abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 19:45:55 #76
388664 crew  Dotteke
pi_185459713
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:50 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]

Ik vind persoonlijk dat je elkaar best eens mag corrigeren, als het maar met respect gebeurt...Natuurlijk zijn de mods ervoor om het in goede banen te leiden, maar mochten die om wat voor reden niet aanwezig zijn, mag je wat mij betreft elkaar best eens corrigeren...Ik vind dat het een kans verdiend om de teugels wat te laten vieren , we zullen zien waar het toe leidt.....
Daar ben ik het dan niet meer eens, er zitten er een paar die wel heel vaak en heel graag met een vingertje wijzen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 19:49:18 #77
388664 crew  Dotteke
pi_185459823
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:55 schreef NanKing het volgende:
[..]

Dat is ook het moeilijke hieraan he. Je hebt helemaal gelijk met als er geen mod is dat het mosterd na de maaltijd is. Het is echt onmogelijk om een 24/7 dekking te hebben. Ik hoop dat we er naar toe werken dat het niet meer voorkomt dat er 3 topics offtopic gaan en het zo uit de hand loopt zoals het soms doet.
Het corrigeren van elkaar is iets wat echt echt mag imo maar wel met heel veel finesse en altijd met een helpende blik ipv een wegsturende blik.
Wat is er zo erg aan als sommige door willen praten hier over iets gespeeld heeft en wat bij sommige veel indruk heeft gemaakt, waarvan dingen nog niet helemaal zeker zijn.

Ik zie vaak dingen van oud Utopianen voorbij komen in de cos of van die stomme you tube filmpjes, Daar scrol ik er over heen, want daar erger ik mij aan. Maar anderen vinden dat dan weer leuk moet dan toch ook kunnen.
Mensen moeten eens niet zo moeilijk doen, scrollen of weggaan en later terug komen.
pi_185459877
Ik heb wel een paar antwoorden als het mag.
Ten eerste is de anti en pro Jessie heel erg aan de orde,iets wat ik ook bij Johan in UTO 1 heb gezien.
Ten tweede is er een aantal users wat elkaar bewust lijkt op te zoeken en af te fikken.
Ten derde krijgen de MODS naar aanleiding daarvan alle bagger over hun heen.
Het gaat dagen goed,en op een gegeven moment slaat de sfeer om.Dat schijnen sommigen nogal grappig te vinden,maar anderen verdwijnen uit de COS,en die zal je hier ook niet horen.Maar reken maar dat ze er zijn.Ik zal wel commentaar krijgen op deze post.
Maar so be it.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_185459878
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]

Wat is er zo erg aan als sommige door willen praten hier over est gespeeld heeft en wat bij sommige veel indruk heeft gemaakt, waarvan dingen nog niet helemaal zeker zijn.
Ik zie vaak dingen van oud Utopianen voorbij komen in de cos of van die stomme you tube filmpje., dan scrol ik er over heen, want daar erger ik mij aan. Maar anderen vinden dat dan weer leuk.
Mensen moeten eens niet zo moeilijk doen, scrollen of weggaan en later terug komen.
In een ideale wereld zou iedereen even doorscrollen of weggaan. We leven echter niet in een ideale wereld en moeten een manier zoeken om het voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Ik vind het even doorscrollen het beste advies wat is! Alleen is het nu de vraag waar wordt de grens getrokken, wanneer is het een kwestie van doorscrollen en wanneer is het een kwestie van storend offtopic gedrag.
ijs_beer fan!
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 19:53:15 #80
388664 crew  Dotteke
pi_185459926
quote:
3s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:51 schreef NanKing het volgende:
[..]

In een ideale wereld zou iedereen even doorscrollen of weggaan. We leven echter niet in een ideale wereld en moeten een manier zoeken om het voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Ik vind het even doorscrollen het beste advies wat is! Alleen is het nu de vraag waar wordt de grens getrokken, wanneer is het een kwestie van doorscrollen en wanneer is het een kwestie van storend offtopic gedrag.
Als ik een krant lees en er staan dingen in die mij niet boeien dan lees ik het ook niet, dan leg ik de krant weg en ga wat anders doen.
Niet iedereen vindt leuk wat een ander leuk vindt, daar moeten we het mee doen.
Als ik het op een forum zo erg zou vinden zou ik er niet eens meer willen posten, wat doe ik me zelf dan aan?
pi_185459970
'
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:33 schreef BloesBloes het volgende:
Ik drop gewoon een paar steekwoorden, kunnen mensen wellicht op kauwen of niet, daarna vind ik het welletjes; affiniteit (met), vaardigheden, competentie. Je kan niet overal goed in zijn. Soms moet je erkennen dat iets je gewoon niet zo ligt.
Ik vind het een beetje jammer deze post bloes. Ik snap wel wat je hier mee wil zeggen, snap je ook hoe ontzettend gemeen en lullig dit is?
Iemand heeft een toon die jou persoonlijk niet aanstaat, waarom deze toon jou niet aanstaat doet er voor mij niet zoveel toe het feit is zo. Iedereen heeft een eigen toon en is een eigen persoon. Je beticht iemand van badinerend zijn waar ik dat bijvoorbeeld totaal niet las, en het nog een paar keer gelezen heb om je te kunnen begrijpen. Kan het niet zo zijn dat jij er dingen in leest die totaal niet zo bedoeld zijn? Je bent zelf ook iemand die een bepaald toontje kan hebben en daar moeten we dan wel doorkijken? Maar omdat iemand mod is en een bepaalde toon heeft in de ogen van bepaalde users (en lees, het mag zo in FB lijken dat iedereen deze mening toegedaan is maar dit is absoluut niet DE waarheid) mag dat niet zo?

Ik weet niet of je de laatste dagen echt echt gelezen heb wat de persoon gezegd heeft waar je zo tegen ageert of dat je in een houding zit waar je niet uit wil komen en om je heen blijft schoppen omdat iemand je op een manier benaderd die je niet fijn vindt. '
Ik vind bijvoorbeeld als buitenstaander dat deze persoon nooit een eerlijke kans heeft gehad, vanaf het begin zich moest bewijzen omdat ze jong is, zich moet bewijzen omdat ze niet lang op FOK! zit, zich moet bewijzen omdat ze fel uit de hoek kan komen.
Zelfs nu moet ze zich tegenover jou rechtvaardigen. Zelfs nu nog terwijl de mods helemaal open staan voor kritiek, toegeven dat er teveel geveegd is en dat een betullend toontje nooit de bedoeling is geweest.

Wat denk je zelf met deze post te bereiken? Serieuze vraag.
ijs_beer fan!
pi_185460002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:53 schreef Dotteke het volgende:
[..]

Als ik een krant lees en er staan dingen in die mij niet boeien dan lees ik het ook niet, dan leg ik de krant weg en ga wat anders doen.
Als ik het op een forum zo erg zou vinden zou ik er niet eens meer willen posten, wat doe ik me zelf dan aan?
Ja je hebt helemaal gelijk, 100% :). Helaas kan niet iedereen dit.
ijs_beer fan!
pi_185460018
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:51 schreef FreshFruit72 het volgende:
Ik heb wel een paar antwoorden als het mag.
Ten eerste is de anti en pro Jessie heel erg aan de orde,iets wat ik ook bij Johan in UTO 1 heb gezien.
Ten tweede is er een aantal users wat elkaar bewust lijkt op te zoeken en af te fikken.
Ten derde krijgen de MODS naar aanleiding daarvan alle bagger over hun heen.
Het gaat dagen goed,en op een gegeven moment slaat de sfeer om.Dat schijnen sommigen nogal grappig te vinden,maar anderen verdwijnen uit de COS,en die zal je hier ook niet horen.Maar reken maar dat ze er zijn.Ik zal wel commentaar krijgen op deze post.
Maar so be it.
Ik ben het helemaal eens met punt een en punt twee. ^O^
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_185460019
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]

Dat is heel zwart wit, en ook niet de bedoeling dat het alleen maar offtopic gaat wezen.
Tuurlijk blijven er dingen die geveegd moeten worden, erg offtopic of persoonlijke aanvallen.

Het was heel jammer dat er de afgelopen tijd veel persoonlijke discussies waren en als een discussie verwijderd werd, dan was er binnen een mum van tijd weer een persoonlijke discussie.
Dit ging soms aan de lopende band door, waardoor wij veel moesten vegen, en soms idd uit voorzorg omdat een uit de hand lopende discussie die net ten einde was gewoon weer verder ging. Het einde was een zoek, we kwamen allemaal in een Vicieuze cirkel terecht die hopelijk nu verbroken is.
Maar hier ga je alweer. Er is dus een verschil tussen erg off topic en off topic. En wat valt dan onder welke noemer?
pi_185460106
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:54 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]

Ik denk niet dat je het zo moet zien volgens mij..Een TR kan ook leiden tot een waarschuwing voor de bewuste user...Dus mijn inziens is een TR altijd nuttig waar nodig...
Maar de waarschuwing behelst meestal niet meer dan een algemene opmerking in de Cos.
pi_185460109
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:55 schreef mootie het volgende:
[..]

Maar hier ga je alweer. Er is dus een verschil tussen erg off topic en off topic. En wat valt dan onder welke noemer?
Dat weet je zelf heel goed Mootie.Dit is weer vragen naar de bekende weg.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_185460141
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:58 schreef mootie het volgende:
[..]

Maar de waarschuwing behelst meestal niet meer dan een algemene opmerking in de Cos.
Ook niet waar.
pi_185460153
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:56 schreef Soulraven het volgende:
[..]

Ik snap je punt best wel maar het lastige blijft gewoon dat een niet-mod in zo'n geval ook weinig gaat uithalen. Natuurlijk kun je mensen vriendelijk vragen dat niet in de cos te doen, maar je merkt misschien zelf ook wel dat het weinig uithaalt soms.
En dat vind ik nou het idiote. We zijn allemaal volwassen. Als iemand dan vriendelijk vraagt om het facebookgedoe in het social mediatopic te zetten, wat is daar dan zo onwenselijk aan.
pi_185460164
Wanneer ik teveel OT ga krijg ik netjes een DM van een MOD .
pi_185460182
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:55 schreef mootie het volgende:
[..]

Offtopic:
Post 1 van user X
Zo lekker weertje he jongens
Post 2 van User X
Ja wat die en doe op de stream wajoo bla blabla
post 3 van user X
Die en die doet dat op de stream
Post 1 van user Y
Zo zeker lekker weer man ik was in t zwembad, heb je die en die op de stream gezien?

Heel erg offtopic
Post 1 van user X
Zo lekker weertje he jongen
Post 1 van user Y
Ja ik was in het zwembad vandaag
Post 2 van user X
O echt waar?
Post 1 van User Z
IK was ook in t zwembad
Post 3 van user X
Ja is toch ook echt wel lekker weer voor in t zwembad
Post2 van user Z
Nou zeker, kekke zwembroek heb je
etcetc
ijs_beer fan!
pi_185460183
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:59 schreef mootie het volgende:
[..]

En dat vind ik nou het idiote. We zijn allemaal volwassen. Als iemand dan vriendelijk vraagt om het facebookgedoe in het social mediatopic te zetten, wat is daar dan zo onwenselijk aan.
Het is vaak de toon die de muziek maakt.
pi_185460257
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:55 schreef NanKing het volgende:
[..]

Ja je hebt helemaal gelijk, 100% :). Helaas kan niet iedereen dit.
Het punt is natuurlijk dat de Cos daar gewoon niet voor is. In elk geval nooit was.
Zie de faq.
En scrollen is een tof idee, maar het halve topic doorscrollen lijkt me echt de bedoeling niet.
pi_185460284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:58 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]

Dat weet je zelf heel goed Mootie.Dit is weer vragen naar de bekende weg.
Ja, zijweggetje enzo.

Ik vind overduidelijk veel meer off topic dan jij, ook omdat ik dat al jaren zo gewend was.
pi_185460294
Mij interesseert sport niet maar dat er iets van sport op de voorpagina staat snap ik daten dan scroll ik. Ik wil alleen niet elke pagina over sport heen lezen
Daarom ben ik blij dat de rest van sport zn eigen topic heeft, een sportkatern die ik in kan kijken als ik wil.

Voor de rest is het er voor mij niet duidelijker op geworden als de conclusie nu is: geven en nemen en teugels laten vieren.
Ik mis de concrete afspraken die er waren om omheen te kunnen geven en nemen
pi_185460298
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:00 schreef FreshFruit72 het volgende:
Wanneer ik teveel OT ga krijg ik netjes een DM van een MOD .
Die krijg ik dan weer nooit *O*
pi_185460309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:59 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]

Ook niet waar.
In mijn geval dus wel.
pi_185460339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:00 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]

Het is vaak de toon die de muziek maakt.
Het is vaker de user die het vraagt die blijkbaar het probleem is.
pi_185460341
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:53 schreef Dotteke het volgende:
[..]

Sorry maar Dot jij bent soms een ergernis in de cos. Het is niet zo leuk lezen en ik ben geen Jessie fan maar jij post op een manier die niet leuk is om te lezen.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_185460354
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:00 schreef NanKing het volgende:
[..]

Offtopic:
Post 1 van user X
Zo lekker weertje he jongens
Post 2 van User X
Ja wat die en doe op de stream wajoo bla blabla
post 3 van user X
Die en die doet dat op de stream
Post 1 van user Y
Zo zeker lekker weer man ik was in t zwembad, heb je die en die op de stream gezien?

Heel erg offtopic
Post 1 van user X
Zo lekker weertje he jongen
Post 1 van user Y
Ja ik was in het zwembad vandaag
Post 2 van user X
O echt waar?
Post 1 van User Z
IK was ook in t zwembad
Post 3 van user X
Ja is toch ook echt wel lekker weer voor in t zwembad
Post2 van user Z
Nou zeker, kekke zwembroek heb je
etcetc
Voorbeeld 2 is dan wel aan de orde van de dag.
pi_185460395
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:06 schreef Soury het volgende:
[..]

Sorry maar Dot jij bent soms een ergernis in de cos. Het is niet zo leuk lezen en ik ben geen Jessie fan maar jij post op een manier die niet leuk is om te lezen.
En dit is dus denk ik wat we willen vermijden. Iedereen heeft een andere manier van posten en daar moet ook respect voor zijn.

Jij vind bepaalde dingen vervelend en dotteke weer andere en zo heeft iedereen wel iets. Maar het moet toch goed te doen zijn om elkaar gewoon in hun waarde te laten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')