Ik heb sinds een half jaar een andere baan en zit in dubio of ik niet beter weer kan gaan zoeken naar een andere werkgever. Aan de ene kant denk ik, gun jezelf nog wat tijd, aan de andere kant denk ik, je zit hier nu een half jaar dat zegt toch genoeg. Hoelang geven jullie jezelf de tijd om te wennen aan je nieuwe baan?
Reden dat ik mijn twijfels heb is dat ik op 2 verschillende locaties werk, waarbij het op locatie 2 (waar ik 3 dagen zit) allemaal erg slecht is geregeld, een negatieve sfeer heerst en er gebrekkige sturing plaatsvindt. Het regelen van de kleinste dingen neemt weken in beslag omdat het al jaren op die manier gaat. Dit frustreert mij en heeft veel invloed op mijn motivatie, de werkdagen duren gevoelsmatig erg lang en voel mij hier niet op mijn plek. Van tevoren wist ik niet van de gang van zaken, anders had ik de baan niet aangenomen.
Staat tegenover dat op locatie 1 dit tegenovergesteld is, hier heb ik het goed naar mijn zin en kan ik 100% beter de vaardigheden ontwikkelen die ik graag wil leren. Ik zit i.t.t. locatie 2 in een heel leuk team, wat enorm motiverend is.
Mijn werkgever weet dat ik hiermee zit en steunt mij, er wordt potentie in mij gezien en werkgever is voornemens mij voor vast in dienst te nemen. De manier waarop dit contact verloopt is motiverend, maar 2 weken later is dit volledig verdwenen gezien de gang van zaken waaraan ik mij steeds meer begin te ergeren. Mijn spanningsboog wordt steeds korter.
Nu is het zo... er komt een fulltime-functie vrij op locatie 1 die ik eigenlijk graag zou invullen. Dan ben ik van al het gezeik af. Echter in het andere team zal dit niet in dank worden afgenomen en met sommige van die mensen zal ik nog samen moeten werken daarna. Ook is het helemaal niet de bedoeling dat ik locatie 2 verlaat, ik ben expliciet aangenomen om daar een rol te vervullen. Dus kan best een nee krijgen.
In mijn sector liggen de banen momenteel voor het oprapen dus dat is het probleem niet, alleen waar ik nu werk zijn wel echt unieke/omvangrijke projecten waar ik aan kan werken en dat is elders een stuk minder.
Dus ohja hoeveel tijd gun je jezelf