Dit verschijnsel noemen we "DOM".quote:
Kan toch gewoon een of andere boerenlul zijn zonder bedrijfjequote:Op woensdag 13 maart 2019 05:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit verschijnsel noemen we "DOM".
In Nederland hebben we hiervoor de KvK in het leven geroepen waar je bedrijfsgegevens kunt verifiëren. Ik weet niks van Belgisch recht, noch van Europees recht, maar neem aan dat de Belgen ook een dergelijke instantie kennen.
Kan. Maar dan vind ik het dom om op rekening te leveren in plaats van betaling vooraf. En ook van boerenlullen kun je vooraf dingen checken. Weliswaar niet via de KvK maar wel met wat speurwerk wat TS nu achteraf heeft gedaan.quote:Op woensdag 13 maart 2019 06:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Kan toch gewoon een of andere boerenlul zijn zonder bedrijfje
Je bent tegenwoordig in Nederland verplicht betaling achteraf aan te bieden.quote:Op woensdag 13 maart 2019 06:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Kan. Maar dan vind ik het dom om op rekening te leveren in plaats van betaling vooraf. En ook van boerenlullen kun je vooraf dingen checken. Weliswaar niet via de KvK maar wel met wat speurwerk wat TS nu achteraf heeft gedaan.
Ik lees nergens dat TS een webshop heeft.quote:Op woensdag 13 maart 2019 06:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je bent tegenwoordig in Nederland verplicht betaling achteraf aan te bieden.
Is een veelgebruikte truc voor oplichting.
https://www.internetkassa(...)webwinkel-verplicht/
TS hint op dat dit een particulier was.
quote:Op woensdag 13 maart 2019 07:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat TS een webshop heeft.
Dit doet mij de aanname doen dat het middels een webshop constructie is verlopen. Digitale producten ga je meestal niet brengen of laten afhalen.quote:Ik heb een digitaal product in de commerciële sfeer geleverd
Het gaat niet om de afhandeling van de koop (afhalen of brengen) maar hoe de koop tot stand is gekomen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 07:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
[..]
Dit doet mij de aanname doen dat het middels een webshop constructie is verlopen. Digitale producten ga je meestal niet brengen of laten afhalen.
Kortom, TS moet maar even opheldering komen brengen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 08:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gaat niet om de afhandeling van de koop (afhalen of brengen) maar hoe de koop tot stand is gekomen.
En "in de commerciële sfeer" riekt nou ook niet bepaald naar B2C, hoewel TS aangeeft "ook aan particulieren' te leveren, lijkt B2B zijn hoofdactiviteit te zijn.
Exact.quote:Op woensdag 13 maart 2019 08:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Kortom, TS moet maar even opheldering komen brengen.
Mijn werk is om dit soort dingen uit te zoeken. En het is goed te doen. Ik word er altijd op uitgestuurd om onderzoek te doen. Heerlijk werk, maar er lopen patjakkers rond, ik kan het al zien aan de koppen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 06:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Kan. Maar dan vind ik het dom om op rekening te leveren in plaats van betaling vooraf. En ook van boerenlullen kun je vooraf dingen checken. Weliswaar niet via de KvK maar wel met wat speurwerk wat TS nu achteraf heeft gedaan.
Maar heb je nou wel of niet een webwinkel als verkoopkanaal? Wat doe jij aan acquisitie, hoe is dit persoon klant bij jou geworden?quote:Op woensdag 13 maart 2019 10:22 schreef Dennisweb het volgende:
Die opheldering wil ik wel geven. Normaal lever ik aan bedrijven, maar in dit geval gaat het om een particulier. Ik heb teksten geleverd aan deze particulier, maar hij is met de noorderzon is vertrokken.
Er bestellen vaker particulieren bij mij. Dat is geen probleem, als ze gewoon de BTW betalen. Normaalgesproken wordt de BTW verlegd in het geval van bedrijven. Maar dat is hier niet aan de orde.
Probleem is dat deze persoon zich ook bezig lijkt te houden met webhosting in België en ook daarvoor geen KVK- of BTW-nummer heeft. Die gegevens heb ik dus niet. Maar ik weet wel het echte woonadres, de echte naam en een echt IBAN-nummer. Ik overweeg gewoon een factuur naar dat adres te sturen met de mededeling dat de opgegeven gegevens niet kloppen.
Deze persoon is klant geworden doordat hij op een forum een advertentie had geplaatst dat hij een tekstschrijver zoekt. Ik heb me aangeboden en zo ging het balletje rollen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar heb je nou wel of niet een webwinkel als verkoopkanaal? Wat doe jij aan acquisitie, hoe is dit persoon klant bij jou geworden?
Dus je hebt een dienst verleend, niet een product verkocht. Waarom heb je geen betaling vooraf gevraagd (of op z'n minst een aanbetaling)?quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:41 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Deze persoon is klant geworden doordat hij op een forum een advertentie had geplaatst dat hij een tekstschrijver zoekt. Ik heb me aangeboden en zo ging het balletje rollen.
Maakt het wat uit of een tekst voor een vergelijkingssite digitaal is of niet?quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus je hebt een dienst verleend, niet een product verkocht. Waarom heb je geen betaling vooraf gevraagd (of op z'n minst een aanbetaling)?
BTW: wat is er trouwens 'digitaal' aan een tekst?
Geen vereiste, wel handig. In dit topic was er al verwarring over, bij een "digitaal product" (zie OP) stelt men zich doorgaans toch wat anders voor.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:09 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Maakt het wat uit of een tekst voor een vergelijkingssite digitaal is of niet?
Noem het ondernemersrisico, dat hoort nou eenmaal bij zelfstandig ondernemerschap. Ik zou persoonlijk me van tevoren meer willen indekken of waarborgen willen hebben. Maar ik ben dan ook geen tekstschrijver en ken jullie wereldje niet.quote:Ik heb de afgelopen vier jaar veel klanten gehad. Het lijkt bij tekstschrijvers niet gebruikelijk een aanbetaling te doen. Tenminste, ik ken geen collega’s die dat wel vragen. Zo ook ik dus niet.
Het gaat er uiteindelijk om dat er valse gegevens worden opgegeven en er niet betaald wordt. Moet ik nou echt de schuld bij mezelf gaan leggen terwijl de klant niet betaalt en de bedoel bedondert? Want dat vind ik wel heel erg de omgekeerde wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |