Thanks. 1.35 / 1.58 dus. Ik update m'n Excel.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:52 schreef oldford het volgende:
Schuifpui, je hoeft de deur niet eens uit voor de actuele benzineprijzen.
Dit zijn handige sites om de prijzen te vergelijken:
https://www.brandstof-zoeker.nl/
http://www.tankje.nl/
TCe120 zijn echt wel een heel stuk duurder. Veelal rond de ¤12.000. Over het algemeen zijn ze iets jonger en minder kms als ik zo snel even zoek. Dat vind ik dan weer best veel geld voor Renault.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar nieuw is niet per definitie betrouwbaar. Die 206 RC en Clio RS hebben gewoon een ‘ouderwets’ atmosferisch blok van 2 liter. Maar dan kun je misschien beter op zoek naar de eerder genoemde TCE120, dan heb je prima vermogen.
Een paar jaar terug heb ik de TCE90 gereviewd: Spammerdespam.
Let wel, wij beoordelen het vermogen voor de gemiddelde Nederlander. Wil je wat lekkerder met het verkeer meekomen is wat meer vermogen aan te raden.
En dan ook meteen maar even de Clio RS (1.6 turbo) spammen.
Diesel een keer per week netjes warm rijden en dan flink trappen, dan blaas je 'm schoon na de korte ritjes.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:21 schreef Schuifpui het volgende:
Vast wel, maar ik ken me zelf. Ik ben zuinig, dus ik stel het kopen van een auto al heel lang uit. Maar als ik er dan een heb, dan heb ik geen zin om moeilijk te plannen en tank ik gewoon in de buurt of als dat uitkomt.
Hmm, dat is wel flink aan de prijs. Rond de 8k is je budget?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
TCe120 zijn echt wel een heel stuk duurder. Veelal rond de ¤12.000. Over het algemeen zijn ze iets jonger en minder kms als ik zo snel even zoek. Dat vind ik dan weer best veel geld voor Renault.
Ja zoiets. Als ik echt wat leuks vind misschien 9k.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hmm, dat is wel flink aan de prijs. Rond de 8k is je budget?
Grappig dat je met deze auto komt, ik heb na lang wikken en wegen een Clio RS 197 pk in de garage staan. In werkelijke nieuwstaat!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar nieuw is niet per definitie betrouwbaar. Die 206 RC en Clio RS hebben gewoon een ‘ouderwets’ atmosferisch blok van 2 liter.
Voeg de Volvo C30 1.6 benzine daar maar aan toe, die motor is eigenlijk te licht en de auto is derhalve nauwelijks vooruit te branden. 1.8 en de 2.0 zijn beter qua vermogen, maar blinken helaas niet uit wat zuinigheid betreftquote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb hier wat auto's rond de 8k.
Volvo C30
Hopelijk heb je er wat aan. Veel leuks te koop voor jouw budget! Maar let goed op wat je koopt. Ik weet niet alles, maar van een paar types die er tussen staan zijn ook versies met een slechte reputatie (de 1.6 motor in de MINi en Peugeot's/Citroën's bijvoorbeeld).
Gaaf! Foto’s?!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:55 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Grappig dat je met deze auto komt, ik heb na lang wikken en wegen een Clio RS 197 pk in de garage staan. In werkelijke nieuwstaat!
De laatste echte fun auto zonder turbo.
Ja er is over elke motor wel wat te zeggen. Is die 1.6 in de Volvo ook niet van PSA? Dus de beruchte VTi die ik al noemde? En de TFSI’s in de Audi en Skoda moeten ook goed uitgezocht worden.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Voeg de Volvo C30 1.6 benzine daar maar aan toe, die motor is eigenlijk te licht en de auto is derhalve nauwelijks vooruit te branden. 1.8 en de 2.0 zijn beter qua vermogen, maar blinken helaas niet uit wat zuinigheid betreft
Nee, de 1.6, 1.8 en 2.0 zijn alledrie van Ford en afkomstig van een samenwerking met Mazda, bij mijn weten zijn dat wel betrouwbare motoren. De 2.4 en 2.5T waren allebei Volvo blokken. Overigens zijn na de facelift zowel de 1.6 als de 1.8 uit het assortiment gehaald, dus Volvo zal zich zelf ook wel gerealiseerd hebben dat die eigenlijk vermogen tekort kwamen. De diesels waren wel afkomstig van Ford/PSA, met uitzondering van de vijfcilinders. Ik wilde graag een benzine rijden dus ik heb me nooit verdiept in de diesels, ik weet ook niet hoe (on) betrouwbaar die zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Gaaf! Foto’s?!
[..]
Ja er is over elke motor wel wat te zeggen. Is die 1.6 in de Volvo ook niet van PSA? Dus de beruchte VTi die ik al noemde? En de TFSI’s in de Audi en Skoda moeten ook goed uitgezocht worden.
Sure, ik heb nog maar een paar weken.quote:Gaaf! Foto’s?!
[..]
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:14 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Sure, ik heb nog maar een paar weken.
Met dit bommetje moet ik een keer de bergen in.Oef, lekkere uitvoering! Ja dat moet je zeker doen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Diesel heeft van oudsher de naam betrouwbaar te zijn. Voor de versies zonder common rail techniek gaat die vlieger zonder meer op. Er zit weinig aan dat kapot kan en wat er kan falen is ook behoorlijk robuust.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
.... dus ik heb me nooit verdiept in de diesels, ik weet ook niet hoe (on) betrouwbaar die zijn.
Bij dezen:quote:
Het aantal keer APK, omdat de auto nieuwer is, dus minder hoeft. Heb de prijs van de Renault garage genomen. Eigenlijk niet gelet op verschil benzine-diesel.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 20:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat ik zo even snel zie: Waarom heb je de APK van diesel goedkoper? Het is juist duurder ivm de roetmeting. Zal verder niet een enorm verschil maken uiteraard.
Benzine apk is 4-2-2quote:Op zaterdag 16 maart 2019 21:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het aantal keer APK, omdat de auto nieuwer is, dus minder hoeft. Heb de prijs van de Renault garage genomen. Eigenlijk niet gelet op verschil benzine-diesel.
Na de Laguna II zijn ze daar een stuk beter in geworden.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 21:11 schreef Leandra het volgende:
Je kunt je trouwens beter afvragen of je wel een Renault wilt, met al die vage elektrische storingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |