Ik heb nooit beweerd dat iedereen een schizofreen is. Ten tweede is het zo dat niet alle schizofrenen moordenaars zijn. Het valt me alleen wel op dat wanneer er een moord is gepleegd vanuit een psychiatrische stoornis , dat het negen van de tien keer iemand is met het diagnose schizofrenie van het paranoïde type. Vanwege een paranoïde bizarre waan waar ze dan 100% in geloven plegen ze gruwelijke moorden. Complete gezinnen en families die hierdoor worden uitgeroeid.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:20 schreef redboyke het volgende:
[..]
vind dat je gewoon op basis van je username en je onwaarheden al direct een ban moet krijgen.
volgens jouw stelling zijn alle mensen die schizofreen zijn en paranoide moordenaars.
typisch weer typisch zo'n user dat een horrorfilm heeft gezien over bepaalde diagnose en denkt dat ie er alles vanaf weet.
regel 1 een diagnose zegt niks over de persoon
elke persoon is uniek.
Wat is je punt met dit topic?quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:53 schreef hulpbureau het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat iedereen een schizofreen is. Ten tweede is het zo dat niet alle schizofrenen moordenaars zijn. Het valt me alleen wel op dat wanneer er een moord is gepleegd vanuit een psychiatrische stoornis , dat het negen van de tien keer iemand is met het diagnose schizofrenie van het paranoïde type. Vanwege een paranoïde bizarre waan waar ze dan 100% in geloven plegen ze gruwelijke moorden. Complete gezinnen en families die hierdoor worden uitgeroeid.
Onderzoek toont ook aan dat mensen met schizofrenie van het paranoïde type , vele malen gevaarlijker zijn dan een gemiddeld persoon.
Ik ben benieuwd of er een diagnose is , die nog gevaarlijker is als paranoïde schizofrenie. Want zover ik het zie is dit toch echt de nummer 1.quote:
Maar kom nou eens met echte nummers/bewijzen voor je statements. Je kan zelf wel nagaan dat het een gevoelig onderwerp is. Niet taboe, maar het aanleveren van bewijzen voor je statements is het minste wat je kan doen. En nee, dan bedoelen we niet linkspam. Je zegt dat het de gevaarlijkste psychiatrische diagnose is. Nou, kom maar op met onderzoeken waar het vergeleken is met andere diagnoses. Nu komt het een beetje over alsof je gewoon dingen aan het roepen bent omdat jij dat zo voelt en dat je er hele specifieke artikelen bij zoekt die aansluiten bij dat gevoel.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:53 schreef hulpbureau het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat iedereen een schizofreen is. Ten tweede is het zo dat niet alle schizofrenen moordenaars zijn. Het valt me alleen wel op dat wanneer er een moord is gepleegd vanuit een psychiatrische stoornis , dat het negen van de tien keer iemand is met het diagnose schizofrenie van het paranoïde type. Vanwege een paranoïde bizarre waan waar ze dan 100% in geloven plegen ze gruwelijke moorden. Complete gezinnen en families die hierdoor worden uitgeroeid.
Onderzoek toont ook aan dat mensen met schizofrenie van het paranoïde type , vele malen gevaarlijker zijn dan een gemiddeld persoon.
Lijkt er niet op dat TS de moeite gaat nemen om dit te lezen, of er in ieder geval op te reageren.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:37 schreef SVW3. het volgende:
Aangezien de TS met twijfelachtige bronnen komt
https://www.nwo.nl/actuee(...)ader+van+geweld.html
https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F
https://www.anoiksis.nl/zijn-schizofrenen-gevaarlijk/
Welke onderzoeken dan?quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:53 schreef hulpbureau het volgende:
[..]
zie qoute ^quote:Op donderdag 7 maart 2019 00:06 schreef hulpbureau het volgende:
Calculations of the odds ratios revealed that the risk of committing a homicide was about 10 times greater for schizophrenia patients of both genders than it was for the general population. Schizophrenia without alcoholism increased the odds ratio more than 7 times; schizophrenia with coexisting alcoholism more than 17 times in males.
Schizophrenia Bulletin, 22(1):
83-89, 1996.
https://watermark.silverc(...)eyAxbqEEBeebqhYtWh28
Heb ik al gelezen en het klopt dat mensen met psychische problemen vaker slachtoffer zijn dan dader. Specifiek naar paranoïde schizofrenie gekeken kunnen we denk ik wel stellen dat het juist andersom is. TBS klinieken zijn voor namelijk deze mensen die meestal een gruwelijke daad hebben verricht vanuit een paranoïde bizarre waan waardoor zij ''ontoerekeningsvatbaar'' zijn verklaard waardoor ze geen gevangenis straf krijgen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Lijkt er niet op dat TS de moeite gaat nemen om dit te lezen, of er in ieder geval op te reageren.
Dat zeg je toch echt van uit een onderbuik gevoel.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:55 schreef hulpbureau het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of er een diagnose is , die nog gevaarlijker is als paranoïde schizofrenie. Want zover ik het zie is dit toch echt de nummer 1.
en als ik torrents intik en een film kom ik ik torrents tegen hoe komt dat?quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:30 schreef hulpbureau het volgende:
Tot nu toe , wanneer ik mental disorder + murder in tik op google , dan kom ik telkens uit op paranoïde schizofrenie. Dat is volgens mij toch voldoende bewijs?
op google staan ook chicks with dicksquote:Op donderdag 7 maart 2019 17:30 schreef hulpbureau het volgende:
Tot nu toe , wanneer ik mental disorder + murder in tik op google , dan kom ik telkens uit op paranoïde schizofrenie. Dat is volgens mij toch voldoende bewijs?
Nee. Lees onze verzoeken nou eens een keertje. Waar zijn de onderzoeken die het vergelijken met alle andere diagnoses?quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:30 schreef hulpbureau het volgende:
quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:30 schreef hulpbureau het volgende:
in Nederland krijg je tbs, als Je een misdrijf pleegt en een psychische stoornis hebt. Ga jij eens kijken of je überhaupt kunt terug vinden welke stoornis mensen hebben die tbs krijgen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:30 schreef hulpbureau het volgende:
Leuk dat je Hodgins noemt, ik zat for the sake of the argument even zelf te zoeken naar data en uit een studie uit 2007 komt naar voren dat agressief gedrag bij mensen die oa schizofrenie hebben vaak geworteld is in of ze in hun jeugd veel agressie mee hebben gemaakt.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:35 schreef hulpbureau het volgende:
Another study by Lindqvist has revealed that in 20 out of 64 homicide cases (31%) the offender was considered to be mentally ill or suffering from a brain lesion (Lindqvist 1986)
Cote and Hodgins have reported that 11 out of 87 (12.6%) male homicide offenders in Quebec's penitentiaries suffered from schizophrenia (Cote and Hodgins 1992)
In Denmark, a study with a followup period of more than 25 years demonstrated that 20 percent of male and 44 percent of female homicide offenders had a diagnosis of psychosis (Gottlieb et al. 1987).
Dit terwijl de totale percentage kans per 100 inwoners op paranoïde schizofrenie , minder is als 1%. Er is dus een aanzienlijk verhoging , percentueel gezien op moord wanneer je paranoid schizophrenic bent.
En zo kom je dus aan een gekleurd en ongenuanceerd beeld.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:30 schreef hulpbureau het volgende:
Dit is niet waar. Paranoïde schizofrenen hoeven geen gewelddadige verleden te hebben. Wanneer zij een paranoïde bizarre waan hebben waarin ze zichzelf bedreigd voelen dan plegen ze een moord zonder er verder over na te denken.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:45 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Leuk dat je Hodgins noemt, ik zat for the sake of the argument even zelf te zoeken naar data en uit een studie uit 2007 komt naar voren dat agressief gedrag bij mensen die oa schizofrenie hebben vaak geworteld is in of ze in hun jeugd veel agressie mee hebben gemaakt.
Dat een stoornis remmingen wegneemt kan ik wel inkomen maar dat geweldig gedrag aan de stoornis zelf te wijten is niet.
Niet voor jouw stelling.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:30 schreef hulpbureau het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |