Ja. Voor je te lui bent om de link te openen. Dit doe je tot eem maximaal bedrag aan inkomen. Het klopt dus als een bus.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:41 schreef tstile het volgende:
De Belastingdienst weet me altijd weer te verassen met post.
Nu moet ik 301,- betalen 'Bijdra Zorgverzekeringswet Zvw'. Ik ben parttime zzp'er, wat ik opgeef als overige inkomsten omdat ik het urencriterium toch niet haal.
Verder werk ik gewoon parttime in loondienst. Dus daar doen ze ook al afdrachten aan zorg.
Nu vraag ik me af, ben ik dan nog verplicht om als zzp'er dat te betalen? M'n baas van loondienst doet dit toch al? Lijkt me dubbelop?
Iemand die hier meer van weet?
Dit is ook zo'n leuke trouwens. Omdat je het urencriterium 'toch niet haalt' wil dat niet gelijk zeggen dat het geen winst uit onderneming kan zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:41 schreef tstile het volgende:
Ik ben parttime zzp'er, wat ik opgeef als overige inkomsten omdat ik het urencriterium toch niet haal.
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:41 schreef tstile het volgende:
De Belastingdienst weet me altijd weer te verassen met post.
Nu moet ik 301,- betalen 'Bijdra Zorgverzekeringswet Zvw'. Ik ben parttime zzp'er, wat ik opgeef als overige inkomsten omdat ik het urencriterium toch niet haal.
Verder werk ik gewoon parttime in loondienst. Dus daar doen ze ook al afdrachten aan zorg.
Nu vraag ik me af, ben ik dan nog verplicht om als zzp'er dat te betalen? M'n baas van loondienst doet dit toch al? Lijkt me dubbelop?
Iemand die hier meer van weet?
En voor de MKB Winstvrijstelling (14%) hoef je niet te voldoen aan het urencriterium.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:30 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dit is ook zo'n leuke trouwens. Omdat je het urencriterium 'toch niet haalt' wil dat niet gelijk zeggen dat het geen winst uit onderneming kan zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |