abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7735348
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:36 schreef Wez het volgende:

[..]

Kijk, 47.000 euro is de grens tussen de middenklasse en de veel verdieners. Natuurlijk kan je dit ook benoemen als een middenklasse, dat is toch logisch? Je moet ergens de grens trekken. Een stilstand in de huizenmarkt lijkt me wel een extreem geval. Huizen worden en blijven verkocht.

Ja maar om de mensen die boven de 47.000 euro harder te belasten en geen hypotheek rente aftrek meer te geven kan je niet bepaald verwachten dat ze nog in hun huisjes blijven wonen. Ze zullen in wat kleinere huizen gaan wonen, waar de middenmode ook in wil. Dat is niet bepaald de oplossing om het zo maar eens rustig te zeggen.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_7735369
Als je een middeninkomen hebt ben je in dit land altijd de lul. Je verdient net teveel om gebruik te maken van allerlei subsidies maar je verdient te weinig om onafhankelijk te leven.

En aangezien de middeninkomens de grootste groep in Nederland vormen mogen zij alles betalen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7735432
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:40 schreef Strolie75 het volgende:
Als je een middeninkomen hebt ben je in dit land altijd de lul. Je verdient net teveel om gebruik te maken van allerlei subsidies maar je verdient te weinig om onafhankelijk te leven.

En aangezien de middeninkomens de grootste groep in Nederland vormen mogen zij alles betalen.

So true. Dat is de leuke onevenredige verdeling van het pvda.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  maandag 6 januari 2003 @ 12:46:58 #79
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7735468
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:26 schreef marky het volgende:

[..]

8.631,20 bruto min 52% is effe meer dan 4.000 gulden netto. Jaaa dat is echt een topsalaris.

Dit is zeker niet correct, je houdt namelijk veel meer over. Er wordt namelijk niet 52% over het gehele bedrag genomen, maar het deel dat er boven komt. Volgens mij krijg je ook nog een belastingvrije deel, maar kan dat even niet vinden.

Stel je krijgt 47.000 euro per jaar. Dan hou je het volgende over, na aftrek van belasting (dus afgezien van andere dingen, en ook geen belastingvrije deel. 47.000 - 9522,26 = 37.477,74
Dat is dus in nederlandse guldens 6882,51

Deeply in Love!
  maandag 6 januari 2003 @ 12:49:45 #80
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7735495
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:38 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ja maar om de mensen die boven de 47.000 euro harder te belasten en geen hypotheek rente aftrek meer te geven kan je niet bepaald verwachten dat ze nog in hun huisjes blijven wonen. Ze zullen in wat kleinere huizen gaan wonen, waar de middenmode ook in wil. Dat is niet bepaald de oplossing om het zo maar eens rustig te zeggen.

Nogmaals het gaat om de nieuwe gevallen en niet om de bestaande mensen die al een huis hebben. En iemand die veel geld heeft, zal echt niet een veel kleinere huis gaan kopen dan wanneer ze wel die aftrek krijgen.
Deeply in Love!
  maandag 6 januari 2003 @ 12:50:33 #81
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7735513
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:40 schreef Strolie75 het volgende:

Kijk, de PVDA wilt dit dus voorkomen, om de hooginkomens meer te laten betalen.
Deeply in Love!
pi_7735543
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:50 schreef Wez het volgende:
Onzin, denk je echt dat die paar % Nederlanders met een hoog inkomen (die zo gek zijn om in Nederland te blijven wonen na het aantreden van een linkse regering) al die mooie sociale plannen van de SP en de PvdA kunnen bekostigen? Uiteindelijk zijn de middeninkomens gewoon weer de lul.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7735615
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:46 schreef Wez het volgende:

[..]

Dit is zeker niet correct, je houdt namelijk veel meer over. Er wordt namelijk niet 52% over het gehele bedrag genomen, maar het deel dat er boven komt. Volgens mij krijg je ook nog een belastingvrije deel, maar kan dat even niet vinden.

Stel je krijgt 47.000 euro per jaar. Dan hou je het volgende over, na aftrek van belasting (dus afgezien van andere dingen, en ook geen belastingvrije deel. 47.000 - 9522,26 = 37.477,74

52% is de gemiddelde belasting over de loon. Daarbij zit je in een hogere belasting groep. Maar afgezien daarvan, denk eens na wat het betekend als je een gezin heb en een huisje.

Je krijgt geen huur subsidie zoals de "arme" mens. Je krijgt veel minder of zelfs geen kinder bijslag. Geen extra studie financiering.

BTW, sinds wanneer is het belasting vrije deel al 9522 euro? Naar mijn weten is het nog altijd +/- 8000 gulden wat mijn pa belasting vrij heeft.
En nog naar jou berekening komt er bij mij een veel lager maandelijks bedrag uit.

pi_7735630
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:50 schreef Wez het volgende:

[..]

De pvda is juist de partij die er zo een klote stelsel van gemaakt heeft
  maandag 6 januari 2003 @ 12:58:13 #85
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7735645
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Onzin, denk je echt dat die paar % Nederlanders met een hoog inkomen (die zo gek zijn om in Nederland te blijven wonen na het aantreden van een linkse regering) al die mooie sociale plannen van de SP en de PvdA kunnen bekostigen? Uiteindelijk zijn de middeninkomens gewoon weer de lul.

Nou, ze hebben toch ook 52% laten belasten. Dat is nog erger dan die rente teruggave. Waarom zijn er dan nog mensen die hier wonen met een hoog inkomens?

Jullie vergeten echt iets heel belangrijks he. Zowel VVD als de PVDA moeten bezuinigen om hun plannen te kunnen realiseren. De PVDA wilt het bezuinigen op de hypotheekrenteaftrek, dit is niet zo'n grote ramp. Want de mensen die relatief veel verdienen zijn hier de lul zeg maar. Maar als zij dit niet doen, dan zal het geld bij iedereen gehaald moeten worden. Kijk maar naar CDA, en dit zal dus ook bij de VVD zijn. Het geld moet ergens vandaan komen. De VVD wilt zelfs de staatsschuld verkleinen, dus krijgen de mensen het nog moeilijker, meer bezuinigingen en minder voordelen. De CDA heeft zijn bezuiniging al ingevoerd doordat iedereen meer premie moet betalen. Nou dat hebben jullie dus liever blijkbaar. Dan moeten jullie ook niet zeuren dat jullie meer premie moeten betalen, eigen schuld!!!

Deeply in Love!
  maandag 6 januari 2003 @ 12:59:16 #86
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7735660
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:46 schreef Wez het volgende:

[..]

Maar je praat wel over huishoud inkomen. Ik heb redelijk wat twee verdieners in de familie die daar dus aankomen. En kunnen als ze nu een eengezindswoning zouden willen kopen dit niet eens financieel rondbreien. Alleen als ze alle extra als vakantie, sportclubs ed zouden laten.

Daarbij komt volgens mij ook nog dat deze mensen boven de ziekenfondsgrens zitten dus zijn ook meer voor de ziektekosten kwijt.

maandag 6 januari 2003 @ 13:01:17 #87
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7735699
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:49 schreef Wez het volgende:

[..]

Nogmaals het gaat om de nieuwe gevallen en niet om de bestaande mensen die al een huis hebben. En iemand die veel geld heeft, zal echt niet een veel kleinere huis gaan kopen dan wanneer ze wel die aftrek krijgen.

Het probleem is dat die mensen dus niet meer doorschuiven naar boven. Ze blijven in hun woning zitten. De doorstroming stopt dan en dat is funest voor nieuwekomers op de markt.
  maandag 6 januari 2003 @ 13:01:19 #88
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7735700
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:57 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

De pvda is juist de partij die er zo een klote stelsel van gemaakt heeft

Alsof anderen het beter kan doen. Kom op zeg, wees toch een wat realisischer.
Deeply in Love!
pi_7735711
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:58 schreef Wez het volgende:

[..]

Nou, ze hebben toch ook 52% laten belasten. Dat is nog erger dan die rente teruggave. Waarom zijn er dan nog mensen die hier wonen met een hoog inkomens?

Jullie vergeten echt iets heel belangrijks he. Zowel VVD als de PVDA moeten bezuinigen om hun plannen te kunnen realiseren. De PVDA wilt het bezuinigen op de hypotheekrenteaftrek, dit is niet zo'n grote ramp. Want de mensen die relatief veel verdienen zijn hier de lul zeg maar. Maar als zij dit niet doen, dan zal het geld bij iedereen gehaald moeten worden. Kijk maar naar CDA, en dit zal dus ook bij de VVD zijn. Het geld moet ergens vandaan komen. De VVD wilt zelfs de staatsschuld verkleinen, dus krijgen de mensen het nog moeilijker, meer bezuinigingen en minder voordelen. De CDA heeft zijn bezuiniging al ingevoerd doordat iedereen meer premie moet betalen. Nou dat hebben jullie dus liever blijkbaar. Dan moeten jullie ook niet zeuren dat jullie meer premie moeten betalen, eigen schuld!!!

Weet je waarom er wachtlijsten zijn wat betreft woningen? Omdat de laatste tijd iedereen zo fucking veel moet betalen dat niemand het zich meer kan veroorloven in een groter huis te komen.

En dat bevorder je niet door de hyp.rente aftrek ff weg te nemen.

Daarbij mag je ook nog eens stellen dat er te veel mensen een huis willen hebben, beter gezegd..... nederland is vol. Maar links blijft er maar mensen bij proppen die altijd aan de onderste laag van de maatschappij blijven plakken omdat ze er niets voor willen doen.

Dat noem ik pas een wan beleid

pi_7735724
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:01 schreef Wez het volgende:

[..]

Alsof anderen het beter kan doen. Kom op zeg, wees toch een wat realisischer.

Dan moet je niet gaan stemmen
pi_7735783
En dan maar schreeuwen dat rechts nooit investeerd en het kwartje van kok terug geeft aan de mensen.

Maar wat doen ze met die 40 euro (waarvan ik niet begrijp waar ze die vandaan halen). Ze geven het terug aan de mens.

Als rechts geld terug geeft is het populisme en moeten ze eens investeren in sociale bronnen.

Maar als links het geld terug geeft dan is dat een goede zaak.

Hoezo hypocriet.

maandag 6 januari 2003 @ 13:08:54 #92
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_7735839
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:44 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

So true. Dat is de leuke onevenredige verdeling van het pvda.

Pardon? Er staat veel onzin in dit topic, maar dit slaat toch wel echt alles!? De PvdA vind juist dat het zou moeten zijn dat hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt, maar daar steken de VVD en consorten nu telkens weer een stokje voor.

En verder, om op de vraag van de topicopener in te gaan:

Ik denk dat je over het algemeen bij de Partij van de Arbeid toch beter zit. Of het voor je eigen inkomen veel uitmaakt weet ik niet en bovendien moet je daarbij rekening houden met zoveel factoren, dat het altijd moeilijk te berekenen is. Want: je kunt er wel aan de ene kant bijv. 50 euro in de maand op vooruit gaan, maar dat zet weinig zoden aan de dijk als je er aan de andere kant 100 euro op achteruit gaat.
Wat ik zelf, als iemand met toch een redelijk salaris, belangrijk vind is dat de verschillen tussen arm en rijk niet nog groter worden. Wat heb je eraan als je er zelf warmpjes bijzit, maar om je heen lopen mensen te verrekken? Is dit land beter af als deel van de bevolking werkelijk (nog) armlastig(er) wordt? En iedereen die roept dat je dan maar moet gaan werken...*zucht*... voor hen zou ik bijna hopen dat de werkeloosheid van de jaren 80 weer even terug zou keren en dat ze zelf eens de klos zouden zijn. Want toen kon je (ik!) gewoon met je VWO-diploma of meer, rechtstreeks naar de Sociale Dienst doorfietsen, want een baan kreeg je echt niet! En ja, ik weet best dat er mensen zijn die misbruik maken, maar uitkeringen verlagen is daartegen niet de oplossing.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 6 januari 2003 @ 13:09:20 #93
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7735845
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:58 schreef Wez het volgende:
Die 52% is al te hoog maar voeg daar ook nog een keer de stop van de renteteruggave bij.
quote:
De regeling die de PvdA voorsteld is niet bedoelt als bezuiniging. Die is bedoelt als sturing in de huizenmarkt. Als ze dit als bezuiniging gaan aanvoeren dan zal het niet bijster veel opleveren. Zoals je steeds aangeeft zou het alleen voor de nieuwe gevallen moeten gelden. Die moeten er dan maar eerst eens komen.
pi_7735903
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Pardon? Er staat veel onzin in dit topic, maar dit slaat toch wel echt alles!? De PvdA vind juist dat het zou moeten zijn dat hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt, maar daar steken de VVD en consorten nu telkens weer een stokje voor.

Ik denk dat je over het algemeen bij de Partij van de Arbeid toch beter zit. Of het voor je eigen inkomen veel uitmaakt weet ik niet en bovendien moet je daarbij rekening houden met zoveel factoren, dat het altijd moeilijk te berekenen is. Want: je kunt er wel aan de ene kant bijv. 50 euro in de maand op vooruit gaan, maar dat zet weinig zoden aan de dijk als je er aan de andere kant 100 euro op achteruit gaat.
Wat ik zelf, als iemand met toch een redelijk salaris, belangrijk vind is dat de verschillen tussen arm en rijk niet nog groter worden. Wat heb je eraan als je er zelf warmpjes bijzit, maar om je heen lopen mensen te verrekken? Is dit land beter af als deel van de bevolking werkelijk (nog) armlastig(er) wordt? En iedereen die roept dat je dan maar moet gaan werken...*zucht*... voor hen zou ik bijna hopen dat de werkeloosheid van de jaren 80 weer even terug zou keren en dat ze zelf eens de klos zouden zijn. Want toen kon je (ik!) gewoon met je VWO-diploma of meer, rechtstreeks naar de Sociale Dienst doorfietsen, want een baan kreeg je echt niet! En ja, ik weet best dat er mensen zijn die misbruik maken, maar uitkeringen verlagen is daartegen niet de oplossing.

Het pvda staat voor -> als je verdiend dan betaal je maar lekker voor diegene die het niet kan of het niet wil.

En ja, het huidige systeem is het resultaat van socialitische meerderheid van de afgelopen 8 jaar.

maandag 6 januari 2003 @ 13:17:05 #95
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7735983
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:56 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

52% is de gemiddelde belasting over de loon. Daarbij zit je in een hogere belasting groep. Maar afgezien daarvan, denk eens na wat het betekend als je een gezin heb en een huisje.

Je krijgt geen huur subsidie zoals de "arme" mens. Je krijgt veel minder of zelfs geen kinder bijslag. Geen extra studie financiering.

BTW, sinds wanneer is het belasting vrije deel al 9522 euro? Naar mijn weten is het nog altijd +/- 8000 gulden wat mijn pa belasting vrij heeft.
En nog naar jou berekening komt er bij mij een veel lager maandelijks bedrag uit.

Het is nogmaals een gift van de overheid jah, omdat je het zo moeilijk hebt. Iemand die het niet moeilijk heeft, zal ook niet gelijk moeten worden behandeld jah. Kan je net zo goed zeggen de miljonairs ook bijstand moeten krijgen. Omdat ze niet werken.

9522 euro is de belasting die je moet betalen afgezien het belasting vrije deel. Hier volgt de berekening. Dit is dus afgezien van de belasting vrije som. Die bestaat geloof ik niet eens meer. Maar daarvoor is er een aftrek. Dat alles laten we gewoon buiten beschouwing. In dit voorbeeld neem ik de premie volksverzekeringen er ook bij.

Inkomen: 47.000
Over het eerste deel betaal je: 15.331 * 32,35% = 4959,58
Over het tweede deel betaal je: (27.847 - 15.331) * 37,85% = 4737,31
Over het derde deel betaal je: (47.000 - 27.847) * 42% = 8044,26

Totaal = 17.741,15
Je houdt over: 47.000 - 17.741,15 = 29.258,85
29.258,85 * 2,20371 / 12 = 5373,17 guldens per maand.
Je hebt dus geen 52% tarief in dit geval. En je houdt een dikke 5000 guldens over inplaats van die 4000. En dan heb ik de persoonsgebondenaftrek nog niet afgetrokken. Dit gaat dus alleen om de loon.

Deeply in Love!
  maandag 6 januari 2003 @ 13:18:09 #96
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7736004
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit was een reaktie op het feit dat je als middeninkomen nooit in aanmerking komt voor subsidies en dergelijke maar ze wel voor de lagere inkomens bijelkaar mag verdienen.
quote:

Wat een overdreven voorstelling van zaken.

Je moet naar de lange termijnontwikkeling kijken. En daarbij blijkt gewoon dat alle partijen aan de linkerkant het financieel economisch niet op orde hebben. Je kunt beter nu het even zuur hebben zodat je het straks weer meerdere jaren zoet zal hebben.

maandag 6 januari 2003 @ 13:18:52 #97
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7736012
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:05 schreef daburnd88 het volgende:
En dan maar schreeuwen dat rechts nooit investeerd en het kwartje van kok terug geeft aan de mensen.

Maar wat doen ze met die 40 euro (waarvan ik niet begrijp waar ze die vandaan halen). Ze geven het terug aan de mens.

Als rechts geld terug geeft is het populisme en moeten ze eens investeren in sociale bronnen.

Maar als links het geld terug geeft dan is dat een goede zaak.

Hoezo hypocriet.

Als je het hebt gelezen, dan weet je waar die 40 euro vandaan komt.
Deeply in Love!
pi_7736020
De pvda wil de allerrijkste in de samenleving pakken en gaat dan aan de hypotheekrente aftrek rotzooien.
Het is echter zo dat de rijken al een huis hebben en dus geen aftrek krijgen, behalve als ze een nieuw huis kopen. En iemand die echt rijk KOOPT een huis, die neemt geen hypotheek..

maw en enige die echt last gaan krijgen van deze regeling zijn de middeninkomens die wel een hypotheek moeten nemen om in een fatsoenlijk huis te wonen..

maandag 6 januari 2003 @ 13:20:16 #99
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7736042
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:17 schreef Wez het volgende:

[..]

Het is nogmaals een gift van de overheid jah, omdat je het zo moeilijk hebt. Iemand die het niet moeilijk heeft, zal ook niet gelijk moeten worden behandeld jah. Kan je net zo goed zeggen de miljonairs ook bijstand moeten krijgen. Omdat ze niet werken.

9522 euro is de belasting die je moet betalen afgezien het belasting vrije deel. Hier volgt de berekening. Dit is dus afgezien van de belasting vrije som. Die bestaat geloof ik niet eens meer. Maar daarvoor is er een aftrek. Dat alles laten we gewoon buiten beschouwing. In dit voorbeeld neem ik de premie volksverzekeringen er ook bij.

Inkomen: 47.000
Over het eerste deel betaal je: 15.331 * 32,35% = 4959,58
Over het tweede deel betaal je: (27.847 - 15.331) * 37,85% = 4737,31
Over het derde deel betaal je: (47.000 - 27.847) * 42% = 8044,26

Totaal = 17.741,15
Je houdt over: 47.000 - 17.741,15 = 29.258,85
29.258,85 * 2,20371 / 12 = 5373,17 guldens per maand.
Je hebt dus geen 52% tarief in dit geval. En je houdt een dikke 5000 guldens over inplaats van die 4000. En dan heb ik de persoonsgebondenaftrek nog niet afgetrokken. Dit gaat dus alleen om de loon.

Met de post wordt het al minder. Jaaa 5000 gulden huishoud inkomen is echt een topinkomen.
  maandag 6 januari 2003 @ 13:21:57 #100
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7736071
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:19 schreef Draughtsman het volgende:
De pvda wil de allerrijkste in de samenleving pakken en gaat dan aan de hypotheekrente aftrek rotzooien.
Het is echter zo dat de rijken al een huis hebben en dus geen aftrek krijgen, behalve als ze een nieuw huis kopen. En iemand die echt rijk KOOPT een huis, die neemt geen hypotheek..

maw en enige die echt last gaan krijgen van deze regeling zijn de middeninkomens die wel een hypotheek moeten nemen om in een fatsoenlijk huis te wonen..

Het gaat slechts om middeninkomens die de hooginkomens benaderen. Het gaat om de grens hoor. Alles onder die grens, rond 47.000 zijn grotendeels middeninkomens. Mensen die meer dan 47.000 behoren al bijna niet meer tot de middeninkomens.
Deeply in Love!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')