[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 05-01-2003 16:30]
Dit hoort toch niet in Feedback
[Dit bericht is gewijzigd door StephanL op 05-01-2003 16:32]
quote:Cessna? Das toch zo'n klein prop-vliegtuigje?
Op zondag 5 januari 2003 16:29 schreef Salvad0R het volgende:
A man flying a Cessna aircraft with one man aboard near the Frankfurt airport is threatening to crash the plane into the European Central Bank building,
according to Frankfurt police.
Oftewel: misschien is de newssubmit van de FP een beter plekkie
quote:link staat erbij :cnn
Op zondag 5 januari 2003 16:30 schreef MoJo het volgende:
Bron?
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 05-01-2003 16:32]
Ein entführter oder gestohlener Motorsegler kreist über der Frankfurter Innenstadt. Einzelheiten sind noch nicht bekannt, die Informationen über das Geschehen sind noch spärlich.
Ersten Informationen zufolge wurde die Maschine gegen 14.55 Uhr auf dem südhessischen Flugplatz Babenhausen mit vorgehaltener Pistole gekapert. Die Polizei evakuierte Hochhäuser, weil ein terroristischer Hintergrund nicht ausgeschlossen werden kann. Die Maschine wurde von einem Polizeihubschrauber verfolgt.
Ein Sprecher der Deutschen Flugsicherung sagte, der Pilot habe Funkkontakt mit dem Tower des Frankfurter Flughafens und verlangt, mit dem Fernsehsender CNN zu sprechen. Am Flughafen Frankfurt wurde der Betrieb nach Angaben einer Sprecherin inzwischen eingestellt.
Bron: ARD Tagesschau
quote:Nu nog nederlands graag.
Op zondag 5 januari 2003 16:33 schreef kjbpeeters het volgende:
Kleinflugzeug kreist bedrohlich über FrankfurtEin entführter oder gestohlener Motorsegler kreist über der Frankfurter Innenstadt. Einzelheiten sind noch nicht bekannt, die Informationen über das Geschehen sind noch spärlich.
Ersten Informationen zufolge wurde die Maschine gegen 14.55 Uhr auf dem südhessischen Flugplatz Babenhausen mit vorgehaltener Pistole gekapert. Die Polizei evakuierte Hochhäuser, weil ein terroristischer Hintergrund nicht ausgeschlossen werden kann. Die Maschine wurde von einem Polizeihubschrauber verfolgt.
Ein Sprecher der Deutschen Flugsicherung sagte, der Pilot habe Funkkontakt mit dem Tower des Frankfurter Flughafens und verlangt, mit dem Fernsehsender CNN zu sprechen. Am Flughafen Frankfurt wurde der Betrieb nach Angaben einer Sprecherin inzwischen eingestellt.
Bron: ARD Tagesschau
quote:
Op zondag 5 januari 2003 16:32 schreef ToXiCitY het volgende:
snel Wim, hang de Palestijnse vlag uit
quote:Gut man, alsof dat zo moeilijk Duits is...
Op zondag 5 januari 2003 16:34 schreef StephanL het volgende:Nu nog nederlands graag.
quote:Kijk nou! De Duitse citeervorm!!!!! Die heb ik nog nooit in het echt gezien!
der Pilot habe Funkkontakt
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 05-01-2003 16:36]
quote:Waarom moet alles op de FP? Hoewel FB ook niet de juiste plek is, maar da's al opgelost.
Op zondag 5 januari 2003 16:32 schreef ChrisJX het volgende:
Ojee!!!!! En wat voor plannen heeft hij met Fok!?Oftewel: misschien is de newssubmit van de FP een beter plekkie
quote:Waaronder mijn TT-verhaaltje?
Op zondag 5 januari 2003 16:36 schreef sweek het volgende:
Rustig maar...Heb wat onzin gedelete.
quote:Omdat de FP roelt!
Op zondag 5 januari 2003 16:36 schreef Light het volgende:Waarom moet alles op de FP? Hoewel FB ook niet de juiste plek is, maar da's al opgelost.
quote:Er stond gewoon iets van voor meer informatie... Niks, over het bericht zelf.. plaats dan even het linkje gewoon, ofzo.
Op zondag 5 januari 2003 16:37 schreef Dave het volgende:[..]
Waaronder mijn TT-verhaaltje?
http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/t/125
quote:
Op zondag 5 januari 2003 16:37 schreef kjbpeeters het volgende:
In het Nederlands dan maar:
Vliegtuigje gekaapt in Frankfurt
FRANKFURT Het vliegveld van Frankfurt
is gesloten en hoge gebouwen in de stad
worden geevacueerd,uit vrees voor een
terroristische aanslag met een gestolen
sportvliegtuig.Een onbekende man heeft
het toestel gestolen en cirkelt ermee
boven het centrum van de Duitse stad.
Kort voor 15.00 uur steeg de met een
pistool bewapende man op van het
vliegveld Babenhausen.Hij wordt door
een politiehelikopter gevolgd.
De man heeft contact met de Frankfurter
verkeersleiding.Hij eist een gesprek
met de Amerikaanse nieuwszender CNN.Wat
zijn motief is voor de kaping is nog
niet bekend.
Anyway, ontopic: Hij heeft dus waarschijnlijk geen explosieven bij zich, want hij heeft het vliegtuig net gestolen. Of hij moet het op zijn lichaam dragen.
quote:
Hij wordt door een politiehelikopter gevolgd.
quote:
Op zondag 5 januari 2003 16:38 schreef sweek het volgende:[..]
Er stond gewoon iets van voor meer informatie... Niks, over het bericht zelf.. plaats dan even het linkje gewoon, ofzo.
quote:Maar jij bent dan ook fanatiek FP-Lezeres. En ik kom er heel zelden.
Op zondag 5 januari 2003 16:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Omdat de FP roelt!
En nieuws hoort m.i. op de FP.
quote:Bron: http://www.omroep.nl/nos/nieuws/buitenland/2003/januari/050103/frankfurt.html
Gestolen vliegtuig cirkelt boven Frankfurt
05-01-2003
Een man die in een gestolen zweefvliegtuig boven Frankfurt cirkelt, heeft gedreigd met het toestel het gebouw van de Europese Centrale Bank in te vliegen.In verband met de zaak is het vliegveld van Frankfurt gesloten en zijn tevens de hoge gebouwen in de financiele hoofdstad van Duitsland ontruimd.
De piloot van het gestolen vliegtuig zou bewapend zijn en proberen contact te krijgen met de nieuwszender CNN.
Volgens luchtverkeersleider Gunther Schepky konden er vanaf 15.52 geen vluchten meer landen of vertrekken vanaf luchthaven Frankfurt. Het is nog niet bekend wanneer de vluchten hervat kunnen worden.
Frankfurt is een van de grootste luchthavens van Europa.
quote:Zou je eens moeten dan, is goed voor de algemene ontwikkeling en de nieuwskennisontwikkeling in het bijzonder
Op zondag 5 januari 2003 16:43 schreef Light het volgende:Maar jij bent dan ook fanatiek FP-Lezeres. En ik kom er heel zelden.
quote:Ik ga denk ik een hele domme vraag stellen, maar kun je een zweefvliegtuig zodanig besturen dat je daarmee om een gebouw kunt blijven circelen?
die in een gestolen zweefvliegtuig
stelt echt niks voor als je dat ding ziet
en het feit dat ie al bijna 2 uur vliegt zal ook niet teveel benzine over laten voor een beetje fatsoenelijke explosie denk ik
zo hard gaat een cessna niet hoor
quote:die schiet half Frankurt aan stukken als ie begint
Op zondag 5 januari 2003 16:50 schreef Disorder het volgende:
Stuur er een A-10 op af
Ben wel benieuwd of ze hem uit de lucht schieten. staat dat gebouw in een drukbevolkt gebied ?
quote:Het is wel een idee, als vervanging van de krant die ik niet heb
Op zondag 5 januari 2003 16:46 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Zou je eens moeten dan, is goed voor de algemene ontwikkeling en de nieuwskennisontwikkeling in het bijzonder
quote:Ja. Maar dan moet er wel voldoende warme lucht zijn, en die is er niet. Maar zowel het engelse bericht in de eerste post als het duitse bericht wat later geven aan dat het om een Cessna motorvliegtuig gaat.
Ik ga denk ik een hele domme vraag stellen, maar kun je een zweefvliegtuig zodanig besturen dat je daarmee om een gebouw kunt blijven circelen?
quote:
Op zondag 5 januari 2003 16:53 schreef speedcore het volgende:Ben wel benieuwd of ze hem uit de lucht schieten. staat dat gebouw in een drukbevolkt gebied ?
quote:wat denk je zelf ?
boven het centrum van de Duitse stad
er vliegen inmideels 2 straaljagers rond
quote:Dat is het ook niet. Net op CNN waren beelden te zien maar het lijkt eerde op een gemotoriseerd zweefvliegtuig.
Op zondag 5 januari 2003 17:03 schreef MoJo het volgende:
[afbeelding]
quote:europ.cnn.com
FRANKFURT, Germany (CNN) -- The pilot of a small plane was threatening to crash into the European Central Bank building in Frankfurt on Sunday unless he can speak to a U.S. citizen named Charles Resnick, police said.The city's airport, one of Europe's busiest, was closed as the stolen single-engined Cessna aircraft circled the city's downtown, authorities said.
Police said the plane was hijacked at 3:52 p.m. local time (1452 GMT) in Babenhausen, 13 miles southeast of Frankfurt.
They added that a helicopter was pursuing the aircraft and trying to force it away from the city.
CNN's Chris Burns said that the plane was flying low between the city's skyscrapers. The plane took a dive towards the city skyline but veered away at the last moment, Burns said.
Thousands of locals had turned out to watch the drama, he said. Police have been ordering people away from some bridges.
Burns said it was not known if the pilot was armed.
Several skyscrapers in the country's financial capital were evacuated as a precaution, and streets were cleared.
-edit-
quote:Is ook een manier om je onvrede over de euro kenbaar te maken
Een man die in een gestolen zweefvliegtuig boven Frankfurt cirkelt, heeft gedreigd met het toestel het gebouw van de Europese Centrale Bank in te vliegen.
[Dit bericht is gewijzigd door UnleashMitch op 05-01-2003 17:09]
Het lijkt er trouwens op dat het vliegtuig niet meer rond het centrum cirkelt (aldus ooggetuigen op CNN)
[Dit bericht is gewijzigd door Tfone op 05-01-2003 17:09]
(ja dat bestaat ook)
quote:Nee idd. Groot zal de schade niet zijn, paar gebroken ruiten hooguit denk ik.
Op zondag 5 januari 2003 17:07 schreef Fogerty het volgende:
Ben benieuwd hoe het afloopt, maar ik begrijp dat het vliegtuigje zo klein is dat het onmogelijk echt grote schade kan aanrichten?
De politie staat voortdurend in contact met de piloot. Volgens een medewerkster van de luchtverkeersleiding van het vliegveld spreekt de man Duits en heeft hij tot nu toe geen eisen gesteld. Niets zou wijzen op een terroristische achtergrond. Hij zou de doden van het Amerikaanse ruimteveer CHallenger willen herdenken.
Eerder meldde een bron binnen de luchtverkeersleiding dat de man contact zocht met de Amerikaanse nieuwszender CNN. De brandweerman zei later dat de piloot dreigde in het kantoor van de Europese Centrale Bank (ECB) te vliegen. Het toestel was eerder in de middag gestolen door een man met een pistool van het vliegveld van Babenhausen in het zuiden van de deelstaat Hessen.
quote:Het toont alleen maar aan dat de beveiliging op vliegvelden ronduit slecht is.
Op zondag 5 januari 2003 17:09 schreef calvobbes het volgende:[..]
Nee idd. Groot zal de schade niet zijn, paar gebroken ruiten hooguit denk ik.
Het vliegtuig is dus niet het volgende vliegtuig, maar het lijkt er wel een beetje op:
quote:Als je gewoon een vliegtuig kan stelen met een pistool
Op zondag 5 januari 2003 17:11 schreef amnesiac het volgende:[..]
Het toont alleen maar aan dat de beveiliging op vliegvelden ronduit slecht is.
quote:Volgens mij zijn vliegvelden met zweef en sport vliegtuigen niet zo goed beveiligd idd
Op zondag 5 januari 2003 17:11 schreef amnesiac het volgende:Het toont alleen maar aan dat de beveiliging op vliegvelden ronduit slecht is.
Denk niet dat je de kans krijgt zomaar effe een boeing 747 te jatten hoor.
quote:die zweefvliegveldjes worden amper bewaakt
Op zondag 5 januari 2003 17:11 schreef mitt het volgende:[..]
Als je gewoon een vliegtuig kan stelen met een pistool
quote:Steeds weer een ander verhaal... en wie is Charles Resnick nu weer?
Sunday, January 5, 2003 Posted: 1607 GMT
FRANKFURT, Germany (CNN) -- The pilot of a small plane was threatening to crash into the European Central Bank building in Frankfurt on Sunday unless he can speak to a U.S. citizen named Charles Resnick, police said.
quote:De eerstvolgende keer dat dat zal gebeuren zal aantonen dat die redenering ook niet klopt ... helaas
Op zondag 5 januari 2003 17:13 schreef calvobbes het volgende:[..]
Volgens mij zijn vliegvelden met zweef en sport vliegtuigen niet zo goed beveiligd idd
Denk niet dat je de kans krijgt zomaar effe een boeing 747 te jatten hoor.
quote:Slotje dus
Op zondag 5 januari 2003 17:15 schreef mitt het volgende:
al geland dus.
quote:en hoe weet je dat
Op zondag 5 januari 2003 17:15 schreef mitt het volgende:
al geland dus.
quote:CNN, Reuters..
Op zondag 5 januari 2003 17:16 schreef Dezz het volgende:[..]
en hoe weet je dat
quote:http://coluber.mc.duke.edu/bbj/d0017/g0001624.htm
Op zondag 5 januari 2003 17:14 schreef bruut het volgende:[..]
Steeds weer een ander verhaal... en wie is Charles Resnick nu weer?
deze misschien ?
quote:meer een psychiatrisch patient
Op zondag 5 januari 2003 17:40 schreef gelly het volgende:
Jammer, wéér geen moslimterrorist.
quote:Misschien kan ie naar Dubai gaan en een verkrachting rapporteren. Ben je zowiezo schuldig aan overspel
Op zondag 5 januari 2003 17:42 schreef speedcore het volgende:[..]
meer een psychiatrisch patient
quote:Hartje centrum.
Op zondag 5 januari 2003 16:53 schreef speedcore het volgende:[..]
Ben wel benieuwd of ze hem uit de lucht schieten. staat dat gebouw in een drukbevolkt gebied ?
quote:Zit je daar nu Static ?
Op zondag 5 januari 2003 17:45 schreef static het volgende:[..]
Hartje centrum.
quote:Duitsland kennende zijn winkels en bedrijven toch gesloten.
Hartje centrum.
quote:Nee, gelukkig niet.
Op zondag 5 januari 2003 17:45 schreef gelly het volgende:[..]
Zit je daar nu Static ?
Edit: tijdens de WTC aanslagen wel, dat was scary, toen werd ook alles ontruimd, geevacueerd.
quote:heheh
Op zondag 5 januari 2003 17:43 schreef X-Ray het volgende:[..]
Misschien kan ie naar Dubai gaan en een verkrachting rapporteren. Ben je zowiezo schuldig aan overspel
.
quote:dan is het maar goed dat ie nu normaal geland is
Hartje centrum.
The man circled downtown Frankfurt for more than an hour while authorities attempted to bring the situation to an end. The German network NTV identified the pilot as Franz-Stefan Strammbach and said he was the only person aboard the plane.
German F-16 fighter jets were circling nearby but did not appear to be trying to intercept him.
Frankfurt police said the man wanted to speak to Charles Resnik, whose sister, Judith Resnik, died in the 1986 explosion of the space shuttle Challenger. The authorities said the man was speaking with him by phone from the aircraft.
Charles Resnik is the Founding Director and Vice Chairman of the Challenger Center for Space Science Education in Alexandria, Va.
The small plane was hijacked at gunpoint at 3:52 p.m. in Babenhausen, about 50 kilometers (31 miles) southeast of Frankfurt.
No flights are landing or taking off at the Frankfurt airport, one of the world's busiest, airport officials said.
The man at first indicated he wanted to speak with CNN, authorities said, but then decided he wanted to speak with the German television network NTV. CNN did not speak with the hijacker. NTV reported the hijacker said he did not wish to kill anyone but himself.
The European Central Bank is the headquarters for the Euro, the European currency.
CNN's Chris Burns described how the plane flew low between the city's skyscrapers. The plane took a dive towards the city skyline but veered away at the last moment, Burns said.
Thousands of locals had turned out to watch the drama, and police ordered people away from some bridges.
Several skyscrapers in the country's financial capital were evacuated as a precaution, and streets were cleared.
----------------------------
Hij wilde praten met de broer van die lerares die in de Challenger gestorven is? .
quote:Mja, een redelijk gestoord figuur dus
Op zondag 5 januari 2003 17:51 schreef X-Ray het volgende:Hij wilde praten met de broer van die lerares die in de Challenger gestorven is?
.
quote:now there`s an understatement
Op zondag 5 januari 2003 17:52 schreef gelly het volgende:[..]
Mja, een redelijk gestoord figuur dus
quote:Duitse versie van onze breedbeel TV terrorist?
Op zondag 5 januari 2003 17:52 schreef gelly het volgende:Mja, een redelijk gestoord figuur dus
quote:Yep, de hoogste van Europa...
Op zondag 5 januari 2003 18:28 schreef X-Ray het volgende:
Nu heb je de wolkenkrabbers ook wel voor het uitzoeken in Frankfurt.
quote:nog wel ja, straks heeft Rotterdam die, gebouwtje van 400 meter hoog
Op zondag 5 januari 2003 18:37 schreef static het volgende:[..]
Yep, de hoogste van Europa...
quote:Hoe kom je dan aan je nieuws?
Op zondag 5 januari 2003 16:53 schreef Light het volgende:Het is wel een idee, als vervanging van de krant die ik niet heb
quote:Heb je hier meer informatie over?
Op zondag 5 januari 2003 19:01 schreef Dezz het volgende:[..]
nog wel ja, straks heeft Rotterdam die, gebouwtje van 400 meter hoog
quote:Oeps....
Op zondag 5 januari 2003 19:01 schreef Dezz het volgende:[..]
nog wel ja, straks heeft Rotterdam die, gebouwtje van 400 meter hoog
quote:Hmm... volgens mij zou ik enorm offtopic gaan als ik daarop ga antwoorden
Op zondag 5 januari 2003 19:09 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Hoe kom je dan aan je nieuws?
Ik heb thuis 2 kranten! (die ik ook lees) En dan Fok! er nog bij en soms het nieuws. Ja, ik ben nieuwsgierig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |