abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 maart 2019 @ 18:33:38 #1
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_185435047
Dit had ik een tijdje terug in klb gepost

Ik had laatst een bekeuring gekregen , Mn broertje had Mn auto nodig dus ik moest een dagje met de trein, had ik n kaartje gekocht zo’n dagretour, maar was die op mijn werk vergeten weer mee terug te nemen :') ,ik dit netjes melden bij de conducteur en die toen zei “ja je mag wel mee maar ik schrijf een boete voor je uit,die moet je gewoon aanvechten ,mits je het kaartje nog kan vinden komt dat dan wel goed”, nou prima, ik netjes thuis gekomen en in de trein al Mn boete aangevochten

Moet ik binnen 15 dagen betalen ,we zijn nu 12 dagen verder maar arriva reageert niet op de inmiddels 3 mailtjes voor bezwaar die ik heb gestuurd

Update: arriva heeft gereageerd met de standaard Copy paste mail die ze naar de meeste mensen zullen sturen dat ze geen coulance gaan verlenen.

Ik vind dit echt belachelijk en vraag me af of ik dit aan kan vechten

Ik ben niet gewezen op mijn recht op advocaat of tolk trouwens , kan ik hier nog wat mee want dat is een vereiste geloof ik toch :@

Alvast bedankt
pi_185435409
Altijd eerst betalen en dan bezwaar maken.
pi_185435471
quote:
Ik ben niet gewezen op mijn recht op advocaat of tolk trouwens , kan ik hier nog wat mee want dat is een vereiste geloof ik toch
Wat?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185435499
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:33 schreef jigggy het volgende:
Dit had ik een tijdje terug in klb gepost

Ik had laatst een bekeuring gekregen , Mn broertje had Mn auto nodig dus ik moest een dagje met de trein, had ik n kaartje gekocht zo’n dagretour, maar was die op mijn werk vergeten weer mee terug te nemen :') ,ik dit netjes melden bij de conducteur en die toen zei “ja je mag wel mee maar ik schrijf een boete voor je uit,die moet je gewoon aanvechten ,mits je het kaartje nog kan vinden komt dat dan wel goed”, nou prima, ik netjes thuis gekomen en in de trein al Mn boete aangevochten

Moet ik binnen 15 dagen betalen ,we zijn nu 12 dagen verder maar arriva reageert niet op de inmiddels 3 mailtjes voor bezwaar die ik heb gestuurd

Update: arriva heeft gereageerd met de standaard Copy paste mail die ze naar de meeste mensen zullen sturen dat ze geen coulance gaan verlenen.

Ik vind dit echt belachelijk en vraag me af of ik dit aan kan vechten

Ik ben niet gewezen op mijn recht op advocaat of tolk trouwens , kan ik hier nog wat mee want dat is een vereiste geloof ik toch :@

Alvast bedankt
Welke code is geschreven volgens welke wetgeving 😅 cautie telt tegenwoordig ook bij bestuursrechtelijke boetes.

Aanvechttraject staat op de website. Volgende stap zal via om zijn. Kan duurder zijn bij verlies.
pi_185435555
quote:

_O-
pi_185435631
TS, heb je nu officieel bezwaar aangetekend of heb je een mailtje gestuurd waarin je vraagt of ze uit coulance de boete willen intrekken? En in het eerste geval: wat heb je meegestuurd?
pi_185436076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:50 schreef aeaeae het volgende:
Altijd eerst betalen en dan bezwaar maken.
_O- _O-

Betalen = Toegeven dat je fout was
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_185436181
Edit- laat dit maar aan de moderators over.

[ Bericht 47% gewijzigd door Peejtur op 07-03-2019 12:42:21 ]
pi_185436382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:21 schreef MilkTea het volgende:
[..]

_O- _O-

Betalen = Toegeven dat je fout was
Er valt niets toe te geven. TS was niet in staat om een geldig vervoersbewijs te tonen aan de Arriva conducteur. Dat is een feit waarover geen twijfel is. Dat hij mogelijk redenen aan kan dragen waardoor Arriva die boete ongedaan wil maken is geen reden om niet nu te betalen.
pi_185437008
Reactie op verwijderde reactie.

[ Bericht 95% gewijzigd door Peejtur op 07-03-2019 12:43:05 ]
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 maart 2019 @ 20:07:22 #11
408813 crew  trein2000
pi_185437189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:01 schreef MilkTea het volgende:
[..]

Ik doe niet kloten, dit is letterlijk wat de politie zei toen ik een boete wilde aanvechten. NIET betalen, want dan heb je toegegeven.
Dat is bij een strafbeschikking. Niet bij ‘gewone’ boetes, daar MOET je zelfs betalen anders kun je niet in beroep
zie email 27 oktober
pi_185437262
tvp
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_185437504
Aangezien TS niet in zijn eigen topic wil reageren geef ik hem op deze manier maar antwoord:

- Niet op tijd betalen is het domste wat je kunt doen.
- Je kan uiteraard proberen bij Arriva om je boete ongedaan te krijgen. Dat doe je waarschijnlijk niet door gewoon een mailtje te sturen, maar volgens de voorwaarden die Arriva stelt. Meestal moet je dan een vragenlijst of formulier invullen en in jouw geval kan je je bewijs (dagticket) inscannen en meesturen. Als je dat nog niet gedaan hebt, doe dat dan alsnog.

-Ook een eventuele afwijzing kan je verder aanvechten, maar dat raad ik sterk af. Het zal je een hoop tijd en moeite kosten en de kans is heel klein dat je boete dan alsnog ongedaan gemaakt word.
-Nee, uiteraard gaat Arriva je niet op je zwijgrecht wijzen of het feit dat je een advocaat in kan schakelen. Geloofde je nu echt dat ze dat moesten doen?
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:20:04 #14
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_185437537
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Aangezien TS niet in zijn eigen topic wil reageren geef ik hem op deze manier maar antwoord:

- Niet op tijd betalen is het domste wat je kunt doen.
- Je kan uiteraard proberen bij Arriva om je boete ongedaan te krijgen. Dat doe je waarschijnlijk niet door gewoon een mailtje te sturen, maar volgens de voorwaarden die Arriva stelt. Meestal moet je dan een vragenlijst of formulier invullen en in jouw geval kan je je bewijs (dagticket) inscannen en meesturen. Als je dat nog niet gedaan hebt, doe dat dan alsnog.

-Ook een eventuele afwijzing kan je verder aanvechten, maar dat raad ik sterk af. Het zal je een hoop tijd en moeite kosten en de kans is heel klein dat je boete dan alsnog ongedaan gemaakt word.
-Nee, uiteraard gaat Arriva je niet op je zwijgrecht wijzen of het feit dat je een advocaat in kan schakelen. Geloofde je nu echt dat ze dat moesten doen?
sorry man zat net in de auto ,wou er nog op reageren.

Hartstikke bedankt voor al je hulp
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:25:16 #15
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_185437649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
TS, heb je nu officieel bezwaar aangetekend of heb je een mailtje gestuurd waarin je vraagt of ze uit coulance de boete willen intrekken? En in het eerste geval: wat heb je meegestuurd?
Heb een mail gestuurd direct in de trein naar het mailadres wat op hun site stond als je klikte niet eens met boete, daarin de situatie uitgelegd en kreeg daarop zon standaard copy paste mailtje teutv
pi_185437652
quote:
Schrijft Arriva tegenwoordig boetes uit in het Armeens of Swahili ofzo, dat je een tolk nodig hebt?
Je bent niet gearresteerd ofzo hoor, dat je op je rechten gewezen moet worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185437672
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:25 schreef jigggy het volgende:
[..]

Heb een mail gestuurd direct in de trein naar het mailadres wat op hun site stond als je klikte niet eens met boete, daarin de situatie uitgelegd en kreeg daarop zon standaard copy paste mailtje teutv
Heb je de situatie ook bewezen door een kopie van je vervoersbewijs dat je vergeten was mee te sturen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:27:17 #18
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_185437708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]

Heb je de situatie ook bewezen door een kopie van je vervoersbewijs dat je vergeten was mee te sturen?
Was via een formulier ofzo via die site geloof ik , kon geen bijlage meesturen, zal dit morgen gelijk even doen
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 6 maart 2019 @ 20:43:56 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185438141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:27 schreef jigggy het volgende:
[..]

Was via een formulier ofzo via die site geloof ik , kon geen bijlage meesturen, zal dit morgen gelijk even doen
formulier was prima om te gebruiken alleen denk ik dat je je glazen hebt ingegooid door niet eerst te betalen.

quote:
Tegen het besluit van Arriva kan je niet nogmaals bezwaar maken, verdere correspondentie wordt niet in behandeling genomen.
https://www.arriva.nl/con(...)-gekregen-wat-nu.htm
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 maart 2019 @ 20:46:14 #20
408813 crew  trein2000
pi_185438193
quote:
99s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:43 schreef Nizno het volgende:
[..]

formulier was prima om te gebruiken alleen denk ik dat je je glazen hebt ingegooid door niet eerst te betalen.
Voor zover ik weet hoef je pas te betalen bij beroep, niet bij bezwaar
zie email 27 oktober
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 6 maart 2019 @ 20:46:41 #21
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185438203
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Voor zover ik weet hoef je pas te betalen bij beroep, niet bij bezwaar
Dat is niet bij een uitstel van betaling die je ontvangt in de trein voor zover ik weet.

edit-
Bezwaar maken schort de betaaltermijn niet op. Hierdoor heb je een probleem als er niet voldaan is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 06-03-2019 20:56:42 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185438410
quote:
99s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:46 schreef Nizno het volgende:
[..]

Dat is niet bij een uitstel van betaling die je ontvangt in de trein voor zover ik weet.
Klopt. Dom dat je niet op tijd hebt betaalt.
En het was slim geweest even de naam van de. Onducteur te noteren die je dit heeft toegezegd.
Alius aliud dicit
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 maart 2019 @ 20:57:27 #23
408813 crew  trein2000
pi_185438458
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:55 schreef Mrmime het volgende:
[..]

En het was slim geweest even de naam van de. Onducteur te noteren die je dit heeft toegezegd.
Heb je hier een bron bij dan?
zie email 27 oktober
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 6 maart 2019 @ 20:57:43 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185438462
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:55 schreef Mrmime het volgende:
[..]

Alleen als de conducteur letterlijk zou hebben gezegd dat TS niet hoefde te betalen tot de uitslag van het bezwaar bekend was is die naam echt van belang natuurlijk
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 6 maart 2019 @ 21:01:29 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185438573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:27 schreef jigggy het volgende:
[..]

Dat is trouwens wel raar want als ik nu test om bezwaar te maken tegen mijn boete krijg ik een upload mogelijkheid te zien met de volgende tekst er boven

quote:
Om uw bezwaar in behandeling te kunnen nemen hebben wij onderstaande gegevens nodig. Dit dient als één document bijgevoegd te worden:

Kopie ID kaart
Kopie OV-chipkaart (indien er met een OV-chipkaart is gereisd)
Kopie Boete
Hier had je natuurlijk een kopie van je originele kaartje kunnen inscannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')