waarom ze dat deden, antwoord was:
[..]

Waar die amerikaanse kapitein raar van stond te kijken, want voor hem was het slechts handel.

Maar misschien met je nog een keer uitleggen hoe 'mild' ze waren.

Ow, en ik zeg het er ff bij:

We kopen niks voor dat jij ergens wat gelezen hebt, en je verteld dat het allemaal wel mee valt hé?

Want we leven niet in jou hoofd, we leven in de echte wereld.

En last but not least hebben ze het als laatst afgeschaft, en komt het daar nog steeds voor.
Jezus wat een nonsens ExTec. De Arabieren verhandelde de slaven net zo goed. Het was voor hen ook gewoon geld verdienen net als voor die lieve superieure Westerlingen die daaraan meededen. Het houden van slaven (wat sowieso al een pre-islamitisch gebruik was in die contreien, maar goed) varieerde enorm van tijd tot tijd (was maar net afhankelijk wie de macht had) - en er werd gekeken waar ze het meest praktisch voor konden dienen.

Niemand was mild jegens de slaven, de Amerikanen niet, de Europeanen niet en de Arabieren niet. Deze discussie raakt echt kant noch wal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_185820449
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Net zoals het ook enorm achterlijk is om te denken dat vrouwen die een hoofddoek dragen dat per definitie uit vrije wil doen bedoel je? :)
Nee, maar dat denken velen ook niet. Andersom daarentegen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 maart 2019 @ 12:06:14 #192
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185820462
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:04 schreef Mutant01 het volgende:

Niemand was mild jegens de slaven, de Amerikanen niet, de Europeanen niet en de Arabieren niet. Deze discussie raakt echt kant noch wal.
Misschien moet je dat vertellen tegen die onbenul die het daadwerkelijk bestond om dat te poneren, en niet tegen mij? :)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 24 maart 2019 @ 12:06:37 #193
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_185820474
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn vrouw heeft recentelijk helemaal zelf besloten om een hoofddoek te gaan dragen.
Dus je vrouw is aan het radicaliseren? :o Is wel het tekende voorbeeld van de "moderne" moslims inderdaad. Dertig jaar geleden zat ik op een gemengde basisschool met genoeg Turken en Marokkanen in de klas, maar géén van alle meiden daar droeg een hoofddoek. Nu kom je ze op de kleuterschool al tegen ;(
pi_185820486
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, en doen alsof het ranzige slavendrijven van moslims een reuze "milde aangelegendheid was", past in het plaatje dat moslims helemaal nooit wat mis doen, en slavernij natuurlijk onveranderd een blanke business was, zoiets? :)
Alsof moslims als volk 'slavendrijvers' waren. Het is interessant dat je dat soort foute handel toeschrijft aan een complete religie, maar je het voor je eigen 'cultuur' wel weet af te bakenen in geografische grenzen. Tikkeltje hypocriet, maar wederom geheel in lijn met het plaatje van 'ontmenselijken van moslims'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_185820508
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Misschien moet je dat vertellen tegen die onbenul die het daadwerkelijk bestond om dat te poneren, en niet tegen mij? :)
Je doet precies hetzelfde - andere kant van de medaille. Je ageert tegen iemand om vervolgens exact hetzelfde te doen - doe dat dan gewoon niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_185820518
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:03 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ben jij ook religieuzer geworden?
Wat bedoel je daar precies mee? En vanwaar de vraag?
Allah Al Watan Al Malik
pi_185820550
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dus je vrouw is aan het radicaliseren? :o Is wel het tekende voorbeeld van de "moderne" moslims inderdaad. Dertig jaar geleden zat ik op een gemengde basisschool met genoeg Turken en Marokkanen in de klas, maar géén van alle meiden daar droeg een hoofddoek. Nu kom je ze op de kleuterschool al tegen ;(
Ja, voor je het weet steekt ze je neer. Godsamme wat een kleuterniveau reactie. Zij zit niet in 'de klas' - ze is gewoon een volwassen vrouw die haar eigen boontjes weet te doppen. Even vergelijken met een basisschool-leerling.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 maart 2019 @ 12:10:17 #198
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185820556
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alsof moslims als volk 'slavendrijvers' waren.
Ah, we inserten een "maar ze zijn niet allemaal zo" in de discussie?

Dat lijkt me vanzelfsprekend, niet anders dan dat ook niet alle westerlingen slavenhandelaren waren.

quote:
Het is interessant
Ik zou haast zeggen dat je goedkope retorische trucjes die ik van mijlenver aan zie komen interessant vind, maar dat zijn ze niet ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_185820581
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, we inserten een "maar ze zijn niet allemaal zo" in de discussie?

Dat lijkt me vanzelfsprekend, niet anders dan dat ook niet alle westerlingen slavenhandelaren waren.
[..]

Ik zou haast zeggen dat je goedkope retorische trucjes die ik van mijlenver aan zie komen interessant vind, maar dat zijn ze niet ;)
Vooral niet inhoudelijk reageren. Het zijn 'de Amerikanen en de moslims toch'. Als er in Mauritanie en Dubai nog slaven gehouden worden, dan zijn het ook 'de moslims'.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 maart 2019 @ 12:12:52 #200
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185820598
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je doet precies hetzelfde - andere kant van de medaille. Je ageert tegen iemand om vervolgens exact hetzelfde te doen - doe dat dan gewoon niet.
Gast, ga toch weg.

Als jij van mening bent dat het geen zinnige discussie is, zal best kan best mag best,

Maar ga dan janken bij diegene die begint, ok.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')