abonnement Unibet Coolblue
pi_185596197
Gelukkig hoef ik niet meer te vliegen. Ben ik van al die bende af. Geen Schiphol meer, geen vliegtuig meer. Danki Dios.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_185598278
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:35 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]

Wat een idioterie, geld betalen voor iets wat een basisrecht is - veiligheid van het toestel. :')

De FAA kan zelfs niet eens goed liegen.
Om even te laten zien hoe erg het soms kan gaan:
https://theaircurrent.com(...)hkLbHwveGRUgfYEoBDvY
quote:
Lion Air 610 should never have been allowed to get airborne on October 29, a conclusion shared by those familiar with the inquiry. The plane simply wasn’t airworthy. According to the preliminary investigation, PK-LQP’s Angle of Attack sensors were disagreeing by 20-degrees as the aircraft taxied for takeoff. A warning light that would’ve alerted the crew to the disagreement wasn’t part of the added-cost optional package of equipment on Lion Air’s 737 Max aircraft. A guardrail wasn’t in place. Once the aircraft was airborne, the erroneous Angle of Attack data collided with an apparently unprepared crew with tragic consequences as the MCAS system repeatedly activated, driving the jet’s nose into a fatal dive.
https://theaircurrent.com(...)o-its-737-max-fleet/
quote:
Southwest Airlines will activate new Angle of Attack (AOA) indicators on the large display screens for its upcoming 737 Max deliveries from Boeing to guard against any erroneous sensor data that may activate the jet's controversial stall protection system, according to the airline.
The cockpit display modification marks the first technical change to the airline's 737 operations since the October 29 crash of Lion Air 610 off the coast of Jakarta, Indonesia that killed all 189 aboard the brand new 737 Max 8.
  donderdag 14 maart 2019 @ 05:49:35 #78
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185600701
Ethiopië weigert de zwarte dozen aan de Amerikanen te overhandigen. Ik kan ze geen ongelijk geven. Die willen de schade voor Boeing beperken en niks anders op het moment. Als ze daarvoor cruciale info moeten achterhouden dan zullen ze dat doen.
pi_185600795
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 05:49 schreef Jellereppe het volgende:
Ethiopië weigert de zwarte dozen aan de Amerikanen te overhandigen. Ik kan ze geen ongelijk geven. Die willen de schade voor Boeing beperken en niks anders op het moment. Als ze daarvoor cruciale info moeten achterhouden dan zullen ze dat doen.
Ik weet niet in hoeverre het een optie is de gegevens op een ander medium over te schrijven en dan aan de Amerikanen te overhandigen, maar blijkbaar vertrouwen ze hun medemensen aan de overkant van de plas zelfs niet daarin. Ik geef ze groot gelijk.
pi_185600909
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 05:49 schreef Jellereppe het volgende:
Ethiopië weigert de zwarte dozen aan de Amerikanen te overhandigen. Ik kan ze geen ongelijk geven. Die willen de schade voor Boeing beperken en niks anders op het moment. Als ze daarvoor cruciale info moeten achterhouden dan zullen ze dat doen.
En de Duitsers kunnen de nieuwe black box niet uitlezen, gaat er dadelijk dan niets met die black box gedaan worden?
pi_185601135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 06:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]

En de Duitsers kunnen de nieuwe black box niet uitlezen, gaat er dadelijk dan niets met die black box gedaan worden?
Duitsers? Niet uitlezen?
Vanwaar haal je deze info nu weer? Frankrijk krijgt de dozen en die hebben al met honderden zwarte dozen gewerkt.
Amerika krijgt wel een kopie.
pi_185601181
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 07:28 schreef Jonmen het volgende:
[..]

Duitsers? Niet uitlezen?
Vanwaar haal je deze info nu weer? Frankrijk krijgt de dozen en die hebben al met honderden zwarte dozen gewerkt.
Amerika krijgt wel een kopie.
stond ergens in een artikel dat dit type vliegtuig een nieuwe black box zou hebben die niet zomaar uit te lezen zou zijn.
pi_185601501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 07:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]

stond ergens in een artikel dat dit type vliegtuig een nieuwe black box zou hebben die niet zomaar uit te lezen zou zijn.
Geloof ik net zoveel van als dat ik geloof dat Boeing er alles aan heeft gedaan na de Lion Air crash, om een gelijkaardig geval te voorkomen.
Trouwens, de Lion Air crash hebben ze kunnen uitlezen. Waarom zou een vliegtuig dat 3 maanden ouder is een nieuw soort zwarte doos hebben? Zodra een vliegtuig gecertificeerd is, gaan ze echt geen dingen meer veranderen. Hoeveel voordelen het ook mag opleveren.
pi_185601536
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:17 schreef Jonmen het volgende:
[..]

Geloof ik net zoveel van als dat ik geloof dat Boeing er alles aan heeft gedaan na de Lion Air crash, om een gelijkaardig geval te voorkomen.
Trouwens, de Lion Air crash hebben ze kunnen uitlezen. Waarom zou een vliegtuig dat 3 maanden ouder is een nieuw soort zwarte doos hebben? Zodra een vliegtuig gecertificeerd is, gaan ze echt geen dingen meer veranderen. Hoeveel voordelen het ook mag opleveren.
Boeing zelf kan deze boxen natuurlijk wel uitlezen in dat stuk vertelde men dat het door een Duitse instantie niet kan gebeuren terwijl die wel andere boxen kunnen uitlezen.
pi_185601554
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]

Boeing zelf kan deze boxen natuurlijk wel uitlezen in dat stuk vertelde men dat het door een Duitse instantie niet kan gebeuren terwijl die wel andere boxen kunnen uitlezen.
Zoek maar eens dan wat verder. Duitsland kan het misschien niet, maar Frankrijk wel.
pi_185601778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:25 schreef Jonmen het volgende:
[..]

Zoek maar eens dan wat verder. Duitsland kan het misschien niet, maar Frankrijk wel.
je zou ook voor ons hier een linkje naar deze bewering kunnen zetten ipv mensen hier allemaal opnieuw te gaan laten zoeken. ^O^
pi_185602486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]

je zou ook voor ons hier een linkje naar deze bewering kunnen zetten ipv mensen hier allemaal opnieuw te gaan laten zoeken. ^O^
Is bevestigd dat Frankrijk het gaat onderzoeken. Stond op teletext.
Overigens werd gemeld dat Boeing nu al zijn klanten oproept om er niet meer mee te vliegen.
Lekkere communicatie daar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185602566
Ze weten natuurlijk allang al dat er echt wel wat aan de hand is.
Maargoed dat zullen ze natuurlijk nooit zo openbaar gaan zeggen.
Do what you love, love what you do!
pi_185603407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]

je zou ook voor ons hier een linkje naar deze bewering kunnen zetten ipv mensen hier allemaal opnieuw te gaan laten zoeken. ^O^
Dat deed jij ook ;) :P
pi_185604443
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:17 schreef Jonmen het volgende:
[..]

Geloof ik net zoveel van als dat ik geloof dat Boeing er alles aan heeft gedaan na de Lion Air crash, om een gelijkaardig geval te voorkomen.
Trouwens, de Lion Air crash hebben ze kunnen uitlezen. Waarom zou een vliegtuig dat 3 maanden ouder is een nieuw soort zwarte doos hebben? Zodra een vliegtuig gecertificeerd is, gaan ze echt geen dingen meer veranderen. Hoeveel voordelen het ook mag opleveren.
Wellicht is het er ook iets goed mis met dat certificatieproces, hoe kan zo'n gammele kist überhaupt toegelaten worden?

Ik opper die mogelijkheid even, zonder een kenner van die branche te zijn of van de werkwijzen binnen de luchtvaart.

Waarschijnlijk kun je met geld het eea omzeilen tijdens het keuringsproces? Of de keuring zelf ziet zogenaamd het bos niet meer door de bomen, en raakt zijn zicht op het einddoel kwijt? Je ziet het iig wel vaker in de corporate wereld, er bestaan bijvoorbeeld talrijke bedrijfsprotocollen en - procedures die allemaal op zich fijn en logisch zijn, maar ze sluiten niet goed op elkaar aan, of hebben geen eindvisie of toezicht waardoor er mazengaten ontstaan en wordt het geheel onoverzichtelijk of onbetrouwbaar.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 maart 2019 @ 11:52:30 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185604523
Volgens mij heb ik 3 weken geleden nog met zo'n ding gevlogen.
Ik had wel dood kunnen zijn :o
Het komt wel erg dichtbij zo :{ :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_185604646
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 11:52 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij heb ik 3 weken geleden nog met zo'n ding gevlogen.
Ik had wel dood kunnen zijn :o
Het komt wel erg dichtbij zo :{ :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het vluchtnummer hebt had je dat tot een paar dagen geleden kunnen vaststellen door op flightradar te gaan en te zien waarmee dat vliegt onder de technische gegevens. Nu zal het weer niet mogelijk zijn, daar iedereen de boel aan de grond heeft gezet.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 maart 2019 @ 12:02:42 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185604726
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 11:58 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]

Als je het vluchtnummer hebt had je dat tot een paar dagen geleden kunnen vaststellen door op flightradar te gaan en te zien waarmee dat vliegt onder de technische gegevens. Nu zal het weer niet mogelijk zijn, daar iedereen de boel aan de grond heeft gezet.
Die had ik al geprobeerd maar dat gaat maar 7 dagen terug.
Niet dat het wat uitmaakt...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 maart 2019 @ 12:10:05 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185604846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 11:52 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij heb ik 3 weken geleden nog met zo'n ding gevlogen.
Ik had wel dood kunnen zijn :o
Het komt wel erg dichtbij zo :{ :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een vluchtnummer en datum heb kan ik het voor je opzoeken, mocht je nieuwsgierig zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185604896
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:02 schreef SeLang het volgende:
[..]

Die had ik al geprobeerd maar dat gaat maar 7 dagen terug.
Niet dat het wat uitmaakt...
7 dagen terug gaat zelfs tot vóór de crash? Wat is het probleem?

Je snapt het principe niet. Een maatschappij koppelt meestal één bepaald toesteltype aan een bepaalde vlucht, en daarna wisselen ze maar zeer zelden. Als je dus weet welke kist gebruikt wordt bij een bepaalde vlucht, blijft dat dus over de grote lijnen onveranderd.
  donderdag 14 maart 2019 @ 12:18:09 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185605005
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:12 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]

7 dagen terug gaat zelfs tot vóór de crash? Wat is het probleem?

Je snapt het principe niet. Een maatschappij koppelt meestal één bepaald toesteltype aan een bepaalde vlucht, en daarna wisselen ze maar zeer zelden. Als je dus weet welke kist gebruikt wordt bij een bepaalde vlucht, blijft dat dus over de grote lijnen onveranderd.
Niet met zulke vergelijkbare types. Ligt een beetje aan beschikbaarheid van elk type en vraag voor de betreffende dag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 14 maart 2019 @ 12:23:27 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185605103
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]

Niet met zulke vergelijkbare types. Ligt een beetje aan beschikbaarheid van elk type en vraag voor de betreffende dag.
Inderdaad. Ik had ook al gezien dat die route niet altijd dezelfde vliegtuigen gebruikt.

Met dank aan Drekkoning die het heeft opgezocht:
B737-8GP en B737-9GP(ER)
Geen MAX dus, vandaar dat ik het kan navertellen :o
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_185605114
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]

Niet met zulke vergelijkbare types. Ligt een beetje aan beschikbaarheid van elk type en vraag voor de betreffende dag.
Maar dat gebeurt toch redelijk zelden? Of wilde he zeggen dat er vrijwel iedere dag afgewisseld kan en zal worden.tussen boeing en airbus dan wel 747 en wel 737 etc, allemaal bij het traject, en ik noem maar een voorbeeld, Amsterdam-Athens om 10.00 's ochtends bij Transavia.
pi_185605142
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:23 schreef SeLang het volgende:
[..]

Inderdaad. Ik had ook al gezien dat die route niet altijd dezelfde vliegtuigen gebruikt.

Met dank aan Drekkoning die het heeft opgezocht:
B737-8GP en B737-9GP(ER)
Geen MAX dus, vandaar dat ik het kan navertellen :o
Je nam dus twee vluchten.
  donderdag 14 maart 2019 @ 12:29:54 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185605219
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:24 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]

Maar dat gebeurt toch redelijk zelden? Of wilde he zeggen dat er vrijwel iedere dag afgewisseld kan en zal worden.tussen boeing en airbus dan wel 747 en wel 737 etc, allemaal bij het traject, en ik noem maar een voorbeeld, Amsterdam-Athens om 10.00 's ochtends bij Transavia.
Zulke grote verschillen zal je niet snel zien.

Wat je wel ziet is dat er bijvoorbeeld zowel 'reguliere' 737's als de nieuwste 737 MAX wordt ingezet op dezelfde route. Voorbeeld

Of intercontinentaal, bijvoorbeeld een 777-200 vs 777-300.

Typewissels zoals jij nu voorstelt zal je niet vaak zien, omdat dat wat meer problemen met zich meebrengt qua kwalificaties van de crew. (Een 777 piloot kan geen 747 vliegen bijvoorbeeld).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')