Wat?quote:Ik ben niet gewezen op mijn recht op advocaat of tolk trouwens , kan ik hier nog wat mee want dat is een vereiste geloof ik toch
Welke code is geschreven volgens welke wetgeving 😅 cautie telt tegenwoordig ook bij bestuursrechtelijke boetes.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:33 schreef jigggy het volgende:
Dit had ik een tijdje terug in klb gepost
Ik had laatst een bekeuring gekregen , Mn broertje had Mn auto nodig dus ik moest een dagje met de trein, had ik n kaartje gekocht zo’n dagretour, maar was die op mijn werk vergeten weer mee terug te nemen,ik dit netjes melden bij de conducteur en die toen zei “ja je mag wel mee maar ik schrijf een boete voor je uit,die moet je gewoon aanvechten ,mits je het kaartje nog kan vinden komt dat dan wel goed”, nou prima, ik netjes thuis gekomen en in de trein al Mn boete aangevochten
Moet ik binnen 15 dagen betalen ,we zijn nu 12 dagen verder maar arriva reageert niet op de inmiddels 3 mailtjes voor bezwaar die ik heb gestuurd
Update: arriva heeft gereageerd met de standaard Copy paste mail die ze naar de meeste mensen zullen sturen dat ze geen coulance gaan verlenen.
Ik vind dit echt belachelijk en vraag me af of ik dit aan kan vechten
Ik ben niet gewezen op mijn recht op advocaat of tolk trouwens , kan ik hier nog wat mee want dat is een vereiste geloof ik toch![]()
Alvast bedankt
quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:33 schreef jigggy het volgende:
Ik ben niet gewezen op mijn recht op advocaat of tolk trouwens , kan ik hier nog wat mee want dat is een vereiste geloof ik toch![]()
quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:50 schreef aeaeae het volgende:
Altijd eerst betalen en dan bezwaar maken.
Er valt niets toe te geven. TS was niet in staat om een geldig vervoersbewijs te tonen aan de Arriva conducteur. Dat is een feit waarover geen twijfel is. Dat hij mogelijk redenen aan kan dragen waardoor Arriva die boete ongedaan wil maken is geen reden om niet nu te betalen.quote:
Dat is bij een strafbeschikking. Niet bij ‘gewone’ boetes, daar MOET je zelfs betalen anders kun je niet in beroepquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:01 schreef MilkTea het volgende:
[..]
Ik doe niet kloten, dit is letterlijk wat de politie zei toen ik een boete wilde aanvechten. NIET betalen, want dan heb je toegegeven.
sorry man zat net in de auto ,wou er nog op reageren.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Aangezien TS niet in zijn eigen topic wil reageren geef ik hem op deze manier maar antwoord:
- Niet op tijd betalen is het domste wat je kunt doen.
- Je kan uiteraard proberen bij Arriva om je boete ongedaan te krijgen. Dat doe je waarschijnlijk niet door gewoon een mailtje te sturen, maar volgens de voorwaarden die Arriva stelt. Meestal moet je dan een vragenlijst of formulier invullen en in jouw geval kan je je bewijs (dagticket) inscannen en meesturen. Als je dat nog niet gedaan hebt, doe dat dan alsnog.
-Ook een eventuele afwijzing kan je verder aanvechten, maar dat raad ik sterk af. Het zal je een hoop tijd en moeite kosten en de kans is heel klein dat je boete dan alsnog ongedaan gemaakt word.
-Nee, uiteraard gaat Arriva je niet op je zwijgrecht wijzen of het feit dat je een advocaat in kan schakelen. Geloofde je nu echt dat ze dat moesten doen?
Heb een mail gestuurd direct in de trein naar het mailadres wat op hun site stond als je klikte niet eens met boete, daarin de situatie uitgelegd en kreeg daarop zon standaard copy paste mailtje teutvquote:Op woensdag 6 maart 2019 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
TS, heb je nu officieel bezwaar aangetekend of heb je een mailtje gestuurd waarin je vraagt of ze uit coulance de boete willen intrekken? En in het eerste geval: wat heb je meegestuurd?
Schrijft Arriva tegenwoordig boetes uit in het Armeens of Swahili ofzo, dat je een tolk nodig hebt?quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:33 schreef jigggy het volgende:
Heb je de situatie ook bewezen door een kopie van je vervoersbewijs dat je vergeten was mee te sturen?quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:25 schreef jigggy het volgende:
[..]
Heb een mail gestuurd direct in de trein naar het mailadres wat op hun site stond als je klikte niet eens met boete, daarin de situatie uitgelegd en kreeg daarop zon standaard copy paste mailtje teutv
Was via een formulier ofzo via die site geloof ik , kon geen bijlage meesturen, zal dit morgen gelijk even doenquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je de situatie ook bewezen door een kopie van je vervoersbewijs dat je vergeten was mee te sturen?
formulier was prima om te gebruiken alleen denk ik dat je je glazen hebt ingegooid door niet eerst te betalen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:27 schreef jigggy het volgende:
[..]
Was via een formulier ofzo via die site geloof ik , kon geen bijlage meesturen, zal dit morgen gelijk even doen
https://www.arriva.nl/con(...)-gekregen-wat-nu.htmquote:Tegen het besluit van Arriva kan je niet nogmaals bezwaar maken, verdere correspondentie wordt niet in behandeling genomen.
Voor zover ik weet hoef je pas te betalen bij beroep, niet bij bezwaarquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
formulier was prima om te gebruiken alleen denk ik dat je je glazen hebt ingegooid door niet eerst te betalen.
Dat is niet bij een uitstel van betaling die je ontvangt in de trein voor zover ik weet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hoef je pas te betalen bij beroep, niet bij bezwaar
Klopt. Dom dat je niet op tijd hebt betaalt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat is niet bij een uitstel van betaling die je ontvangt in de trein voor zover ik weet.
Heb je hier een bron bij dan?quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:55 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Klopt. Dom dat je niet op tijd hebt betaalt.
En het was slim geweest even de naam van de. Onducteur te noteren die je dit heeft toegezegd.
Alleen als de conducteur letterlijk zou hebben gezegd dat TS niet hoefde te betalen tot de uitslag van het bezwaar bekend was is die naam echt van belang natuurlijkquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:55 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Klopt. Dom dat je niet op tijd hebt betaalt.
En het was slim geweest even de naam van de. Onducteur te noteren die je dit heeft toegezegd.
Dat is trouwens wel raar want als ik nu test om bezwaar te maken tegen mijn boete krijg ik een upload mogelijkheid te zien met de volgende tekst er bovenquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:27 schreef jigggy het volgende:
[..]
Was via een formulier ofzo via die site geloof ik , kon geen bijlage meesturen, zal dit morgen gelijk even doen
Hier had je natuurlijk een kopie van je originele kaartje kunnen inscannen.quote:Om uw bezwaar in behandeling te kunnen nemen hebben wij onderstaande gegevens nodig. Dit dient als één document bijgevoegd te worden:
Kopie ID kaart
Kopie OV-chipkaart (indien er met een OV-chipkaart is gereisd)
Kopie Boete
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |