abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185476612
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:52 schreef grazz het volgende:
Zenuwachtig voor de uitzending van vanavond :o Het moet live echt goed klinken. Wel jammer dat ie een andere versie gaat zingen. Maar als het met koor is, dan :9~ ga ik dat prachtig vinden.

Ik hoop maar dat ze een koortje meenemen naar Tel Aviv, dat geeft nog wat meer power aan het lied. In het lied zijn ook backings te horen, dus ze moeten mee!
Vast wel, je mag toch x aantal mensen op het podium hebben? Hij heeft geen nep drummers en krumpers nodig, dus kan je mooi dat besteden aan een koortje.
There's a frood who really knows where his towel is.
  ESF Reporter vrijdag 8 maart 2019 @ 13:53:52 #52
87554 Cee
Welluk?
pi_185476619
quote:
Zenuwachtig voor de uitzending van vanavond :o Het moet live echt goed klinken. Wel jammer dat ie een andere versie gaat zingen. Maar als het met koor is, dan :9~ ga ik dat prachtig vinden.

Ik hoop maar dat ze een koortje meenemen naar Tel Aviv, dat geeft nog wat meer power aan het lied. In het lied zijn ook backings te horen, dus ze moeten mee!
Bulgarije heeft niks te doen. Bel ze.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 maart 2019 @ 13:53:53 #53
163650 Greys
pi_185476621
quote:

Had je koor ergens gelezen? Ik hoop dat namelijk maar heb het nergens zien staan ofzo. Strijkers heb ik wel gehoord. :Y

Maar ik neem idd aan dat er backing meegaan voor die ahaaaahaaa stemmen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_185476626

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2019 13:54:22 ]
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:54:24 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185476632
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:38 schreef GeorgeM het volgende:
Anyways, ik zit vanavond weer fris en fruitig in m'n los-in-de-wei broek klaar om 19.00 uur woehoeeeeeeeeeee yessaaaaaaaaaaaaaaa *)
Los-in-de-wei-broek? :? :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185476635
wiwibloggs twitterde op vrijdag 08-03-2019 om 13:50:22 Dutch #Eurovision act @dunclaurence has been busy at his #Eurovision press day. Our @charvalerie is there and we’ll have lots more footage on our Insta soon 🇳🇱 https://t.co/c6CDIQwncf reageer retweet
pi_185476648
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:53 schreef Vrieskist het volgende:
[..]

Vast wel, je mag toch x aantal mensen op het podium hebben? Hij heeft geen nep drummers en krumpers nodig, dus kan je mooi dat besteden aan een koortje.
Koortje mag ook achter het podium, maar ik vind dat ze echt mee moeten.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  † In Memoriam † vrijdag 8 maart 2019 @ 13:55:50 #58
368283 ato
pi_185476659
Hij zou die dame toch meenemen neem ik aan, dat past juist in het lied.
Life can be a bitch, so like it..
pi_185476679
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:53 schreef Greys het volgende:
[..]

Had je koor ergens gelezen? Ik hoop dat namelijk maar heb het nergens zien staan ofzo. Strijkers heb ik wel gehoord. :Y

Maar ik neem idd aan dat er backing meegaan voor die ahaaaahaaa stemmen.
Nee nergens gelezen,maar omdat je ze in het nummer hoort, verwacht ik dat ze meegaan. Ze hoeven niet het podium op uiteraard.
  † In Memoriam † vrijdag 8 maart 2019 @ 13:57:04 #60
368283 ato
pi_185476687
Ze moeten het nummer ook niet meer aanpassen hoor.
Life can be a bitch, so like it..
pi_185476702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:56 schreef grazz het volgende:
[..]

Nee nergens gelezen,maar omdat je ze in het nummer hoort, verwacht ik dat ze meegaan. Ze hoeven niet het podium op uiteraard.
De enige twee mensen die in de songcredits als backing vocals staan zijn de producer (Wouter Hardy) en ene Sofia Ferri. Ik verwacht wel dat mevrouw Ferri (wie dat ook is) mee gaat, en dat er nog wel een paar backing vocals zullen doen.
pi_185476710
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:54 schreef MaLo het volgende:
wiwibloggs twitterde op vrijdag 08-03-2019 om 13:50:22 Dutch #Eurovision act @:dunclaurence has been busy at his #Eurovision press day. Our @:charvalerie is there and we’ll have lots more footage on our Insta soon 🇳🇱 https://t.co/c6CDIQwncf reageer retweet
De wiwi's gaan meehypen.
pi_185476712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:54 schreef Jesper23 het volgende:
Ah, leuk! :D
pi_185476716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:57 schreef Jesper23 het volgende:
[..]

De enige twee mensen die in de songcredits als backing vocals staan zijn de producer (Wouter Hardy) en ene Sofia Ferri. Ik verwacht wel dat mevrouw Ferri (wie dat ook is) mee gaat, en dat er nog wel een paar backing vocals zullen doen.
Ah! Bedankt voor de info. ^O^
pi_185476724
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:55 schreef grazz het volgende:
[..]

Koortje mag ook achter het podium, maar ik vind dat ze echt mee moeten.
Dan moet ook wel toch, dat koortje maakt het nummer juist zo mooi ook :D
pi_185476740
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:57 schreef Jesper23 het volgende:
[..]

Zag dat Wouter Hardy op zijn instagram nog veel meer mensen bedankt, volgens mij hoor je wel meerdere mensen.
pi_185476758
Producer, Studio Personnel, Engineer, Associated Performer, Drums, Piano, Bass Guitar, Music Production, Background Vocalist: Wouter Hardy
Producer, Co- Producer, Associated Performer, Guitar: Oscar Holleman
Studio Personnel, Mixer: Cenzo Townshend
Studio Personnel, Mastering Engineer: Frank Arkwright
Associated Performer, Vocals, Background Vocalist: Duncan Laurence
Associated Performer, Drums: Teun van Zoggel
Associated Performer, Background Vocalist: Sofia Ferri
Associated Performer, Cello: Susanne Rosmolen
Associated Performer, Violin: Yannick Hiwat
Composer Lyricist: Duncan Laurence
Composer Lyricist: Wouter Hardy
Composer Lyricist: Joel Sjöö

Auto-generated by YouTube.
C’est Davie :o)
pi_185476777
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:00 schreef Em31 het volgende:
[..]

Zag dat Wouter Hardy op zijn instagram nog veel meer mensen bedankt, volgens mij hoor je wel meerdere mensen.
Vermoed ik ook inderdaad, die hebben dan geen credits gekregen (maar als ze meegaan naar Tel Aviv zullen die wel uitgebreid aandacht krijgen! *O* )
pi_185476834
Waar kun je zien hoe vaak een nummer op Spotify is beluisterd?
Forbidden but tasteful.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 maart 2019 @ 14:05:03 #70
163650 Greys
pi_185476835
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_185476849
Arcade is al 4080 keer geshazaamd ;)
Forbidden but tasteful.
pi_185476925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:05 schreef FruitofUtopia het volgende:
Waar kun je zien hoe vaak een nummer op Spotify is beluisterd?
De charts updaten altijd ongeveer rond 14:00u (meende ik), maar ik zie dat er nog geen update geweest is.
pi_185476958
verkeerde topic
pi_185477020
Marga Bult reageert :). uit de Tctubantia, dus met Twentse ondertoon.
https://www.tubantia.nl/d(...)-grote-rol~a1c882d1/

quote:
Hunkertukker’ Marga Bult positief over Songfestival-lied: ‘Ilse speelt grote rol’
ENSCHEDE/OISTERWIJK - Na één dag staat de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival al torenhoog bij de bookmakers. Komt er na de winst van het Twentse Teach-In eindelijk weer eens een Nederlandse zege in Tel Aviv? Marga Bult (vijfde plaats in 1987) is onder de indruk van Duncan Laurence.

Bjorn Weinreder 08-03-19, 13:04 Laatste update: 13:19

Nou Marga, het liedje is eindelijk bekend! Wat is je eerste indruk?
„Ik vind het een prachtige song. Gevoelig, kwetsbaar en ontroerend. Helemaal anno 2019 en het doet me een beetje denken aan Coldplay en het liedje van de Portugese zanger Salvador Sobral, die in 2017 het Songfestival won. Maar: we hebben het nog niet live gehoord. Blijft het dan overeind staan en wat gaan ze op het podium visueel met het liedje doen? Die dingen zijn essentieel, want daar gaat het tijdens het Eurovisie Songfestival ook om. Duncan stond al op een zesde plek bij de bookmakers toen het liedje nog niet eens bekend was. Ik hecht daar niet zo veel waarde aan, dat hoort bij de gekte.”

Toch moet het de burger moed geven: de finale lijkt nu al een zekerheidje.
„Nou, laten we eerst die finale maar eens halen. Maar het ziet er goed uit, ik hoop echt dat dit liedje aanslaat. Het Songfestival gaat allang niet alleen maar om de song, maar ook om het hele spektakel er omheen. Duncan zingt het met kopstem. Dat is heel knap, maar ik mis wel een beetje het moment dat hij zijn strot echt open trekt. Ik heb het liedje nu een keer of 4, 5 gehoord, maar ik kan het nog niet meezingen.”

Jij werd in 1987 vijfde met ‘Rechtop in de Wind'. Is het Songfestival nu anders dan toen?
„Ja, het is echt meer een ‘Videoclipfestival’ geworden hoor. Alleen het aantal mensen waarmee je op het podium mag staan is nog hetzelfde, maar het is veel meer een show. Ik ben wel blij om te zien dat het Songfestival in Nederland meer leeft dan een paar jaar terug. Toen heerste er echt zo'n sfeer van ‘daar moet je als artiest niet aan mee doen’. Dat is mede dankzij Ilse DeLange nu helemaal anders. O’G3NE deed in 2017 mee en dat waren toen echt gewoon de beste zangeressen die we hadden. Maar je merkt het ook op sociale media, zoals Twitter. Het leeft. En daarom hoop ik dat we de finale halen.”

Ilse DeLange speelt ook een grote rol in de deelname van Duncan Laurence. Die Twentenaren weten wel hoe je een Songfestival aanpakt?
„Ilse heeft Duncan voorgedragen, omdat ze hem goed kent van The Voice of Holland. Voor veel mensen was hij onbekend, maar dit podium is een prachtige ervaring voor die jongen. Ilse weet wel van wanten. Ze is ontzettend fanatiek en ik denk dat ze op het creatieve vlak een grote rol gaat spelen bij dit liedje. Bij de inzending van The Common Linnets vonden veel mensen het nummer van Ilse en Waylon na de eerste keer luisteren ook vrij suf. Maar tijdens de show - met dat briljante camerawerk en presentatie - was het geweldig en werden ze tweede. Nee, wij Tukkers hebben nooit een wanprestatie geleverd op het Songfestival, haha.”
pi_185477040
Even gekopieerd uit het reacties topic om daar niet te veel te posten :+

quote:
Wow, this is what we’ve been waiting for. There is winner potential here for sure but I will echo other comments and say staging is absolutely crucial. The song itself has very strong jury and televote appeal but will need a little something special on stage to make it a winner. I find myself agreeing with Sam above who emphasises the melancholic nature of the song, too much emphasis on melancholy in the staging and you can write it off. The pivotal moment in the song for me is around 2:30, this is when there needs to be a moment and some kind of ‘dark into light’ moment à la Jamala’s tree in 2016. Get that right and it’s in the winner category.
Hier ben ik het helemaal mee eens, vooral dat laatste. Hopelijk breekt het dan open, precies wat bij Jamala ook gebeurde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')