Heeft iemand dus tips voor het indoen van zachte maandlensen ? En dan graag een goede uitleg, want het lukt echt slecht.. Vanochtend geprobeerd, maar het lukte niet. Gister en eergisteren lukte het wel, maar het ging moeizaam.. daarom graag tips..
Verder.. Vanochtend probeerde ik ze in te doen.. maar dat lukte dus niet.. dus ik denk, even naar buiten, ik probeer straks wel weer.. Maar ik had de lensen in de 2 dopjes van het ding gedaan waar je altijd je lensen in moet doen, en niet in de bakjes met vloeistof.. dus ik kom terug, ik zie dat die dingen helemaal hard zijn geworden, en gaan vervormen zeg maar (na ongeveer een uur schat ik).. Ik heb ze nu in nieuwe lensenvloeistof in de bakjes gedaan, en ik hoop dat het nu goed komt..
Maar komt dat wel goed ?!..
Alvast bedankt :S
en met het probleem om in te doen...tja ik ben zelf rechts en ik begon met me linkerhand wijsvinger me bovenwimpers omhoog te doen en duim onderkant open te houden....dan met andere hand je lens erin doen...even wachten tot de belletjes eronder vandaan zijn en dan niet gelijk loslaten maar je wimpers eroverheen doen....dan moet het waarschijnlijk wel goed komen
Verder je oog opendoen door je ooglid naar boven te trekken en de onderkant van je oog naar beneden. Kun je ook niet knipperen en gewoon erop drukken.
Ik heb bij de opticien geleerd dat je de lens op de wijsvinger moet doen, met de middelvinger je ooglid naar beneden doen en met de andere hand het ooglid naar boven.. en dan erop drukken.. maar ik krijg me oog niet ver genoeg open volgens mij, of ik zit gewoon naast de pupil met de lens.. Tis een kwestie van oefenen, maar tips zou handig zijn..
en als je lenzen uitgedroogd zijn, kun je ze (beter) niet meer gebruiken hoor
quote:
Op zondag 5 januari 2003 13:22 schreef Jelminho het volgende:
Ik heb sinds 3 dagen geleden dus lensen, maar het gaat niet helemaal lekker. Vooral het indoen gaat nog moeizaam..Heeft iemand dus tips voor het indoen van zachte maandlensen ? En dan graag een goede uitleg, want het lukt echt slecht.. Vanochtend geprobeerd, maar het lukte niet. Gister en eergisteren lukte het wel, maar het ging moeizaam.. daarom graag tips..
Iedereen heeft er in het begin moeite mee. Je ogen moeten eraan wennen dat er een vreemd voorwerp op de ogen komt. Het zal steeds makkelijker gaan.
Ik leg de lens op mn rechterwijsvinger. Trek met met rechtermiddelvinger het onderste ooglid omlaag en met mn linkervinger mn bovenste en dan zet ik mn lens erin. Zo kan mn ooglid niet dichtklappen als ie dat al zou willen.
Verder.. Vanochtend probeerde ik ze in te doen.. maar dat lukte dus niet.. dus ik denk, even naar buiten, ik probeer straks wel weer.. Maar ik had de lensen in de 2 dopjes van het ding gedaan waar je altijd je lensen in moet doen, en niet in de bakjes met vloeistof.. dus ik kom terug, ik zie dat die dingen helemaal hard zijn geworden, en gaan vervormen zeg maar (na ongeveer een uur schat ik).. Ik heb ze nu in nieuwe lensenvloeistof in de bakjes gedaan, en ik hoop dat het nu goed komt..
das niet slim
Maar komt dat wel goed ?!..
Ja dat komt goed. Maar niet te vaak doen.
Alvast bedankt :S
[Dit bericht is gewijzigd door RaymanX op 05-01-2003 13:31]
- lens op je rechterwijsvinger leggen
- lens "vullen" met vloeistof (misschien persoonlijk, maar ik vind 't prettiger)
- met je linkerwijsvinger je bovenste ooglid omhoog houden
- met je rechter-ringvinger je onderste ooglid naar beneden houden
- plop...
good luck
quote:zo doe ik t ook maar geen vloeistof derin want dan blijft me lens nie op me vinger ligge
Op zondag 5 januari 2003 13:41 schreef JeOma het volgende:
Het went vanzelf. Hier mijn werkwijze (jaren ervaring spreekt hier)- lens op je rechterwijsvinger leggen
- lens "vullen" met vloeistof (misschien persoonlijk, maar ik vind 't prettiger)
- met je linkerwijsvinger je bovenste ooglid omhoog houden
- met je rechter-ringvinger je onderste ooglid naar beneden houden
- plop...good luck
Dat inzetten vond ik in het begin ook een drama. Mijn vriend lag zich dan helemaal te bescheuren terwijl ik een half uur bezig was om zo'n ding erin te krijgen. En dan dacht ik dat ik m had, knipperde ik even en dan viel ie er weer uit. Ik dacht echt dat ik het nooit zou leren, wanhopig werd ik er van! Maar nu gaat het dus allemaal heel makkelijk en heb ik geen problemen meer. (al heb ik nog wel altijd een spiegel nodig, iemand een truukje hoe je het kan leren om zonder te doen?)
Wat mij wel hielp is om steeds tegen mezelf te zeggen "niet trutten, gewoon dat ding erop". Je hebt de neiging om heel voorzichtig die lens naar je oog te bewegen, en daar ga je juist verschrikkelijk van knipperen. Dus gewoon daadkrachtig erop af, als het mis is, is het pech, maar als het raak is zit ie ook gelijk goed.
Succes met de worsteling, en ooit lukt het jou ook hoor!
Wat mij
maaja 2e keer kwestie van 10 min.. maar gister toen ik ze inhad gebeurde dr wel iets heel raars.. het prikte heel erg en me ogen brande helemaal..ze ware helemaal rood.. en hij viel 3x zomaar uit me linkeroog.. hij liet los zeg maar.. gelukkig kon ik m net te pakke krijge en heb m weer dr trug in gezet..ik kon ze ook niet wegleggen want het bakje lag thuis en ik zat te space in de stad .... rarara how come?
quote:Hej ze omgekeerd? Dan zitten ze iets minder goed. Of je hebt ze niet goed schoongemaakt?
Op zondag 5 januari 2003 14:40 schreef tjarie het volgende:
jaah heb ook pas gelede van die dinge gehaald.. eerste keer was ik een uur bezig :|maaja 2e keer kwestie van 10 min.. maar gister toen ik ze inhad gebeurde dr wel iets heel raars.. het prikte heel erg en me ogen brande helemaal..ze ware helemaal rood.. en hij viel 3x zomaar uit me linkeroog.. hij liet los zeg maar.. gelukkig kon ik m net te pakke krijge en heb m weer dr trug in gezet..ik kon ze ook niet wegleggen want het bakje lag thuis en ik zat te space in de stad
.... rarara how come?
Trouwens, als je geen lenzenvloeistof bij de hand hebt, maar je kúnt ze eenvoudig niet meer inhouden, mag je ze ook wel gewoon in een bakje water leggen. Het is niet heel erg goed, want het desinfecteert niet en ze worden er ook wat stugger van, maar het is beter dan uitdrogen of de rest van de dag huilen of met je lenzen moeten slapen. En die stugheid trekt wel weer weg als ze daarna een nachtje in hun eigen vloeistof staan.
En zachten lenzen laten uitdrogen is níet slim! Tis op zich niet zo raar dat je zoiets per ongeluk doet in het begin, maar je zit wel te prutsen met je ogen en je kan dus maar beter zo zorgvuldig mogelijk met ze zijn: je hebt er maar 2, tenslotte
Succes, in ieder geval
(ohja: iedereen kloot ermee in het begin, maak je geen zorgen)
Succes!
Ik vond trouwens in het begin het uithalen veel enger dan het inzetten. Want dan moet je met 2 vingers "in je oog" om hem eraf te pakken
[Dit bericht is gewijzigd door tjarie op 05-01-2003 20:42]
ik heb in het begin ook problemen gehad met in en uit doen, je krijgt hier heel snel handigheid in en daarna kan je het zelfs in de auto zonder spiegel...
quote:Onzin. Ik draag in 't weekend vaak een bril, gewoon 2 of 3 dagen in hun bakje laten liggen, gaat prima.
Op zondag 5 januari 2003 20:31 schreef tjarie het volgende:
kweet niet over wat voor lenzen jullie ut hebbe maar ik iig over kleurlenzen zonder sterkte... maar ik draag ze iets van 1a 2 x in de week en op het vloeistof doosje staat dat je de vloeistof dagelijks moet verversen ook al gebruik je je lenzen niet.. lijkt me onzin toch? of wel doen?
quote:Gedaan, nu weer verder ontopic.
Op zondag 5 januari 2003 21:32 schreef amnesiac het volgende:
Misschien een beetje off-topic maar kan iemand die spelfout uit de titel halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |