Ja maar in deze extra maand maand in januari van me vorige werkgever...als het bruto 3200 is en je krijgt 2200 netto gestort, en nu vervolgens hierdoor nog 700 moet betalen, hou ik dus netto 1500 over, nog minder dan me netto loon bij die werkgever, en dan kwam mijn vakantie geld er toen nog extra bij omdat ik naar een nieuwe werkgever ging.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:12 schreef Victoriaatje het volgende:
Er is dus te weinig ingehouden door je oude werkgever.
Je kunt maar bij 1 werkgever tegelijk loonheffingskorting hebben, het zou dus maar zo kunnen kloppen.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:08 schreef erwin292 het volgende:
Goedemorgen,
Ik kom er zelf helemaal niet uit en ben benieuwd wie mij kan helpen. Ik probeer de belasting aangifte in te vullen over 208, vanaf 1 januari 2018 had ik een nieuwe baan, me oude werkgever betaalde in januari nog een maand door en kreeg dus in januari nog een maand loon + vakantiegeld wat ik tot dan had opgebouwd.
Nu moet ik bij inkomsten twee werkgevers opgeven, me nieuwe baan is duidelijk, vooraf ingevuld met heffingskorting en arbeidskorting.
Maar wat vul ik precies in bij me tweede inkomen (oude baan) ? Ik kreeg hier een bruto loon van 1950,- maar met vakantiegeld meegerekend kreeg ik in januari 2018 ¤3196,- uitgekeerd, hierover werd in totaal ¤911 loonheffing ingehouden, onderaan jaaropgave staat een arbeidskorting van ¤270,- .
Het vreemde vind ik, als ik dit invul (¤3196,-) samen met de 911 en 270 als tweede werkgever bij inkomstenbelasting, dat ik nog ruim ¤700,- verschuldigd ben. Als ik deze werkgever weg laat, staat dit bedrag op ¤0,- hoe kan dit bedrag zo hoog zijn, en klopt dit?
Wie o wie kan me hiermee helpen.
Met vriendelijke groet
Ja dat snap ik, maar loonheffingskorting zou ¤270,- moeten zijn en geen ¤700,- toch?quote:Op zondag 3 maart 2019 11:28 schreef halfway het volgende:
[..]
Je kunt maar bij 1 werkgever tegelijk loonheffingskorting hebben, het zou dus maar zo kunnen kloppen.
Je haalt wat termen door elkaar, loonheffingskorting en arbeidskorting zijn niet hetzelfdequote:Op zondag 3 maart 2019 11:30 schreef erwin292 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar loonheffingskorting zou ¤270,- moeten zijn en geen ¤700,- toch?
Een beetje verwarrend, maar wat ik bedoel, bij twee werkgevers is er arbeidskorting toegepast, wat dus eigenlijk niet mag. Dan zou ik toch juist dit bedrag moeten terug betalen ¤270,- ? En niet ruim ¤700,-quote:Op zondag 3 maart 2019 11:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Je haalt wat termen door elkaar, loonheffingskorting en arbeidskorting zijn niet hetzelfde
Waarom zou dat niet mogen? Je haalt termen door elkaar. Lees je even bij de belastingdienst in wat arbeidskorting betekent.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:36 schreef erwin292 het volgende:
[..]
Een beetje verwarrend, maar wat ik bedoel, bij twee werkgevers is er arbeidskorting toegepast, wat dus eigenlijk niet mag. Dan zou ik toch juist dit bedrag moeten terug betalen ¤270,- ? En niet ruim ¤700,-
Maar dan toch vind ik 719,- een behoorlijk! bedrag wat ik dan moet terug betalen en vraag me af als dit wel klopt. Ik wil me twee jaaropgave wel naar iemand persoonlijk sturen als dit misschien wat duidelijker word dan?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:04 schreef Armani XL het volgende:
Belasting wordt berekend over alle inkomsten in het jaar. In januari 2018 hebben waarschijnlijk beide werkgevers de loonheffingdkorting toegepast.
Zo te zien verdien je dermate dat een deel van je inkomen in een hogere belastingschijf komt. Je nieuwe werkgever heeft hier rekening mee gehouden (vandaar dat het resultaat met alleen die werkgever op 0 komt). Maar je oude werkgever heeft te weinig ingehouden (je had de loonheffingskorting niet moeten laten toepassen in januari bij die werkgever), dus je hebt te weinig belasting betaald.
Ja maar dit is dubbele loonheffingskorting van 1 maand bij mij?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:17 schreef Postbus100 het volgende:
Niet goed doorgelezen, maar ik heb ook een keer dubbele loonheffingskorting laten toepassen bij een inkomen van rond de 20-25k en moest toen ook 1000 euro terugbetalendus zou wel kunnen kloppen hoor.
Gaat om totaal jaarinkomen hè?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:18 schreef erwin292 het volgende:
[..]
Ja maar dit is dubbele loonheffingskorting van 1 maand bij mij?
Maar hoe zit het dan met bijv dat vakantie geld, inprenciepe word dat toch ook al met je inkomen over 2017 verrekend? Want over heel 2017 heb ik belasting aangifte gedaan over bruto jaarsalaris dus Incl vakantiegeld, maar dit werd dan in januari 2018 uitbetaaldquote:Op zondag 3 maart 2019 12:04 schreef Armani XL het volgende:
Belasting wordt berekend over alle inkomsten in het jaar. In januari 2018 hebben waarschijnlijk beide werkgevers de loonheffingdkorting toegepast.
Zo te zien verdien je dermate dat een deel van je inkomen in een hogere belastingschijf komt. Je nieuwe werkgever heeft hier rekening mee gehouden (vandaar dat het resultaat met alleen die werkgever op 0 komt). Maar je oude werkgever heeft te weinig ingehouden (je had de loonheffingskorting niet moeten laten toepassen in januari bij die werkgever), dus je hebt te weinig belasting betaald.
Ja precies, maar dit hogere inkomen met lagere arbeidskorting word toch automatisch bij me nieuwe werkgever verrekend ?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:21 schreef Piger het volgende:
Het gaat niet alleen om de arbeidskorting maar ook de (inkomensafhankelijke) algemene heffingskorting en het feit dat je in een hogere schijf dan de eerste terecht komt. En niet alleen is ten onrechte arbeidskorting toegepast, doordat je hoger inkomen hebt heb je op hele jaar recht op een lagere arbeidskorting.
Zie hierboven mijn aangepaste post.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:24 schreef erwin292 het volgende:
[..]
Ja precies, maar dit hogere inkomen met lagere arbeidskorting word toch automatisch bij me nieuwe werkgever verrekend ?
Nee dat klopt niet. Het is niet van belang over welke periode iets wordt uitbetaald maar wanneer iets wordt uitbetaald.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:23 schreef erwin292 het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met bijv dat vakantie geld, inprenciepe word dat toch ook al met je inkomen over 2017 verrekend? Want over heel 2017 heb ik belasting aangifte gedaan over bruto jaarsalaris dus Incl vakantiegeld, maar dit werd dan in januari 2018 uitbetaald
Werkgevers keren dat vaak met terugwerkende kracht uit, als vakantiegeld in januari wordt uitbetaald terwijl medewerker tm december in dienst was. Dus uitbetalingsmoment is niet altijd geldig. TS kreeg nog salaris dus was officieel waarschijnlijk nog in dienst.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:45 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Het is niet van belang over welke periode iets wordt uitbetaald maar wanneer iets wordt uitbetaald.
Uitbetaald in januari 2018 betekent dat het op de jaaropgave van 2018 thuis hoort. Ook al gaat het over salaris over 2017.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |