abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185560063



Wat is Roamler?
Roamler is een applicatie voor je telefoon waarmee je onderzoek uit kunt voeren voor verschillende bedrijven en/of merken. De meeste taken leveren geld op, alle taken leveren XP op. Hoe meer XP, hoe hoger jouw "level" en hoe hoger jouw level, hoe meer taken je kan accepteren bijvoorbeeld.

Wat is Smartspotter?
Smartspotter werkt ook met een applicatie. De werkwijze is identiek aan die van Roamler. Smartspotter werkt niet met exp maar met smartpoints.

De vergoedingen die je per taak krijgt zijn heel verschillend. In theorie variëren de bedragen tussen een ¤1,00 en ¤50,00, maar bedragen tot ¤5,00 zijn vrij gangbaar. Roamler en Smartspotter werken op basis van vraag en aanbod. Hoe langer een taak beschikbaar is, hoe meer de taak waard kan worden. De meeste taken dienen maar een keer uitgevoerd te worden, dus te lang wachten kan ook betekenen dat een ander je voor is. Verder sluiten veel taken als er voldoende locaties bezocht zijn.

Er zijn verschillende taken:
* Taken die je thuis uit kunt voeren (veelal creatief), die leveren vaak alleen XP of smartpoints op.
* Taken die je op straat uitvoert (bijvoorbeeld inventarisatie skateplekken of een gesprekje aangaan met een krantenverkoper)
* Taken die je thuis uitvoert met de computer (Shifts), leveren zowel XP als euro's op, vaak tot ¤5,00, al is ¤2,00 de norm.
* Taken die je op andere locaties uitvoert: vergoedingen heel verschillend, altijd XP/Smartpoints.
* Taken die je namens een merk uitvoert, Roamler Merchandising, is voor een select gezelschap > level 3. (bij Smartspotter is dit voor Pro-spotters) je dient voor zowel roamler als Smartspotter een online sollicitatie te houden.
* Producten reviewen (bijvoorbeeld scheerapparaten, tandenborstels etc.)
* Producten opkopen. Denk aan paté, kaas, wasmiddelen.

Wat voor betaalde taken zijn er?
Bijvoorbeeld de tweewekelijkse Babymelk Check: je bent dan ongeveer 2 minuten bezig om een aantal foto's te maken, te kijken of bepaalde producten op voorraad zijn. In sommige taken word je nog gevraagd om bij het personeel te checken of er "achter" of bij de servicebalie nog extra voorraad is.

Andere taken zijn wat meer tijdgebonden, wanneer bijvoorbeeld gevraagd wordt of een product in de Bonus is bij Albert Heijn, en of er wel/geen actiekaartjes bij hangen. De meeste zijn echt binnen een paar minuten uit te voeren en leveren je bij goed uitvoeren direct geld op.

Het komt ook wel eens voor dat je op een terras een drankje moet drinken en een foto van de menukaart dient te maken. Dat geeft dan weer inzicht in of een bepaald merk gepromoot wordt op de menukaart.

Waarom doen bedrijven dit?
Het is voor bedrijven heel interessant om te kijken wat er op de winkelvloer gebeurt. Met Roamlers en Smartspotter gaat dat heel snel, omdat heel veel Roamlers/spotters tegelijkertijd op pad kunnen. Heel snel foto's en gegevens voor bedrijven dus!

Hoe word ik een Roamler?
1) Download de app
2) Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere Roamlers zijn
3) krijg via actieve gebruikers een invite. Ook gebruikers in dit forum hebben invites.

Hoe word ik een Smartspotter?
1) Download de app
2) Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere spotters zijn.
3) krijg via actieve gebruikers een invite. Ook gebruikers in dit forum hebben invites.

Invites, wat heb ik er aan?
Wanneer jij iemand uitnodigt en die persoon bereikt level 2, dan krijg jij ¤2,00. Vanaf dat moment krijg jij ook 2% van de inkomsten van die Roamler. Moedig iemand dus zeker aan om veel opdrachten uit te voeren, dan word je slapend rijker.
Voor smartspotter krijg je een vast bedrag van 10 cent per goedgekeurde spot van de andere gebruiker.


De volgende FOK!kers hebben nu invites, dus DM/PM ze gerust..
- eenjongen...
- Tinos85
- loezzzje
- jemimapuddleduck
- pl4kkie
- dekkered
- MaJo
- liesje1979
- IJsbeertje21
- Smartroam
- F0xy
- Miek95
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Screenshot
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185564159
X

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2019 23:08:10 ]
pi_185564169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:31 schreef Smartroam het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 12 maart 2019 05:35 schreef babbelaar92 het volgende: [..] Heel veel werk? Dat is jouw mening. En wat bedoel je met 'ze doen het voorkomen alsof ze het even doen? Wij vinden vhet niet al te veel werk en tikken de meeste shifts weldegelijk binnen een paar minuten weg....
Mijn mening inderdaad. Knappe observatie.
pi_185579422
Ik ben ook wel veel tijd kwijt aan shifts. Maar toch vind ik ze ideaal. Omdat je er de deur niet voor uit hoeft en je tussen de bedrijven door even wat foto's weg kunt klikken. Zo 50 van die dingen achter elkaar doen zou ik echt niet trekken. Ik doe het in gedeeltes en dan even een paar. Het is een mooie afwisseling met de buiten opdrachten.
pi_185580263
Voor mij is het ook weer per situatie afhankelijk.

Vorige week ¤100 neergelegd voor 2 concertkaartjes. Gister was het huishouden aan kant en was peuter zelf aan het spelen. Normaal zou ik dan een boek pakken of gaan gamen oid. Gister ben ik maar gaan shiften, ook al deed ik over die shift langer dan normaal. Het geeft dan toch een lekker gevoel om de kaartjes bijna terugverdiend te hebben.
pi_185585238
Vandaag mijn prijs van Roamler ontvangen een leuk Wie is de Mol bordspel :D
pi_185586051
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:45 schreef Miek95 het volgende:
Vandaag mijn prijs van Roamler ontvangen een leuk Wie is de Mol bordspel :D
Dacht al dat dat het zou zijn. Leuk dat ze dat doen.
pi_185589893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:45 schreef Miek95 het volgende:
Vandaag mijn prijs van Roamler ontvangen een leuk Wie is de Mol bordspel :D
Ik kende 'm niet - hopelijk goed voor een hoop leuke spelavondjes!
pi_185591025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 09:23 schreef Jemimapuddleduck het volgende:
Voor mij is het ook weer per situatie afhankelijk.

Vorige week ¤100 neergelegd voor 2 concertkaartjes. Gister was het huishouden aan kant en was peuter zelf aan het spelen. Normaal zou ik dan een boek pakken of gaan gamen oid. Gister ben ik maar gaan shiften, ook al deed ik over die shift langer dan normaal. Het geeft dan toch een lekker gevoel om de kaartjes bijna terugverdiend te hebben.
Voor mij ook idd. Ik ga over een paar weken een dagje winkelen met mijn moeder dus ik ben nou een beetje aan het sparen door shifts te doen dat ik de zomer garderobe voor mijn dochter kan aanschaffen. Dat scheelt ook weer op onze “gewone” rekening ;)
pi_185591961
Leuk om dit soort dingen te horen, over op welke speciale manieren jullie je earnings spenderen :D
pi_185597732
Ik ben voor iets aan het sparen voor in de vakantie. Misschien een dierentuin of pretpark abonnement. Of iets van een midweek weg in Nederland.
pi_185608867
Kennen jullie streetbees? Is net zoiets als roamler en ss maar nog met weinig opdrachten. Er is wel een eet opdracht. Al je ergens wat gaat eten kun je ¤2 verdienen en deze opdracht kun je 10x uitvoeren.

Foto van bon, menu, je eten en wat vragen beantwoorden. Als je iemand anders uitnodigt en die gaat die eet opdrachten ook doen dan krijg je ¤5 per goed gekeurde eet opdracht.

6114EE is mijn code, voor wie interesse heeft.

Ik maak sinds kort gebruik van Streetbees! Gebruik mijn verwijzingscode 6114EE :) http://onelink.to/streetbees
pi_185609049
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:04 schreef Genza het volgende:
Kennen jullie streetbees? Is net zoiets als roamler en ss maar nog met weinig opdrachten. Er is wel een eet opdracht. Al je ergens wat gaat eten kun je ¤2 verdienen en deze opdracht kun je 10x uitvoeren.

Foto van bon, menu, je eten en wat vragen beantwoorden. Als je iemand anders uitnodigt en die gaat die eet opdrachten ook doen dan krijg je ¤5 per goed gekeurde eet opdracht.

6114EE is mijn code, voor wie interesse heeft.

Ik maak sinds kort gebruik van Streetbees! Gebruik mijn verwijzingscode 6114EE :) http://onelink.to/streetbees
Wat voor eet gelegenheden moet ik dan aan denken?
pi_185609981
Kan alles zijn.koffie onderweg, afhaalmaaltijd. Zelfs kant en klare maaltijd uit de supermarkt.

Ik had zelf een donut bij bakkerij Bart gegeten met mijn dochter. Na het doen van wat ss opdrachten, ideaal dus.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:39:43 #15
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_185610710
Streetbees is meer: een aantal algemene vragen beantwoorden, soms een fotootje erbij en dan verdien je 1 of 2x per maand 1 euro. En in het Engels.
Hoe drink je je koffie? Hoe ga je op vakantie? Wat is je vervoermiddel? Dat soort vragen.
Dus nee, ik vind het absoluut niet op R of SS lijken, maar wel ff leuk voor tussendoor.
pi_185624755
Flink rondje aan het doen nu vanaf 9:00, maar nog niks goedgekeurd... altijd weer spannend en altijd lekkere opsteker als je halverwege allemaal goedkeuringen binnen krijgt
pi_185629049
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:29 schreef Mandies het volgende:
Flink rondje aan het doen nu vanaf 9:00, maar nog niks goedgekeurd... altijd weer spannend en altijd lekkere opsteker als je halverwege allemaal goedkeuringen binnen krijgt
Toen ik nog opdrachten in de winkels deed en een rondje ging doen vond ik dat ook altijd spannend. Vooral als je niet zeker wist of je het goed had gedaan. Je kon niet elke keer gaan zitten wachten tot ie goedgekeurd werd en anders had je het risico dat ze allemaal werden afgekeurd als het fout was. Soms stuurde ik nog wel eens een berichtje of ik het goed had gedaan als ik het heel spannend vond.
pi_185629678
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:07 schreef loezzzje het volgende:
[..]

Toen ik nog opdrachten in de winkels deed en een rondje ging doen vond ik dat ook altijd spannend. Vooral als je niet zeker wist of je het goed had gedaan. Je kon niet elke keer gaan zitten wachten tot ie goedgekeurd werd en anders had je het risico dat ze allemaal werden afgekeurd als het fout was. Soms stuurde ik nog wel eens een berichtje of ik het goed had gedaan als ik het heel spannend vond.
Herkenbaar. Binnen mijn rondje helaas toch twee afkeur tot nu toe...maar dat van de 18 opdrachten... niet slecht toch? Vandaag voor elkaar gekregen dat er actie plek voor de bifi werd gemaakt!
pi_185630707
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:44 schreef Mandies het volgende:
[..]

Herkenbaar. Binnen mijn rondje helaas toch twee afkeur tot nu toe...maar dat van de 18 opdrachten... niet slecht toch? Vandaag voor elkaar gekregen dat er actie plek voor de bifi werd gemaakt!
Heb je vandaag 18 opdrachten gedaan? Veel hoor!

Ik ben met mijn dochters gaan winkelen en heb ondertussen 4 opdrachten gedaan. De eet opdracht van streetbees stond nu op ¤5 dus heb lekker goedkoop gegeten ook.
pi_185632413
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:44 schreef Mandies het volgende:
[..]

Herkenbaar. Binnen mijn rondje helaas toch twee afkeur tot nu toe...maar dat van de 18 opdrachten... niet slecht toch? Vandaag voor elkaar gekregen dat er actie plek voor de bifi werd gemaakt!
Das zeker niet slecht. Ik baalde dan altijd wel als er iets werd afgekeurd, de tijd & benzine was dan voor niks geweest. Maar gelukkig is het merendeel bij je goedgekeurd.
pi_185645659
Normaal doe ik niet zoveel. Had hele route uitgestippeld van het werk naar huis, paar geld automaatjes, toen kwamen de babymelk checks ook nog. Heb ze weer lekker verdiend. Kwam goed uit na de dierenarts rekening :-(

Maar blijft balen die afkeuringen. 9 van de 10x te snel gelezen.
pi_185645665
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 16:40 schreef Genza het volgende:
[..]

Heb je vandaag 18 opdrachten gedaan? Veel hoor!

Ik ben met mijn dochters gaan winkelen en heb ondertussen 4 opdrachten gedaan. De eet opdracht van streetbees stond nu op ¤5 dus heb lekker goedkoop gegeten ook.
Zo lekkers! Ik ga die ook eens ff downloaden denk ik maar ;-)
pi_185650407
Zo die shifts die nog over zijn, zijn echt een hel voor twee eur :O
pi_185652367
Dat is een leuke: je laten aanspreken door een verkoper op het winkelcentrum en daar 12,50 voor verdienen
pi_185655782
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:15 schreef Reflectionne het volgende:
Dat is een leuke: je laten aanspreken door een verkoper op het winkelcentrum en daar 12,50 voor verdienen
Oeh gister stond er een Telegraaf mannetje bij de Jumbo die mij aansprak. Ik had er geen zin in maar als dit er ook 1 was had ik het misschien wel moeten doen :P
pi_185657879
Ik word nooit vanzelf aangesproken. Heb blijkbaar zo'n uiterlijk van die kan toch niet lezen ofzo 😂
pi_185658189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 20:32 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Oeh gister stond er een Telegraaf mannetje bij de Jumbo die mij aansprak. Ik had er geen zin in maar als dit er ook 1 was had ik het misschien wel moeten doen :P
Daar ging het om inderdaad. Ik praat daar ook nooit mee en de telegraaf wil ik al helemaal niet maar oke. Ik moest ze eerst observeren, maar daar kreeg ik de kans niet eens voor.
pi_185662424
^observeren was daar niet echt mogelijk. ze stonden bij de ingang. dan had ik op de parkeerplaats naar ze moeten loeren _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 21:36 schreef Genza het volgende:
Ik word nooit vanzelf aangesproken. Heb blijkbaar zo'n uiterlijk van die kan toch niet lezen ofzo 😂
Ik had een andere keer iets tegen zo’n jongen gezegd van; ik lees nooit de krant. toen zei hij heel verbaasd; oh nee? hoe krijg je dan nieuws binnen?

sorry hoor, maar ik ken niemand van mijn leeftijd die de krant leest _O-
pi_185664796
'ik' 'ik' 'ik'.
pi_185666493
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:15 schreef Reflectionne het volgende:
Dat is een leuke: je laten aanspreken door een verkoper op het winkelcentrum en daar 12,50 voor verdienen
Is idd erg makkelijk! Van de week had ik dikke pech, stiekem van achter foto gemaakt van hem. Denk loop even een rondje, kom ik terug heel die gast weg! :-(
Ik ga hem ook vaker doen. Gister de promotie check gedaan bij een bepaalde winkel. Had hem vrijdag al gedaan, wilde verzenden, te laat... geen melding gehad dat die over half uur zou verlopen. Terug gegaan, afgekeurd, nu eindelijk gisteren goed gedaan en was 5 euro verhoogd. Dat was dan wel weer leuk!
pi_185666740
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 08:22 schreef Smartroam het volgende:
'ik' 'ik' 'ik'.
'jij' 'jij' 'jij'
pi_185670175
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:00 schreef Bwienet het volgende:
Zo die shifts die nog over zijn, zijn echt een hel voor twee eur :O
Ik heb er nog een aantal gedaan maar er is uiteraard nog niets nagekeken. 😴
pi_185675589
Ik heb weer 4 nieuwe mensen een invite gestuurd. Hopen dat ze er wat mee gaan doen.
Zijn de mensen die jullie uitgenodigd hebben beetje fanatiek? De eerste 6 doen er inmiddels niks meer mee :-(
pi_185676448
Ik heb nog een invite staan. Wie interesse heeft en gemotiveerd is, kan me een persoonlijke boodschap sturen.
pi_185677434
Ik heb ook nog invites voor Roamler. DM met motivatie :D
pi_185677699
Bij mij heeft nog niemand actief gebruik gemaakt van mijn invites
pi_185677771
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:01 schreef Genza het volgende:
Bij mij heeft nog niemand actief gebruik gemaakt van mijn invites
Eerst wel, maar nu niet meer. Zie wel dat er al twee fanatiek bezig zijn om naar level twee te klimmen. Wat ben ik dan een leuke inkomsten bron voor degene waar ik onder zit haha
pi_185677933
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:07 schreef Mandies het volgende:
Ik heb weer 4 nieuwe mensen een invite gestuurd. Hopen dat ze er wat mee gaan doen.
Zijn de mensen die jullie uitgenodigd hebben beetje fanatiek? De eerste 6 doen er inmiddels niks meer mee :-(
Ik heb wel geluk geloof ik; opgeteld levert soms ¤6-7 op per maand :+
pi_185677955
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:12 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Ik heb wel geluk geloof ik; opgeteld levert soms een klein tientje op per maand :+
Is toch lekker erbij toch, moet je nagaan als je echt goeie paar actieve heb... slapend rijk worden.. oké ga even verder dromen haha
pi_185677975
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:13 schreef Mandies het volgende:

[..]

Is toch lekker erbij toch, moet je nagaan als je echt goeie paar actieve heb... slapend rijk worden.. oké ga even verder dromen haha
Jij was snel! Ik zat er naast, ik had per ongeluk een eigen opdracht meegerekend. Ach, blijft niet weinig haha
pi_185678041
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:14 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Jij was snel! Ik zat er naast, ik had per ongeluk een eigen opdracht meegerekend. Ach, blijft niet weinig haha
Nee best netjes toch. Ik ben benieuwd met de 4 nieuwe dames.... en hopen dat de eerste uitgenodigde het weer gaan oppakken 😜
pi_185678274
Ik heb denk ik naast ¤0,50 verdiend aan de opdrachten die gedaan zijn.
Maar 1 persoon heeft level 2 bereikt.

Degene van wie ik de invoice heb gehad is nooit verder gekomen dan level 3.
pi_185678657
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:28 schreef Jemimapuddleduck het volgende:
Ik heb denk ik naast ¤0,50 verdiend aan de opdrachten die gedaan zijn.
Maar 1 persoon heeft level 2 bereikt.

Degene van wie ik de invoice heb gehad is nooit verder gekomen dan level 3.
Serieus? Ik hoor het al heb net te klagen....zonde eigenlijk..
pi_185678758
Ik denk dat ik per maand misschien 9 a 10 euro verdien aan de 3 invites die ik gegeven heb. De rest doet er niets meer mee. Wel nog bij een paar de 2 euro opgestrijkt toen ze in level 2 kwamen.
pi_185678941
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:50 schreef loezzzje het volgende:
Ik denk dat ik per maand misschien 9 a 10 euro verdien aan de 3 invites die ik gegeven heb. De rest doet er niets meer mee. Wel nog bij een paar de 2 euro opgestrijkt toen ze in level 2 kwamen.
Ik ben hard bezig hoor! ;p
pi_185680083
Zorg er altijd voor dat als iemand een invite wilt je die gelijk geeft. Liever twee euro per invite dan 50 ongebruikte invites (100¤)

Ik heb een zeer actieve roamler een invite gegeven. Soms staat mijn hele geschiedenis vol met kickbacks, heerlijk!
pi_185681420
Hebben jullie die 'energy presentatie uitgaan' opdracht al eens gedaan? Hij staat nu op ¤25 en lijkt niet veel werk.
pi_185681716
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:58 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ik ben hard bezig hoor! ;p
Ja, jij hoort bij de 9 euro die ik ongeveer verdien :P Je bent goed bezig zie ik 👍
pi_185683490
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:31 schreef babbelaar92 het volgende:
Hebben jullie die 'energy presentatie uitgaan' opdracht al eens gedaan? Hij staat nu op ¤25 en lijkt niet veel werk.
Nee, verleidelijk, maar zijn hief volgens mij echt allemaal uitgaansgelegenheden waar je echt voor moet betalen
pi_185685534
Ik ben nu toch wel een beetje teleurgesteld in Roamler.
Dan kom je met een theeshift en wat mij betreft zou daar maar een juiste code voor moeten zijn namelijk 'kopjethee', maar nee het is een gewone saaie code geworden 😕
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')