abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7717973
Ik heb sinds 3 dagen geleden dus lensen, maar het gaat niet helemaal lekker. Vooral het indoen gaat nog moeizaam..

Heeft iemand dus tips voor het indoen van zachte maandlensen ? En dan graag een goede uitleg, want het lukt echt slecht.. Vanochtend geprobeerd, maar het lukte niet. Gister en eergisteren lukte het wel, maar het ging moeizaam.. daarom graag tips..

Verder.. Vanochtend probeerde ik ze in te doen.. maar dat lukte dus niet.. dus ik denk, even naar buiten, ik probeer straks wel weer.. Maar ik had de lensen in de 2 dopjes van het ding gedaan waar je altijd je lensen in moet doen, en niet in de bakjes met vloeistof.. dus ik kom terug, ik zie dat die dingen helemaal hard zijn geworden, en gaan vervormen zeg maar (na ongeveer een uur schat ik).. Ik heb ze nu in nieuwe lensenvloeistof in de bakjes gedaan, en ik hoop dat het nu goed komt..

Maar komt dat wel goed ?!..

Alvast bedankt :S

Forza SCH.
pi_7717990
Ojah, ik ben 14 jaar.
Forza SCH.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 januari 2003 @ 13:23:48 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_7717995
beide ogen open houden als je een lens in doet.
Dan knipper je namelijk niet
  zondag 5 januari 2003 @ 13:25:21 #4
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_7718013
Dat komt denk ik wel goed als je ze maar lang genoeg in de bakjes met vloeistof laat liggen totdat ze weer helemaal zacht zijn....

en met het probleem om in te doen...tja ik ben zelf rechts en ik begon met me linkerhand wijsvinger me bovenwimpers omhoog te doen en duim onderkant open te houden....dan met andere hand je lens erin doen...even wachten tot de belletjes eronder vandaan zijn en dan niet gelijk loslaten maar je wimpers eroverheen doen....dan moet het waarschijnlijk wel goed komen

Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_7718025
Die lenzen kun je niet meer gebruiken als ze uitgedroogd zijn.

Verder je oog opendoen door je ooglid naar boven te trekken en de onderkant van je oog naar beneden. Kun je ook niet knipperen en gewoon erop drukken.

pi_7718029
Hmm, dat gaat volgens mij redelijk lastig..

Ik heb bij de opticien geleerd dat je de lens op de wijsvinger moet doen, met de middelvinger je ooglid naar beneden doen en met de andere hand het ooglid naar boven.. en dan erop drukken.. maar ik krijg me oog niet ver genoeg open volgens mij, of ik zit gewoon naast de pupil met de lens.. Tis een kwestie van oefenen, maar tips zou handig zijn..

Forza SCH.
  zondag 5 januari 2003 @ 13:27:52 #7
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7718054
met je beide handen je oog openhouden. dan kijk je met je oog naar boven. je draait je oog dus de andere kant op. dan leg je de lens erop, probeer weer langzaam recht te kijken en je kunt je oogleden weer los laten. zo is het mij geleerd toen ik ze net kreeg en het ook niet zo lekker ging allemaal

en als je lenzen uitgedroogd zijn, kun je ze (beter) niet meer gebruiken hoor

852002IWASTHERE
pi_7718074
wat voor mij altijd goed hielp, was een streep in het midden van de spiegel, zodat je je op dat punt kan focussen met je ogen, dan blijven ze mooi open, en bewegen ze minder.
  zondag 5 januari 2003 @ 13:30:14 #9
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_7718082
quote:
Op zondag 5 januari 2003 13:22 schreef Jelminho het volgende:
Ik heb sinds 3 dagen geleden dus lensen, maar het gaat niet helemaal lekker. Vooral het indoen gaat nog moeizaam..

Heeft iemand dus tips voor het indoen van zachte maandlensen ? En dan graag een goede uitleg, want het lukt echt slecht.. Vanochtend geprobeerd, maar het lukte niet. Gister en eergisteren lukte het wel, maar het ging moeizaam.. daarom graag tips..

Iedereen heeft er in het begin moeite mee. Je ogen moeten eraan wennen dat er een vreemd voorwerp op de ogen komt. Het zal steeds makkelijker gaan.

Ik leg de lens op mn rechterwijsvinger. Trek met met rechtermiddelvinger het onderste ooglid omlaag en met mn linkervinger mn bovenste en dan zet ik mn lens erin. Zo kan mn ooglid niet dichtklappen als ie dat al zou willen.

Verder.. Vanochtend probeerde ik ze in te doen.. maar dat lukte dus niet.. dus ik denk, even naar buiten, ik probeer straks wel weer.. Maar ik had de lensen in de 2 dopjes van het ding gedaan waar je altijd je lensen in moet doen, en niet in de bakjes met vloeistof.. dus ik kom terug, ik zie dat die dingen helemaal hard zijn geworden, en gaan vervormen zeg maar (na ongeveer een uur schat ik).. Ik heb ze nu in nieuwe lensenvloeistof in de bakjes gedaan, en ik hoop dat het nu goed komt..

das niet slim

Maar komt dat wel goed ?!..

Ja dat komt goed. Maar niet te vaak doen.

Alvast bedankt :S

Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_7718094
ik heb zelf normaal gesproken harde lenzen, maar de keren dat ik zachte lenzen in had heb ik wel gemerkt dat je je ogen heel goed moet open doen/houden bij het inzetten en dat ze ook goed moesten zitten (dus geen belletjes enzo)

[Dit bericht is gewijzigd door RaymanX op 05-01-2003 13:31]

Boeit wel, ach ja, boeien....
pi_7718098
Zijn lensen na een uurtje al uitgedroogd ? Hmm, ik laat ze eerst wel ff in vloeistof liggen.. en dan zie ik wel.. klote man
Forza SCH.
  zondag 5 januari 2003 @ 13:31:45 #12
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_7718106
Oja, en blijf vooruit kijken. De lens moet op je pupil vallen en niet op je oogwit. dat irriteerd alleen maar meer.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_7718146
Ok, bedankt.. het moet wel lukken.. Ik wacht eerst even een uurtje ofzo voordat ik het weer probeer, die lensen moeten even in het vloeistof blijven lijkt me..
Forza SCH.
  zondag 5 januari 2003 @ 13:41:44 #14
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_7718247
Het went vanzelf. Hier mijn werkwijze (jaren ervaring spreekt hier)

- lens op je rechterwijsvinger leggen
- lens "vullen" met vloeistof (misschien persoonlijk, maar ik vind 't prettiger)
- met je linkerwijsvinger je bovenste ooglid omhoog houden
- met je rechter-ringvinger je onderste ooglid naar beneden houden
- plop...

good luck

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_7718301
quote:
Op zondag 5 januari 2003 13:41 schreef JeOma het volgende:
Het went vanzelf. Hier mijn werkwijze (jaren ervaring spreekt hier)

- lens op je rechterwijsvinger leggen
- lens "vullen" met vloeistof (misschien persoonlijk, maar ik vind 't prettiger)
- met je linkerwijsvinger je bovenste ooglid omhoog houden
- met je rechter-ringvinger je onderste ooglid naar beneden houden
- plop...

good luck

zo doe ik t ook maar geen vloeistof derin want dan blijft me lens nie op me vinger ligge
  zondag 5 januari 2003 @ 13:55:48 #16
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7718431
Ik heb er ook es een avond mee zitten prutsen voor de spiegel. Tis eigenlijk heel simpel als je het eenmaal in de gaten hebt, maar je ogen zijn het gewoon niet gewend als er aan wordt gezeten. Went vanzelf. Ik heb nu niet eens meer een spiegel nodig om ze in te krijgen
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_7718510
Najah, bedankt voor alle tips, zoals ik al zei.. het moet wel lukken.. vandaag nog even een paar keer oefenen als de lensen weer goed zijn.. en dan lukt het wle.. bedankt !
Forza SCH.
pi_7718616
ik was vroeger ook altijd wat slordig op mijn lenzen (rolde na een fijn feestje mijn bed in en flikkerde die lenzen vrolijk in een potje zonder vloeistof), en die lenzen hebben veel overleefd. Bij mij dus soms zelfs een nachtje zonder vloeistof. Ik moest ze daarna wel wat eerder dan normaal vervangen, maar ik kon ze best nog een tijdje gebruiken. Alleen is het dus niet handig om het vaak te doen.

Dat inzetten vond ik in het begin ook een drama. Mijn vriend lag zich dan helemaal te bescheuren terwijl ik een half uur bezig was om zo'n ding erin te krijgen. En dan dacht ik dat ik m had, knipperde ik even en dan viel ie er weer uit. Ik dacht echt dat ik het nooit zou leren, wanhopig werd ik er van! Maar nu gaat het dus allemaal heel makkelijk en heb ik geen problemen meer. (al heb ik nog wel altijd een spiegel nodig, iemand een truukje hoe je het kan leren om zonder te doen?)

Wat mij wel hielp is om steeds tegen mezelf te zeggen "niet trutten, gewoon dat ding erop". Je hebt de neiging om heel voorzichtig die lens naar je oog te bewegen, en daar ga je juist verschrikkelijk van knipperen. Dus gewoon daadkrachtig erop af, als het mis is, is het pech, maar als het raak is zit ie ook gelijk goed.

Succes met de worsteling, en ooit lukt het jou ook hoor!
Wat mij

mooi he, alles
pi_7719013
jaah heb ook pas gelede van die dinge gehaald.. eerste keer was ik een uur bezig :|

maaja 2e keer kwestie van 10 min.. maar gister toen ik ze inhad gebeurde dr wel iets heel raars.. het prikte heel erg en me ogen brande helemaal..ze ware helemaal rood.. en hij viel 3x zomaar uit me linkeroog.. hij liet los zeg maar.. gelukkig kon ik m net te pakke krijge en heb m weer dr trug in gezet..ik kon ze ook niet wegleggen want het bakje lag thuis en ik zat te space in de stad .... rarara how come?

pi_7719032
quote:
Op zondag 5 januari 2003 14:40 schreef tjarie het volgende:
jaah heb ook pas gelede van die dinge gehaald.. eerste keer was ik een uur bezig :|

maaja 2e keer kwestie van 10 min.. maar gister toen ik ze inhad gebeurde dr wel iets heel raars.. het prikte heel erg en me ogen brande helemaal..ze ware helemaal rood.. en hij viel 3x zomaar uit me linkeroog.. hij liet los zeg maar.. gelukkig kon ik m net te pakke krijge en heb m weer dr trug in gezet..ik kon ze ook niet wegleggen want het bakje lag thuis en ik zat te space in de stad .... rarara how come?

Hej ze omgekeerd? Dan zitten ze iets minder goed. Of je hebt ze niet goed schoongemaakt?
pi_7719159
Waarschijnlijk inderdaad lens binnestebuiten, dat voelt naar en dan valt ie er vaak weer uit. Of niet goed schoongemaakt. Soms zit er ook een haartje in of een stofje, of zit er een braampje aan de rand. Dan krijg je hem vaak ook niet meer in. (in dat laatste geval kun je m ook weggooien)

Trouwens, als je geen lenzenvloeistof bij de hand hebt, maar je kúnt ze eenvoudig niet meer inhouden, mag je ze ook wel gewoon in een bakje water leggen. Het is niet heel erg goed, want het desinfecteert niet en ze worden er ook wat stugger van, maar het is beter dan uitdrogen of de rest van de dag huilen of met je lenzen moeten slapen. En die stugheid trekt wel weer weg als ze daarna een nachtje in hun eigen vloeistof staan.

mooi he, alles
pi_7719229
Het verschil tussen goede en verkeerde kant zie ik ook niet goed.. Heeft iemand tips over hoe je goed ziet welke kant goed is ?
Forza SCH.
  zondag 5 januari 2003 @ 15:17:35 #23
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_7719534
Als je lens binnenste buiten zit, staan de randjes wat meer naar buiten. Als 'ie goed zit, dan zijn ze rond ( het is een beetje het verschil als tussen V en U, grof gezegd.)

En zachten lenzen laten uitdrogen is níet slim! Tis op zich niet zo raar dat je zoiets per ongeluk doet in het begin, maar je zit wel te prutsen met je ogen en je kan dus maar beter zo zorgvuldig mogelijk met ze zijn: je hebt er maar 2, tenslotte

Succes, in ieder geval

(ohja: iedereen kloot ermee in het begin, maak je geen zorgen)

Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_7719753
kheb ze wel goed schoongemaakt maar ik wist niet dat het een voor en a8erkant had .. ik zag ook geen verschil ofzo.. maaja zal de volgende x wel opletten. in water leggen is trouwens niet verstandig stond op het lensvloeistofdoosje omdat er dan kalk op komt wat je dan weer op je ogen legt wat niet echt handig is volgens mij... ze staan leuk .. maar vind t eiglijk best lastige dinge... wie mooi wilt zijn moet ...
  zondag 5 januari 2003 @ 15:52:49 #25
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7720208
toen ik voor het eerst lenzen in deed dat duurde gerust 1 uur voor ik ze er in had zitten
is gewoon ff de techniek in de hand krijgen.
nu is het 1 sec per lens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')