https://www.telegraaf.nl/(...)a-kopstoot-aan-agentquote:AMSTERDAM - Militair Marco Kroon is zondag aangehouden, bevestigt zijn advocaat Geert-Jan Knoops. Kroon zou volgens regionale krant Brabants Dagblad in Den Bosch een kopstoot aan een agent hebben uitgedeeld nadat hij was betrapt op wildplassen .
Het incident zou zijn gebeurd tijdens het carnavalsweekeinde. De agent sprak de drager van de Militaire Willemsorde aan op zijn gedrag. Daarop volgde de kopstoot.
Advocaat Geert-Jan Knoops kan nog niets zeggen over de zaak. Ook niet of die inderdaad draait om een kopstoot aan een agent. Knoops heeft Kroon zelf nog niet gesproken.
Ook Defensie doet vooralsnog geen mededelingen over de zaak, meldt een woordvoerder. Strafbare feiten met militairen worden altijd onderzocht door de Koninklijke Marechaussee. Een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee wil alleen bevestigen dat zondagavond een militair is aangehouden vanwege een incident in Den Bosch. Wat de reden is van de aanhouding, wil de woordvoerder nog niet zeggen.
quote:Op maandag 4 maart 2019 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hij kan altijd nog een boek schrijven: Van nationale held tot tokkie in 10 simpele stappen.
Hij kan altijd nog een boek schrijven: Van nationale held tot tokkie in 10 simpele stappen.
Cocaine is one hell of a drug.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tjah, hij is bekend. Als een B. de Boer dit had gedaan hadden we dit niet gelezen.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:21 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp niet waarom hij met naam in het nieuws komt. Heeft hij geen rechten?
Tijdens carnaval zijn er wsl wel meer mensen opgepakt. Maar Kroon moet met naam genoemd worden.
Heel vaag allemaal.
Omdat hij een bekende Nederlander is. Daar duiken media graag op. Of dat wenselijk, eerlijk en wat niet al is kan je je afvragen maar zo werkt het wel.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:21 schreef capricia het volgende:
Tijdens carnaval zijn er wsl wel meer mensen opgepakt. Maar Kroon moet met naam genoemd worden.
Heel vaag allemaal.
Onderscheiding was al decennia lang niet meer uitgereikt en dan, na tig jaren, was hij de ideale kandidaatquote:Op maandag 4 maart 2019 14:18 schreef maan_man het volgende:
Met de kennis van nu had hij die onderscheiding nooit gekregen. Nu degraderen zij het aanzien van hun onderscheiding ook als ze Kroon de rug toekeren.
Daarom hebben ze laatst ook die Gijs de orde gegeven, een persoon die echt smetteloos is.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Onderscheiding was al decennia lang niet meer uitgereikt en dan, na tig jaren, was hij de ideale kandidaatLekker inderdaad voor de reputatie.
Ik hoop eigenlijk dat het niet waar is maar die kans lijkt klein.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
Balkenende heeft de Willemsorde aan een patjepeeer gegeven
Dat zal de Kroon op zijn werk worden.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
PTSS,is dat dat witte spul dat je op moet snuiven?quote:
Als Ali B. het daarentegen had gedaan, hadden we het wel gelezenquote:Op maandag 4 maart 2019 14:22 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Tjah, hij is bekend. Als een B. de Boer dit had gedaan hadden we dit niet gelezen.
Goede carnavalsoutfit wel.quote:. De agent sprak de drager van de Militaire Willemsorde aan op zijn gedrag
Of: De Kroon op mijn werk.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"Ja kijk, ik stond dus helemaal niet te plassen maar was bezig met een muurinspectie. Toen kwam die agent en die begon tegen me te praten. Er was superveel herrie op straat door het carnaval dus ik verstond niks. Ik denk, ik buig even mijn hoofd naar die agent zodat ik beter versta wat hij zegt! Dat deed ik wellicht wat te enthousiast maar van een kopstoot was geen enkele sprake."quote:Op maandag 4 maart 2019 16:38 schreef LXIV het volgende:
Ee zal wel weer een ontzettend onlogisch verhaal komen dat alles verklaart en defensie gelooft dat dan.
Ja joh, en als de koning een kopstoot uitdeelt in dronken buiquote:Op maandag 4 maart 2019 14:21 schreef capricia het volgende:
Heel vaag allemaal.
quote:Op maandag 4 maart 2019 17:14 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja joh, en als de koning een kopstoot uitdeelt in dronken bui
De heer Willem-Alexander koning der N. woonachtig te Den Haag
.quote:
Je komt in de buurtquote:Op maandag 4 maart 2019 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Ja kijk, ik stond dus helemaal niet te plassen maar was bezig met een muurinspectie. Toen kwam die agent en die begon tegen me te praten. Er was superveel herrie op straat door het carnaval dus ik verstond niks. Ik denk, ik buig even mijn hoofd naar die agent zodat ik beter versta wat hij zegt! Dat deed ik wellicht wat te enthousiast maar van een kopstoot was geen enkele sprake."
quote:Marco Kroon ontkent uitdelen kopstoot agent tijdens carnaval: ‘Geen opzet in het spel’
DEN BOSCH - Majoor Marco Kroon (48) ontkent dat hij zondag in het centrum van Den Bosch een kopstoot heeft uitgedeeld aan een politie-agent. Volgens zijn advocaat Gert-Jan Knoops was het niet de intentie van Kroon om de agent te verwonden. ,,Er is geen sprake van opzettelijke handelingen”, laat de raadsman aan deze krant weten.
Hoe het dan kan dat er een politieagent is mishandeld, kan Knoops niet zeggen. ,,Wij willen nu nog geen details geven. Het onderzoek loopt nog.” Tegen Radio 1 zegt de advocaat dat Kroon ‘geen herinnering heeft aan het toebrengen van fysiek letsel aan de agent’.
De drager van de Militaire Willems-Orde is maandagmiddag na verhoor vrijgelaten. Waar hij precies van verdacht wordt, wil zowel de Koninklijke Marechaussee als de politie niet zeggen.
https://www.ed.nl/den-bos(...)v1vMVWsBSS0VyzNFlxgE
Of andere middelen.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Testosteron en alcohol is geen goede combinatie.
Hij heeft de schijn tegen, ook met je hoofd tegen een agent aanlopen is niet accepteerbaar.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:57 schreef -XOR- het volgende:
Aan de andere kant kun je je ook afvragen wat je bij zo'n kopstoot voor te stellen. Was het een Ortega'tje en beging de agent min of meer een schwalbe of ging 'ie echt full Zidane?
Mijn kat geeft ook kopstootjes, maar dat bedoelt 'ie volgens mij wel lief.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hij heeft de schijn tegen, ook met je hoofd tegen een agent aanlopen is niet accepteerbaar.
Laat hem gewoon vaste tafelgast worden bij VIquote:Op maandag 4 maart 2019 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Downplayen van wat er gebeurd is is dan ook wel het standaardverweer van zo'n beetje elke verdachte.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |