abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7725930
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:52 schreef XL het volgende:
Volgende week wordt interessanter....
GroenLinks - D66
Ach, dat zijn twee partijen in de marge. Dat is dus niet zo heel relevant vind ik.
  zondag 5 januari 2003 @ 21:02:37 #27
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7725937
Vond het helderder dan het RTL4 debat. Ik vind Marijnissen hinderlijk en betweterig overkomen soms.
pi_7725941
Na vanavond is de rode ballon toch wel doorgeprikt.

Uitgerekend door het CPB? Jazeker! Maar er werd geen rekening gehouden dat men in een coalitie nooit 100% van je ideeën kan realiseren.

Sorry Jan, tot zover je financiële onderbouwing!

zondag 5 januari 2003 @ 21:04:35 #29
5097 Mass
Back in town
pi_7725985
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:00 schreef Bazooka-Eend het volgende:
De 'aanval' op het financiele beleid heeft hij ook goed weerstaan.
Ja...omdat de tijd omwas...

Want hoe hij dus compromissen wil sluiten als ie zou gaan regeren, en toch op wil komen voor de zwakkeren zoals het verkiezingsprogramma aangeeft (waar ie dus geld van onder andere totaal waanzinnige defensieplannen voor nodig heeft a 3 miljard euro), DAT kon ie niet uitleggen en dat lijkt me verschrikkelijk essentieel voor de geloofwaardigheid van de SP...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_7726000
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:02 schreef RZero het volgende:
Uitgerekend door het CPB? Jazeker! Maar er werd geen rekening gehouden dat men in een coalitie nooit 100% van je ideeën kan realiseren.
Niet alleen partijen hebben een balans als ze programma's schrijven, ook een regeerakkoord heeft dat. En de partijen die dan deelnemen, zorgen dat het in balans blijft.
Maar Jan was heel eerlijk over waar hij het geld voor de 'sociale wederopbouw' wil halen: de hoogste inkomens, defensie etc.
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2003 @ 21:05:33 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7726008
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Marijnissen bleef wel overeind onder het vuur van standaardvragen over de compromissen - wel raar dat hij niet gewoon een bedrag wilde noemen.

De vraag was niet correct; het kost namelijk niets meer omdat het gewoon een kwestie van andere keuzes is zoals Marijnissen ook zegt. Je besteed het geld wat je hebt anders, het kost evenveel.

Wel grappig om te zien dat Balkenende echt over de zeik raakte toen hij gevraagd werd waar het christelijke element van zijn beleid nog te bekennen was

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 05-01-2003 21:06]

zondag 5 januari 2003 @ 21:05:53 #32
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_7726016
De vraag aan JP of hij denkt leiderscapaciteiten te hebben vond ik tamelijk dodelijk. Zo'n vraag hoef je aan Marijnissen niet te stellen.
  zondag 5 januari 2003 @ 21:06:18 #33
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7726031
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:59 schreef NorthernStar het volgende:
Ligt het nou aan mij of verteld die Balkenende echt nooit iets concreets?

Marijnissen gaf (in tegenstelling wat Karel van de Graaf beweerde) telkens hele duidelijke antwoorden en concrete plannen en voorbeelden van wat ze willen, van Balkenende heb ik alleen een paar dingen gehoord wat hij oneens was met Marijnissen. En verder weer een hoop leeg gepraat over normen en waarden en "staan voor bla bla bla" Niets van wat ze gaan doen!

Marijnissen: 9 - Balkenende: 6 (en dan alleen voor zijn vragen)

Daar kan ik me geheel bij aansluiten... en iedere kijker neem ik aan!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7726047
En als hij van bv de PvdA of het CDA niet zoveel mag bezuinigen op defensie? Dan laat de SP de coalitie vallen.

Augustus 2003 ; alweer verkiezingen.

pi_7726057
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:00 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Ik vond Balkenende zwak zoals vrijdag.
Marijnissen is een natuurtalent, hele verhalen gepassioneerd vertellen en het komt over alsof hij er echt verstand van heeft. De 'aanval' op het financiele beleid heeft hij ook goed weerstaan.

Balkenende komt niet over als een gezaghebbende leider.

De opzet van het debat was een beetje jammer, met 'amateurjournalisten' en 'echte' presentatoren.
Vooral die Karel was irritant. Zat zijn eigen mening door te drammen, CDA-stemmer waarschijnlijk.

Wie er gewonnen heeft ligt in het oog van de toeschoewer (volgens mij fuck ik hier iets up)

Marijnissen kan heel sociaal en bijna populair lullen, kritiek heeft hij zat, maar goede plannen heeft hij denk ik niet. Iets constructiefs zul je denk ik niet snel van hem zien komen, als hij aan de macht komt word het voordeling om armoedig te zijn.

Goede oplossingen (voor het land nederland en al zijn inwoners) zijn niet altijd de makkelijkste en zeker niet de sociaalste. Je kunt geen omelet maken zonder een paar eieren te breken.

De enige waar marijnissen voor opkomt zijn de zwakkeren, dit doet hij door de sterkeren leeg te zuigen. Dat het hele land dan ineenklapt omdat de sterkeren het land niet meer op hun schouders kunnen dragen daar gaat hij aan voorbij.

Bah, wat vind ik dat een naieve communist.

zondag 5 januari 2003 @ 21:07:34 #36
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7726060
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:06 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Da's een verkeerde aanname.
pi_7726068
Net als Fortuyn heeft Marijnissen een verhaal. Dat mis ik bij o.a. Zalm, Balkenende, Halsema en De Graaf (die van D66).
pi_7726080
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:49 schreef mbn het volgende:
het is een overzichtelijk debat, veel beter opgezet als het rtl-4 debat.

Jammer is dat het gaat tussen 2 bijna tegenpolen. Waardoor het simpel haast ja/ nee spel wordt. Vindt ze beide goed fel overkomen. Marijnissen soms iets te fel, waardoor hij iets minder geod op mij overkomt.

Het is inderdaad overzichtelijker en nu krijgen ze ten minste écht de kans om te zeggen wat ze willen zonder te vroeg afgelapt (Wester, zucht) te worden.

En idd, er zit een nadeel aan 2 tegenpolen. Misschien si het interessanter om partijen die veel op elkaar lijken naast elkaar te zetten zodat ze kunnen verduidelijken wat het verschil is. Zo doen ze dat nu op TV Rijnmond.
Wat ook niet lekker werkte is dat deze 2 mensen elkaar niet kunnen volgen. Nou ja, iig Balkenende.
Bij alles wat Marijnissen vroeg leek Balkenende de vraag niet te snappen en leek het of ie aan de hand van enkele sleutelwoorden die hij opving ter plekke een verhaaltje stond te verzinnen en dat er makkelijk uitdreunde.

Andersom vond ik Marijnissen goed antwoord geven op de vragen. Vragen die overigens wel duidelijk gesteld zijn. Balkenende heeft de vragen van z'n denktank goed uit z'n hoofd geleerd
Alleen jammer dat v/d Graaf steeds zat te zeuren dat er geen antwoord op de vraag werd gegeven door Marijnissen, want dat gebeurde wel degelijk. Om de vraag hoeveel de plannen zouden gaan kosten na, die had Marijnissen moeten beantwoorden met het bedrag en vervolgens uitleggen hoe ie daar aan komt/wil komen.

Ik ben bevooroordeeld, dus daar kan het liggen maar... hierbij mijn winnaar van het debat: Marijnissen. Die beantwoordde vragen correct. Balkenende daarentegen gaf geen duidelijke antwoorden op vragen waardoor ik absoluut niets wijzer ben geworden.

zondag 5 januari 2003 @ 21:08:21 #39
5097 Mass
Back in town
pi_7726082
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:06 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Absoluut niet...en ik heb zelf eigenlijk een grote hekel aan Balkenende

Maar in dit debat denk ik dat Balkenende inhoudelijk duidelijk de meerdere was, Marijnissen heeft uiteraard zoals altijd meer het woord gevoerd maar minder (zinnige) punten gemaakt...

Balkenende: 8
Marijnissen: 6

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2003 @ 21:09:09 #40
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7726102
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:07 schreef Sniper het volgende:

[..]

Da's een verkeerde aanname.

Dat is mooi. Wat heb jij dan voor plannen van Balkenende gehoord?
  zondag 5 januari 2003 @ 21:10:04 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7726125
Leuke opzet wel, hoewel inderdaad maar weer eens bleek dat iemand journalistiek ondervragen van geheel andere orde is dan campagne voeren voor je eigen partij.

Verder vond ik ook dat Karel v.d. Graaff hinderlijk zijn eigen mening ventileerde.

Dat taaltribunaal erbij is leuk, maar verder volkomen overbodig en die zendtijd had beter gebruikt kunnen worden voor het debat op zich.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_7726138
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:06 schreef RZero het volgende:
En als hij van bv de PvdA of het CDA niet zoveel mag bezuinigen op defensie? Dan laat de SP de coalitie vallen.

Augustus 2003 ; alweer verkiezingen.

Mooi, ik vind die verkiezingstijd wel OK
Black out the windows, it's party time!
pi_7726145
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:23 schreef De_Schaduw het volgende:
Btw, Balk heeft een uitnodiging voor een tv-debat op TV Rijnmond met Herben van de LPF afgewezen. Geen idee waarom, maar de presentatrice zei tegen de gasten (Halsema en Bos) iets in de trant van 'dat was te verwachten hè?'.
Dat was te verwachten omdat het CDA Balkenende zo weinig mogelijk debatten laat doen. Daar is hij namelijk zwak.
Hij weigerde ook om met Wouter Bos in debat te gaan, maar bestookt hem wel met beschuldigingen via TV en kranten. Laf.
  zondag 5 januari 2003 @ 21:11:59 #44
5097 Mass
Back in town
pi_7726171
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:07 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Net als Fortuyn heeft Marijnissen een verhaal. Dat mis ik bij o.a. Zalm, Balkenende, Halsema en De Graaf (die van D66).
Ergens tegenaan schoppen als je er zelf nooit verantwoordelijk voor bent geweest is nogal gemakkelijk...ZINNIGE oplossingen aandragen en uitvoeren is een grote stap verder...

Net als bij Fortuyn hoop ik dat de SP niet in de regering komt, maar tegelijkertijd zou ik het graag willen zien en willen zien hoe ze hun plannen helemaal niet waar kunnen maken...zodat we van dat geschop en geschreeuw tegen de regering af zijn...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  zondag 5 januari 2003 @ 21:12:42 #45
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_7726193
Ik vond het een zwaktebod van Balkenende dat hij keer op keer moest teruggrijpen naar de mantra "en als u nu straks aan de onderhandelingstafel zit?". Hij had moeten beargumenteren waarom drie miljard op defensie bezuinigen ondenkbaar is.
pi_7726217
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:12 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond het een zwaktebod van Balkenende dat hij keer op keer moest teruggrijpen naar de mantra "en als u nu straks aan de onderhandelingstafel zit?". Hij had moeten beargumenteren waarom drie miljard op defensie bezuinigen ondenkbaar is.
De arrogantie van de macht. 'Ik zorg toch wel dat je dat niet kunt realiseren'
  zondag 5 januari 2003 @ 21:14:04 #47
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_7726228
Marijnissen was gewoon veel te sterk voor Balkenende. Balkenende had niks in te brengen, en Marijnissen had hem een paar keer goed te pakken. Vond De Graaff idd erg irritant, en had soms niet eens in de gaten dat die andere vent erbij stond
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  zondag 5 januari 2003 @ 21:15:14 #48
5097 Mass
Back in town
pi_7726261
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:13 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

De arrogantie van de macht. 'Ik zorg toch wel dat je dat niet kunt realiseren'

Ik zou meer willen spreken van "De realiteit van regeren" danwel "De totaal onhaalbare standpunten van de SP"

Het is jammer dat het CPB alleen financieel de programma's doorrekent en niet beoordeeld op haalbaarheid...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_7726263
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:11 schreef Mass het volgende:

[..]

Ergens tegenaan schoppen als je er zelf nooit verantwoordelijk voor bent geweest is nogal gemakkelijk...ZINNIGE oplossingen aandragen en uitvoeren is een grote stap verder...

Net als bij Fortuyn hoop ik dat de SP niet in de regering komt, maar tegelijkertijd zou ik het graag willen zien en willen zien hoe ze hun plannen helemaal niet waar kunnen maken...zodat we van dat geschop en geschreeuw tegen de regering af zijn...

Ik hoop ook dat hij nu eindelijk eens verantwoordlijkheid neemt, jarenlang heeft de SP de PvdA kunnen dwarszitten met die verwijten en ik hoop dat de PvdA de SP meeneemt straks.

Aan de andere kant vind ik dat anti-NAVO gedoe enzo slecht.

pi_7726265
SP is een typische opositie partij, stem tegen, stem SP. Net een klein kind dat overal tegenaan schopt en zit te schreeuwen dat het het wel beter kan.

Die partij kan denk ik nooit de verantwoording dragen die een regeringspartij moet hebben.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')