abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 12:40:16 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_185381564
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:13 schreef Ranah het volgende:
is het niet raar dat degenen die de COS de COS willen laten zoals die bedoeld is worden beschouwd als degenen die moeilijk doen?
Is dat het geval dan? Het gaat er dacht ik om dat er dingen die in de COS besproken worden ook op andere plekken moeten worden besproken volgens enkelen?
Terwijl er op de COS alles over de streams besproken kan worden en als men even van het pad wil afwijken men op de SC terecht kan of op een bewoners-topic. Keuze genoeg dacht ik.
pi_185381827
Het gaat mij bv om herhaalde facebook berichten in de COS, het gaat om iedere keer maar weer terugkomen op gebeurtenissen van dagen geleden en zeg er vooral niets van want dan ben je van de cospolitie of je hangt de mod uit.

Haal dan ook gewoon de gekleurde tekst boven het schrijfvlak weg en vervang Commentaar op streams dan door: Alles over Utopia mag besproken worden in de COS als het maar gezellig is.
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 12:58:16 #28
249559 crew  Lavenderr
pi_185381936
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:53 schreef Ranah het volgende:
Het gaat mij bv om herhaalde facebook berichten in de COS, het gaat om iedere keer maar weer terugkomen op gebeurtenissen van dagen geleden en zeg er vooral niets van want dan ben je van de cospolitie of je hangt de mod uit.

Haal dan ook gewoon de gekleurde tekst boven het schrijfvlak weg en vervang Commentaar op streams dan door: Alles over Utopia mag besproken worden in de COS als het maar gezellig is.
Facebookberichten zijn ook lastig voor mensen die geen fb hebben, dus liever niet op de COS.
pi_185382638
Hoe lang gaat dit gezeik nog door, man man man 8)7
pi_185382819
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:29 schreef jasoe het volgende:
Hoe lang gaat dit gezeik nog door, man man man 8)7
zolang er geruzie over blijft door onduidelijkheid
pi_185383677
Is het een idee om een snelkoppeling voor een spoiler te maken net als dat er nu een voor een quote is?

pi_185383970
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Facebookberichten zijn ook lastig voor mensen die geen fb hebben, dus liever niet op de COS.
Aan liever niet hebben we echt niks.
Gisteren werden fb-berichten door een mod doorgestuurd naar het juiste topic. Twee pagina’s later zitten de mods zelf over fb-berichten te kletsen.

Wat willen jullie nou.

En pleaaaase, kom niet met zijweggetje :D
pi_185383994
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 14:22 schreef Crabapple het volgende:
Is het een idee om een snelkoppeling voor een spoiler te maken net als dat er nu een voor een quote is?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die ernaast is voor een spoiler.
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 14:43:22 #34
249559 crew  Lavenderr
pi_185384062
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 14:37 schreef mootie het volgende:

[..]

Gisteren werden fb-berichten door een mod doorgestuurd naar het juiste topic. Twee pagina’s later zitten de mods zelf over fb-berichten te kletsen.

Wat willen jullie nou.

Dat er af en toe een facebookberichtje geplaatst wordt door een niet wetende user kan gebeuren. Die wordt dan doorverwezen. Helemaal voorkomen kan je dit niet. Vandaar 'liever niet'.
pi_185384102
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 14:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat er af en toe een facebookberichtje geplaatst wordt door een niet wetende user kan gebeuren. Die wordt dan doorverwezen. Helemaal voorkomen kan je dit niet. Vandaar 'liever niet'.
Hoe is het mogelijk dat mensen dat niet weten.
En als je ze vriendelijk doorverwijst krijg je een grote bek.
Zit nu even de Cos terug te lezen, en uiteraard weeeer het Lotusgezeur.
Mensen vragen vriendelijk of het op kan houden, sturen ze door naar het juiste topic... en wat krijgen ze? ‘Wie bepaalt dat?? Bepaal jij dat?? Ik zet het lekker puh gewoon in de Cos!’
pi_185384111
[/quote]
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 14:38 schreef mootie het volgende:

[..]

Die ernaast is voor een spoiler.
[quote]
Thanks Mootie _O_ , dat doorgestreept oogje geeft inderdaad een spoiler aan. Had aantal knopjes uitgeprobeerd maar die niet.

Voor de duidelijkheid

pi_185384125
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 14:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Hoe is het mogelijk dat mensen dat niet weten.
En als je ze vriendelijk doorverwijst krijg je een grote bek.
Zit nu even de Cos terug te lezen, en uiteraard weeeer het Lotusgezeur.
Mensen vragen vriendelijk of het op kan houden, sturen ze door naar het juiste topic... en wat krijgen ze? ‘Wie bepaalt dat?? Bepaal jij dat?? Ik zet het lekker puh gewoon in de Cos!’
Die discussie ging iets anders Mootie, lees maar terug.
pi_185384226
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 14:48 schreef Crabapple het volgende:

[..]

Die discussie ging iets anders Mootie, lees maar terug.
Maar dat is wel de teneur.
pi_185387809
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 14:37 schreef mootie het volgende:
[..]

Wat willen jullie nou.

Aan liever niet hebben jullie eigenlijk echt heel veel. Het COS topic is voor commentaar op streams maar een verdwaalde FB post hoeft niet altijd weg, als de hele discussie gekaapt wordt door deze fb post dan kan een mod besluiten om te wijzen op het sociale media topic of de SC of weet ik veel welk topic. Waar de grens hierin ligt is aanvoelen, baseren op hoe het normaal gaat en het voor iedereen zo gezellig mogelijk houden.
Het verschil tussen een mod die zegt het is klaar en een user die zegt 'Dat staat allang in het social mediatopic. Laat het ook daar.' is enorm in zulke kleine dingen.
Ten eerste stuur jij iemand daar heen en geeft een opdracht mee (laat het ook daar), dit valt gewoon onder pseudomodden en is heel moeilijk voor een mod. Je ontneemt niet alleen zijn taak in dit geval, maait iemand het gras onder de voeten weg ook stel je jezelf boven de andere user op dit moment. Want jij weet wel even waar hij of zij het moet posten. Als je vindt dat iemand iets daar en daar niet behoort te posten kun je toch een TR zetten en dan kijkt de mod ernaar?
ijs_beer fan!
  maandag 4 maart 2019 @ 18:50:51 #40
111260 Charmian
a little joy
pi_185388129
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:33 schreef NanKing het volgende:
[..]

Aan liever niet hebben jullie eigenlijk echt heel veel. Het COS topic is voor commentaar op streams maar een verdwaalde FB post hoeft niet altijd weg, als de hele discussie gekaapt wordt door deze fb post dan kan een mod besluiten om te wijzen op het sociale media topic of de SC of weet ik veel welk topic. Waar de grens hierin ligt is aanvoelen, baseren op hoe het normaal gaat en het voor iedereen zo gezellig mogelijk houden.
Het verschil tussen een mod die zegt het is klaar en een user die zegt 'Dat staat allang in het social mediatopic. Laat het ook daar.' is enorm in zulke kleine dingen.
Ten eerste stuur jij iemand daar heen en geeft een opdracht mee (laat het ook daar), dit valt gewoon onder pseudomodden en is heel moeilijk voor een mod. Je ontneemt niet alleen zijn taak in dit geval, maait iemand het gras onder de voeten weg ook stel je jezelf boven de andere user op dit moment. Want jij weet wel even waar hij of zij het moet posten. Als je vindt dat iemand iets daar en daar niet behoort te posten kun je toch een TR zetten en dan kijkt de mod ernaar?
maar mods zijn niet altijd aanwezig (zeggen ze zelf). Dan moet je dus maar aan blijven modderen net zoals met het hele lotus-verhaal? Hele cos-topics vol met idiote FB-berichten en het vooral niet hebben over de streams. Een verwijzing naar de SC of bewonerstopic is dan toch zo raar niet?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_185388188
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:50 schreef Charmian het volgende:
[..]

maar mods zijn niet altijd aanwezig (zeggen ze zelf). Dan moet je dus maar aan blijven modderen net zoals met het hele lotus-verhaal? Hele cos-topics vol met idiote FB-berichten en het vooral niet hebben over de streams. Een verwijzing naar de SC of bewonerstopic is dan toch zo raar niet?
Nee hoor is echt niet raar. Het is allemaal niet zo zwart wit als ik het hier boven stel joh.
Ik reageerde nu alleen op de situatie die mootie zelf aandroeg en probeerde uit te leggen waarom het daar niet zo gepast was.

Het lijkt me juist fijn als de users elkaar op weg helpen maar doe het dan ook in de zin van iemand op weg helpen en niet iemand wegsturen met de boodschap 'houd het dan ook daar' .
ijs_beer fan!
  maandag 4 maart 2019 @ 18:56:18 #42
111260 Charmian
a little joy
pi_185388235
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:53 schreef NanKing het volgende:
[..]

Nee hoor is echt niet raar. Het is allemaal niet zo zwart wit als ik het hier boven stel joh.
Ik reageerde nu alleen op de situatie die mootie zelf aandroeg en probeerde uit te leggen waarom het daar niet zo gepast was.

Het lijkt me juist fijn als de users elkaar op weg helpen maar doe het dan ook in de zin van iemand op weg helpen en niet iemand wegsturen met de boodschap 'houd het dan ook daar' .
Het is alleen jammer dat als je het vriendelijk vraagt er gewoon geen gehoor aan wordt gegeven. Precies wat mootie dus zegt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_185388436
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:56 schreef Charmian het volgende:
[..]

Het is alleen jammer dat als je het vriendelijk vraagt er gewoon geen gehoor aan wordt gegeven. Precies wat mootie dus zegt.
Dat is idd heel moeilijk en daar mag je in die zin je medeusers op aankijken (alleen aankijken niet uitvechten :P). Meer als iemand op weg helpen kun je niet doen. Als er dan op dat moment geen mods aanwezig zijn kun 2 dingen doen imo.
1) Je ziet dat er een zooi offtopic posts staan, je post nounou jongens mag t weer ontopic (als het niet al 10 x gepost is), je post gewoon verder zoals je wil (ontopic) en negeert de rest en zet een TR om de mods te helpen en wacht gewoon totdat er een mod aanwezig.
2) Je komt het topic binnen en gaat tekeer en blijft mee doen in het offtopic gezeur of blijft zeuren dat mensen ontopic moeten gaan en verziekt het topic mee.
ijs_beer fan!
pi_185388638
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:56 schreef Charmian het volgende:
[..]

Ik denk dat de interpretatie van 'vriendelijk vragen' nogal verschilt per user en dat dat juist wrijving kan veroorzaken.
@NanKing omschreef het net mooi
quote:
ook stel je jezelf boven de andere user op dit moment. Want jij weet wel even waar hij of zij het moet posten. Als je vindt dat iemand iets daar en daar niet behoort te posten kun je toch een TR zetten en dan kijkt de mod ernaar?
pi_185389075
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:14 schreef Crabapple het volgende:
[..]

Ik denk dat de interpretatie van 'vriendelijk vragen' nogal verschilt per user en dat dat juist wrijving kan veroorzaken.
@:Nanking omschreef het net mooi[..]

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Vriendelijk vragen is een term die alle hier op hun eigen manier opvat en dat is voor mij best prima we zijn allemaal ons eigen persoontje en dat komt hier in UTO net iets meer naar voren :P. Begrijp me goed ik antwoordde nu net echt op 1 situatie met mijn post en waarom het daar op dat moment niet gepast is. Niet elke actie waar je iemand wil helpen is pseudomodden, deze actie was dat echter wel in mijn ogen.
ijs_beer fan!
pi_185389740
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:30 schreef NanKing het volgende:
[..]

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Vriendelijk vragen is een term die alle hier op hun eigen manier opvat en dat is voor mij best prima we zijn allemaal ons eigen persoontje en dat komt hier in UTO net iets meer naar voren :P. Begrijp me goed ik antwoordde nu net echt op 1 situatie met mijn post en waarom het daar op dat moment niet gepast is. Niet elke actie waar je iemand wil helpen is pseudomodden, deze actie was dat echter wel in mijn ogen.
Lol weer een FA die hier zit. Het word vriendelijk gevraagd. En dan is het bemoei je er niet mee _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_185390079
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:56 schreef Soury het volgende:
[..]

Lol weer een FA die hier zit. Het word vriendelijk gevraagd. En dan is het bemoei je er niet mee _O-
In dat geval kun je het beste gewoon doorgaan met zelf het juiste voorbeeld geven, inderdaad een tr zetten en het aan de mods overlaten.

Het kan nog zo goed bedoeld zijn, het komt voor andere users niet altijd goed over als een user zelf probeert, voor hun gevoel iig, gaat proberen te vertellen wat ze wel of niet mogen doen. Blijf je er dan zelf op ingaan dan maakt het het vaak eerder erger dan beter.
pi_185390110
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:56 schreef Soury het volgende:
[..]

Forum admin, de laatste keer dat ik keek was UTO een onderdeel van het forum.
De situatie die ik hierboven besprak was allebehalve een vriendelijk vraag, het was zoals ik de situatie schetste met een letterlijke tekst die je zelf hebt geplaatst. Ik kan me ook niet voorstellen dat jij als jij het anders had gevraagd ik er over zou vallen, je doet aan pseudomodden daar spreek ik je op aan meer niet. Daarnaast probeerde ik nog uit te leggen over dat het wel of niet toestaan van een eventuele facebookpost en waar deze grens ligt. Als je in t vervolg geen antwoorden op je vragen wil hebben, even goede vrienden hoor.

Je kunt over het feit vallen dat je dat denkt dat ik hier zomaar even kom zeuren,met 'weer' een FA die hier reageert, ik noem het gewoon betrokkenheid met het forum, dus ook UTO.
Ik zag jouw vraag en besloot hierop te reageren.
ijs_beer fan!
pi_185390366
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:10 schreef NanKing het volgende:
[..]

Forum admin, de laatste keer dat ik keek was UTO een onderdeel van het forum.
De situatie die ik hierboven besprak was allebehalve een vriendelijk vraag, het was zoals ik de situatie schetste met een letterlijke tekst die je zelf hebt geplaatst. Ik kan me ook niet voorstellen dat jij als jij het anders had gevraagd ik er over zou vallen, je doet aan pseudomodden daar spreek ik je op aan meer niet. Daarnaast probeerde ik nog uit te leggen over dat het wel of niet toestaan van een eventuele facebookpost en waar deze grens ligt. Als je in t vervolg geen antwoorden op je vragen wil hebben, even goede vrienden hoor.

Je kunt over het feit vallen dat je dat denkt dat ik hier zomaar even kom zeuren,met 'weer' een FA die hier reageert, ik noem het gewoon betrokkenheid met het forum, dus ook UTO.
Ik zag jouw vraag en besloot hierop te reageren.
Ik heb vanmorgen helemaal niet gepost in de cos het ging over iemand anders die vroeg om het in het juiste topic te plaatsen. En die kreeg het antwoord dat waar hij zich mee bemoeide en ik doe lekker zelf wat ik post. Ik snap inmiddels wel dat als ik dat doe dat dat als een rode lap op een stier werkt, dus ik brand mijn vingers er niet meer aan (meestal)
Liefs
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_185390556
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:21 schreef Soury het volgende:
[..]

Ik heb vanmorgen helemaal niet gepost in de cos het ging over iemand anders die vroeg om het in het juiste topic te plaatsen. En die kreeg het antwoord dat waar hij zich mee bemoeide en ik doe lekker zelf wat ik post. Ik snap inmiddels wel dat als ik dat doe dat dat als een rode lap op een stier werkt, dus ik brand mijn vingers er niet meer aan (meestal)
Liefs
Ach joh ik had geen jij mogen zeggen in mijn post want ik sprak mootie aan en niet jou -O-
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')