abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185634446
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:52 schreef oldford het volgende:
Schuifpui, je hoeft de deur niet eens uit voor de actuele benzineprijzen.
Dit zijn handige sites om de prijzen te vergelijken:
https://www.brandstof-zoeker.nl/
http://www.tankje.nl/
Thanks. 1.35 / 1.58 dus. Ik update m'n Excel.
pi_185634884
Het kan nog wel goedkoper.
Naast je woonplaats kun je ook eens langs de routes die rijdt gaan zoeken.
Ook die op de langere rit naar je ouders.
Dat kan je nog wel eens 5 tot 10 cent per liter besparen.

Woon of kom je soms in de buurt van een grens, dan gaan er nog weer andere prijzen gelden.
Tanken in Duistand is een stuk voordeliger dan hier. Daar kost euro95 wat hier diesel kost.
Ook België is goedkoper wat betreft benzine. Voor diesel moet je niet in België zijn.
pi_185634992
Vast wel, maar ik ken me zelf. Ik ben zuinig, dus ik stel het kopen van een auto al heel lang uit. Maar als ik er dan een heb, dan heb ik geen zin om moeilijk te plannen en tank ik gewoon in de buurt of als dat uitkomt. :P
pi_185635072
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]

Maar nieuw is niet per definitie betrouwbaar. Die 206 RC en Clio RS hebben gewoon een ‘ouderwets’ atmosferisch blok van 2 liter. Maar dan kun je misschien beter op zoek naar de eerder genoemde TCE120, dan heb je prima vermogen.

Een paar jaar terug heb ik de TCE90 gereviewd: Spammerdespam.
Let wel, wij beoordelen het vermogen voor de gemiddelde Nederlander. Wil je wat lekkerder met het verkeer meekomen is wat meer vermogen aan te raden.

En dan ook meteen maar even de Clio RS (1.6 turbo) spammen.
TCe120 zijn echt wel een heel stuk duurder. Veelal rond de ¤12.000. Over het algemeen zijn ze iets jonger en minder kms als ik zo snel even zoek. Dat vind ik dan weer best veel geld voor Renault.
pi_185635120
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:21 schreef Schuifpui het volgende:
Vast wel, maar ik ken me zelf. Ik ben zuinig, dus ik stel het kopen van een auto al heel lang uit. Maar als ik er dan een heb, dan heb ik geen zin om moeilijk te plannen en tank ik gewoon in de buurt of als dat uitkomt. :P
Diesel een keer per week netjes warm rijden en dan flink trappen, dan blaas je 'm schoon na de korte ritjes.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_185635836
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]

TCe120 zijn echt wel een heel stuk duurder. Veelal rond de ¤12.000. Over het algemeen zijn ze iets jonger en minder kms als ik zo snel even zoek. Dat vind ik dan weer best veel geld voor Renault.
Hmm, dat is wel flink aan de prijs. Rond de 8k is je budget?
pi_185636486
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]

Hmm, dat is wel flink aan de prijs. Rond de 8k is je budget?
Ja zoiets. Als ik echt wat leuks vind misschien 9k.
pi_185637014
Ik heb hier wat auto's rond de 8k. Niet specifiek met die motor, als je diesel wil moet je dat gewoon doen natuurlijk. Zeker ook de motoren even googlen op betrouwbaarheid, want er zijn ook gewoon slechte modellen gemaakt. Dus zie de linkjes gewoon als illustratie voor wat er te koop is in het kleinere segment.
Je zegt dat bijv. een Clio RS je uiteindelijk niet zoveel meer doet qua power, maar persoonlijk denk ik dat dat soort auto's een stuk leuker blijven dan de standaard versies. Zeker, de meeste keren rijd je gewoon normaal en dat kan ook met 90pk. Maar die paar keer, in het weekend bijvoorbeeld, dat je wel kan boenderen is dan extra leuk. Ik heb veel auto's gehad en nog meer auto's gereden, maar ik geniet elke keer weer van mijn BMW (met V8). Het plezier met eenzelfde type met 4 of kleine 6-cilinder zou echt veel minder zijn (en heb ze allemaal gereden, op de M5 na van dat type). En natuurlijk gewoon gaan rijden. Je merkt gauw genoeg of bijv. 90pk voldoende voor je is.

Nogmaals, linkjes ter voorbeeld, hoeft niet per se die uitvoering/motor te zijn:
Audi A1
Renault Clio RS
Peugeot 206 RC
Volvo C30
Toyota Yaris T-Sport
Suzuki Swift Sport
Skoda Fabia RS
Alfa Romeo MiTo
Ford Fiesta
Citroën DS3
MINI Cooper S

Hopelijk heb je er wat aan. Veel leuks te koop voor jouw budget! Maar let goed op wat je koopt. Ik weet niet alles, maar van een paar types die er tussen staan zijn ook versies met een slechte reputatie (de 1.6 motor in de MINi en Peugeot's/Citroën's bijvoorbeeld).
pi_185637876
Thanks voor de inspiratie. Er is zeker een hoop te koop, dat maakt het ook zo lastig. Ik ga het op me inlaten werken, misschien morgen langs een garage in de buurt die heeft een Clio TCe 90 staan.
pi_185638133
Keep us posted!
pi_185645528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]

Maar nieuw is niet per definitie betrouwbaar. Die 206 RC en Clio RS hebben gewoon een ‘ouderwets’ atmosferisch blok van 2 liter.
Grappig dat je met deze auto komt, ik heb na lang wikken en wegen een Clio RS 197 pk in de garage staan. In werkelijke nieuwstaat!

De laatste echte fun auto zonder turbo.
pi_185645602
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 21:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb hier wat auto's rond de 8k.
Volvo C30

Hopelijk heb je er wat aan. Veel leuks te koop voor jouw budget! Maar let goed op wat je koopt. Ik weet niet alles, maar van een paar types die er tussen staan zijn ook versies met een slechte reputatie (de 1.6 motor in de MINi en Peugeot's/Citroën's bijvoorbeeld).
Voeg de Volvo C30 1.6 benzine daar maar aan toe, die motor is eigenlijk te licht en de auto is derhalve nauwelijks vooruit te branden. 1.8 en de 2.0 zijn beter qua vermogen, maar blinken helaas niet uit wat zuinigheid betreft :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2019 09:07:21 ]
pi_185646794
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 08:55 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Grappig dat je met deze auto komt, ik heb na lang wikken en wegen een Clio RS 197 pk in de garage staan. In werkelijke nieuwstaat!

De laatste echte fun auto zonder turbo.
Gaaf! Foto’s?!

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:06 schreef J.B. het volgende:

[..]

Voeg de Volvo C30 1.6 benzine daar maar aan toe, die motor is eigenlijk te licht en de auto is derhalve nauwelijks vooruit te branden. 1.8 en de 2.0 zijn beter qua vermogen, maar blinken helaas niet uit wat zuinigheid betreft :P
Ja er is over elke motor wel wat te zeggen. Is die 1.6 in de Volvo ook niet van PSA? Dus de beruchte VTi die ik al noemde? En de TFSI’s in de Audi en Skoda moeten ook goed uitgezocht worden.
pi_185647037
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Gaaf! Foto’s?!
[..]

Ja er is over elke motor wel wat te zeggen. Is die 1.6 in de Volvo ook niet van PSA? Dus de beruchte VTi die ik al noemde? En de TFSI’s in de Audi en Skoda moeten ook goed uitgezocht worden.
Nee, de 1.6, 1.8 en 2.0 zijn alledrie van Ford en afkomstig van een samenwerking met Mazda, bij mijn weten zijn dat wel betrouwbare motoren. De 2.4 en 2.5T waren allebei Volvo blokken. Overigens zijn na de facelift zowel de 1.6 als de 1.8 uit het assortiment gehaald, dus Volvo zal zich zelf ook wel gerealiseerd hebben dat die eigenlijk vermogen tekort kwamen. De diesels waren wel afkomstig van Ford/PSA, met uitzondering van de vijfcilinders. Ik wilde graag een benzine rijden dus ik heb me nooit verdiept in de diesels, ik weet ook niet hoe (on) betrouwbaar die zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2019 11:06:02 ]
pi_185647175
quote:
Gaaf! Foto’s?!
[..]

Sure, ik heb nog maar een paar weken.
Met dit bommetje moet ik een keer de bergen in.

[ Bericht 44% gewijzigd door Mr.Ping op 17-03-2019 02:44:10 ]
pi_185647246
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:14 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Sure, ik heb nog maar een paar weken.
Met dit bommetje moet ik een keer de bergen in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oef, lekkere uitvoering! Ja dat moet je zeker doen!
pi_185654096
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:05 schreef J.B. het volgende:

[..]
.... dus ik heb me nooit verdiept in de diesels, ik weet ook niet hoe (on) betrouwbaar die zijn.
Diesel heeft van oudsher de naam betrouwbaar te zijn. Voor de versies zonder common rail techniek gaat die vlieger zonder meer op. Er zit weinig aan dat kapot kan en wat er kan falen is ook behoorlijk robuust.
In de CR techniek is de brandstof druk enorm opgeschroefd, naar 1000-1500 bar! Dus de HD pomp heeft heel wat te verduren met slechts 2 pompcilinders ter dikte van een balpen. Ook de injectoren krijgen die druk te verwerken en slijten ook nogal, door de speciale constructie zijn pomp en injectoren nogal aan de prijs (reken op ¤2000 materiaal voor pomp en 4 injectoren, excl montage).
Later zijn er nog dingen toegevoegd als turbo's, egr, dpf, DOC om meer vermogen en/of lagere uitstoot te halen. Hoe meer onderdelen, hoe groter de kans dat er iets stuk gaat. Conclusie, de moderne Diesel is heus niet zo onverwoestbaar als zijn grootvader.
pi_185655815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 22:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Keep us posted!
Bij dezen:

Vandaag een TCe90 uit 2013 en een Dci uit 2015 gereden. De benzine viel me eigenlijk helemaal niet tegen. Als je start en hij draait stationair dan krijg je wel even twijfels. Als je eenmaal rijdt, kom je prima mee. Je krijgt wel de neiging op wat sportiever te rijden in zo'n wagentje met kleine turbo motor. De diesel is gewoon steady, wat relaxter.

Dan de kosten. Ik heb m'n sheet geupdate. Ik kom eigen op een miniem verschil in prijs tussen de benzine en de diesel variant. Ik ben nu even uitgegaan van de auto's die ik gezien heb. Hier en daar nog wat beter gezocht naar de waarden tov gisteren. Als ik voor een WA verzekering zou gaan, kom ik precies even duur uit.



Ik weet niet of ik wel voor benzine zou gaan die ik vandaag heb proefgereden. Op zich prima wagentje, maar hij is in 2016 geïmporteerd uit Duitsland en daardoor wel wat minder over bekend. De garage waar hij stond, was ook wat kleiner en geen officiële dealer. De diesel stond bij een Renault garage, hij was ook altijd daar onderhouden, één vorige eigenaar. Die benzine dus minstens twee.

Wat zijn jullie gedachten? Klopt m'n Excel?
pi_185656141
Wat een weekje kut weer wel niet doet. Vorige week had ik totaal niet bedacht om een auto te gaan kopen. :D :P
pi_185656510
Wat ik zo even snel zie: Waarom heb je de APK van diesel goedkoper? Het is juist duurder ivm de roetmeting. Zal verder niet een enorm verschil maken uiteraard.
pi_185656572
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 20:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat ik zo even snel zie: Waarom heb je de APK van diesel goedkoper? Het is juist duurder ivm de roetmeting. Zal verder niet een enorm verschil maken uiteraard.
Het aantal keer APK, omdat de auto nieuwer is, dus minder hoeft. Heb de prijs van de Renault garage genomen. Eigenlijk niet gelet op verschil benzine-diesel.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 21:05:18 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185656733
De afschrijving van de benzine-auto is hoger? En de onderhoudskosten zijn gelijk?

Edit: ah, afschrijving had je al aangepast, maar de onderhoudskosten voor de diesel nu zelfs lager?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185656813
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 21:00 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Het aantal keer APK, omdat de auto nieuwer is, dus minder hoeft. Heb de prijs van de Renault garage genomen. Eigenlijk niet gelet op verschil benzine-diesel.
Benzine apk is 4-2-2
Diesel 3-1-1

Dus in jouw vergelijking moet de benzineversie 1 keer minder een APK.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 21:11:00 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185656923
Je kunt je trouwens beter afvragen of je wel een Renault wilt, met al die vage elektrische storingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185656992
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 21:11 schreef Leandra het volgende:
Je kunt je trouwens beter afvragen of je wel een Renault wilt, met al die vage elektrische storingen.
Na de Laguna II zijn ze daar een stuk beter in geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')