Om even te laten zien hoe erg het soms kan gaan:quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:35 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Wat een idioterie, geld betalen voor iets wat een basisrecht is - veiligheid van het toestel.
De FAA kan zelfs niet eens goed liegen.
https://theaircurrent.com(...)o-its-737-max-fleet/quote:Lion Air 610 should never have been allowed to get airborne on October 29, a conclusion shared by those familiar with the inquiry. The plane simply wasn’t airworthy. According to the preliminary investigation, PK-LQP’s Angle of Attack sensors were disagreeing by 20-degrees as the aircraft taxied for takeoff. A warning light that would’ve alerted the crew to the disagreement wasn’t part of the added-cost optional package of equipment on Lion Air’s 737 Max aircraft. A guardrail wasn’t in place. Once the aircraft was airborne, the erroneous Angle of Attack data collided with an apparently unprepared crew with tragic consequences as the MCAS system repeatedly activated, driving the jet’s nose into a fatal dive.
quote:Southwest Airlines will activate new Angle of Attack (AOA) indicators on the large display screens for its upcoming 737 Max deliveries from Boeing to guard against any erroneous sensor data that may activate the jet's controversial stall protection system, according to the airline.
The cockpit display modification marks the first technical change to the airline's 737 operations since the October 29 crash of Lion Air 610 off the coast of Jakarta, Indonesia that killed all 189 aboard the brand new 737 Max 8.
Ik weet niet in hoeverre het een optie is de gegevens op een ander medium over te schrijven en dan aan de Amerikanen te overhandigen, maar blijkbaar vertrouwen ze hun medemensen aan de overkant van de plas zelfs niet daarin. Ik geef ze groot gelijk.quote:Op donderdag 14 maart 2019 05:49 schreef Jellereppe het volgende:
Ethiopië weigert de zwarte dozen aan de Amerikanen te overhandigen. Ik kan ze geen ongelijk geven. Die willen de schade voor Boeing beperken en niks anders op het moment. Als ze daarvoor cruciale info moeten achterhouden dan zullen ze dat doen.
En de Duitsers kunnen de nieuwe black box niet uitlezen, gaat er dadelijk dan niets met die black box gedaan worden?quote:Op donderdag 14 maart 2019 05:49 schreef Jellereppe het volgende:
Ethiopië weigert de zwarte dozen aan de Amerikanen te overhandigen. Ik kan ze geen ongelijk geven. Die willen de schade voor Boeing beperken en niks anders op het moment. Als ze daarvoor cruciale info moeten achterhouden dan zullen ze dat doen.
Duitsers? Niet uitlezen?quote:Op donderdag 14 maart 2019 06:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de Duitsers kunnen de nieuwe black box niet uitlezen, gaat er dadelijk dan niets met die black box gedaan worden?
stond ergens in een artikel dat dit type vliegtuig een nieuwe black box zou hebben die niet zomaar uit te lezen zou zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2019 07:28 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Duitsers? Niet uitlezen?
Vanwaar haal je deze info nu weer? Frankrijk krijgt de dozen en die hebben al met honderden zwarte dozen gewerkt.
Amerika krijgt wel een kopie.
Geloof ik net zoveel van als dat ik geloof dat Boeing er alles aan heeft gedaan na de Lion Air crash, om een gelijkaardig geval te voorkomen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 07:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
stond ergens in een artikel dat dit type vliegtuig een nieuwe black box zou hebben die niet zomaar uit te lezen zou zijn.
Boeing zelf kan deze boxen natuurlijk wel uitlezen in dat stuk vertelde men dat het door een Duitse instantie niet kan gebeuren terwijl die wel andere boxen kunnen uitlezen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:17 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Geloof ik net zoveel van als dat ik geloof dat Boeing er alles aan heeft gedaan na de Lion Air crash, om een gelijkaardig geval te voorkomen.
Trouwens, de Lion Air crash hebben ze kunnen uitlezen. Waarom zou een vliegtuig dat 3 maanden ouder is een nieuw soort zwarte doos hebben? Zodra een vliegtuig gecertificeerd is, gaan ze echt geen dingen meer veranderen. Hoeveel voordelen het ook mag opleveren.
Zoek maar eens dan wat verder. Duitsland kan het misschien niet, maar Frankrijk wel.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Boeing zelf kan deze boxen natuurlijk wel uitlezen in dat stuk vertelde men dat het door een Duitse instantie niet kan gebeuren terwijl die wel andere boxen kunnen uitlezen.
je zou ook voor ons hier een linkje naar deze bewering kunnen zetten ipv mensen hier allemaal opnieuw te gaan laten zoeken.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:25 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Zoek maar eens dan wat verder. Duitsland kan het misschien niet, maar Frankrijk wel.
Is bevestigd dat Frankrijk het gaat onderzoeken. Stond op teletext.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
je zou ook voor ons hier een linkje naar deze bewering kunnen zetten ipv mensen hier allemaal opnieuw te gaan laten zoeken.
Dat deed jij ookquote:Op donderdag 14 maart 2019 08:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
je zou ook voor ons hier een linkje naar deze bewering kunnen zetten ipv mensen hier allemaal opnieuw te gaan laten zoeken.
Wellicht is het er ook iets goed mis met dat certificatieproces, hoe kan zo'n gammele kist überhaupt toegelaten worden?quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:17 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Geloof ik net zoveel van als dat ik geloof dat Boeing er alles aan heeft gedaan na de Lion Air crash, om een gelijkaardig geval te voorkomen.
Trouwens, de Lion Air crash hebben ze kunnen uitlezen. Waarom zou een vliegtuig dat 3 maanden ouder is een nieuw soort zwarte doos hebben? Zodra een vliegtuig gecertificeerd is, gaan ze echt geen dingen meer veranderen. Hoeveel voordelen het ook mag opleveren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:52 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij heb ik 3 weken geleden nog met zo'n ding gevlogen.
Ik had wel dood kunnen zijn
Het komt wel erg dichtbij zoAls je het vluchtnummer hebt had je dat tot een paar dagen geleden kunnen vaststellen door op flightradar te gaan en te zien waarmee dat vliegt onder de technische gegevens. Nu zal het weer niet mogelijk zijn, daar iedereen de boel aan de grond heeft gezet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had ik al geprobeerd maar dat gaat maar 7 dagen terug.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:58 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Als je het vluchtnummer hebt had je dat tot een paar dagen geleden kunnen vaststellen door op flightradar te gaan en te zien waarmee dat vliegt onder de technische gegevens. Nu zal het weer niet mogelijk zijn, daar iedereen de boel aan de grond heeft gezet.
quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:52 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij heb ik 3 weken geleden nog met zo'n ding gevlogen.
Ik had wel dood kunnen zijn
Het komt wel erg dichtbij zoAls je een vluchtnummer en datum heb kan ik het voor je opzoeken, mocht je nieuwsgierig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
7 dagen terug gaat zelfs tot vóór de crash? Wat is het probleem?quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die had ik al geprobeerd maar dat gaat maar 7 dagen terug.
Niet dat het wat uitmaakt...
Niet met zulke vergelijkbare types. Ligt een beetje aan beschikbaarheid van elk type en vraag voor de betreffende dag.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:12 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
7 dagen terug gaat zelfs tot vóór de crash? Wat is het probleem?
Je snapt het principe niet. Een maatschappij koppelt meestal één bepaald toesteltype aan een bepaalde vlucht, en daarna wisselen ze maar zeer zelden. Als je dus weet welke kist gebruikt wordt bij een bepaalde vlucht, blijft dat dus over de grote lijnen onveranderd.
Inderdaad. Ik had ook al gezien dat die route niet altijd dezelfde vliegtuigen gebruikt.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet met zulke vergelijkbare types. Ligt een beetje aan beschikbaarheid van elk type en vraag voor de betreffende dag.
Maar dat gebeurt toch redelijk zelden? Of wilde he zeggen dat er vrijwel iedere dag afgewisseld kan en zal worden.tussen boeing en airbus dan wel 747 en wel 737 etc, allemaal bij het traject, en ik noem maar een voorbeeld, Amsterdam-Athens om 10.00 's ochtends bij Transavia.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet met zulke vergelijkbare types. Ligt een beetje aan beschikbaarheid van elk type en vraag voor de betreffende dag.
Je nam dus twee vluchten.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had ook al gezien dat die route niet altijd dezelfde vliegtuigen gebruikt.
Met dank aan Drekkoning die het heeft opgezocht:
B737-8GP en B737-9GP(ER)
Geen MAX dus, vandaar dat ik het kan navertellen
Zulke grote verschillen zal je niet snel zien.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:24 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt toch redelijk zelden? Of wilde he zeggen dat er vrijwel iedere dag afgewisseld kan en zal worden.tussen boeing en airbus dan wel 747 en wel 737 etc, allemaal bij het traject, en ik noem maar een voorbeeld, Amsterdam-Athens om 10.00 's ochtends bij Transavia.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |