abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185458882
Ik woon al ruim 2 jaar op mijn huidige adres en ik krijg nog geregeld post van de vorige bewoner. Dat vind ik niet zo vreemd, je kan niet overal je adres wijzigen maar er zitten de laatste tijd ook brieven bij van het UWV. Heeft het UWV geen automatische koppeling met het GBA/Waarom is het mogelijk dat wij nog steeds van officiële instanties brieven ontvangen van de vorige bewoner?
pi_185458918
Hebben ze wel, maar als mensen handmatig een portadres hebben doorgeven wordt dat niet automatisch mee veranderd met een GBA-wijziging.
pi_185459031
UWV is een middeleeuwse organisatie die lukraak geld uitdeelt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185459126
Ja, die comment voegt echt wat toe ook. Hè.
pi_185459161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:21 schreef Victoriaatje het volgende:
Hebben ze wel, maar als mensen handmatig een portadres hebben doorgeven wordt dat niet automatisch mee veranderd met een GBA-wijziging.
Neem aan dat zij dat wel een langs het GBA leggen en of het dan nog klopt met het opgegeven postadres. Het gaat in dit geval om een (flinke) vordering.
pi_185459180
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:28 schreef MCH het volgende:
[..]

Neem aan dat zij dat wel een langs het GBA leggen en of het dan nog klopt met het opgegeven postadres. Het gaat in dit geval om een (flinke) vordering.
Vordering zou inderdaad wel gecheckt moeten worden. Weet je zeker dat deze persoon niet meer op dit adres staat ingeschreven?
pi_185459237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:29 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]

Vordering zou inderdaad wel gecheckt moeten worden. Weet je zeker dat deze persoon niet meer op dit adres staat ingeschreven?
Niet 100% zeker maar het gaat om sociale huur dus ik dacht dat de woco ook voor uitschrijven zorgt
pi_185459255
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:31 schreef MCH het volgende:
[..]

Niet 100% zeker maar het gaat om sociale huur dus ik dacht dat de woco ook voor uitschrijven zorgt
Voor zover ik weet doen die dat niet hoor...
pi_185459310
UWV, belastingdienst, duo hebben geen automatische koppeling met het GBA. Ze krijgen bij adreswijziging wel een melding vanuit het GBA, maar deze wordt handmatig verwerkt.
pi_185459377
Is het aan te raden om het UWV op te bellen?
pi_185459395
Dat sowieso. Maak je nu de post open en gooi je die dan weg ofzo?
pi_185459446
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:35 schreef Victoriaatje het volgende:
Dat sowieso. Maak je nu de post open en gooi je die dan weg ofzo?
Deze wel ander spul flikker ik weg
pi_185459483
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:37 schreef MCH het volgende:
[..]

Deze wel ander spul flikker ik weg
Stuur het dan gewoon retour afzender 'Geadresseerde onbekend'.

Zo komt er natuurlijk bij hun ook geen signaal dat die post niet goed aankomt. Logisch dat dan niet gecheckt wordt of het adres nog wel goed is.
pi_185459526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:38 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]

Stuur het dan gewoon retour afzender 'Geadresseerde onbekend'.

Zo komt er natuurlijk bij hun ook geen signaal dat die post niet goed aankomt. Logisch dat dan niet gecheckt wordt of het adres nog wel goed is.
Bedankt voor je hulp!
pi_185459539
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:28 schreef MCH het volgende:
[..]

Eeeh, briefgeheim?
pi_185459557
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:40 schreef Tegan het volgende:
[..]

Eeeh, briefgeheim?
Per ongeluk geopend, daarna zag ik het pas
pi_185459560
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:39 schreef MCH het volgende:
[..]

Bedankt voor je hulp!
En vraag even bij de gemeente na of er nog iemand op jouw adres ingeschreven staat en als dat het geval is dan moet je om een adresonderzoek vragen zodat diegene uitgeschreven kan worden
pi_185460538
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:40 schreef MCH het volgende:
[..]

Per ongeluk geopend, daarna zag ik het pas
Kontpapier dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185460637
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:40 schreef Tegan het volgende:
[..]

Eeeh, briefgeheim?
Op zich word het gedoogd dat je post opent als je geen andere manier hebt om er achter te komen voor wie de post dan bedoeld is bijv. door te kijken naar de reden van verzending.

Of laat ik het zo zeggen, gezien dit nogal vaak voor komt, wanneer is de laatste keer dat iemand is veroordeeld zoals bijv. in het geval van TS, voor het openen van zulke post?

Ik heb er nog nooit van gehoord.
pi_185461506
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:20 schreef MCH het volgende:
Ik woon al ruim 2 jaar op mijn huidige adres en ik krijg nog geregeld post van de vorige bewoner. Dat vind ik niet zo vreemd, je kan niet overal je adres wijzigen maar er zitten de laatste tijd ook brieven bij van het UWV. Heeft het UWV geen automatische koppeling met het GBA/Waarom is het mogelijk dat wij nog steeds van officiële instanties brieven ontvangen van de vorige bewoner?
Dat ligt niet zozeer of altijd aan die instanties, maar kan net zo goed liggen bij de vorige bewoner of bewoonster.
Weet je zeker dat hij/zij zich officieel heeft uitgeschreven bij de gemeente?
Zou niet voor het eerst zijn dat er problemen ontstaan omdat iemand zich weigert ergens (anders) in te schrijven, of de gemeente iemand weigert in te schrijven om wat voor reden dan ook, of iets anders.
Gewoon beroepshalve meegemaakt. ;)

Wat je ook kunt doen, is het Klanten Contact Centrum van UWV bellen op 088-8989294 en zeggen dat een brief aan de vorige bewoner bij jou is bezorgd. Dan maakt de klantadviseur als het goed is een melding aan voor de backoffice om een nieuwe brief te verzenden naar het juiste adres (en meteen om het juiste adres te checken). Ben jij daar hopelijk van af.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_185461562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:33 schreef djh77 het volgende:
UWV, belastingdienst, duo hebben geen automatische koppeling met het GBA. Ze krijgen bij adreswijziging wel een melding vanuit het GBA, maar deze wordt handmatig verwerkt.
Jij denkt dat alle adreswijzigingen handmatig worden verwerkt?

Het is geen 2006 meer hè. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_185468264
Waarschijnlijk wel uitgeschreven (evt door adresonderzoek) maar nooit meer ingeschreven. Bijvoorbeeld door emigratie. Dan blijft bij veel organisaties het oude adres actief. Achterlijk, maar waar.
pi_185470031
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:47 schreef Salina het volgende:
[..]

Jij denkt dat alle adreswijzigingen handmatig worden verwerkt?

Het is geen 2006 meer hè. ;)
Is bevestigd door gemeente en belastingdienst. Ik had laatst hetzelfde. Persoon stond niet ingeschreven op mijn adres. Instantie had de adreswijziging vanuit GBA niet verwerkt.

In de casus. Van de ouders was het adres wel aangepast door de instanties. Van de kinderen niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 08-03-2019 05:02:12 ]
  Forum Admin vrijdag 8 maart 2019 @ 07:21:00 #24
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185470399
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 04:54 schreef djh77 het volgende:
[..]

Is bevestigd door gemeente en belastingdienst. Ik had laatst hetzelfde. Persoon stond niet ingeschreven op mijn adres. Instantie had de adreswijziging vanuit GBA niet verwerkt.

In de casus. Van de ouders was het adres wel aangepast door de instanties. Van de kinderen niet.
UWV heeft zeker wel een koppeling met het GBA. Alle (adres)wijzigingen binnen het GBA worden automatisch doorgevoerd in de UWV systemen.

Tenzij betrokkene een postadres heeft doorgegeven, dan wordt het postadres gehanteerd.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_185475278
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 04:54 schreef djh77 het volgende:
[..]

Wát is bevestigd door de gemeente en Belastingdienst?

UWV heeft een automatische koppeling met de GBA hoor. In veruit de meeste gevallen zal het adres automatisch aangepast worden. Niets handmatig.

Het kan er eventueel wel aan liggen wat er exact in de GBA terecht is gekomen. Verblijfadres, domicilieadres, correspondentieadres, feitelijk straatadres?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')