Neem aan dat zij dat wel een langs het GBA leggen en of het dan nog klopt met het opgegeven postadres. Het gaat in dit geval om een (flinke) vordering.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:21 schreef Victoriaatje het volgende:
Hebben ze wel, maar als mensen handmatig een portadres hebben doorgeven wordt dat niet automatisch mee veranderd met een GBA-wijziging.
Vordering zou inderdaad wel gecheckt moeten worden. Weet je zeker dat deze persoon niet meer op dit adres staat ingeschreven?quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Neem aan dat zij dat wel een langs het GBA leggen en of het dan nog klopt met het opgegeven postadres. Het gaat in dit geval om een (flinke) vordering.
Niet 100% zeker maar het gaat om sociale huur dus ik dacht dat de woco ook voor uitschrijven zorgtquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:29 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]
Vordering zou inderdaad wel gecheckt moeten worden. Weet je zeker dat deze persoon niet meer op dit adres staat ingeschreven?
Voor zover ik weet doen die dat niet hoor...quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:31 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet 100% zeker maar het gaat om sociale huur dus ik dacht dat de woco ook voor uitschrijven zorgt
Deze wel ander spul flikker ik wegquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:35 schreef Victoriaatje het volgende:
Dat sowieso. Maak je nu de post open en gooi je die dan weg ofzo?
Stuur het dan gewoon retour afzender 'Geadresseerde onbekend'.quote:
Bedankt voor je hulp!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:38 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]
Stuur het dan gewoon retour afzender 'Geadresseerde onbekend'.
Zo komt er natuurlijk bij hun ook geen signaal dat die post niet goed aankomt. Logisch dat dan niet gecheckt wordt of het adres nog wel goed is.
Eeeh, briefgeheim?quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Neem aan dat zij dat wel een langs het GBA leggen en of het dan nog klopt met het opgegeven postadres. Het gaat in dit geval om een (flinke) vordering.
En vraag even bij de gemeente na of er nog iemand op jouw adres ingeschreven staat en als dat het geval is dan moet je om een adresonderzoek vragen zodat diegene uitgeschreven kan wordenquote:
Kontpapier dus.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Per ongeluk geopend, daarna zag ik het pas
Op zich word het gedoogd dat je post opent als je geen andere manier hebt om er achter te komen voor wie de post dan bedoeld is bijv. door te kijken naar de reden van verzending.quote:
Dat ligt niet zozeer of altijd aan die instanties, maar kan net zo goed liggen bij de vorige bewoner of bewoonster.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:20 schreef MCH het volgende:
Ik woon al ruim 2 jaar op mijn huidige adres en ik krijg nog geregeld post van de vorige bewoner. Dat vind ik niet zo vreemd, je kan niet overal je adres wijzigen maar er zitten de laatste tijd ook brieven bij van het UWV. Heeft het UWV geen automatische koppeling met het GBA/Waarom is het mogelijk dat wij nog steeds van officiële instanties brieven ontvangen van de vorige bewoner?
Jij denkt dat alle adreswijzigingen handmatig worden verwerkt?quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:33 schreef djh77 het volgende:
UWV, belastingdienst, duo hebben geen automatische koppeling met het GBA. Ze krijgen bij adreswijziging wel een melding vanuit het GBA, maar deze wordt handmatig verwerkt.
Is bevestigd door gemeente en belastingdienst. Ik had laatst hetzelfde. Persoon stond niet ingeschreven op mijn adres. Instantie had de adreswijziging vanuit GBA niet verwerkt.quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle adreswijzigingen handmatig worden verwerkt?
Het is geen 2006 meer hè.
UWV heeft zeker wel een koppeling met het GBA. Alle (adres)wijzigingen binnen het GBA worden automatisch doorgevoerd in de UWV systemen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 04:54 schreef djh77 het volgende:
[..]
Is bevestigd door gemeente en belastingdienst. Ik had laatst hetzelfde. Persoon stond niet ingeschreven op mijn adres. Instantie had de adreswijziging vanuit GBA niet verwerkt.
In de casus. Van de ouders was het adres wel aangepast door de instanties. Van de kinderen niet.
Wát is bevestigd door de gemeente en Belastingdienst?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 04:54 schreef djh77 het volgende:
[..]
Is bevestigd door gemeente en belastingdienst. Ik had laatst hetzelfde. Persoon stond niet ingeschreven op mijn adres. Instantie had de adreswijziging vanuit GBA niet verwerkt.
In de casus. Van de ouders was het adres wel aangepast door de instanties. Van de kinderen niet.
Bij welke gemeente kan dit?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:13 schreef Speekselklier het volgende:
inlogggen bij je gemeente met Digid. Daar kan je zien waar je woont (duh) en wie er nog meer wonen.
En daar kun jij inloggen en zien we er allemaal op jouw adres ingeschreven zijn? Vind je het heel gek dat ik niet geloof?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:24 schreef Speekselklier het volgende:
in elk geval bij denhaag en rotterdam. Maar bij mijnoverheid staat een enorme lijst. volgens mij staat er bij mijnoverheid.nl zelf ook al een deel van de gba.
het aantal medebewoners zie je.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:26 schreef Doedezemaar het volgende:
En daar kun jij inloggen en zien we er allemaal op jouw adres ingeschreven zijn? Vind je het heel gek dat ik niet geloof?
Bij mijnoverheid kan ik het aantal medebewoners niet zienquote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
het aantal medebewoners zie je.
De meeste mensen zien dan wel of het aantal klopt met de werkelijkheid.
dan dus bij je gemeente inloggen. Daar zie ik het wel in elk geval. Lijkt me ook een logische plek voor een GEMEENTELIJKE basis administratie.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bij mijnoverheid kan ik het aantal medebewoners niet zien
Ik kan bij mijn gemeente niet inloggenquote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:39 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
dan dus bij je gemeente inloggen. Daar zie ik het wel in elk geval. Lijkt me ook een logische plek voor een GEMEENTELIJKE basis administratie.
Het heet tegenwoordig de Basisregistratie Personen. De gemeente is formeel nog wel bronhouder daarvan, maar online raadplegen doe je via MijnOverheid. Wel kun je bij je gemeente een uittreksel van de BRP opvragen, maar dat gaat niet in op je medebewoners, maar op jouw persoon.\quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:39 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
dan dus bij je gemeente inloggen. Daar zie ik het wel in elk geval. Lijkt me ook een logische plek voor een GEMEENTELIJKE basis administratie.
Tenzij TS ook zonder de vorige bewoner al een meerpersoonshuishouden vormt.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:27 schreef Eix het volgende:
Je merkt of iemand nog ingeschreven staat ook vanzelf wel, althans zodra de gemeente- en waterschapsbelasting in de bus valt en je voor een meerpersoonshuishouden mag dokken.
quote:Op zondag 10 maart 2019 14:40 schreef Peejtur het volgende:
Wij kregen wekelijks van verschillende postorderbedrijven en de NS voor de vorige bewoners. Al via de bedrijven zelf af proberen te handelen. Postorderbedrijven stopte redelijk snel. NS was hardnekkig. Elke keer retour afzender gestuurd met erbij gezet dat ze verhuisd zijn. Maar geen succes. Toen maar aangegeven dat ze overleden waren. Dat hielp wel
Echt?! Sinds wanneer?quote:Op donderdag 14 maart 2019 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het GBA heet al even BRP..
Verder weinig relevant, maar dan wordt iig de juiste term gebruikt
Okequote:Op donderdag 14 maart 2019 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
2013
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Basisregistratie_Personen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |