In Europa staat Nederland 16e en in 2018 zijn we afgezakt naar 23equote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:03 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Afgezakt??
Rank Nederland:
2016 21
2015 20
2014 20
2013 22
2012 28
2011 25
2010 27
2009 29
2008 28
https://nl.wikipedia.org/wiki/Global_Peace_Index
Ineke van der Valk wil graag haar boek verkopen.
Ik kan dat niet los zien van de PVDA die volop in de neoliberale ellende is meegegaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat we ook zien is dat door 'de media' stelselmatig een allergie tegen links is gekweekt terwijl veel mensen (net als in de VS) er gewoon linkse standpunten op na houden. Maar ze herkennen het gewoon niet (meer) als zodanig.
Wat bedoel je met deplatformen?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Als wetenschapper en democraat voelt het vies om te zeggen, maar deplatformen is eigenlijk het enige dat werkt. Zelfs als je kritiek uit of er grapjes over maakt geef je het legitimiteit. We zagen het bij creationisme, bij anti vaxxers, bij populistisch rechts. Als slimme mensen het aandacht geven creëert het een beeld van twee kampen met legitieme argumenten, en niet gewoon een kamp en schertsfiguren. En de schertsfiguren zijn toch altijd interessanter, waardoor we langzamerhand steeds meer die kant opschuiven. De media heeft een rol te spelen hier.
Misschien kunnen we bijvoorbeeld nog een keer Milo Yiannopoulos om zijn mening vragen.
http://twitter.com/nero
In 2008 stond Nederland 28e.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:06 schreef _--_ het volgende:
[..]
In Europa staat Nederland 16e en in 2018 zijn we afgezakt naar 23e
We zijn hier gelukkig nog niet zover dat moskeeën beveiligt moeten worden door zwaarbewapende agenten zoals dat wel het geval is bij alle joodse instellingen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:57 schreef Tanatos het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)te-lang-onderbelicht
"Toch is het niet de eerste keer dat moskeeën te maken krijgen met xenofobe incidenten. Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam blijkt dat meer dan tweederde van de Nederlandse moskeeën hiermee is geconfronteerd. Jaarlijks zijn er 20 tot 25 incidenten, vooral in de vorm van dreigbrieven, brandstichting en afgehakte varkenskoppen die voor de deur worden gelegd."
Hoe moet dit gelezen worden?
Heeft 2/3 v/d Nederlandse moskeeën het afgelopen jaar met een incident te maken gehad?
Of hebben we het over: 2/3 v/d Nederlandse moskeeën heeft ooit met een dergelijk incident te maken gehad?
Van al die zaken vind ik overigens alleen brandstichting daadwerkelijk onder geweld vallen.
De andere acties zijn smakeloos en verwerpelijk, daar niet van, maar die vallen voor mij niet onder geweld.
In Nederland zijn het toch echt in 100% van de gevallen moslims die binnen een moskee de boel kort en klein slaan en mensen molesteren.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit topic gaat over extreemrechts, zoals je al schreef en ik noemde moordpartijen vanuit extreemrechtse etnische haat. En die haat wordt gevoed door die partijen die je noemt en horen we en lezen we dagelijks. Veel te veel dus
Beveiligd tegen de moslims inderdaad.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
We zijn hier gelukkig nog niet zover dat moskeeën beveiligt moeten worden door zwaarbewapende agenten zoals dat wel het geval is bij alle joodse instellingen.
Ik gebruik het onderzoek als bron (pdf)quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:15 schreef Tanatos het volgende:
[..]
In 2008 stond Nederland 28e.
Ik zie Europa er niet extra bij staan in die bron.
(Ik reageer op de bron die een ander aandraagt.)
Dan heb ik geen zin om met de tabel te gaan klooien om de positie van Nederland binnen Europa in de andere kolommen te gaan vergelijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:38 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ik gebruik het onderzoek als bron (pdf)
Vergeleken met 2013 zijn we gezakt. En 6 jaren zijn lang.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:43 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dan heb ik geen zin om met de tabel te gaan klooien om de positie van Nederland binnen Europa in de andere kolommen te gaan vergelijken.
Feit is dat we in eerdere jaren eerder lager dan hoger stonden in die lijst.
Ergo we zijn gestegen en niet gezakt.
2016 21quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:44 schreef _--_ het volgende:
[..]
Vergeleken met 2013 zijn we gezakt. En 6 jaren zijn lang.
Zoals ik zei stonden we in 2018 op plaats 23.quote:
Rellen binnen de moskeeën in Nederland zijn er niet veel en er komen weinig niet-moslims daar.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In Nederland zijn het toch echt in 100% van de gevallen moslims die binnen een moskee de boel kort en klein slaan en mensen molesteren.
Oh wacht ik had de Nederlandse versie erbij gepakt, die wijkt af qua jaren.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:47 schreef _--_ het volgende:
[..]
Zoals ik zei stonden we in 2018 op plaats 23.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In de pubieke opinie is er een sterke neiging dit te vergeten of anderzijds te verbergen...
Welke rol?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:33 schreef speknek het volgende:
[..]
De media heeft een rol te spelen hier.
Geef eens een opsomming van al die aanslagen tegen moskeeën in Nederland dan.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rellen binnen de moskeeën in Nederland zijn er niet veel en er komen weinig niet-moslims daar.
Maar aanslagen, beledigngen, provocerende en bedreigende activiteiten van buitenaf naar de moskeeën toe in Nederland zijn meestal gedaan door moslimhaters .
In de pubieke opinie is er een sterke neiging dit te vergeten of anderzijds te verbergen... wat jij laat zien met deze opmerking.
Dat nu overal in het land de politie verscherpt moskeeën gaat bewaken komt niet zomaar ineens.
Men weet dat dit soort gekloot al jaren aan de gang is
https://www.nporadio1.nl/(...)-extreemrechtse-foraquote:Dader Christchurch was goed ingevoerd in extreemrechtse fora”
Brenton Tarrant, hoofdverdachte van de bloedige aanslag in Nieuw Zeeland, liet zich inspireren door extreem-rechtse activisten en denkers. Dat bleek uit een manifest van tientallen pagina's dat hij achterliet op internet. Bij een aanslag op twee moskeeën werden zeker 49 mensen gedood. Is Tarrant een zogenaamde lone wolf? Of maakt hij onderdeel uit van een internationale beweging? We praten erover met Ico Maly, docent Digitale Media en politiek aan de Universiteit Tilburg en auteur van het boek Nieuw Rechts.
Ja klopt. Het politieke midden is redelijk aan het verdwijnen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:05 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klopt absoluut, maar de andere kant reageert ook vaak nogal doorgeslagen.
Ah ja, het is allemaal niet zo erg wat er in Nieuw Zeeland is gebeurt. Toch?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In Nederland zijn het toch echt in 100% van de gevallen moslims die binnen een moskee de boel kort en klein slaan en mensen molesteren.
Dat is eigenlijk het grootste gevaar.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja klopt. Het politieke midden is redelijk aan het verdwijnen.
Zeker. Nuance is voor mijn gevoel aan het verdwijnen. Beide kanten van het spectrum willen heel graag beledigd, achtergesteld, niet gehoord enz. zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:02 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk het grootste gevaar.
Welke reacties van moslims in NL op moslimhaat vind je problematisch?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:03 schreef Tanatos het volgende:
Dat moslimhaat toeneemt, is absoluut waar en problematisch.
Hoe moslims daar dan weer op reageren vind ik ook vaak problematisch.
Een smakeloze actie als het neerzetten van een pop en een spandoek een aanslag noemen is volstrekte onzin en zet de toon voor teveel mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |