abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7727026
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:37 schreef marky het volgende:

[..]

Wel als je complete financiele onderbouwing afhankelijk is van dat soort punten dan kom je in de problemen met het uitvoeren van je programma dan kom je in een zeer slechte onderhandelingspositie terecht.

Nogmaals: geldt voor alle partijen, zeker ook voor de liberalen
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2003 @ 21:51:16 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7727082
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:30 schreef Mass het volgende:

[..]

En dus laat de SP (gedwongen) de defensiebezuinigingen vallen aan de formatietafel, en daarmee 3 miljard lastenverlichting voor de sociaal zwakkeren...

Sorry maar dan vind ik verschrikkelijk lomp dat je de kiezers en vooral de twijfelaars nu zo'n lokkertje voorhoudt terwijl je weet dat het toch niet doorgaat...
Hopelijk komt dat in volgende debatten nog een keer aan bod.

Wat zit je nou dom te lullen?

Balkenende vraagt waarover compromissen kunnen worden gesloten en die vraag blijft onbeantwoord totaan de onderhandelingstafel. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

De SP geeft tenminste duidelijk aan waar het voor staat en dat kun je niet van het CDA zeggen, die blijven wat vaag. Nog een paar van zulke debatten en gaat JP dezelfde kant op als Zalm ( )

Als de financiele plannen van de SP niet de jouwe zijn is dat prima, maar proberen ze onderuit te halen terwijl het gewoon om keuzes gaat waaraan je het beschikbare geld besteed, vind ik een zwaktebod. Vertel liever wat jouw ideeen zijn, ipv de ander proberen af te schilderen als onrealistisch (de les van Fortuyn)

zondag 5 januari 2003 @ 21:57:34 #78
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7727240
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nogmaals: geldt voor alle partijen, zeker ook voor de liberalen

Ja dat hebben we gezien bij de laatste onderhandelingen.
pi_7727252
Marijnissen houd zijn kiezers een vette worst voor .. geld weghalen bij defensie in tijden van spanningen.
pi_7727273
Ik vond het wel sterk dat Marijnissen inspeelde op het sociale van de "C" van CDA door te vragen of ze voor een inkomensafhankelijke kinderbijslag zijn... Daar is Balkie uiteraard niet voor. De "C" van het CDA is natuurlijk allang een dode letter, letterlijk en figuurlijk. Eens altijd aanwezig in de zg. dissidenten, na 1994 zijn ze, a.g.v. de vernieuwing binnen het CDA, voorgoed verdwenen... Mijn stelling is dan ook dat het christendom als voortvloeisel van de bergrede bij links in betere handen is dan bij het CDA...
I´m back.
pi_7727307
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:58 schreef Koos Voos het volgende:
Marijnissen houd zijn kiezers een vette worst voor .. geld weghalen bij defensie in tijden van spanningen.
Elsevier nr. 49: Defensie is te duur tegen onnodige, uitblijvende prestaties.
pi_7727344
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:59 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vond het wel sterk dat Marijnissen inspeelde op het sociale van de "C" van CDA door te vragen of ze voor een inkomensafhankelijke kinderbijslag zijn... Daar is Balkie uiteraard niet voor. De "C" van het CDA is natuurlijk allang een dode letter, letterlijk en figuurlijk. Eens altijd aanwezig in de zg. dissidenten, na 1994 zijn ze, a.g.v. de vernieuwing binnen het CDA, voorgoed verdwenen... Mijn stelling is dan ook dat het christendom als voortvloeisel van de bergrede bij links in betere handen is dan bij het CDA...
Wouter Bos is net als Balkenende gereformeerd opgevoed. Met Christelijke solidariteit dus. Daar thuis hadden ze ook al door dat je dan van het CDA weinig hoeft te verwachten.
pi_7727390
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:01 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

Wouter Bos is net als Balkenende gereformeerd opgevoed. Met Christelijke solidariteit dus. Daar thuis hadden ze ook al door dat je dan van het CDA weinig hoeft te verwachten.

Dat bedoel ik dus...
I´m back.
pi_7727418
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:01 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

De CU vind ik 100x christelijker...
I´m back.
pi_7727443
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:00 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

Elsevier nr. 49: Defensie is te duur tegen onnodige, uitblijvende prestaties.

' Terwijl landen als Engeland, Frankrijk en Italië hun defensiebudget substantieel verhogen, zet Nederland zijn sinds 1989 ingezette reeks bezuinigingen op Defensie onbekommerd voort. Gemeten naar het percentage van het bruto nationaal product dat aan Defensie wordt besteedt, begint ons land inmiddels de onderste categorie van de NAVO-lidstaten te naderen, waarvan landen als België, Denemarken en Luxemburg deel uitmaken. '

bron : http://www.clingendael.nl/cli/publ/media/2002/NRC_2002_11_16_2.htm

pi_7727450
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De CU vind ik 100x christelijker...

ja. Proud of it zelfs. Daar kun je het nog echt aan de koppen zien... Leen van Dijke...
  zondag 5 januari 2003 @ 22:07:35 #87
39128 S_
Shame on you
pi_7727472
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:22 schreef marky het volgende:

[..]

als Marijnissen daar dus star aan vast zal houden dan gaat hij niet regeren. Dat wat hij met defensie wil zal niet gebeuren daar is geen enkele partij in nederland voor te vinden. Het uit de Navo stappen is gewoon een heel dom idee omdat we nog lang niet veilig zijn in de westerse wereld. Er zijn nog vele brandhaarde in de wereld.

Ik denk dat uit de NAVO stappen juist het veiligste is wat je kan doen!!!
pi_7727502
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:06 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

ja. Proud of it zelfs. Daar kun je het nog echt aan de koppen zien... Leen van Dijke...

Van Dijke heeft een slippertje gemaakt... Toch spreekt hij over humanistische menselijke waarden i.v.m. het asielzoekersvraagstuk... Zie ik Balkie niet doen...

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 05-01-2003 22:09]

I´m back.
pi_7727507
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:06 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

...begint ons land inmiddels de onderste categorie van de NAVO-lidstaten te naderen, waarvan landen als België, Denemarken en Luxemburg deel uitmaken. '

Prima gezelschap, toch?
pi_7727520
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:06 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

' Terwijl landen als Engeland, Frankrijk en Italië hun defensiebudget substantieel verhogen, zet Nederland zijn sinds 1989 ingezette reeks bezuinigingen op Defensie onbekommerd voort. Gemeten naar het percentage van het bruto nationaal product dat aan Defensie wordt besteedt, begint ons land inmiddels de onderste categorie van de NAVO-lidstaten te naderen, waarvan landen als België, Denemarken en Luxemburg deel uitmaken. '

bron : http://www.clingendael.nl/cli/publ/media/2002/NRC_2002_11_16_2.htm

Kees Homan is generaal-majoor der mariniers b.d. en verbonden aan het Instituut Clingendael.

Echt waar, als er 1 club is die goed voor zichzelf opkomt in het publieke debat...
Dat defensiecircuit is echt niet onbevooroordeeld en volledig hoor. Je zult je goedbetaalde baan kwijtraken door een bezuiniging.

zondag 5 januari 2003 @ 22:09:50 #91
39128 S_
Shame on you
pi_7727521
Ik vond het ook heel goed van Marijnissen dat hij de onderwerp dierenwelzijn besprak tegenover Balkenende.
pi_7727620
Maar om nog even inhoudelijk op dat stuk in te gaan:

'Defensie bewapent zich nog steeds te royaal en voor de Koude Oorlog', zo schreef het oerlinkse blad Elsevier een maand terug.
Er is altijd grote competitie tussen Marine, Landmacht en Luchtmacht (vandaar dat Fortuyn die drie prestigeeilanden ook weg wilde hebben), het enige gevecht dat ze leveren is om het grote geld uit Den Haag.
Als het even niet wil dan houdt SG Robertson van de NAVO een ondersteunend praatje, maar niemand zal snel over efficiency of besparing beginnen.

† In Memoriam † zondag 5 januari 2003 @ 22:14:31 #93
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7727625
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:09 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

Kees Homan is generaal-majoor der mariniers b.d. en verbonden aan het Instituut Clingendael.

Echt waar, als er 1 club is die goed voor zichzelf opkomt in het publieke debat...
Dat defensiecircuit is echt niet onbevooroordeeld en volledig hoor. Je zult je goedbetaalde baan kwijtraken door een bezuiniging.

Dat Clingedael is zo wie zo al de grootste hoerentent van Europa. Tegen betaling leveren ze je elke uitkomst die je maar hebben wilt. Mooi ingepakt in een rapportje.

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 05-01-2003 22:15]

zondag 5 januari 2003 @ 22:15:02 #94
5097 Mass
Back in town
pi_7727635
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat zit je nou dom te lullen?

Ik schets een niet onwaarschijnlijk scenario
quote:
Als de financiele plannen van de SP niet de jouwe zijn is dat prima, maar proberen ze onderuit te halen terwijl het gewoon om keuzes gaat waaraan je het beschikbare geld besteed, vind ik een zwaktebod. Vertel liever wat jouw ideeen zijn, ipv de ander proberen af te schilderen als onrealistisch (de les van Fortuyn)
Keuzes zijn prima, maar als je pretendeert regeringsverantwoordelijkheid te willen nemen, moet je ook met een programma komen dat slechts compromisloos uitvoerbaar is en anders geheel vervalt...

Mijn persoonlijke opvattingen liggen dichter bij de VVD...maar ook daar kijk ik kritisch naar de punten in het programma...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2003 @ 22:21:49 #95
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7727777
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:15 schreef Mass het volgende:

[..]

anders geheel vervalt...

Dus als jouw partij de VVD ergens een compromis over moet sluiten vervalt hun heel programma? Want dat is je redenering.

Nee dus, en evenmin zo bij de SP. Of gelden er voor de SP speciale regels ofzo?

pi_7727810
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat Clingedael is zo wie zo al de grootste hoerentent van Europa. Tegen betaling leveren ze je elke uitkomst die je maar hebben wilt. Mooi ingepakt in een rapportje.

Oh ik had nog wel een aardige indruk van Clingendael. Er werken veel goede mensen, Rob de Wijk, Hans van den Broek etc, de opleidingen zijn goed en ze geven een goed blad uit.

Ik ben het deels wel met de auteur van dit artikel eens. Defensie moet prioriteiten stellen en het oude wapentuig de deur uit doen, zich toeleggen op nieuwe conflicten en het terrorisme. Zolang de organisatie dat niet doet kan eerst die oude troep worden wegbezuinigd. Taaie organisatie namelijk, defensie. Probleem is dat je een erg sterke minister moet hebben om dat te hervormen, en die is er de afgelopen tien jaren niet geweest.

Waar de auteur op doelt is het atlantisch gat, oftewel kort gezegd de klacht van de VS dat zij Europa moeten beschermen en dat ook nog zelf kunnen betalen.

Waar zijn ze (clingendael) dan de mist ingegaan?
Dat van in het straatje van de opdrachtgever praten weet ik niks van. Wel ken ik voorbeelden van andere instituten die wel zo werken.

pi_7728058
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:34 schreef motown het volgende:

[..]

Ho, ho. Not so fast.

Het CPB berekent door zowel hoeveel we er uiteindelijk allemaal op vooruit gaan als hoe hoog de economische groei ongeveer zal zijn. En geen enkele partij van betekenis heeft zulke extreme plannen als het extreme voorbeeld wat jij geeft.

Mensen die werken voor hun geld leegzuigen en armoedig zijn en het maken van onverantwoorde keuzes (bv qua kinderen en werk) stimuleren noem ik best extreem.

En dan ook nog eens aan de stabiliteit van de internationale en nederlandse samenleving gaan knagen door uit de navo te stappen is al helemaal extreem. Navo en nederlandse militaire krachten hervormen en samenvoegen ben ik compleet voor, maar afschaffen, dan moet je toch echt stom ik je kop zijn.

Het cbs heeft misschien een paar goede statisticussen in huis, maar er speelt meer op nationaal en internationaal niveau wat je niet zo 123 met statistieken kunt voorspellen. Denk aan politicologie en psychologie. Wat is de laatste keer dat een voorspelling van CBS helemaal is uitgekomen?

Je kunt een land toch niet gaan bouwen op een groep die weinig betekent voor de samenleving?

zondag 5 januari 2003 @ 22:39:11 #98
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7728170
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:34 schreef Progressor het volgende:
Mensen die werken voor hun geld leegzuigen en armoedig zijn en het maken van onverantwoorde keuzes (bv qua kinderen en werk) stimuleren noem ik best extreem.
Onzin, veel mensen zijn buiten hun schuld arm geworden, die worden door het harde beleid van CDA en VVD geraakt.
quote:
En dan ook nog eens aan de stabiliteit van de internationale en nederlandse samenleving gaan knagen door uit de navo te stappen is al helemaal extreem. Navo en nederlandse militaire krachten hervormen en samenvoegen ben ik compleet voor, maar afschaffen, dan moet je toch echt stom ik je kop zijn.
Misschien kun je je naam beter veranderen in "Conservator"?
quote:
Het cbs heeft misschien een paar goede statisticussen in huis, maar er speelt meer op nationaal en internationaal niveau wat je niet zo 123 met statistieken kunt voorspellen. Denk aan politicologie en psychologie. Wat is de laatste keer dat een voorspelling van CBS helemaal is uitgekomen?
Niet, het CBS voorspelt ook niet. Dat doet het CPB.
quote:
Je kunt een land toch niet gaan bouwen op een groep die weinig betekent voor de samenleving?
Nee, maar wel op een groep die veel betekent, de arme mensen.
pi_7728216
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van Dijke heeft een slippertje gemaakt... Toch spreekt hij over humanistische menselijke waarden i.v.m. het asielzoekersvraagstuk... Zie ik Balkie niet doen...

Als jij op zijn anti-homo-opmerkingen doelt: dat kun je geen "slippertje" noemen, aangezien hij die uitspraken tot op de dag van vandaag weigert terug te nemen.

Van Dijke is geen bondgenoot van Links. Al werpt hij zich zo op, dan doen de Linkse partijen er goed aan om hem "links" te laten liggen.

Ars longa, vita brevis
pi_7728422
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:39 schreef Farzin het volgende:

[..]

Onzin, veel mensen zijn buiten hun schuld arm geworden, die worden door het harde beleid van CDA en VVD geraakt.

Veel mensen moeten eerst een nadenken voordat ze keuzes maken, dat zou al een stuk helpen. What has a man got when not him self?
quote:
Misschien kun je je naam beter veranderen in "Conservator"?
Nee.
quote:
Niet, het CBS voorspelt ook niet. Dat doet het CPB.
Maar dan nog, ook het CPB heeft maar beperkte middelen om een beperkte voorspelling te doen en mag nog niet eens een volledige analyse maken omdat ze zich dan op politiek vlak zouden begeven.
quote:
Nee, maar wel op een groep die veel betekent, de arme mensen.
Wat betekent die groep dan voor de samenleving dat we ze zo moeten vertroetelen. Niemand in nederland hoeft dood te gaan van de honger. Dat ze niet 3x per jaar op reis kunnen en hun kinderen niet op hocky kunnen zetten is niet mijn probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')