Nee, if so, dan zal je dat zelf moeten regelenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:32 schreef -Wereld- het volgende:
En zo ja, moet ik dat dan bij de belastingdienst aangeven en regelen zij dan dat ik mijn geld krijg?
Scherp!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:47 schreef Pendora het volgende:
Je doet aangifte over 2018. Dus als je in 2018 daar hebt gewerkt is het logisch dat die nu in je aangifte staat
oh sorry ik bedoel dat ik daar in 2017 heb gewerktquote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:47 schreef Pendora het volgende:
Je doet aangifte over 2018. Dus als je in 2018 daar hebt gewerkt is het logisch dat die nu in je aangifte staat
september 2017 geloof ikquote:
Dan zou je logischerwijze alles uiterlijk in december wel geregeld moeten hebben qua financiën.quote:
En dan is daar een jaaropgave van die ze aan de (ex)-medewerker verstrekken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:37 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je zeker dat je niet in januari of mei een betaling hebt gehad van verschuldigd vakantiegeld?
Dit is wrsch het snelst opgehelderd als je even contact zoekt met je werkgever van toen. Die hebben als het goed is alle gegevens nog wel van de betalingen uit 2018.
In principe gebruikt Belastingdienst de informatie die ze van de (voormalige) werkgever hebben ontvangen uit loonaangifte. Kan natuurlijk iets fout zijn gegaan, maar kans is niet zo groot.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 22:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En dan is daar een jaaropgave van die ze aan de (ex)-medewerker verstrekken.
Of de belastingdienst zit in deze toch fout omdat er geen uitkering is gedaan. Inderdaad evem contact opnemen met desbetreffende partij voor uitsluitsel of opheldering!
De kans is inderdaad ook niet zo groot dat er fouten op staan bij die vooraf ingevulde gegevens. Maar ik check het toch altijd even bij de klant in combi met een(kopie van) een jaaropgaaf. Better safe than sorry! Een enkele keer een (klein) verschil gehad. In 2019 overigens nog niet voorgekomen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 10:09 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
In principe gebruikt Belastingdienst de informatie die ze van de (voormalige) werkgever hebben ontvangen uit loonaangifte. Kan natuurlijk iets fout zijn gegaan, maar kans is niet zo groot.
Zelf ook soortgelijke situatie meegemaakt (niet met eigen aangifte) en toen bleek vorige werkgever van persoon in kwestie bedacht te hebben om finale afrekening van gereserveerd vakantiegeld, niet opgenomen dagen etc niet uit te betalen en laatste loonstrook dan ook maar niet op te sturen.
Niet groot? Werk op een administratief kantoor maar toch zo'n 20% á 30% van de via's die niet geheel kloppen... Gewoon looninkomsten die er soms niet instaan, niet vrijgestelde kapitaal verzekeringen etc.etc.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De kans is inderdaad ook niet zo groot dat er fouten op staan bij die vooraf ingevulde gegevens. Maar ik check het toch altijd even bij de klant in combi met een(kopie van) een jaaropgaaf. Better safe than sorry! Een enkele keer een (klein) verschil gehad. In 2019 overigens nog niet voorgekomen.
wow ik wist niet dat ik daar op kon inloggen XDquote:Op woensdag 6 maart 2019 11:16 schreef Pietjanhenkcorneel het volgende:
Log even in op 'mijn uwv'. Daar kan je alle maandelijkse loonbetalingen zien. Staat daar wat tussen?
Ik denk dat het niet de fout is van de belastingdienst, maar van de werkgever die gewoon niets betaald heeftquote:Op woensdag 6 maart 2019 10:09 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
In principe gebruikt Belastingdienst de informatie die ze van de (voormalige) werkgever hebben ontvangen uit loonaangifte. Kan natuurlijk iets fout zijn gegaan, maar kans is niet zo groot.
Zelf ook soortgelijke situatie meegemaakt (niet met eigen aangifte) en toen bleek vorige werkgever van persoon in kwestie bedacht te hebben om finale afrekening van gereserveerd vakantiegeld, niet opgenomen dagen etc niet uit te betalen en laatste loonstrook dan ook maar niet op te sturen.
ik heb geen jaaropgave gekregen (waarschijnlijk omdat ik niet tot en met december 2017 daar gewerkt heb), overigens ook niet de loonstrookjes van elke gewerkte maandquote:Op dinsdag 5 maart 2019 22:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En dan is daar een jaaropgave van die ze aan de (ex)-medewerker verstrekken.
Of de belastingdienst zit in deze toch fout omdat er geen uitkering is gedaan. Inderdaad evem contact opnemen met desbetreffende partij voor uitsluitsel of opheldering!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |