abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185619542
Situatie: Mijn vriendin wil per se geen zorgtoeslag aanvragen en ook te veel betaalde inkomstenbelasting gaat ze waarschijnlijk niet terugvragen. Want ze wil geen gebruik maken van ondersteuning van de overheid.

Echter ze zit zeer krap bij kas en ook in Colombia, waar ze eind deze maand naar teruggaat, zou ze het geld erg goed kunnen gebruiken.
Daar komt bij dat ze voordat ze teruggaat naar Colombia een paar dagen naar Stockholm wil. Ik weet dat dat belangrijk voor haar is omdat ze daar eventueel wil gaan promoveren volgend jaar. Ik heb dan ook voorgesteld dat ik haar trip wel betaal (en dat ik dus meega).
Echter haar nu net aan de telefoon gehad met kritiek dat ik eigenlijk niet naar Stockholm wil, want anders zou ik de tickets wel gekocht hebben al.

Okay, ik weet dat de meeste mensen vinden dat iedereen zelf moet bepalen wat ie doet en dus ook zelf mag bepalen om geld bij de belastingdienst/overheid te laten liggen. Alleen ik vind het toch wel jeuken dat ik dan tegelijkertijd 1000 Euro voor een paar dagen Stockholm ga betalen ons tweeen. Omdat zij zo weinig geld heeft. Zo weinig dat ze nu per bus wil gaan omdat dat 20 Euro goedkoper is.

Ik geef toe, ik word inderdaad redelijk 'pusherig' van zo'n situatie (lees: ik zal proberen je te overtuigen en te pushen toch datgene te doen wat ik normaal vind).
Echter ook als ze genoeg geld gehad zou hebben, zou het me storen. Waarom zou je in godsnaam te veel betaalde inkomstenbelasting niet terugvragen :? Inclusief die zorgtoeslag hebben we het over een paar duizend Euro.

Nah ja, sorry dat ik jullie stoor met mijn irritatie. Brand maar los met de kritiek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 15-03-2019 00:51:25 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_185619577
Ze zou zoveel terugkrijgen? Dan zou ik het ook wel wat bizar vinden. Welke reden geeft ze dat ze het niet wil doen? Te lui?

Dat ze dan ook nog druk gaat leggen bij jou om die tickets sneller te fixen is helemaal raar.
pi_185619627
Hoe weet ze dat ze zoveel terug krijgt?
pi_185619662
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 00:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze zou zoveel terugkrijgen? Dan zou ik het ook wel wat bizar vinden. Welke reden geeft ze dat ze het niet wil doen? Te lui?

Dat ze dan ook nog druk gaat leggen bij jou om die tickets sneller te fixen is helemaal raar.
Als je niet het hele jaar gewerkt hebt, is de loonbelasting die je werkgever inhoudt op je loon, veel te hoog. En ook een jaar zorgtoeslag gaat richting de 1000 Euro als je niet veel verdient.

En tja, wat de reden betreft. Ze wil geen gedoe. Ze ziet het ergens als een soort conflict (met de overheid in dit geval) en ze wil per se geen gevecht (met niemand, behalve met mij :') ). Tevens is ze niet iemand die haar hand ophoudt bij de overheid. Zo is ze niet opgevoed/opgegroeid (op het arme platteland in Colombia).
Ik heb haar uitgelegd dat de overheid daarentegen wel gewoon haar hand ophoudt bij haar (Lees: zij 'mag' gewoon inkomstenbelasting en BTW betalen als burger). En dat teruggave inkomstenbelasting gewoon een verrekening is. Zelfs zorgtoeslag is ergens een verrekening. Je betaalt x aan zorgkosten via je loonstrookje en een deel daarvan krijg je terug in de vorm van zorgtoeslag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Puntenjager op 15-03-2019 02:12:49 ]
pi_185619702
quote:
Waarom zou je in godsnaam te veel betaalde inkomstenbelasting niet terugvragen :?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_185620178
Promoveren en toch zo dom zijn...
pi_185620280
Waarom stel je voor om haar trip te betalen, als je het niet eens bent met haar ideeen.

En wel achteraf gaan klagen.. wat mij betreft ben je dan net zo dom als haar.
pi_185620806
Dumpen die hap.

Geen steun van de overheid willen, hippie gek.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 05:38:34 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185620907
Als je niet veel verdient krijg je ook niet veel terug.

Maar het punt is dat je niet luistert naar je vriendin. Je begrijpt niet waar ze mee bezig is en je blokkeert haar daarbij.

Denk niet dat die relatie nog lang gaat duren als jij haar als handelingsonbekwaam blijft beschouwen.
  Moderator vrijdag 15 maart 2019 @ 07:18:20 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185621526
Als haar dit "~`zingeving`~" biedt, ben je de sjaak. Fundamentalistische wereldverbeteraars die willen niet scheef in zijn of haar chakra's zitten. Die bekladden niet zomaar hun reine aura's.

Oftewel: wat een onzin. Laat haar maar eens voelen in hoeverre iets wat ze erg leuk vindt niet meer door kan gaan doordat ze het geld niet meer heeft.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 15 maart 2019 @ 07:30:06 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185621653
Afzien van die zorgtoeslag, daar kan ik nog inkomen. Maar bij de inkomstenbelastingkwestie maakt ze duidelijk een denkfout.

Lastige kwestie. Zij maakt haar keuzes, dan mag jij ook jouw keuzes maken. In dit geval zou je kunnen zeggen: als jij geld weggooit, ga ik dat financiële gat niet voor je dichten. Daar zou je echter de relatie mee op scherp kunnen zetten. Wil je dat? Aan de andere kant: als dit een voorspellende waarde heeft van hoe ze in de toekomst met geldkwesties omgaat, kun je je ook afvragen of je dát wel wilt. Dus als ze nu niet bereid is met jou naar een redelijk midden te zoeken, gaat dit dan zijn hoe het altijd zal gaan?

Misschien moet je het dus juist nu wel op scherp zetten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185621769
Ze moet het niet zien als geld van de overheid, maar als compensatie omdat ze eigenlijk te veel heeft betaald. Dat is wat anders. Ze krijgt terug wat ze anders niet had hoeven afstaan.
pi_185621837
Je hebt zelf voorgesteld haar trip te betalen. Je lijkt dat nu te zien als een soort recht om je mening door te mogen duwen. Dat is het niet
Als je het niet wilde betalen om wat voor reden dan ook dan had je het niet moeten zeggen

Ik vind het ook dom om het niet op te vragen, maar iedereen mag domme dingen doen, ook jouw vriendin
Kun je over door blijven gaan maar ze klinkt niet alsof ze het daarmee gaat doen
En het lijkt me niet iets dat zo belangrijk is dat je er gezeik over wil in je relatie

Eerlijk gezegd klinkt het meer alsof het niet eens over het geld gaat maar om het feit dat ze niet doet wat jij wil omdat jij vind dat je gelijk hebt
Het klinkt vanuit jou heel erg als een controle ding
pi_185621921
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 07:52 schreef Allures het volgende:
Eerlijk gezegd klinkt het meer alsof het niet eens over het geld gaat maar om het feit dat ze niet doet wat jij wil omdat jij vind dat je gelijk hebt
Het klinkt vanuit jou heel erg als een controle ding
Het feit dat zij haar hand niet wil ophouden bij de overheid, maar wel bij hem kun je zien als zijn geld weggooien. Dat zou ik ook niet tolereren.
  Moderator vrijdag 15 maart 2019 @ 08:42:54 #15
5428 crew  miss_sly
pi_185622316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 08:01 schreef Aalscholver het volgende:
[..]

Het feit dat zij haar hand niet wil ophouden bij de overheid, maar wel bij hem kun je zien als zijn geld weggooien. Dat zou ik ook niet tolereren.
Dat heeft hij zelf aangeboden. Zo in keuze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 maart 2019 @ 09:11:07 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185622654
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 07:18 schreef Renesite het volgende:

Oftewel: wat een onzin. Laat haar maar eens voelen in hoeverre iets wat ze erg leuk vindt niet meer door kan gaan doordat ze het geld niet meer heeft.
Voor principiële mensen is de lol er al vanaf als iemand per se zijn zin wil doordrukken en het gaat betalen, waar zij gewoon zelfstandig en onafhankelijk wil zijn. Dat geld boeit haar niet. Die gaat linksom of rechtsom naar Stockholm, en als de bus nog te duur is gaat ze op de fiets.
pi_185623929
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 07:30 schreef Lienekien het volgende:
Afzien van die zorgtoeslag, daar kan ik nog inkomen. Maar bij de inkomstenbelastingkwestie maakt ze duidelijk een denkfout.
Juist. Ik begrijp de vriendin wel, want ik heb een soortgelijke achtergrond. Ook ik kom van het platteland en wij houden onze hand niet op. Maar zeker met de inkomstenbelasting is het andersom: de overheid neemt je iets af en geeft je daarna een klein deel terug. Dat is geen cadeautje; het is geld dat van jou is.

Ik zou dit niet zozeer laten escaleren maar er wel goede gesprekken over voeren, want deze onenigheid gaat dieper dan een enkel meningsverschil en gaat vaker terugkomen. Let wel: dat betekent niet zozeer dat jij haar van jouw gelijk gaat overtuigen, maar dat je probeert om begrip voor elkaars positie op te brengen en kijkt of jullie uit kunnen komen op iets waar jullie beiden blij mee zijn. Als dat niet lukt, dan moet je je ernstig afvragen of je toekomst ziet in de relatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185624006
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]

Voor principiële mensen is de lol er al vanaf als iemand per se zijn zin wil doordrukken en het gaat betalen, waar zij gewoon zelfstandig en onafhankelijk wil zijn. Dat geld boeit haar niet. Die gaat linksom of rechtsom naar Stockholm, en als de bus nog te duur is gaat ze op de fiets.
Jij hebt het begrepen.

Een van mijn exen was ook zo pusherig en probeerde mijn positie niet te begrijpen. Uiteindelijk heb ik maar een punt achter die relatie gezet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185624562
Geen gekke lolbertariërs daten, dat scheelt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 11:29:24 #20
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_185624748
Het idee is mooi maar de uitvoering is achterlijk.

Zorg dan in ieder geval dat je geld genoeg verdient om onafhankelijk te kunnen zijn.
pi_185626620
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 00:43 schreef Puntenjager het volgende:
Situatie: Mijn vriendin wil per se geen zorgtoeslag aanvragen en ook te veel betaalde inkomstenbelasting gaat ze waarschijnlijk niet terugvragen. Want ze wil geen gebruik maken van ondersteuning van de overheid.

Echter ze zit zeer krap bij kas en ook in Colombia, waar ze eind deze maand naar teruggaat, zou ze het geld erg goed kunnen gebruiken.
Daar komt bij dat ze voordat ze teruggaat naar Colombia een paar dagen naar Stockholm wil. Ik weet dat dat belangrijk voor haar is omdat ze daar eventueel wil gaan promoveren volgend jaar. Ik heb dan ook voorgesteld dat ik haar trip wel betaal (en dat ik dus meega).
Echter haar nu net aan de telefoon gehad met kritiek dat ik eigenlijk niet naar Stockholm wil, want anders zou ik de tickets wel gekocht hebben al.
Ze heeft ervoor gewerkt, dus technisch gezien is het geen ondersteuning. Maar goed, haar keuze inderdaad.

Tsja, misschien kom je wat te polderachtig over op je latina dat je eerst iets meer zekerheid wil hebben voor je die tickets boekt. Of is er nog een andere reden waarom ze dat zou kunnen denken?
Als jij verantwoordelijk bent voor het regelen en betalen van die tickets en verblijf, dan is zij afhankelijk van jou hè.

quote:
Okay, ik weet dat de meeste mensen vinden dat iedereen zelf moet bepalen wat ie doet en dus ook zelf mag bepalen om geld bij de belastingdienst/overheid te laten liggen. Alleen ik vind het toch wel jeuken dat ik dan tegelijkertijd 1000 Euro voor een paar dagen Stockholm ga betalen ons tweeen. Omdat zij zo weinig geld heeft. Zo weinig dat ze nu per bus wil gaan omdat dat 20 Euro goedkoper is.
Haar keuze om zelf voor de consequenties op te draaien en low budget te reizen vind ik eerlijk gezegd wel voor haar spreken. Beter dat ze regelt wat ze hier nog wil doen voor ze terug gaat en jou niet als meal ticket gebruikt.

quote:
Ik geef toe, ik word inderdaad redelijk 'pusherig' van zo'n situatie (lees: ik zal proberen je te overtuigen en te pushen toch datgene te doen wat ik normaal vind).
Echter ook als ze genoeg geld gehad zou hebben, zou het me storen. Waarom zou je in godsnaam te veel betaalde inkomstenbelasting niet terugvragen :? Inclusief die zorgtoeslag hebben we het over een paar duizend Euro.
Kan me voorstellen dat ze geen zin heeft in nog meer gedoe om iets te regelen waar zij gevoelsmatig geen recht op vind te hebben, als gast in dit land ofzo. Zeker als ze het ook geen probleem vindt om voor de consequenties op te draaien, dat is haar goed recht.
Wie weet zou ze met dat geld net zo goed voor de bus gaan, kennelijk is het niet zo een luxepaardje.

quote:
Nah ja, sorry dat ik jullie stoor met mijn irritatie. Brand maar los met de kritiek.
Ik snap je frustratie, maar ook wel die van haar. Juist als zij terug gaat naar een ander continent zou je hopen dat jullie in de tijd dat hier nog rest genieten van wat er wel is. Dat hoeft niet altijd geld te kosten toch, sterker nog dat is toch eigenlijk onbetaalbaar?

Daarnaast kan het overkomen alsof je je gelijk wil halen, door op jouw manier naar Stockholm af te reizen. Maar dat is haar wens en zij doet haar best om dat binnen haar huidige kunnen te regelen. Misschien heeft ze zich ingesteld op lekker freewheelend backpacken ofzo en dan kom jij zwaan kleef aan spelen om mee te gaan met je centjes, maar mauwen over details waar zij een stuk minder waarde aan hecht.
Dan is het ook niet onvoorstelbaar dat ze een beetje het gevoel kan krijgen dat jij jouw stempeltje wil komen drukken in dit verhaal en het iets minder gaat om samen gezellig tijd doorbrengen of dat je Stockholm net zo gaaf vindt als zij. En hoe gaat het dan als jullie daar zijn? Gaat er dan ook gemokt worden als zij low budget fast food wil eten, terwijl jij naar een twee keer zoveel kostende hipster burgertent wil? Kan voor meer mensen sfeer verpestend overkomen, ook voor jou want jij wil naast je gelijk ook een beetje the knight in shining armour zijn als ik het zo inschat.

Dus, vraag jezelf even goed af wat je belangrijker vindt: gelijk krijgen of haar haar reis naar Stockholm gunnen zoals zij die voor ogen heeft en daar al dan niet op aan te willen sluiten. In het geval van dat laatste heb je denk ik een kleine inhaalslag te maken. Hoe kan ze er op vertrouwen dat jij net als zij lol wil maken daar, zonder dat er gemauw over geld komt?

quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 00:55 schreef Puntenjager het volgende:
[..]

Als je niet het hele jaar gewerkt hebt, is de loonbelasting die je werkgever inhoudt op je loon, veel te hoog. En ook een jaar zorgtoeslag gaat richting de 1000 Euro als je niet veel verdient.

En tja, wat de reden betreft. Ze wil geen gedoe. Ze ziet het ergens als een soort conflict (met de overheid in dit geval) en ze wil per se geen gevecht (met niemand, behalve met mij :') ). Tevens is ze niet iemand die haar hand ophoudt bij de overheid. Zo is ze niet opgevoed/opgegroeid (op het arme platteland in Colombia).
Ik heb haar uitgelegd dat de overheid daarentegen wel gewoon haar hand ophoudt bij haar (Lees: zij 'mag' gewoon inkomstenbelasting en BTW betalen als burger). En dat teruggave inkomstenbelasting gewoon een verrekening is. Zelfs zorgtoeslag is ergens een verrekening. Je betaalt x aan zorgkosten via je loonstrookje en een deel daarvan krijg je terug in de vorm van zorgtoeslag.
Misschien wil ze ook geen ruzie met jou. Geheel in lijn met wat je hier zegt, heeft zij al d'r ogen op een busreis ongeacht of jij wel of niet mee gaat. Dan gaat ze sowieso naar Stockholm en hoeft ze niet gevoelsmatig haar hand bij jou op te houden. Als jij dan door blijft drammen over geld terug vragen, wat ze niet prettig vindt en niet wil, om vervolgens als een soort overheid haar reis te willen sponsoren, dan moet je denk ik ook even goed in de spiegel kijken of zij wel de stoorzender is hier in. Dat geeft vast enigszins te denken over hoe het daar in Stockholm en zeker daarna ook nog gaat zijn.

Je goede bedoelingen ten spijt, als je haar niet waardeert voor wie zij is, dan nodigt dat ook minder uit om jou te waarderen voor wie jij bent. Zij niet zo van de centjes en jij als goed bedoelende financiële ridder die niet doorpakt.
pi_185626965
waarom stel je voor die trip naar Stockholm voor haar te betalen?

het verhaal klinkt eigenlijk niet als een erg stabiele relatie, eerder pusherig en bepalend van jouw zijde, waarbij zij eerder niks aan haar eigen financiele zorgen doet, juist ook omdat TS wel over de brug komt met zijn geld... en vervolgens haar beschuldigende toon naar jou als je niet snel genoeg die tickets naar stockholm op jouw kosten besteld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 15 maart 2019 @ 14:16:16 #23
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185628078
Sorry...maar is zij wel helemaal goed bij haar hoofd? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_185632843
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:16 schreef Samuel24 het volgende:
Sorry...maar is zij wel helemaal goed bij haar hoofd? :')
Gaat promoveren dus ja.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_185635742
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 00:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

Is verwijderd uit de OP. Beetje raar ja. Wellicht duurt het te haar te lang voordat ze een verrekening van de belastingdienst ontvangt?
pi_185639963
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 08:01 schreef Aalscholver het volgende:
Ja, zo vind ik het ook overkomen. Ze wil onafhankelijk zijn, maar als ze daar te weinig geld voor heeft omdat ze zoveel dingen wil doen gaat dat niet. Ze wil niet afhankelijk zijn van de overheid maar wel van haar vriend. In dat geval zou ik zelf voor de overheid kiezen maar goed. Misschien heeft ze daar nare ervaringen mee. Je hoort immers ook vaak dat ze fouten maken en je het later ineens weer moet terugbetalen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 16 maart 2019 @ 05:20:39 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185643727
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]

Ja, zo vind ik het ook overkomen. Ze wil onafhankelijk zijn, maar als ze daar te weinig geld voor heeft omdat ze zoveel dingen wil doen gaat dat niet. Ze wil niet afhankelijk zijn van de overheid maar wel van haar vriend. In dat geval zou ik zelf voor de overheid kiezen maar goed. Misschien heeft ze daar nare ervaringen mee. Je hoort immers ook vaak dat ze fouten maken en je het later ineens weer moet terugbetalen.
Dat lees ik niet van TS, dat ze wel van hem afhankelijk wil zijn. Volgens mij wil ze dat juist niet, maar zit TS haar te pushen. En ze zal het voor een deel ook laten gebeuren, want in een relatie de hele tijd zeggen "nee, daar heb ik het geld niet voor", en dan voet bij stuk houden terwijl je partner aandringt het te zullen betalen werkt ook niet.

Voorbeeld: jij woont in een goedkoop studentenhok, meer kun je niet betalen. Je vriend woont in een eengezinswoning. Je wilt gaan samenwonen. Hoe ga je dat doen zonder van je vriend te profiteren? Je vriend zal de enige oplossing (hij trekt bij jou in) niet accepteren en zal je overhalen bij hem in huis te gaan wonen, op zijn kosten, hooguit kom je overeen dat je evenveel bijdraagt aan het wonen als dat je voor je studentenhok betaald.

Ander voorbeeld: jullie willen naar een (gratis) concert, je hebt geen geld voor het ov. Je wilt gaan fietsen, want gratis. Je vriend heeft een auto en een hekel aan fietsen. Profiteer je van zijn aanbod om mee te rijden of ga je gezellig alleen op de fiets, want principes?

Nog een: je vriend wil uit eten, jij hebt daar geen geld voor. Laat je hem alleen gaan terwijl jij thuis droog brood eet, of ga je op zijn uitnodiging in dat hij dat diner betaald? Of denk je dat vriendlief liever bij jou droog brood eet?
pi_185646184
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 05:20 schreef Lunatiek het volgende:

Dat lees ik niet van TS, dat ze wel van hem afhankelijk wil zijn. Volgens mij wil ze dat juist niet, maar zit TS haar te pushen. En ze zal het voor een deel ook laten gebeuren, want in een relatie de hele tijd zeggen "nee, daar heb ik het geld niet voor", en dan voet bij stuk houden terwijl je partner aandringt het te zullen betalen werkt ook niet.

Voorbeeld: jij woont in een goedkoop studentenhok, meer kun je niet betalen. Je vriend woont in een eengezinswoning. Je wilt gaan samenwonen. Hoe ga je dat doen zonder van je vriend te profiteren? Je vriend zal de enige oplossing (hij trekt bij jou in) niet accepteren en zal je overhalen bij hem in huis te gaan wonen, op zijn kosten, hooguit kom je overeen dat je evenveel bijdraagt aan het wonen als dat je voor je studentenhok betaald.

Ander voorbeeld: jullie willen naar een (gratis) concert, je hebt geen geld voor het ov. Je wilt gaan fietsen, want gratis. Je vriend heeft een auto en een hekel aan fietsen. Profiteer je van zijn aanbod om mee te rijden of ga je gezellig alleen op de fiets, want principes?

Nog een: je vriend wil uit eten, jij hebt daar geen geld voor. Laat je hem alleen gaan terwijl jij thuis droog brood eet, of ga je op zijn uitnodiging in dat hij dat diner betaald? Of denk je dat vriendlief liever bij jou droog brood eet?
Al die opties zijn makkelijk op te lossen door wel geld te hebben ,het eigen deel te betalen en niet verslaafd te raken aan het comfort. Of je het nou wil of niet, als iemand anders dingen voor jou wil betalen en je gaat ermee akkoord ben je helaas afhankelijk. En als je er niets aan doet dan wil je liever afhankelijk zijn dan onafhankelijk blijkbaar. Ben zelf op sommige punten ook afhankelijk, ik werk eraan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_185646205
Catfish
pi_185647367
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Kennelijk ook niet als ze naar busreizen aan het kijken is, dan wil ze hoe dan ook naar Stockholm lijkt me.

Daarnaast zit ze ook met een beperkte periode waarin ze naar Stockholm kan, dat kan van invloed zijn op een en ander zo voordelig mogelijk kunnen boeken. Als ts dan aanbied om mee te willen gaan en die reis wil betalen, maar vervolgens dat niet doet, dan zou ze zich afhankelijk op moeten stellen van ts en af moeten wachten of en zo ja wanneer hij boekt. Dat geeft een onzekere factor, zeker aangezien hij er moeilijk en negatief over doet. Niet geheel onlogisch om dan vraagtekens erbij te zetten, in hoeverre hij er wel echt zin in heeft..
Daarnaast komt ze uit een cultuur waarin wat meer mañana, mañana voorkomt, dus ik kan me prima voorstellen dat al dat gepraat erover niet zoveel zegt tot er daadwerkelijk tickets geboekt zijn. Ongeacht door wie en she ain't slacking, dus ik zie het ook zo gebeuren dat als het niet snel duidelijk wordt dat het leuk gaat worden samen en geboekt is, zij dat gewoon gaat regelen zoals zij dat voor ogen had.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:06 schreef Zolder het volgende:
Catfish
Ja, laten we Nev even bellen voor Puntenjager :') _O-
  zaterdag 16 maart 2019 @ 12:26:25 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185648220
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Al die opties zijn makkelijk op te lossen door wel geld te hebben ,het eigen deel te betalen en niet verslaafd te raken aan het comfort. Of je het nou wil of niet, als iemand anders dingen voor jou wil betalen en je gaat ermee akkoord ben je helaas afhankelijk. En als je er niets aan doet dan wil je liever afhankelijk zijn dan onafhankelijk blijkbaar. Ben zelf op sommige punten ook afhankelijk, ik werk eraan.
Lez0n!
Als je géén geld hebt kun je jouw deel dus niet betalen. De enige optie is dan: thuisblijven.
En je vriend die bulkt van het geld moet dan ook thuisblijven, of in z'n eentje uitgaan. Echt supergezellig allemaal.
Als je een beetje relatie hebt moet je af en toe water bij de wijn doen. Dus de ene keer zal hij thuisblijven uit solidariteit, een andere keer "profiteer je van hem", door zijn avondje uit op te vrolijken met je gezelschap.
pi_185649594
Alleen de OP gelezen.. maar ze doet net alsof ze steun ontvangt van de staat als ze de belasting terugvraagt.. Maar ze krijgt gewoon terug wat ze teveel betaald heeft. Is geen steun, gewoon eerlijk.

Dat gezegd hebbende, zelf heb ik vaak het idee van als iets te raar is om te geloven dan schuilt er wat anders achter. Misschien vraagt ze alle toeslagen wel aan, ontvangt ze de inkomstenbelasting terug etc. maar vertelt ze jou er niet over. Misschien omdat het dan lijkt alsof ze krap bij kas zit en jij alles eerder blijft betalen en zij heeft een mooi extraatje. Ik noem maar iets.

Ik beweer dus helemaal niet dat bovenstaande het geval is (of welke andere situatie dan ook, zijn zoveel redenen altijd waarom mensen bepaalde dingen doen), maar bij mij gaat het altijd jeuken alsof ik opgelicht ga worden als mensen zulke rare keuzes maken (in dit geval ook nog erbij dat je de trip betaalt, haar reactie erop etc maar ja).
  zaterdag 16 maart 2019 @ 14:05:20 #33
475456 Samuel24
pi_185649623
vuurvliegie. :') Laat me raden...jij bent een kloon van Wolah?
pi_185649644
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:05 schreef Samuel24 het volgende:
vuurvliegie. :') Laat me raden...jij bent een kloon van Wolah?
Dit is niet onz
  zaterdag 16 maart 2019 @ 14:08:31 #35
475456 Samuel24
pi_185649655
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:07 schreef vuurvliegie het volgende:

[..]

Dit is niet onz
Ja dus....ik moest het gewoon ff kwijt meid.
pi_185649700
- Klinkt als een gezonde relatie
- Jij bent dom want jij betaalt haar shit, lekker makkelijk
- Zij is achtergesteld of desnoods achterlijk ofso

Edit: Oh ja TS mag lekker betalen omdat hij zijn ballen in haar mag legen

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2019 14:18:42 ]
  zaterdag 16 maart 2019 @ 14:16:15 #37
475456 Samuel24
pi_185649728
Ja inderdaad. Ik snap dat mens echt niet. Ze wil geen geld krijgen van de belasting terwijl ze daar wel recht op heeft. Maar daarna eist ze wel van TS dat hij gewoon maar even haar reis naar Stockholm betaald.

TS ik zou zeggen........dumpen die handel. :')
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 14:35:12 #38
5428 crew  miss_sly
pi_185650043
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:16 schreef Samuel24 het volgende:
Ja inderdaad. Ik snap dat mens echt niet. Ze wil geen geld krijgen van de belasting terwijl ze daar wel recht op heeft. Maar daarna eist ze wel van TS dat hij gewoon maar even haar reis naar Stockholm betaald.

TS ik zou zeggen........dumpen die handel. :')
Dat eist ze dus niet, dat biedt TS en en tevens dat hij 'dus' meegaat.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 14:37:22 #39
475456 Samuel24
pi_185650074
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat eist ze dus niet, dat biedt TS en en tevens dat hij 'dus' meegaat.
Maar ondanks dat snap ik haar nog steeds niet. Ze heeft het al zo krap....maar nog steeds neemt ze geen geld aan van de belastingdienst. Zonde van die 2000 euro zeg. :')
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 14:41:35 #40
5428 crew  miss_sly
pi_185650124
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:37 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Maar ondanks dat snap ik haar nog steeds niet. Ze heeft het al zo krap....maar nog steeds neemt ze geen geld aan van de belastingdienst. Zonde van die 2000 euro zeg. :')
Dat het 2.000 euro is, zegt TS. Dat is niet zeker.

En dan nog: ik zou er anders in staan, maar is dat belangrijk? Ze hecht kennelijk niet zoveel waarde aan geld, wil ook best met de bus naar Stockholm, heeft niet zo'n hoge eisen. TS zou het graag anders zien, maar dat kan hij niet eisen van haar, ook al probeert hij dat wel.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 16:03:27 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185651259
Er zijn redenen genoeg om bij de Belastingdienst onder de radar te blijven. Zij wil er niks over zeggen of TS durft het hier niet te zeggen.
  zondag 17 maart 2019 @ 00:01:21 #42
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_185660981
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 02:16 schreef Cracker26 het volgende:
Waarom stel je voor om haar trip te betalen, als je het niet eens bent met haar ideeen.

En wel achteraf gaan klagen.. wat mij betreft ben je dan net zo dom als haar.
Aanvankelijk was ze nog wel van plan om de inkomstenbelasting en zorgtoeslag aan te vragen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 16:03 schreef Lunatiek het volgende:
Er zijn redenen genoeg om bij de Belastingdienst onder de radar te blijven. Zij wil er niks over zeggen of TS durft het hier niet te zeggen.
Nee, want ze heeft wèl huurtoeslag
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Juist. Ik begrijp de vriendin wel, want ik heb een soortgelijke achtergrond. Ook ik kom van het platteland en wij houden onze hand niet op. Maar zeker met de inkomstenbelasting is het andersom: de overheid neemt je iets af en geeft je daarna een klein deel terug. Dat is geen cadeautje; het is geld dat van jou is.

Ik zou dit niet zozeer laten escaleren maar er wel goede gesprekken over voeren, want deze onenigheid gaat dieper dan een enkel meningsverschil en gaat vaker terugkomen. Let wel: dat betekent niet zozeer dat jij haar van jouw gelijk gaat overtuigen, maar dat je probeert om begrip voor elkaars positie op te brengen en kijkt of jullie uit kunnen komen op iets waar jullie beiden blij mee zijn. Als dat niet lukt, dan moet je je ernstig afvragen of je toekomst ziet in de relatie.
Dus in jouw omgeving vragen mensen ook geen zorgtoeslag of kinderbijslag aan!? Geloof ik eigenlijk geen snars van.
pi_185661149
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:01 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Aanvankelijk was ze nog wel van plan om de inkomstenbelasting en zorgtoeslag aan te vragen.
[..]

[..]

Dus in jouw omgeving vragen mensen ook geen zorgtoeslag of kinderbijslag aan!? Geloof ik eigenlijk geen snars van.
Goed om te lezen dat je zelf ook wel inziet dat er iets echt niet klopt nu, ook al negeer je juist de reacties die dat aangeven maar goed, dat is niet erg
  zondag 17 maart 2019 @ 00:15:35 #44
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_185661289
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:55 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ze heeft ervoor gewerkt, dus technisch gezien is het geen ondersteuning. Maar goed, haar keuze inderdaad.

Tsja, misschien kom je wat te polderachtig over op je latina dat je eerst iets meer zekerheid wil hebben voor je die tickets boekt. Of is er nog een andere reden waarom ze dat zou kunnen denken?
Als jij verantwoordelijk bent voor het regelen en betalen van die tickets en verblijf, dan is zij afhankelijk van jou hè.
[..]

Haar keuze om zelf voor de consequenties op te draaien en low budget te reizen vind ik eerlijk gezegd wel voor haar spreken. Beter dat ze regelt wat ze hier nog wil doen voor ze terug gaat en jou niet als meal ticket gebruikt.
[..]

Kan me voorstellen dat ze geen zin heeft in nog meer gedoe om iets te regelen waar zij gevoelsmatig geen recht op vind te hebben, als gast in dit land ofzo. Zeker als ze het ook geen probleem vindt om voor de consequenties op te draaien, dat is haar goed recht.
Wie weet zou ze met dat geld net zo goed voor de bus gaan, kennelijk is het niet zo een luxepaardje.
[..]

Ik snap je frustratie, maar ook wel die van haar. Juist als zij terug gaat naar een ander continent zou je hopen dat jullie in de tijd dat hier nog rest genieten van wat er wel is. Dat hoeft niet altijd geld te kosten toch, sterker nog dat is toch eigenlijk onbetaalbaar?

Daarnaast kan het overkomen alsof je je gelijk wil halen, door op jouw manier naar Stockholm af te reizen. Maar dat is haar wens en zij doet haar best om dat binnen haar huidige kunnen te regelen. Misschien heeft ze zich ingesteld op lekker freewheelend backpacken ofzo en dan kom jij zwaan kleef aan spelen om mee te gaan met je centjes, maar mauwen over details waar zij een stuk minder waarde aan hecht.
Dan is het ook niet onvoorstelbaar dat ze een beetje het gevoel kan krijgen dat jij jouw stempeltje wil komen drukken in dit verhaal en het iets minder gaat om samen gezellig tijd doorbrengen of dat je Stockholm net zo gaaf vindt als zij. En hoe gaat het dan als jullie daar zijn? Gaat er dan ook gemokt worden als zij low budget fast food wil eten, terwijl jij naar een twee keer zoveel kostende hipster burgertent wil? Kan voor meer mensen sfeer verpestend overkomen, ook voor jou want jij wil naast je gelijk ook een beetje the knight in shining armour zijn als ik het zo inschat.

Dus, vraag jezelf even goed af wat je belangrijker vindt: gelijk krijgen of haar haar reis naar Stockholm gunnen zoals zij die voor ogen heeft en daar al dan niet op aan te willen sluiten. In het geval van dat laatste heb je denk ik een kleine inhaalslag te maken. Hoe kan ze er op vertrouwen dat jij net als zij lol wil maken daar, zonder dat er gemauw over geld komt?
[..]

Misschien wil ze ook geen ruzie met jou. Geheel in lijn met wat je hier zegt, heeft zij al d'r ogen op een busreis ongeacht of jij wel of niet mee gaat. Dan gaat ze sowieso naar Stockholm en hoeft ze niet gevoelsmatig haar hand bij jou op te houden. Als jij dan door blijft drammen over geld terug vragen, wat ze niet prettig vindt en niet wil, om vervolgens als een soort overheid haar reis te willen sponsoren, dan moet je denk ik ook even goed in de spiegel kijken of zij wel de stoorzender is hier in. Dat geeft vast enigszins te denken over hoe het daar in Stockholm en zeker daarna ook nog gaat zijn.

Je goede bedoelingen ten spijt, als je haar niet waardeert voor wie zij is, dan nodigt dat ook minder uit om jou te waarderen voor wie jij bent. Zij niet zo van de centjes en jij als goed bedoelende financiële ridder die niet doorpakt.
De meeste dingen kloppen wel die je zegt. Alleen dat ik zou willen patsen met mijn geld en alleen maar dure shit goed genoeg vind, klopt niet. Het enige wat ik niet wil is drie nachten in een nachtbus slapen en ook van een hostelzaal met 15 anderen word ik niet echt blij.

Ik weet dat ik push. Dat zeg ik zelfs in de topictitel. De reden daarvoor is uiteraard mijn karakter, maar ook de situatie zelf. Want zelfs als ze geen trip maakt voordat ze teruggaat naar Colombia zou het verstandig zijn om zorgtoeslag voor het afgelopen jaar aan te vragen en ook aangifte van inkomstenbelasting te doen. Ze heeft namelijk een studielening van 25000 Euro in Colombia, die ze in augustus moet gaan afbetalen. En wel in termijnen in de ordegrootte van 50% van een normaal salaris. En nee, dat je geen baan hebt interesseert ze geen kont. Dokken zal je! Met 17% rente per jaar *O*
Met zo'n zwaard van damocles boven je hoofd kan ik er helemaal niet bij dat je afstand doet van toeslagen en belastingteruggave...

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 17-03-2019 00:23:15 ]
  zondag 17 maart 2019 @ 00:20:21 #45
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_185661397
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:09 schreef vuurvliegie het volgende:

[..]

Goed om te lezen dat je zelf ook wel inziet dat er iets echt niet klopt nu, ook al negeer je juist de reacties die dat aangeven maar goed, dat is niet erg
Wat bedoel je met dat er iets niet klopt!? Ze is de zaak niet aan het tillen hoor. Het is puur dat ze het verwerpelijk vindt om op de overheid te steunen en dat mijn weerwoord als een rooie lap op een stier werkt bij haar. Ook maar het geringste duwtje maakt haar woedend.
  zondag 17 maart 2019 @ 00:22:46 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185661452
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:01 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je kunt natuurlijk aan haar vragen hoe en wat. Jouw vriendin immers, en zij weet wat ze wil en niet wil, en misschien begrijpt ze niet alles, of misschien wel beter dan jij.

Ik zit in de Biblebelt, mensen verzekeren zich niet. Gods wil en dat soort dingen. Het zou me niet verbazen als ze geld van de overheid ook niet willen, want God zorgt immers voor hen.

Nogmaals: je vriendin is de enige met de antwoorden.
pi_185661498
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:20 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat er iets niet klopt!? Ze is de zaak niet aan het tillen hoor. Het is puur dat ze het verwerpelijk vindt om op de overheid te steunen en dat mijn weerwoord als een rooie lap op een stier werkt bij haar. Ook maar het geringste duwtje maakt haar woedend.
Oke vergeet maar dat ik dat zei, blijkbaar interpreteerde ik het verkeerd.
  zondag 17 maart 2019 @ 00:32:14 #48
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_185661633
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk aan haar vragen hoe en wat. Jouw vriendin immers, en zij weet wat ze wil en niet wil, en misschien begrijpt ze niet alles, of misschien wel beter dan jij.

Ik zit in de Biblebelt, mensen verzekeren zich niet. Gods wil en dat soort dingen. Het zou me niet verbazen als ze geld van de overheid ook niet willen, want God zorgt immers voor hen.

Nogmaals: je vriendin is de enige met de antwoorden.
Ze is niet religieus. En haar antwoorden heb ik al gegeven hier: Je hand ophouden bij de overheid is voor luiaards. En elke millimeter die anderen haar proberen te pushen maakt haar woedend.

Ik vind het vooral storend dat geld ontvangen van de overheid moreel verwerpelijk zou zijn.
Je moet als burger in allerlei situaties geld afdragen aan de overheid (loonbelasting, premie volksverzekeringen, btw, bpm, accijnzen en_zo_voort), maar als er in die lange lijst transacties in een aantal gevallen geld de andere kant op vloeit, zou je het moeten weigeren. Want alleen paria's houden hun hand op om dat geld te ontvangen :|W

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 17-03-2019 01:02:05 ]
pi_185661707
Nou ja zo :|W denk ik ook over jou. Je geeft zelf aan dat ze wel huurtoeslag wil ontvangen. Dat past hoe precies in het beeld wat je nu schetst? Heb je vast ook wel een antwoord op dus zou het eigenlijk niet eens moeten vragen maar ja
  zondag 17 maart 2019 @ 00:45:02 #50
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_185661839
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:36 schreef vuurvliegie het volgende:
Nou ja zo :|W denk ik ook over jou. Je geeft zelf aan dat ze wel huurtoeslag wil ontvangen. Dat past hoe precies in het beeld wat je nu schetst? Heb je vast ook wel een antwoord op dus zou het eigenlijk niet eens moeten vragen maar ja
Wat bedoel je nou!? Omdat ze hypocriet of iig inconsistent is (wèl huurtoeslag, maar geen zorgtoeslag), zou er een illegale adder onder het gras zitten!?
pi_185661898
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou!? Omdat ze hypocriet of iig inconsistent is (wèl huurtoeslag, maar geen zorgtoeslag), zou er een illegale adder onder het gras zitten!?
Je verwart jezelf ook best wel door er weer iets illegaals bij te betrekken. Dat is ook niet wat ik zei. Hypocriet is wel het minste wat je het zou kunnen noemen of niet? Maar zou zelf eerder denken dat je gepakt wordt op een bepaalde manier terwijl je het niet door hebt. Er is gewoon iets wat jij niet weet of niet met ons deelt, de situatie slaat namelijk nergens op
  zondag 17 maart 2019 @ 00:56:42 #52
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_185662017
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:48 schreef vuurvliegie het volgende:

[..]

Je verwart jezelf ook best wel door er weer iets illegaals bij te betrekken. Dat is ook niet wat ik zei. Hypocriet is wel het minste wat je het zou kunnen noemen of niet? Maar zou zelf eerder denken dat je gepakt wordt op een bepaalde manier terwijl je het niet door hebt. Er is gewoon iets wat jij niet weet of niet met ons deelt, de situatie slaat namelijk nergens op
Dat het nergens op slaat om bewust geld bij de overheid te laten liggen, is precies mijn punt. Echter ik word niet "gepakt zoals jij het noemt. Anders zou ze mijn geld wel wat makkelijker aannemen.

Ik ben bang dat moraliteit en koppigheid de verklaring zijn voor haar 'keuze' om geld van het systeem te weigeren.
pi_185662025
Ik denk zelf eigenlijk dat ze het geld terugvraagt en jou er niet van op de hoogte stelt. Toeslagen hetzelfde. Jij betaalt alles en gelooft dat ze juist hele sterke principes heeft en zij heeft veel extra. Is voor mij de enige logische conclusie die ik kan trekken uit wat je vertelt.
pi_185662054
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:56 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dat het nergens op slaat om bewust geld bij de overheid te laten liggen, is precies mijn punt. Echter ik word niet "gepakt zoals jij het noemt. Anders zou ze mijn geld wel wat makkelijker aannemen.
Uh oke.. Neemt ze het geld aan wat je geeft? Bedoel als ik geld krijg en ik kan moeilijk of gemakkelijk doen maakt het niet echt uit wat ik doe of wel. Kan ik net zo goed doen alsof ik het niet wil ontvangen om het alsnog te ontvangen. Lijk ik ook extra netjes. Maar goed ik begrijp dus dat je haar ook soms geld aanbiedt die ze pertinent weigert
pi_185662123
Die laatste zin was uit fatsoen. Jij en ik en iedereen weet wel dat het niet zo is.
Ik zou zeggen van betaal gewoon haar trip en laat de overheid het geld houden. Ze is blijkbaar veel voor je waard en dat je haar niet laat vallen vanwege een paar honderd euro is eigenlijk ook vrij normaal toch?
  zondag 17 maart 2019 @ 01:08:04 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185662162
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:32 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ze is niet religieus. En haar antwoorden heb ik al gegeven hier: Je hand ophouden bij de overheid is voor luiaards. En elke millimeter die anderen haar proberen te pushen maakt haar woedend.

Ik vind het vooral storend dat geld ontvangen van de overheid moreel verwerpelijk zou zijn.
Je moet als burger in allerlei situaties geld afdragen aan de overheid (loonbelasting, premie volksverzekeringen, btw, bpm, accijnzen en_zo_voort), maar als er in die lange lijst transacties in een aantal gevallen geld de andere kant op vloeit, zou je het moeten weigeren. Want alleen paria's houden hun hand op om dat geld te ontvangen :|W
Dus ga jij pushen. Maak het uit dan, wat ben jij voor waardeloze partner zonder enig respect?
  zondag 17 maart 2019 @ 01:10:00 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185662187
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dat jij niet doorvraagt bij haar. Misschien denkt ze dat de huurtoeslag niet van de Belastingdienst komt, weet jij veel.
pi_185662233
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat jij niet doorvraagt bij haar. Misschien denkt ze dat de huurtoeslag niet van de Belastingdienst komt, weet jij veel.
Jezus hun relatie zit al op het randje en hij gaf al aan dat ze erg boos wordt als hij iets vraagt daarover en jij zegt dat hij extra door moet vragen
  zondag 17 maart 2019 @ 01:14:58 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185662235
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:57 schreef vuurvliegie het volgende:
Ik denk zelf eigenlijk dat ze het geld terugvraagt en jou er niet van op de hoogte stelt. Toeslagen hetzelfde. Jij betaalt alles en gelooft dat ze juist hele sterke principes heeft en zij heeft veel extra. Is voor mij de enige logische conclusie die ik kan trekken uit wat je vertelt.
Ze wil zijn geld ook niet, maar hij dringt het haar op ("pushen").
Iets anders kan zijn dat ze geen recht heeft op dat overheidsgeld omdat ze inkomsten heeft waar TS niets van weet, in het buitenland op een buitenlandse bankrekening. Dat zou ook haar zorgeloosheid over de aflossing van de studieschuld kunnen verklaren.
pi_185662244
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze wil zijn geld ook niet, maar hij dringt het haar op ("pushen").
Iets anders kan zijn dat ze geen recht heeft op dat overheidsgeld omdat ze inkomsten heeft waar TS niets van weet, in het buitenland op een buitenlandse bankrekening. Dat zou ook haar zorgeloosheid over de aflossing van de studieschuld kunnen verklaren.
Nou ja zij wil toch wel dat hij betaalt voor de trip juist? Zij kan het niet zelf opbrengen.

De rest van wat je zegt kan inderdaad best het geval zijn
  zondag 17 maart 2019 @ 01:16:33 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185662248
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:14 schreef vuurvliegie het volgende:

[..]

Jezus hun relatie zit al op het randje en hij gaf al aan dat ze erg boos wordt als hij iets vraagt daarover en jij zegt dat hij extra door moet vragen
Als je wilt weten hoe zij denkt zodat je er begrip voor kunt krijgen, moet je het háár vragen, niet FOK! Wij weten niet hoe zij denkt.
pi_185662257
Over dit soort dingen een principiële discussie houden terwijl de tijd samen al niet voor het oprapen ligt zou niet mijn keuze zijn eigenlijk.
pi_185662302
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:17 schreef Xa1pt het volgende:
Over dit soort dingen een principiële discussie houden terwijl de tijd samen al niet voor het oprapen ligt zou niet mijn keuze zijn eigenlijk.
Gewoon geld erheen sluizen en als ze weg is is ze weg, heb je er in ieder geval niet over gepraat :D
  zondag 17 maart 2019 @ 01:20:50 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185662306
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:16 schreef vuurvliegie het volgende:

[..]

Nou ja zij wil toch wel dat hij betaalt voor de trip juist? Zij kan het niet zelf opbrengen.
Zij wil eventueel met de bus.
pi_185662325
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zij wil eventueel met de bus.
Lol lees het nu, 20 euro. Geloofwaardigheid is er wel vanaf nu voor mij in ieder geval. Was leuk

En ja jij had het eerder door dan ik dat het gewoon gelul was
  zondag 17 maart 2019 @ 09:30:49 #66
475456 Samuel24
pi_185665369
TS, get rid of her!!! :')
pi_185666484
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:15 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

De meeste dingen kloppen wel die je zegt. Alleen dat ik zou willen patsen met mijn geld en alleen maar dure shit goed genoeg vind, klopt niet. Het enige wat ik niet wil is drie nachten in een nachtbus slapen en ook van een hostelzaal met 15 anderen word ik niet echt blij.

Ik weet dat ik push. Dat zeg ik zelfs in de topictitel. De reden daarvoor is uiteraard mijn karakter, maar ook de situatie zelf. Want zelfs als ze geen trip maakt voordat ze teruggaat naar Colombia zou het verstandig zijn om zorgtoeslag voor het afgelopen jaar aan te vragen en ook aangifte van inkomstenbelasting te doen. Ze heeft namelijk een studielening van 25000 Euro in Colombia, die ze in augustus moet gaan afbetalen. En wel in termijnen in de ordegrootte van 50% van een normaal salaris. En nee, dat je geen baan hebt interesseert ze geen kont. Dokken zal je! Met 17% rente per jaar *O*
Met zo'n zwaard van damocles boven je hoofd kan ik er helemaal niet bij dat je afstand doet van toeslagen en belastingteruggave...
Ik had het wat duidelijker kunnen verwoorden, ik bedoel eigenlijk ook niet dat je zo een patser met je centjes wil zijn. Natuurlijk is het niet compleet debiel om niet op zo een slaapzaal te willen, zeker ook niet als je samen nog zo weinig tijd hebt voor ze terug gaat naar eigen land enzo.
Wel bedoelde ik dat je graag enige dankbaarheid had willen krijgen voor jouw aanbod, omdat je het haar makkelijker wilde maken en ze daar dus niet zoals gewenst op reageert.

Dat je pusht staat denk ik niet ter discussie, ik probeerde om wat meer inzicht te geven hoe een en ander op haar over zou kunnen komen en waarom. Iets waarvan ik me kan voorstellen dat het qua inlevingsvermogen wat minder wordt vanuit jouw kant, als je het toch al niet zo begreep waarom ze zo voet bij stuk houdt en dan ook nog een soort stank voor dank lijkt te krijgen, terwijl je het heus wel goed bedoelt. Het dus niet bedoelt om je te dissen ofzo, want ik denk dat je het goed bedoelt en dat jullie hier gewoon teveel verschillen van inzicht.

Kan me voorstellen dat het nu een wat gevoelig punt is en je dus minder makkelijk een gesprek kan hebben over hoe zij heeft nagedacht over hoe ze dat aan denkt te pakken daar. Misschien heb je dat al geprobeerd, maar zo niet dan zou zo een vraag neutraler over kunnen komen dan een jeetje, waarom doe je niet het zo (als ik)!? Als je niet eerst stelling neemt, kun je misschien samen makkelijker in één lijn blijven, waarin je ondersteunender overkomt omdat je meer in haar lijn mee kan denken.
Nu kan het lijken alsof je dat ondanks de geldkwestie niet zozeer doet, maar gewoon graag gelijk of op jouw manier wil hebben. En als ze gewend is aan enigszins dominante typjes die haar graag een beetje afhankelijk hadden, dan kan dat terug grijpen op situaties waar jij helemaal geen deel van had maar die wel meespelen in haar gevoelens in het hier en nu. (Net zoals jij ook geen bleu jongetje meer bent en wat er in jouw rugzak misschien her en der ook (on)bewust mee kan spelen)

Het goede nieuws is dat je dus wellicht hoe ze reageert niet helemaal op jezelf hoeft te betrekken, want ze reageert dus mogelijk niet zozeer afwijzend op jou maar op de situatie an sich. Dat klinkt misschien een beetje vaag, maar wie weet kun je daar gevoelsmatig wel iets mee.
Het slechte nieuws is dat het wat ingewikkelder ligt dan alleen deze situatie nu en wel een ding kan blijven. Jullie verleden wis je niet zo maar uit. Moet je misschien ook niet willen, want dat heeft jullie ook mede gemaakt tot wie jullie nu zijn en waarom je bij elkaar bent.
Kan wel de vraag oproepen in hoeverre je bij elkaar past. Geldgedoe kan toch wel een flinke stempel drukken, zeker als je meer gaat delen zoals een huishouden en kinders enzo.
Het gaat natuurlijk ook er om hoe je met zulke verschillen om wil en kan gaan en daar heb je gezien de verschillende achtergrond wel een behoorlijke kloof te overbruggen denk ik.

Als iedere milimeter pushen haar boos maakt, dan staat de boel redelijk op scherp. Tenzij jij dat geld voor haar regelt achter haar rug om (wat niet helemaal legaal is, in die zin dat zij jou geen toestemming heeft gegeven om te handelen vanuit haar naam. Privacy ditdat. Dan moet je of mazzel hebben dat het lijkt alsof het nu ineens wel automatisch is gegaan (maar waarom deed jij dan zo moeilijk dat ze dat moest doen?) of ze gaat nadenken en concludeert dat jij door haar spullen bent gegaan), gaat dat niet gebeuren denk ik. Dat is dan denk ik geen optie.
Kun jij daar mee leven denk je?

Is er iets anders dat je meer gerust zou kunnen stellen? Dat ze wel een idee heeft hoe ze dat straks gaat doen? Of dat jij wel ergens een positief verschil in zou kunnen maken ofzo? Als je zoiets meeneemt in je gespreksvoering als doel kun je misschien weer wat nader tot elkaar komen, omdat het iets minder hoeft te gaan om gelijk halen en het wat meer inzicht kan geven in het waarom jullie zo doen. Die interesse in het waarom is denk ik heel belangrijk, zodat jullie meer bevestiging kunnen ontvangen en geven.
Zij wil zich geen pauper voelen en dat je haar respecteert in haar autonomie en haar gevoelens met betrekking tot dit onderwerp denk ik. Jij zou denk ik graag een beetje bevestiging ervaren dat je het wel goed bedoelt en niet denigrerend of als puur jouw eigen wil, juist omdat je het beste met haar voor hebt. Haar wellicht nogal ingebakken cultuur en verschil van inzicht over wat het beste voor haar is, is dan wel de lijn waar je denk ik wat dichter bij moet zien te blijven als jij wat meer gezien wil worden voor je behulpzaamheid.
Dat is een subtielere insteek, iets waar je als koelere Nederlander wellicht ook minder zin in hebt als de tegenpartij zo fel er in staat. Maar ook dat kan cultuur zijn en geen pure op jou en jouw handelen gestoelde reactie. Ruzie maken, gevoelens van ongenoegen uiten, etc ook dat kan een heel wezenlijk onderdeel van cultuur zijn en daar zul je indien je wat meer wil (leren) overbruggen ook rekening mee moeten houden en soms niet zo persoonlijk moeten willen betrekken.

Misschien is de wat romantischere aanpak een optie? Neem een bos bloemen mee, pak haar handen vast en kijk haar diep in de ogen en leg uit dat je graag die tijd in Stockholm met haar zou willen delen. Dat je graag een kamer alleen zou delen en een snellere reisoptie wil dan de bus, om zo zin mogelijk tijd samen te verspillen. En dat als ze dat ook met jou wil delen, je ter plekke boekt. (Om te laten zien dat het je menens is en ze niet haar handje op hoeft te houden om te vragen of het echt geregeld is).
pi_185666525
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:17 schreef Xa1pt het volgende:
Pick your battles inderdaad _O_ (Al snap ik de gedachte erachter van beide kanten wel)
pi_185667769
Zou die vriendin eenmaal in Colombia mij 80% zuiver kunnen toesturen?
  zondag 17 maart 2019 @ 12:31:12 #70
484106 Kopjechino
Another hole to dig my soul in
pi_185668264
quote:
18s.gif Op zondag 17 maart 2019 11:59 schreef O_o_ het volgende:
Voor een vriendschapsprijsje uiteraard.
'From the deepest desires often come the deadliest hate.'
pi_185668299
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 12:31 schreef Kopjechino het volgende:

[..]

Voor een vriendschapsprijsje uiteraard.
Wel leuk dat zij compenseert wat de Polen op hun beurt uit de Hollandse staatskas leegroven.

Zo zie je maar dat dat indoctrineren van het socialisme per continent heel erg verschilt.
  zondag 17 maart 2019 @ 22:45:34 #72
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_185680867
quote:
18s.gif Op zondag 17 maart 2019 11:59 schreef O_o_ het volgende:
Alles met cocaine of escobar... DE grap om stoom uit haar oren te krijgen.

Was laatst een vent die zei dat ze op een guerilla leek. Kon ze ook niet bepaald waarderen. Maar goed, toen ze jong was heeft ze een keer letterlijk moeten duiken voor de kogels van militia die aan het vechten waren op hun land. Dus ergens is dat wel begrijpelijk.

Ik zie trouwens bij het CBS dat meer dan 60% van de huishoudens zorgtoeslag ontvangt. Redelijk belachelijk om het dan te weigeren om dat het hulp voor luie paria's zou zijn.

Mijn moeder houdt er overigens een goed vergelijkbare logica op na. Ik herinner me dat ik een paar jaar aanvullende studiebeurs ben misgelopen. Ik heb tijdens de eerste 2,5 jaar oid een aantal keer aan mijn moeder gevraagd wat mijn vader verdiende (communicatie verliep via mijn moeder) en iedere keer verzuchtend te horen gekregen dat ik geen recht had op een aanvullende beurs omdat mijn vader te veel verdiende. Aanvullende beurs was iets voor arme mensen.
Op een gegeven moment heb ik geeist dat ze me hun aangifte inkomstenbelasting liet zien. En jawel hoor, het viel nog ruim onder de inkomensgrens (die net zoals bij bijvoorbeeld kinderbijslag echt belachelijk hoog ligt of iig lag). Uiteindelijk bleek ik minstens 10.000 Gulden misgelopen te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 17-03-2019 23:07:30 ]
pi_185687522
Ik heb niet alles gelezen, maar geef gewoon aan dat het verplicht is om je aangifte te doen. Als ze ¤300 moet betalen dan weten ze je ook te vinden.

Dus des noods vraagt ze het aan en doneert ze het daarna aan de zieke ezeltjes, maar ze moet het verplicht doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')