quote:Op maandag 18 maart 2019 20:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, als je goed kijkt, ook op de andere beelden zie je dat de eerste klap geen vuist is.
Sowieso wordt die klap in één seconde gegeven. Deze man voelt gewoon dat hij op zijn hoofd geslagen wordt, hoort een knisperend geluid en voelt drap op zich komen. Als je van te voren niet weet wat er gaat gebeuren, zou het ook iets heel ernstigs kunnen zijn.
In principe zou je het bij één klap moeten laten, maar het is het jongetje zelf dat zijn arm naar voren steekt. Het lijkt alsof hij weer wil aanvallen, misschien is hij wel gewapend. Gelukkig wordt hij dan snel overmeesterd en laat deze man zich ook opzij duwen.
Maar zijn jullie het verder mee eens dat iemand met zo'n voorbeeldfunctie die zo snel tot gemeen geweld overgaat, niet geschikt is voor dat ambt?quote:Op maandag 18 maart 2019 20:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is gewoon een ouderwetse bitchslap hoor
Lekker makkelijk praten jij, sneu figuur ben jij.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:02 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
[..]
Maar zijn jullie het verder mee eens dat iemand met zo'n voorbeeldfunctie die zo snel tot gemeen geweld overgaat, niet geschikt is voor dat ambt?
Heb gisteren een petitie mede getekend om hem af te laten zetten, al ben ik geen Australische staatsburger.
Wanneer de uitlatingen die het heerschap in kwestie gedaan heeft nog niet voldoende aanleiding vormen, bedoel je?quote:Op maandag 18 maart 2019 22:02 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
[..]
Maar zijn jullie het verder mee eens dat iemand met zo'n voorbeeldfunctie die zo snel tot gemeen geweld overgaat, niet geschikt is voor dat ambt?
Heb gisteren een petitie mede getekend om hem af te laten zetten, al ben ik geen Australische staatsburger.
Waarvoor, een ei op het hoofd?quote:Op maandag 18 maart 2019 22:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer de uitlatingen die het heerschap in kwestie gedaan heeft nog niet voldoende aanleiding vormen, bedoel je?
Om iemand ongeschikt voor het ambt van senator te verklaren, zoals blijkt uit de post die ik citeer.quote:
Als genoeg mensen op hem stemmen dan is hij per definitie geschikt als senator. Tenzij hij een wet overtreedt.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Om iemand ongeschikt voor het ambt van senator te verklaren, zoals blijkt uit de post die ik citeer.
Het heeft er alle schijn van dat hij dat gedaan heeft. Verder besef je natuurlijk dat deze man gekozen is vóór hij deze uitspraken deed en een puber te lijf ging.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als genoeg mensen op hem stemmen dan is hij per definitie geschikt als senator. Tenzij hij een wet overtreedt.
Wat dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het heeft er alle schijn van dat hij dat gedaan heeft.
Ben je nu opzettelijk vervelend aan het doen of heb je echt problemen met je ogen?quote:
Welke wet dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben je nu opzettelijk vervelend aan het doen of heb je echt problemen met je ogen?
Wet(ten) overtreden.
Ik ben niet precies op de hoogte van de Australische wet, maar ik neem aan dat ze daar ook noodweer en noodweerexces kennen.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben je nu opzettelijk vervelend aan het doen of heb je echt problemen met je ogen?
Wet(ten) overtreden.
Voor een slungelige puber die een eitje op je hoofd tikt? Ben benieuwd, maar we gaan het meemaken want als ik het goed begrepen heb is het Australische OM ermee bezig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben niet precies op de hoogte van de Australische wet, maar ik neem aan dat ze daar ook noodweer en noodweerexces kennen.
Je haalt er allerlei factoren bij die er totaal niet toe doen: als je slungelig bent wordt je ontslagen van iedere verantwoordelijkheid? Of als je een slungelig type slaat, werkt dat strafverzwarend?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor een slungelige puber die een eitje op je hoofd tikt? Ben benieuwd, maar we gaan het meemaken want als ik het goed begrepen heb is het Australische OM ermee bezig.
Het ging over noodweer. Dan maakt het natuurlijk wel uit of je een slungelige puber met een ei tikken verkoopt, of een beer van een vent met een mes.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je haalt er allerlei factoren bij die er totaal niet toe doen: als je slungelig bent wordt je ontslagen van iedere verantwoordelijkheid? Of als je een slungelig type slaat, werkt dat strafverzwarend?
Die kerel heeft ogen in zijn rug en kan in de toekomst kijken?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor een slungelige puber die een eitje op je hoofd tikt?
Die kerel weet iemand petsen te verkopen zonder erbij te kijken?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die kerel heeft ogen in zijn rug en kan in de toekomst kijken?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die kerel weet iemand petsen te verkopen zonder erbij te kijken?
Dat hele noodweer-argument is gewoon nogal vergezocht. Je kan het op een reflex gooien, maar dan zit je met de 2e klap en (de poging) tot schoppen.
Je komt nogal dom over. Maar vooral vooringenomen. Die kerel zegt dingen die je niet leuk vindt dus moet ie maar gestraft worden.quote:Noodweer of legitieme verdediging[1] is in het strafrecht het geweld dat ongestraft gebruikt mag worden om een ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding jegens eigen of anders lijf tegen te gaan.
Aangezien het zich allemaal binnen enkele seconden afspeelt, past het prima binnen noodweer. En waarschijnlijk denken ze er in Australië ook zo over. Het is niet zo dat deze jongen neergeslagen wordt, op de grond ligt en de politicus nog even doorschopt/mept.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het ging over noodweer. Dan maakt het natuurlijk wel uit of je een slungelige puber met een ei tikken verkoopt, of een beer van een vent met een mes.
Oh, dat spijt me zeer.quote:
Nee, het gaat me niet om de dingen die hij gezegd heeft.quote:Maar vooral vooringenomen. Die kerel zegt dingen die je niet leuk vindt dus moet ie maar gestraft worden.
Je valt behoorlijk door de mand dus.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alhoewel dat wel het eigenlijke onderwerp van gesprek zou moeten zijn, zoals ik eerder al aangaf.
Ja, volledig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je valt behoorlijk door de mand dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |