Dank je wel Gert voor de jaar-stats en de kijkcijfers van maandagquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:10 schreef Gert het volgende:
Ah, er is weer gedoe op kijkonderzoek.nl. De maandag staat er nog niet op. Maar weer even de app aangeklikt:
Kijkcijfers Utopia SBS6
Maandag 8 april 2019
19:29 uur
Kijkcijfers - 400.000
Marktaandeel - 8,0
Kijkdichtheid - 2,5
00:30 uur, herhaling.
Kijkcijfers - 41.000
Marktaandeel - 7,6
Kijkdichtheid - 0,3
Wederom is de top-25 niet gehaald.
Daarom vraag ik mij af of een TV-zender nou wel zo blij is met de groei van uitgesteld kijken. Online zijn er talloze websites om te adverteren; Talpa kan zich ook niet uit de markt prijzen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 13:39 schreef Gert het volgende:
[..]
Het aandeel uitgesteld kijken groeit. Niet hard, maar het groeit wel. Het percentage van de totale kijkdichtheid bedroeg voor programma's in de avonduren (18-24) in 2017 10,2% en in 2018 11,7%. Overdag steeg het van 8,6 naar 9,9. (bron)
Langzaam maar zeker wordt het uitgesteld kjken dus ook als inkomstenbron groter. Kan het dan qua kijkersaantallen en (dus) inkomsten ook maar enigszins tippen aan de reguliere uitzendingen? In de verste verte niet.
Waar RTL ook van honderdduizenden abonnees een vast bedrag per maand krijgt. KIJK moet het doen met de advertentie-inkomsten.quote:Op dinsdag 9 april 2019 17:45 schreef freaky40 het volgende:
Een TV station is met alle kijkcijfers blij of het nu uitgesteld is of lineair. Bij RTL hebben ze dat omdenken al in de praktijk gebracht door hun Videoland waar ook veel vooraf te kijken is en uitgesteld, en Talpa begint daar nu ook aan. Waren sceptisch maar ze kunnen niet anders.
Het gemiddelde was vorige week (384K) het laagst sinds eind januari.quote:
Volgende week wederom voetbal en dan.....quote:Op donderdag 11 april 2019 12:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Het gemiddelde was vorige week (384K) het laagst sinds eind januari.
Het gemiddelde van deze week ligt daar voorlopig nog verder onder: 378K.eh.. ik bedoel:
En.. vlak de immense hordes voetballiefhebbers en hondenuitlaters niet uit.![]()
Jaquote:Op vrijdag 12 april 2019 08:42 schreef Cargamelk het volgende:
Zouden ze mij ook missen als kijker ? is dat al te zien in de cijfers ?
Dat komt door het naderend paashaasdinges. Let maar op. Ik zeg het je. na de 22e gaan de cijfers richting half miljoen. I know itquote:Op vrijdag 12 april 2019 09:57 schreef BloesBloes het volgende:
Ik kijk naar de cijfers en volgens mij gaat het gewoon kut. Maar goed de R zit nog in de maand dus wellicht gaat het in mei beterder !?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |