abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185373714
Welkom in het feedbacktopic van Utopia. Hier kun je alle vragen/opmerkingen aan de moderators over de moderatie van het Utopia-forum kwijt.

Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_185373728
Thanks soury, mijn internet viel even weg.
pi_185373730
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:54 schreef Soulraven het volgende:

[..]

Dat klopt aardig ja. Er gaan altijd dingen voorbij komen die je even aan bijv. Een ander incident doen denken. Zolang het relevant is en het niet de hele cos overneemt dan kan een zijweggetje in die zin in de cos af en toe prima. Neemt het inderdaad de hele cos over dan kan het beter in de sc.

(En ja, ook wij als mods moeten daar zelf om denken)
Joehoe je gaat zelf in op een FB post en haalt mijn post weg

[ Bericht 10% gewijzigd door Gizmogirl28 op 03-03-2019 23:29:10 (Quote Fixed) ]
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_185373836
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:11 schreef Soury het volgende:

Joehoe je gaat zelf in op een FB post en haalt mijn post weg
Zoals ik net al uitleg, eventjes kan, gaat het de hele dag door word er op een gegeven moment een stop op gezet en ja, dat geld ook voor ons mods.

[ Bericht 25% gewijzigd door Punkman op 03-03-2019 23:29:09 ]
pi_185373881
- Hou nou op aub. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Gizmogirl28 op 03-03-2019 23:21:07 ]
pi_185373900
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:17 schreef Soulraven het volgende:

Zoals ik net al uitleg, eventjes kan, gaat het de hele dag door word er op een gegeven moment een stop op gezet en ja, dat geld ook voor ons mods.
Definieer eventjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door Punkman op 03-03-2019 23:29:54 ]
pi_185373966
Hier kun je alle vragen/opmerkingen aan de moderators over de moderatie van het Utopia-forum kwijt.

guess not -O-
pi_185374024
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:24 schreef sjampoeh het volgende:
Hier kun je alle vragen/opmerkingen aan de moderators over de moderatie van het Utopia-forum kwijt.

guess not -O-
Dat mag, zolang dat op een normale toon gebeurd.
En we gaan ook niet vragen blijven beantwoorden die we al meerdere keren beantwoord hebben.
pi_185374029
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Definieer eventjes.
Je qoute mij nu :D
pi_185374070
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:27 schreef Punkman het volgende:

[..]

Dat mag, zolang dat op een normale toon gebeurd.
En we gaan ook niet vragen blijven beantwoorden die we al meerdere keren beantwoord hebben.
Zijweggetjes, wij hebben gelijk, Cossers kunnen de pot op. :+
pi_185374090
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:27 schreef Soury het volgende:

[..]

Je qoute mij nu :D
heb de quotes al even gefixed zover dat kon.
pi_185374098
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:30 schreef Punkman het volgende:

[..]

heb de quotes al even gefixed zover dat kon.
Ja ik zie het, was even niet ok
pi_185374099
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Zijweggetjes, wij hebben gelijk, Cossers kunnen de pot op. :+
Dat maak jij ervan, maar ik vind het prima als jij dat denkt.
pi_185374106
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:30 schreef Punkman het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan, maar ik vind het prima als jij dat denkt.
Wat fijn *O*
pi_185374364
"Een zijweggetje mag"........dus eindeloze posts over wat er over de dag gebeurd is, inclusief filmpjes en caps zijn toegestaan. Maar vandaag alleen niet, want........
Het is nog steeds hetzelfde verhaal: de moderatie is zo onduidelijk als maar zijn kan en niet op 1 lijn.
:N

Maar ach, niet eens zo erg, we gaan gewoon verder in SC. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Sambalbaai op 03-03-2019 23:50:38 ]
pi_185374457
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:45 schreef Sambalbaai het volgende:
"Een zijweggetje mag"........dus eindeloze posts over wat er over de dag gebeurd is, inclusief filmpjes en caps zijn toegestaan. Maar vandaag alleen niet, want........
Het si nog steeds hetzelfde verhaal: de moderatie is zo onduidelijk als maar zijn kan en niet op 1 lijn.
:N

Maar ach, niet eens zo erg, we gaan gewoon verder in SC. ^O^
Dat denk ik al jaren: fuck the COS. SC *O* (mijn initialen) *O*
  maandag 4 maart 2019 @ 07:20:22 #17
433476 Cargamelk
Failure to communicate
pi_185377200
Doek gewoon de COS op en maak er een SC van .. minder strikte regels alleen de netiquette handhaven .
Noem het COU (commentaren op utopia) o.d. is ook stukje makkelijker te modereren in mijn ogen.

Misschien komt de discussie dan ook weer op gang op dit discussie forum het is nu alleen klagen en zeuren over de regels die wel of niet goed geïnterpreteerd worden en of er mensen benadeelt of juist bevoordeeld worden.

mijn 2 centen :{
Duhh !
pi_185377710
laten we COS gewoon gebruiken waar die voor bedoeld is, commentaar op de streams met een enkele afzwaaier
c_/ mogge
  maandag 4 maart 2019 @ 08:41:39 #19
482727 BloesBloes
well, well, well ...
pi_185377972
Het lijkt hier tegenwoordig wel een Libelle-subforum i.p.v. een Fok-subforum. Dit hoort een discussieforum te zijn ja, maar dat is het al een tijdje niet meer. Iemand zette hier in het vorige topic al neer, users lopen op eieren. En dat doen ze! De moderatie is naar mijn mening ronduit rigide. De discussie wat er wel en niet mocht in een Cos en tot hoever zaken mogen gaan is er altijd geweest, maar dit heb ik nog niet eerder gezien. Als je de naam noemt van een user is het al een persoonlijke aanval, wordt je post geveegd en heb je een note. Ook een grapje tussen users wordt nog sporadisch gemaakt, want spreek elkaars naam maar uit en ... discussies worden bij het minste geringste afgekapt, want oh, er zal eens een "onvertogen"woord vallen. Ik heb veelal de indruk dat het vegen van hele topics achteraf (laten we zuinig zijn met de internetruimte) belangrijker is dan alert en adequaat modereren. Scheidsrechters kunnen ook ''wedstrijden'' doodfluiten. En dat alles draagt niet echt bij aan de algehele sfeer en kwaliteit van de cos. Mijn 2 centen

[ Bericht 0% gewijzigd door BloesBloes op 04-03-2019 08:47:52 ]
pi_185379719
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 08:41 schreef BloesBloes het volgende:
Het lijkt hier tegenwoordig wel een Libelle-subforum i.p.v. een Fok-subforum. Dit hoort een discussieforum te zijn ja, maar dat is het al een tijdje niet meer. Iemand zette hier in het vorige topic al neer, users lopen op eieren. En dat doen ze! De moderatie is naar mijn mening ronduit rigide. De discussie wat er wel en niet mocht in een Cos en tot hoever zaken mogen gaan is er altijd geweest, maar dit heb ik nog niet eerder gezien. Als je de naam noemt van een user is het al een persoonlijke aanval, wordt je post geveegd en heb je een note. Ook een grapje tussen users wordt nog sporadisch gemaakt, want spreek elkaars naam maar uit en ... discussies worden bij het minste geringste afgekapt, want oh, er zal eens een "onvertogen"woord vallen. Ik heb veelal de indruk dat het vegen van hele topics achteraf (laten we zuinig zijn met de internetruimte) belangrijker is dan alert en adequaat modereren. Scheidsrechters kunnen ook ''wedstrijden'' doodfluiten. En dat alles draagt niet echt bij aan de algehele sfeer en kwaliteit van de cos. Mijn 2 centen
Jij met je Libelleforum o|O

De één wil dit en de ander wil dat, zolang users tegenovergestelde wensen hebben zullen de Mods het nooit iedereen naar de zin kunnen maken. Drammen om je zin te krijgen slaat nergens op, het is een forum voor iedereen dus geven en nemen hoort daarbij.
'Verbeter de wereld en begin bij jezelf'

Persoonlijk vind ik zijweggetjes en een nieuwsberichtje van FB(oid) niet erg in de COS . Users willen graag hun vergaarde info delen en dat waardeer ik zeer. Dat het inmiddels wat 'verouderde' info kan zijn is de 'plaatsende' user niet altijd bekend en ik neem ze dat niet kwalijk, ze nemen de moeite om iets te plaatsen. Ik zie ook de ergernis hierover bij sommigen in de COS en ik snap dat eerlijk gezegd niet zo. De COS is Commentaar Op Streams en dat lijkt mij breed genoeg voor korte zijweggetjes en externe stream gerelateerde nieuwsberichtjes. Een beetje de draak steken met wat je ziet en een grapje onderling hoort voor mij bij een gezellige COS, maar iemand die alleen wil teruglezen vindt dat misschien hinderlijk. Is het dan fair om een 'lurker' te laten beslissen wat een actieve user plaatst? Zelf lurk ik ook vaak en vind de zijweggetjes meestal leuk om te lezen en wat mij niet leuk lijkt scroll ik door, geen probleem.

Als je een paar uur gezellig hebt gecost is het raar om naar de SC uit te wijken voor een welterusten, dat is voor mij hetzelfde om als ik naar bed ga niet mijn aanwezige huisgenoten welterusten te zeggen maar naar het plantsoentje verderop te lopen en daar welterusten te roepen.
Op een Pc kan je meerdere topics tegelijk geopend hebben staan maar op mobiel of tablet lukt dat niet.
  maandag 4 maart 2019 @ 11:17:20 #21
482727 BloesBloes
well, well, well ...
pi_185380179
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:46 schreef Crabapple het volgende:

[..]

De één wil dit en de ander wil dat, zolang users tegenovergestelde wensen hebben zullen de Mods het nooit iedereen naar de zin kunnen maken. Drammen om je zin te krijgen slaat nergens op, het is een forum voor iedereen dus geven en nemen hoort daarbij.
'Verbeter de wereld en begin bij jezelf'

(knip)

Op een Pc kan je meerdere topics tegelijk geopend hebben staan maar op mobiel of tablet lukt dat niet.
Leuk voor je, als jij nu Kumbaya inzet dan pak ik mijn gitaar erbij.

Voor de rest hou ik het wel bij mijn eigen visie als je het goed vindt.
pi_185380452
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:17 schreef BloesBloes het volgende:

[..]

Leuk voor je, als jij nu Kumbaya inzet dan pak ik mijn gitaar erbij.

Voor de rest hou ik het wel bij mijn eigen visie als je het goed vindt.
Van mij mag iedereen zijn mening hebben

Ken je ook de akkoorden van 'Holidays in the sun'?
pi_185380963
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:46 schreef Crabapple het volgende:

[..]

*knip
Halleluja _O_
pi_185381109
is het niet raar dat degenen die de COS de COS willen laten zoals die bedoeld is worden beschouwd als degenen die moeilijk doen?
pi_185381410
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:13 schreef Ranah het volgende:
is het niet raar dat degenen die de COS de COS willen laten zoals die bedoeld is worden beschouwd als degenen die moeilijk doen?
Best wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')