quote:Men vraagt herhaaldelijk een bedrag...
Op zondag 5 januari 2003 21:38 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Ik vond Marijnissen absoluut niet slecht in het verdedigen van zijn financieel beleid. Het zijn mijn keuzes niet, maar het zijn begrijpelijke keuzes als je staat voor een sociale samenleving. Het verschil met Balkenende is dat hij hetzelfde zegt, maar zijn financieel beleid geeft eerder blijk van het tegenovergestelde. Daarom draaide hij er inderdaad maar wat omheen. Maar dat zijn we onderhand wel gewend van hem,
.
Zo'n verhaal verdoezelt de vraag, je bedriegt je kiezers.
Als men vraagt wat je wil uitgeven moet je niet zeggen wat je ZOU WILLEN besparen op defensie. Het was duidelijk een inleidende vraag van Jan Peter op vervolgvragen die gingen komen, maar nu ging de volledige tijd zinloos voorbij. Dit eerste stuk had veel gemakkelijker gekund.
Hoeveel geld kosten al je extra uitgaven voor sociale zaken?
-5 mrd
Waar ga je dat geld vandaan halen?
-Defensie en hogere inkomens
Hoe stem je dat af met andere partijen?
-Niet
Dat had nog geen halve minuut moeten duren.....
quote:Klopt gedeeltelijk. Bij het antwoorden van zo'n vraag horen gewoon grafieken en cijfertjes, dat hoort niet in een debat thuis. Het klonk erg knullig dat hij geen antwoord kon geven, maar hoe zou een, eerlijk, antwoord dan hebben geluid?
Op maandag 6 januari 2003 10:40 schreef Juan Zueco het volgende:
Grootste voorbeeld van dit was het feit dat Marijnissen niet kon vertellen hoeveel zijn lastenverlichting moest kosten en hoe dit bekostigd moest worden. M.i. een zeer grote politieke blunder.
quote:Ik heb het debat niet gezien, dus daar kan ik niet over meepraten, maar hier wil ik wel even op ingaan.
Op maandag 6 januari 2003 00:06 schreef motown het volgende:
Het is maar de vraag hoe rechts Karel van de Graaf is, hoor.
Dat Karel van de Graaf rechts zou zijn, lees ik hier nu voor het eerst. Niet dat het mij wat uitmaakt hoor, maar ik meen me te kunnen herinneren dat Karel in het verleden nauw betrokken was bij 1 van de partijen die is opgegaan in GroenLinks, ik dacht de PSP. Nu zou het natuurlijk kunnen dat hij in de loop van de tijd volledig omgeslagen is, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk, wel?
En nee, deze opmerking is niet bedoeld om aan te tonen dat de journalistiek in handen is van 'de linkse kerk' , want dat vind ik zelf onzin. Maar wel omdat het grappig is te lezen dat Van de Graaf nu wordt bestempeld als rechtse journalist.
quote:
Evert:
En nu ik door jarenlange investering in mezelf, qua studie, hard werken, etc. nu meer verdien, moet ik dan nu nog extra belasting gaan betalen voor een groep mensen die of het gewoon niet meer wil (je maakt mij niet wijs dat alle WAO'ers niets meer kunnen), het verrekt (hoe is het mogelijk dat met het aantal werkelozen niemand asperges wil gaan steken) of een groep mensen die altijd alles uitgegeven heeft wat ze verdienden en nu klagen dat de AOW/klein pensioen te beperkt is?
Is dat mijn schuld? Is het niet asociaal dat ik extra moet betalen terwijl ik er altijd voor gezorgd dat ik het wel voor mekaar heb?
Natuurlijk zijn er mensen die terecht in de WAO zitten en daar moeten goede voorzieningen voor worden getroffen (zo sociaal zijn we wel) maar voor uitkeringtrekkers is geen plaats. Zoals Balkenende al zei: De vette jaren zijn voorbij in Nederland... en er is veel te veel uitgegeven. Nu moet er pas op de plaats worden gemaakt en moeten mensen ook met minder genoegen nemen. Ga toch weg met opmerkingen als 'een baan moet bij je passen'. Hey.. het is OF meedoen, OF niet ouwehoeren. Dan doe je maar tijdelijk een baan die je niet zo leuk vind, dan verdien je tenminste wel meer geld. Niet meedoen? Ook prima maar loop dan ook niet te ouwehoeren dat je te weinig geld hebt!
quote:Al zijn ze allemaal hartstikke links, dat maakt mij geen moer uit, dat is het enige dat ik zei! Ik word gewoon af en toe moe van dat geklaag over die 'linkse' journalisten, dus moest wel lachen dat uitgerekend Karel van de Graaf hier werd binnengehaald als de journalist van rechts.
Op maandag 6 januari 2003 13:19 schreef [Efink] het volgende:
Dat het grootste gedeelte van de journalisten in Nederland links zijn, is geen onzin maar een FEIT dat iedere politiek geinteresseerde van Nederland weet. Daar kan je niet omheen, het IS gewoon zo.
quote:Waar haal jij het naieve idee vandaan dat als je altijd hard gewerkt hebt, je er ook altijd redelijk warmpjes bijzit? Mensen, als je van hard werken rijk werd, dan waren er in dit land meer, maar vooral ook heel andere mensen rijk dan nu het geval is.
Als je er toch hard voor gewerkt heb mag je best meer verdienen en meer hebben.
quote:Wie heeft ook al weer die studie van jou betaalt ? Heb je niet vier jaar lang een uitkering en een ov-tje gekregen van hard werkende mensen, en werd jouw studie niet ook gesubsidieerd door de maatschappij ? Ik denk inderdaad dat een percentage WAO-ers best weer aan de slag zou kunnen, maar kom niet met kut agrumenten over profiteurs, een student profiteerd net zo hard, leve ons sociale stelsel.
En nu ik door jarenlange investering in mezelf, qua studie, hard werken, etc. nu meer verdien, moet ik dan nu nog extra belasting gaan betalen voor een groep mensen die of het gewoon niet meer wil (je maakt mij niet wijs dat alle WAO'ers niets meer kunnen), het verrekt (hoe is het mogelijk dat met het aantal werkelozen niemand asperges wil gaan steken) of een groep mensen die altijd alles uitgegeven heeft wat ze verdienden en nu klagen dat de AOW/klein pensioen te beperkt is?
Balkenende vond ik vaag en abstract. Duidelijk te merken dat de man theoreticus is, en bij Wetenschappelijke Instituten vandaan komt. Hij denkt in abstracte beelden, thema's, grote lijnen. Het klopt natuurlijk wel dat veel politieke zaken niet zwart/wit zijn, en in oneliners te benoemen. Het siert hem dan ook wel dat hij (integer) niet wil vervallen in simplistisch taalgebruik, en een irreëele versimpeling van situaties. De realiteit is nu eenmaal vol nuances en complexe overwegingen.
Maar toch... in verkiezingstijd vind ik dat minder slim. Op zo'n concrete vraag over bijvoorbeeld nertsen-fokkerijen had hij best in kunnen gaan, vind ik.
quote:Nee, studie is zelfstudie, zelf betaald, gewoon 's avonds en in het weekend, naast mijn werk. Na mijn Havo gelijk gaan werken, op mijn 16e, tegen minimum loon.
Op maandag 6 januari 2003 14:21 schreef Shaman het volgende:[..]
Wie heeft ook al weer die studie van jou betaalt ? Heb je niet vier jaar lang een uitkering en een ov-tje gekregen van hard werkende mensen, en werd jouw studie niet ook gesubsidieerd door de maatschappij ? Ik denk inderdaad dat een percentage WAO-ers best weer aan de slag zou kunnen, maar kom niet met kut agrumenten over profiteurs, een student profiteerd net zo hard, leve ons sociale stelsel.
Balkenende: Gaf geen goed weerwoord op de vragen van Marijnissen over milieu-beleid, en viel daarmee eigenlijk helemaal door de man. Ik vind Balkenende een slechte debater.
Marijnissen: Zeker van zichzelf. Draaide af en toe nogal door, maar had goed onderbouwde antwoorden. Echter, het blijft een feit dat zijn programma slecht onderbouwd is financieel gezien en zijn antwoorden daarop waren derhalve ook ongeloofwaardig.
quote:LOL
Op maandag 6 januari 2003 17:00 schreef SCH het volgende:
Volgende week was trouwens een treffen tussen Halsema en Herben gepland maar Herben heeft afgezegd. Met als officiele verklaring dat zijn partij niet in debat wil. Hun prioriteit ligt bij het Hart van Nederland.
Ach de reden lijkt me wel duidelijk; verbale zwakzinnigen
quote:Het is maar goed dat we hier in dit landje nog mensen zoals Nyrem hebben, die altijd genuanceerd een discussie aangaan en met argumenten komen!
Op maandag 6 januari 2003 17:12 schreef Nyrem het volgende:[..]
LOL
Ze hadden bij NOVA ook al afgezegd, zonder opgaaf van reden.Ach de reden lijkt me wel duidelijk; verbale zwakzinnigen
quote:ja Shaman, wat is je reactie?
Op maandag 6 januari 2003 14:25 schreef evert het volgende:[..]
Nee, studie is zelfstudie, zelf betaald, gewoon 's avonds en in het weekend, naast mijn werk. Na mijn Havo gelijk gaan werken, op mijn 16e, tegen minimum loon.
Dus nooit een OV'tje gehad. Kortom, onzin reactie van je.
quote:Een student verdiend (gemiddeld) daarna ook een heel leven lang dusdanig veel dat hij die subsidies aan belasting dubbel en dwars terugbetaald...
Op maandag 6 januari 2003 14:21 schreef Shaman het volgende:[..]
Wie heeft ook al weer die studie van jou betaalt ? Heb je niet vier jaar lang een uitkering en een ov-tje gekregen van hard werkende mensen, en werd jouw studie niet ook gesubsidieerd door de maatschappij ? Ik denk inderdaad dat een percentage WAO-ers best weer aan de slag zou kunnen, maar kom niet met kut agrumenten over profiteurs, een student profiteerd net zo hard, leve ons sociale stelsel.
quote:Om maar niet te zwijgen van jouw capaciteiten op dat gebied
Op maandag 6 januari 2003 18:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Het is maar goed dat we hier in dit landje nog mensen zoals Nyrem hebben, die altijd genuanceerd een discussie aangaan en met argumenten komen!
quote:www.netwerktv.nl
Op maandag 6 januari 2003 20:22 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb het helaas (nog) niet gezien. Staat het ergens online?
Ik zit het nu te kijken.
Marijnissen begon sterk, balkenende zwak. Marijnissen neemt duidelijk stelling en dat komt op TV goed over. Hij geeft het echter uit handen in het interview over financieen. Daar komt hij zwak over, alsof hij iets achterhoudt. Zo loopt balkenende weer flink in.
quote:Nee!
Op zondag 5 januari 2003 21:06 schreef scanman01 het volgende:[..]
Daar kan ik me geheel bij aansluiten... en iedere kijker neem ik aan!
quote:Daarom wordt het tijd voor Elco Brinkman als premier
Op maandag 6 januari 2003 10:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Marijnissen vond ik erg tegenvallen, maar Balkenende was ook niet bepaald sterk.
Vind Balkenende niet goed bezig deze campagne. Teveel gericht om de macht van het CDA te behouden, en dan nog eens veel te geforceerd. Dat leidt er toe dat de beste man geen keuze's wil maken, en nauwelijks pakkende uitspraken wil doen. Hij wil niemand voor de voeten lopen, en een beetje de allemans-vriend blijven.
Aanvankelijk was hij fel tegen een DNA-Databank, maar toen de dames er nog één vraagje over stelden, was hij ineens weer voor.
quote:Die doet 't niet, maar http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=4479 wel!
Op dinsdag 7 januari 2003 00:44 schreef Aernout het volgende:[..]
www.netwerktv.nl
Videostreams roeleren! [afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |