quote:
Op maandag 4 maart 2019 08:41 schreef BloesBloes het volgende:Het lijkt hier tegenwoordig wel een Libelle-subforum i.p.v. een Fok-subforum. Dit hoort een discussieforum te zijn ja, maar dat is het al een tijdje niet meer. Iemand zette hier in het vorige topic al neer, users lopen op eieren. En dat doen ze! De moderatie is naar mijn mening ronduit rigide. De discussie wat er wel en niet mocht in een Cos en tot hoever zaken mogen gaan is er altijd geweest, maar dit heb ik nog niet eerder gezien. Als je de naam noemt van een user is het al een persoonlijke aanval, wordt je post geveegd en heb je een note. Ook een grapje tussen users wordt nog sporadisch gemaakt, want spreek elkaars naam maar uit en ... discussies worden bij het minste geringste afgekapt, want oh, er zal eens een "onvertogen"woord vallen. Ik heb veelal de indruk dat het vegen van hele topics achteraf (laten we zuinig zijn met de internetruimte) belangrijker is dan alert en adequaat modereren. Scheidsrechters kunnen ook ''wedstrijden'' doodfluiten. En dat alles draagt niet echt bij aan de algehele sfeer en kwaliteit van de cos. Mijn 2 centen
Jij met je Libelleforum

De één wil dit en de ander wil dat, zolang users tegenovergestelde wensen hebben zullen de Mods het nooit iedereen naar de zin kunnen maken. Drammen om je zin te krijgen slaat nergens op, het is een forum voor iedereen dus geven en nemen hoort daarbij.
'Verbeter de wereld en begin bij jezelf'
Persoonlijk vind ik zijweggetjes en een nieuwsberichtje van FB(oid) niet erg in de COS . Users willen graag hun vergaarde info delen en dat waardeer ik zeer. Dat het inmiddels wat 'verouderde' info kan zijn is de 'plaatsende' user niet altijd bekend en ik neem ze dat niet kwalijk, ze nemen de moeite om iets te plaatsen. Ik zie ook de ergernis hierover bij sommigen in de COS en ik snap dat eerlijk gezegd niet zo. De COS is Commentaar Op Streams en dat lijkt mij breed genoeg voor korte zijweggetjes en externe stream gerelateerde nieuwsberichtjes. Een beetje de draak steken met wat je ziet en een grapje onderling hoort voor mij bij een gezellige COS, maar iemand die alleen wil teruglezen vindt dat misschien hinderlijk. Is het dan fair om een 'lurker' te laten beslissen wat een actieve user plaatst? Zelf lurk ik ook vaak en vind de zijweggetjes meestal leuk om te lezen en wat mij niet leuk lijkt scroll ik door, geen probleem.
Als je een paar uur gezellig hebt gecost is het raar om naar de SC uit te wijken voor een welterusten, dat is voor mij hetzelfde om als ik naar bed ga niet mijn aanwezige huisgenoten welterusten te zeggen maar naar het plantsoentje verderop te lopen en daar welterusten te roepen.
Op een Pc kan je meerdere topics tegelijk geopend hebben staan maar op mobiel of tablet lukt dat niet.