abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185509647
het volgende is gebeurd.

4 weken terug wilde ik een vliegticket kopen.
door omstandigheden vulde ik de tancode van ING niet direct in.
dit zorgde voor een timeout melding.

ook geen email bevestiging ontvangen en met de "vliegcode" die in het betalingskenmerk staat kon ik ook niet inloggen.
wel is het bedrag van mijn rekening gehaald.

direct de klantenservice gebeld en die konden zowel met de vliegcode als de naam niks vinden.
toen ik het verhaal uitlegde vertelde hij dat de vliegticket waarschijnlijk weer was vrijgeven.

hij kon niet geloven dat het geld van mijn rekening is gehaald en zei dat ze dit terugstorten als ik het bewijs laat zien.

dat heb ik direct gedaan en daarna een nieuw ticket gekocht.
na 4 weken heb ik nog geen enkele reactie ontvangen.

nu kom ik er pas achter dat terugbetaling bij deze vliegtuigmaatschappij maanden kan duren.
ik zie op Facebook verhalen van 8-10 maanden en bijna geen reactie van de klantenservice anders dan: "we zijn er mee bezig."

nu kan ik er nog redelijk mee leven dat ik lang op mijn geld moet wachten.
wat ik alleen minder leuk zou vinden is dat ze iets kunnen zeggen zodat ik mijn geld niet terug krijg.
ik wil niet maanden in twijfel zitten, maar volgens mij moet ik toch altijd mijn geld terug gaan krijgen?

is het mogelijk dat ze mijn claim kunnen weigeren?
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 23:53:32 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185509705
Misschien de bank informeren of ze hier wat mee kunnen? Eventueel informeren via het juridisch loket, of zij hier bekend mee zijn en dit proces uit ervaring kunnen versnellen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185509743
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:53 schreef Renesite het volgende:
juridisch loket
de bank kan er helaas niks mee, omdat het een Ideal (direct) betalng is.
met een credit card was misschien anders geweest.

juridisch loket ga ik eens naar kijken.
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 23:55:30 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185509751
Daarom gebruik ik (altijd) creditcards met online bestellingen. Bonustip.
pi_185509775
in gebreke stelling vanwege een onverschuldigde betaling. Kan het juridisch loket vast bij helpen.
dag
pi_185509789
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:55 schreef Renesite het volgende:
Daarom gebruik ik (altijd) creditcards met online bestellingen. Bonustip.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:56 schreef Peter het volgende:
in gebreke stelling vanwege een onverschuldigde betaling. Kan het juridisch loket vast bij helpen.
^O^

bedankt ik ga een daar langs.
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 23:58:22 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185509803
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:56 schreef Peter het volgende:
Ga er vanuit dat ze dat gaan adviseren in the end. Maar wilde nog niet teveel weggeven.
pi_185514399
Hoe kan er geld afgeboekt worden zonder het invullen van je tancode dat lijkt me een veel vreemder iets in dit verhaal.
  zondag 10 maart 2019 @ 12:10:42 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185515745
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:58 schreef Basp1 het volgende:
Hoe kan er geld afgeboekt worden zonder het invullen van je tancode dat lijkt me een veel vreemder iets in dit verhaal.
Hij zegt dat hij de tancode ‘niet direct’ heeft ingevuld, dus ik neem aan met enige vertraging alsnog, waarna echter de site waar hij de tickets wilde kopen een time-out gaf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185518857
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:58 schreef Basp1 het volgende:
Iets vergelijkbaars meegemaakt. Bij mij zijn creditcard betalingen wel vaker afgeboekt zonder dat ik de signeercode van de Rabo Reader heb ingevoerd (in die stap betaling geannuleerd). Zeg jij maar hoe het kan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185518868
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Hij zegt dat hij de tancode ‘niet direct’ heeft ingevuld, dus ik neem aan met enige vertraging alsnog, waarna echter de site waar hij de tickets wilde kopen een time-out gaf.
De timeout is waarschijnlijk van het boekingsproces, niet van de betaling.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 10 maart 2019 @ 15:44:48 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185520285
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 14:39 schreef baskick het volgende:
[..]

De timeout is waarschijnlijk van het boekingsproces, niet van de betaling.
Dat zeg ik.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185522833
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 15:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Dat zeg ik.
Yes en ik gaf met mijn post aan het ermee eens te zijn.
pi_185526833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:50 schreef fespo het volgende:
het volgende is gebeurd.

4 weken terug wilde ik een vliegticket kopen.
door omstandigheden vulde ik de tancode van ING niet direct in.
dit zorgde voor een timeout melding.

ook geen email bevestiging ontvangen en met de "vliegcode" die in het betalingskenmerk staat kon ik ook niet inloggen.
wel is het bedrag van mijn rekening gehaald.

direct de klantenservice gebeld en die konden zowel met de vliegcode als de naam niks vinden.
toen ik het verhaal uitlegde vertelde hij dat de vliegticket waarschijnlijk weer was vrijgeven.

hij kon niet geloven dat het geld van mijn rekening is gehaald en zei dat ze dit terugstorten als ik het bewijs laat zien.

dat heb ik direct gedaan en daarna een nieuw ticket gekocht.
na 4 weken heb ik nog geen enkele reactie ontvangen.

nu kom ik er pas achter dat terugbetaling bij deze vliegtuigmaatschappij maanden kan duren.
ik zie op Facebook verhalen van 8-10 maanden en bijna geen reactie van de klantenservice anders dan: "we zijn er mee bezig."

nu kan ik er nog redelijk mee leven dat ik lang op mijn geld moet wachten.
wat ik alleen minder leuk zou vinden is dat ze iets kunnen zeggen zodat ik mijn geld niet terug krijg.
ik wil niet maanden in twijfel zitten, maar volgens mij moet ik toch altijd mijn geld terug gaan krijgen?

is het mogelijk dat ze mijn claim kunnen weigeren?
Ik zou aan de bank gaan aangeven dat je de betaling nooit hebt gemachtigd (je hebt je TAN codes niet ingevuld) en dat er een probleem in hun systeem zit en je je geld terug wilt hebben.
pi_185527536
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:32 schreef Pendora het volgende:
[..]

Ik zou aan de bank gaan aangeven dat je de betaling nooit hebt gemachtigd (je hebt je TAN codes niet ingevuld) en dat er een probleem in hun systeem zit en je je geld terug wilt hebben.
ik heb de tancode wel ingevuld.
alleen te laat waardoor de boeking is vervallen, maar de betaling niet.
pi_185529579
Dat heet een onverschuldige betalen, ze moeten het terugstorten. Helaas is er geen echte betalingstermijn, hooguit moeten ze je rente vergoeden. Maar die 0,25% ofzo heden ten dage.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')