Iemand enig idee wat haar te wachten staat?quote:46km te hard op een 80weg buiten de bebouwde kom voor de 3de keer in 2 jaar.
En ik heb (nu nog) een rijbewijs. [...]
Moet 21 maart op komen draven. (Edit: politierechter)
Kreeg eerder wel steeds boetes maar dat zijn ze nu wel zat denk
Dit. Tenzij ze drie keer in Wegmisbruikers is geweest, maar dan rijd je echt altijd te hard.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 00:44 schreef loveli het volgende:
Geen gek idee om flitsmeister eens te installeren.
Beter idee is om ook zonder flitsers de maximumsnelheid te respecteren. Of in elk geval niet zo achterlijk te overschrijden.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 00:44 schreef loveli het volgende:
Op basis waarvan schat je dat bedrag en de termijn? Lijkt mij aan de hoge kant (gebaseerd mijn enige hoge boete ivm >30 km/h te hard ooit, 10 jaar geleden).quote:Op dinsdag 5 maart 2019 00:58 schreef trein2000 het volgende:
Dat kunnen we opzoeken. De eis zal waarschijnlijk zijn een forse boete, ik schat hem tussen de 500 en 600 euro, en 4 maanden ontzegging van de rijbevoegdheid.
Bedankt voor deze info. Heeft u een bronverwijzing?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 00:58 schreef trein2000 het volgende:
Dat kunnen we opzoeken. De eis zal waarschijnlijk zijn een forse boete, ik schat hem tussen de 500 en 600 euro, en 4 maanden ontzegging van de rijbevoegdheid.
NOTED.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 00:44 schreef loveli het volgende:
In de zin van knalt tegen een boom? Meest gunstigste nog zonder anderen slachtoffer te maken?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 06:27 schreef loni55 het volgende:
Na een tijdje lost het probleem zichzelf wel op als ze niet van haar gedrag gaat leren.
https://www.advocaatverke(...)oete-te-hard-rijden/quote:Wanneer een bestuurder binnen 2 jaar wederom tussen de 31 en 49 km/u te hard rijdt, moet deze voorkomen. De zaak wordt in beginsel dan niet meer met alleen een geldboete afgedaan. Op grond van de richtlijn voor strafvordering feitgecodeerde misdrijven en overtredingen geldt naast de boete ook een ontzegging van de rijbevoegdheid van 2 maanden
https://www.triplaw.nl/te-snel-gereden/quote:Dat ligt anders voor te hard rijden vanaf 30 km per uur. Niet alleen worden deze snelheidsovertredingen afgedaan via het strafrecht, ze worden ook bijgehouden door het Openbaar Ministerie. Wat veel mensen niet weten is dat harder dan 30 km per uur te hard rijden dus een strafblad oplevert. Dit kan vooral vervelende consequenties hebben voor mensen met beroepen waarbij het rijbewijs centraal staat, zoals bijvoorbeeld een taxichauffeur.
Zoiets. Mensen schijnt het niet te begrijpen dat je met een auto mensen kan doden. Zelfs jezelf.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 06:31 schreef kree het volgende:
[..]
In de zin van knalt tegen een boom? Meest gunstigste nog zonder anderen slachtoffer te maken?
Inderdaad, zo'n gek hoeft niet gefaciliteerd te worden.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 01:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Beter idee of om ook zonder flitsers de maximumsnelheid te respecteren. Of in elk geval niet zo achterlijk te overschrijden.
Ok, ja eens hoor, hoewel gun dat niemand verder. Maarja bepalen ze zelfquote:Op dinsdag 5 maart 2019 06:38 schreef loni55 het volgende:
[..]
Zoiets. Mensen schijnt het niet te begrijpen dat je met een auto mensen kan doden. Zelfs jezelf.
In natura uiteraard.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 08:06 schreef Roces18 het volgende:
Misschien kan je voor haar betalen. Kan zij je vervolgens weer terugbetalen....
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 01:43 schreef loveli het volgende:
Lijkt mij aan de hoge kant (gebaseerd mijn enige hoge boete ivm >30 km/h te hard ooit, 10 jaar geleden).
Er is in 10 jaar veel veranderd, zeker als het je derde keer is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 01:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Op basis waarvan schat je dat bedrag en de termijn? Lijkt mij aan de hoge kant (gebaseerd mijn enige hoge boete ivm >30 km/h te hard ooit, 10 jaar geleden).
Dat idd, en denk nog mazzel danquote:Op dinsdag 5 maart 2019 08:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
[..]
Er is in 10 jaar veel veranderd, zeker als het je derde keer is.
tegenwoordig kost de eerste keer, 29km te hard, na correctie 300 euro.
46km EN de derde keer? Ik denk dat je je met 500 best gelukkig mag prijzen.
Niet heel gek.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 08:42 schreef loveli het volgende:
Het verschil met binnen de bk vind ik verbazend klein, dat is maar 17 euro.
Belangrijkste wat je uit dit soort situaties moet halen is: Wat kan deze situatie voor jou betekenen? Denk in kansen en niet in problemen.quote:
Goed gesproken!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 08:49 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Belangrijkste wat je uit dit soort situaties moet halen is: Wat kan deze situatie voor jou betekenen? Denk in kansen en niet in problemen.
Die termijn kun je opzoeken op de site van het om. En voor dit soort boetes is een 10tje per kilometer een grove schatting. En aangezien het de 3e keer is komt er 20% bij op.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 01:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Op basis waarvan schat je dat bedrag en de termijn? Lijkt mij aan de hoge kant (gebaseerd mijn enige hoge boete ivm >30 km/h te hard ooit, 10 jaar geleden).
De ene provinciale weg is de andere niet. Lekker makkelijk scoren zo.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 08:56 schreef devlinmr het volgende:
126km/h op een provinciale weg
Is ze levensmoe?
Het blijft 46km te hard en dan ook nog voor de 3e keer zo'n dikke overtreding.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De ene provinciale weg is de andere niet. Lekker makkelijk scoren zo.
Als ik 3x 146 rij op de A2 tussen Maarssen en Amsterdam krijg ik ook dezelfde bekeuring, maar ben ik niet per definitie gevaarlijk bezig. Het is dom, maar levensmoe vind ik het andere uiterste.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het blijft 46km te hard en dan ook nog voor de 3e keer zo'n dikke overtreding.
Op de A2 heb je per definitie niet te maken met voetgangers, (brom- / snor-) fietsers, etc.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als ik 3x 146 rij op de A2 tussen Maarssen en Amsterdam krijg ik ook dezelfde bekeuring, maar ben ik niet per definitie gevaarlijk bezig. Het is dom, maar levensmoe vind ik het andere uiterste.
De verbindingsweg tussen Houten en de A12 zelfde verhaal. Een rechte weg, overal overzicht en geen mogelijkheid om af te slaan. Fietsers en voetgangers hebben er al helemaal niets te zoeken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op de A2 heb je per definitie niet te maken met voetgangers, (brom- / snor-) fietsers, etc.
Daarnaast is het ingericht als een autosnelweg, heb je vangrails, geen tegenliggers, een vluchtstrook, geen mensen die stil gaan staan om af te slaan, etc.
Dat verschilt nogal van een 80km/u weg.
Stel dat je tegenligger uitwijkt voor een dier of een klapband krijgt en aan de andere kant van de weg in de sloot terecht komt, dan heb je met 125km/u niet veel tijd meer om op zo'n tegenligger te reageren, zeker niet als je beiden 125km/u rijdt...quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De verbindingsweg tussen Houten en de A12 zelfde verhaal. Een rechte weg, overal overzicht en geen mogelijkheid om af te slaan.
Daarom mag je daar ook 80 en zijn er verder geen beperkingen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De verbindingsweg tussen Houten en de A12 zelfde verhaal. Een rechte weg, overal overzicht en geen mogelijkheid om af te slaan. Fietsers en voetgangers hebben er al helemaal niets te zoeken.
Oh, wat toevalligquote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel dat je tegenligger uitwijkt voor een dier of een klapband krijgt en aan de andere kant van de weg in de sloot terecht komt, dan heb je met 125km/u niet veel tijd meer om op zo'n tegenligger te reageren, zeker niet als je beiden 125km/u rijdt...
BS als er borden staan, dan zijn ze er niet voor niks.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En toch geld op allemaal een limiet van 80km/h of lager... Wat zou daar de reden toch voor zijn...quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |