quote:Ach, dat zijn twee partijen in de marge. Dat is dus niet zo heel relevant vind ik.
Op zondag 5 januari 2003 20:52 schreef XL het volgende:
Volgende week wordt interessanter....
GroenLinks - D66
Uitgerekend door het CPB? Jazeker! Maar er werd geen rekening gehouden dat men in een coalitie nooit 100% van je ideeën kan realiseren.
Sorry Jan, tot zover je financiële onderbouwing!
quote:Ja...omdat de tijd omwas...
Op zondag 5 januari 2003 21:00 schreef Bazooka-Eend het volgende:
De 'aanval' op het financiele beleid heeft hij ook goed weerstaan.
Want hoe hij dus compromissen wil sluiten als ie zou gaan regeren, en toch op wil komen voor de zwakkeren zoals het verkiezingsprogramma aangeeft (waar ie dus geld van onder andere totaal waanzinnige defensieplannen voor nodig heeft a 3 miljard euro), DAT kon ie niet uitleggen en dat lijkt me verschrikkelijk essentieel voor de geloofwaardigheid van de SP...
quote:Niet alleen partijen hebben een balans als ze programma's schrijven, ook een regeerakkoord heeft dat. En de partijen die dan deelnemen, zorgen dat het in balans blijft.
Op zondag 5 januari 2003 21:02 schreef RZero het volgende:
Uitgerekend door het CPB? Jazeker! Maar er werd geen rekening gehouden dat men in een coalitie nooit 100% van je ideeën kan realiseren.
quote:De vraag was niet correct; het kost namelijk niets meer omdat het gewoon een kwestie van andere keuzes is zoals Marijnissen ook zegt. Je besteed het geld wat je hebt anders, het kost evenveel.
Op zondag 5 januari 2003 21:01 schreef SCH het volgende:[..]
Marijnissen bleef wel overeind onder het vuur van standaardvragen over de compromissen - wel raar dat hij niet gewoon een bedrag wilde noemen.
Wel grappig om te zien dat Balkenende echt over de zeik raakte toen hij gevraagd werd waar het christelijke element van zijn beleid nog te bekennen was
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 05-01-2003 21:06]
quote:Daar kan ik me geheel bij aansluiten... en iedere kijker neem ik aan!
Op zondag 5 januari 2003 20:59 schreef NorthernStar het volgende:
Ligt het nou aan mij of verteld die Balkenende echt nooit iets concreets?Marijnissen gaf (in tegenstelling wat Karel van de Graaf beweerde) telkens hele duidelijke antwoorden en concrete plannen en voorbeelden van wat ze willen, van Balkenende heb ik alleen een paar dingen gehoord wat hij oneens was met Marijnissen. En verder weer een hoop leeg gepraat over normen en waarden en "staan voor bla bla bla" Niets van wat ze gaan doen!
Marijnissen: 9 - Balkenende: 6 (en dan alleen voor zijn vragen)
Augustus 2003 ; alweer verkiezingen.
quote:Wie er gewonnen heeft ligt in het oog van de toeschoewer (volgens mij fuck ik hier iets up)
Op zondag 5 januari 2003 21:00 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Ik vond Balkenende zwak zoals vrijdag.
Marijnissen is een natuurtalent, hele verhalen gepassioneerd vertellen en het komt over alsof hij er echt verstand van heeft. De 'aanval' op het financiele beleid heeft hij ook goed weerstaan.Balkenende komt niet over als een gezaghebbende leider.
De opzet van het debat was een beetje jammer, met 'amateurjournalisten' en 'echte' presentatoren.
Vooral die Karel was irritant. Zat zijn eigen mening door te drammen, CDA-stemmer waarschijnlijk.
Marijnissen kan heel sociaal en bijna populair lullen, kritiek heeft hij zat, maar goede plannen heeft hij denk ik niet. Iets constructiefs zul je denk ik niet snel van hem zien komen, als hij aan de macht komt word het voordeling om armoedig te zijn.
Goede oplossingen (voor het land nederland en al zijn inwoners) zijn niet altijd de makkelijkste en zeker niet de sociaalste. Je kunt geen omelet maken zonder een paar eieren te breken.
De enige waar marijnissen voor opkomt zijn de zwakkeren, dit doet hij door de sterkeren leeg te zuigen. Dat het hele land dan ineenklapt omdat de sterkeren het land niet meer op hun schouders kunnen dragen daar gaat hij aan voorbij.
Bah, wat vind ik dat een naieve communist.
quote:Da's een verkeerde aanname.
Op zondag 5 januari 2003 21:06 schreef scanman01 het volgende:[..]
Daar kan ik me geheel bij aansluiten... en iedere kijker neem ik aan!
quote:Het is inderdaad overzichtelijker en nu krijgen ze ten minste écht de kans om te zeggen wat ze willen zonder te vroeg afgelapt (Wester, zucht) te worden.
Op zondag 5 januari 2003 20:49 schreef mbn het volgende:
het is een overzichtelijk debat, veel beter opgezet als het rtl-4 debat.Jammer is dat het gaat tussen 2 bijna tegenpolen. Waardoor het simpel haast ja/ nee spel wordt. Vindt ze beide goed fel overkomen. Marijnissen soms iets te fel, waardoor hij iets minder geod op mij overkomt.
En idd, er zit een nadeel aan 2 tegenpolen. Misschien si het interessanter om partijen die veel op elkaar lijken naast elkaar te zetten zodat ze kunnen verduidelijken wat het verschil is. Zo doen ze dat nu op TV Rijnmond.
Wat ook niet lekker werkte is dat deze 2 mensen elkaar niet kunnen volgen. Nou ja, iig Balkenende.
Bij alles wat Marijnissen vroeg leek Balkenende de vraag niet te snappen en leek het of ie aan de hand van enkele sleutelwoorden die hij opving ter plekke een verhaaltje stond te verzinnen en dat er makkelijk uitdreunde.
Andersom vond ik Marijnissen goed antwoord geven op de vragen. Vragen die overigens wel duidelijk gesteld zijn. Balkenende heeft de vragen van z'n denktank goed uit z'n hoofd geleerd
Alleen jammer dat v/d Graaf steeds zat te zeuren dat er geen antwoord op de vraag werd gegeven door Marijnissen, want dat gebeurde wel degelijk. Om de vraag hoeveel de plannen zouden gaan kosten na, die had Marijnissen moeten beantwoorden met het bedrag en vervolgens uitleggen hoe ie daar aan komt/wil komen.
Ik ben bevooroordeeld, dus daar kan het liggen maar... hierbij mijn winnaar van het debat: Marijnissen. Die beantwoordde vragen correct. Balkenende daarentegen gaf geen duidelijke antwoorden op vragen waardoor ik absoluut niets wijzer ben geworden.
quote:Absoluut niet...en ik heb zelf eigenlijk een grote hekel aan Balkenende
Op zondag 5 januari 2003 21:06 schreef scanman01 het volgende:[..]
Daar kan ik me geheel bij aansluiten... en iedere kijker neem ik aan!
Maar in dit debat denk ik dat Balkenende inhoudelijk duidelijk de meerdere was, Marijnissen heeft uiteraard zoals altijd meer het woord gevoerd maar minder (zinnige) punten gemaakt...
Balkenende: 8
Marijnissen: 6
quote:Dat is mooi. Wat heb jij dan voor plannen van Balkenende gehoord?
Op zondag 5 januari 2003 21:07 schreef Sniper het volgende:[..]
Da's een verkeerde aanname.
Verder vond ik ook dat Karel v.d. Graaff hinderlijk zijn eigen mening ventileerde.
Dat taaltribunaal erbij is leuk, maar verder volkomen overbodig en die zendtijd had beter gebruikt kunnen worden voor het debat op zich.
quote:Mooi, ik vind die verkiezingstijd wel OK
Op zondag 5 januari 2003 21:06 schreef RZero het volgende:
En als hij van bv de PvdA of het CDA niet zoveel mag bezuinigen op defensie? Dan laat de SP de coalitie vallen.Augustus 2003 ; alweer verkiezingen.
quote:Dat was te verwachten omdat het CDA Balkenende zo weinig mogelijk debatten laat doen. Daar is hij namelijk zwak.
Op zondag 5 januari 2003 20:23 schreef De_Schaduw het volgende:
Btw, Balk heeft een uitnodiging voor een tv-debat op TV Rijnmond met Herben van de LPF afgewezen. Geen idee waarom, maar de presentatrice zei tegen de gasten (Halsema en Bos) iets in de trant van 'dat was te verwachten hè?'.
quote:Ergens tegenaan schoppen als je er zelf nooit verantwoordelijk voor bent geweest is nogal gemakkelijk...ZINNIGE oplossingen aandragen en uitvoeren is een grote stap verder...
Op zondag 5 januari 2003 21:07 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Net als Fortuyn heeft Marijnissen een verhaal. Dat mis ik bij o.a. Zalm, Balkenende, Halsema en De Graaf (die van D66).
Net als bij Fortuyn hoop ik dat de SP niet in de regering komt, maar tegelijkertijd zou ik het graag willen zien en willen zien hoe ze hun plannen helemaal niet waar kunnen maken...zodat we van dat geschop en geschreeuw tegen de regering af zijn...
quote:De arrogantie van de macht. 'Ik zorg toch wel dat je dat niet kunt realiseren'
Op zondag 5 januari 2003 21:12 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond het een zwaktebod van Balkenende dat hij keer op keer moest teruggrijpen naar de mantra "en als u nu straks aan de onderhandelingstafel zit?". Hij had moeten beargumenteren waarom drie miljard op defensie bezuinigen ondenkbaar is.
quote:Ik zou meer willen spreken van "De realiteit van regeren" danwel "De totaal onhaalbare standpunten van de SP"
Op zondag 5 januari 2003 21:13 schreef Bazooka-Eend het volgende:[..]
De arrogantie van de macht. 'Ik zorg toch wel dat je dat niet kunt realiseren'
Het is jammer dat het CPB alleen financieel de programma's doorrekent en niet beoordeeld op haalbaarheid...
quote:Ik hoop ook dat hij nu eindelijk eens verantwoordlijkheid neemt, jarenlang heeft de SP de PvdA kunnen dwarszitten met die verwijten en ik hoop dat de PvdA de SP meeneemt straks.
Op zondag 5 januari 2003 21:11 schreef Mass het volgende:[..]
Ergens tegenaan schoppen als je er zelf nooit verantwoordelijk voor bent geweest is nogal gemakkelijk...ZINNIGE oplossingen aandragen en uitvoeren is een grote stap verder...
Net als bij Fortuyn hoop ik dat de SP niet in de regering komt, maar tegelijkertijd zou ik het graag willen zien en willen zien hoe ze hun plannen helemaal niet waar kunnen maken...zodat we van dat geschop en geschreeuw tegen de regering af zijn...
Aan de andere kant vind ik dat anti-NAVO gedoe enzo slecht.
Die partij kan denk ik nooit de verantwoording dragen die een regeringspartij moet hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |