Jaquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:06 schreef Radiozender het volgende:
Ik kreeg gelukkig alleen een waarschuwing van ze maar nu vraag ik me af of dit echt verplicht is
Jaquote:of dat deze agenten gewoon niks te doen hadden ofzo?
Dat is natuurlijk geen argument om je niet aan verkeersregels te houden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:35 schreef Radiozender het volgende:
[..]
Maar ja, ik zie 50% van de mensen het niet doen.
Klopt, maar ik doe het daardoor ook steeds vaker niet. Wat heeft het voor zin als toch bijna niemand het doet?quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:36 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen argument om je niet aan verkeersregels te houden.
Ja dat is jouw fout. En moet ik je echt het nut gaan uitleggen van knipperlichten?quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:38 schreef Radiozender het volgende:
[..]
Klopt, maar ik doe het daardoor ook steeds vaker niet. Wat heeft het voor zin als toch bijna niemand het doet?
Het heeft weinig nut omdat je bij stoplichten met verplichte rijrichting toch maar 1 kant op mag. Eigenlijk gewoon overbodig dus.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:41 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ja dat is jouw fout. En moet ik je echt het nut gaan uitleggen van knipperlichten?
Dus?quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:35 schreef Radiozender het volgende:
[..]
Maar ja, ik zie 50% van de mensen het niet doen.
Als je stilstaat en voorgesorteerd? Onder welke bepaling is dat dan?quote:
Je bent verplicht je knipperlicht te gebruiken bij elke zijdelinge verplaatsing, en die weer uit te zetten wanneer de zijdelinge verplaatsing volledig is afgerond. Dit laatste is nog niet het geval wanneer je voorgesorteerd staat voor een verkeerslicht.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je stilstaat en voorgesorteerd? Onder welke bepaling is dat dan?
Hoe is afslaan geen belangrijke zijdelingse verplaatsing?quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:43 schreef butz0rs het volgende:
Nee, hoeft niet, je staat al voorgesorteerd. Je kunt de rijstrook als bocht beschouwen.
§ 24. Bijzondere manoeuvres
Artikel 55 Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.
Geen een is van toepassing
Ik sta stil....quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:46 schreef Heph844 het volgende:
Je bent verplicht je knipperlicht te gebruiken bij elke zijdelinge verplaatsing,
Als je op een kruising zonder voorsorteerstroken, stoplichten of wat dan ook linksaf slaat, maar er komt een auto je tegemoet waar je voorrang aan moet verlenen en je dus stilstaat, dan moet je nog steeds richting aangeven. Je handeling (van richting veranderen) is niet afgerond.quote:
Wat is een zijdelingse verplaatsing?quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe is afslaan geen belangrijke zijdelingse verplaatsing?
Lees de topicstart eens?quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je op een kruising zonder voorsorteerstroken, stoplichten of wat dan ook linksaf slaat, maar er komt een auto je tegemoet waar je voorrang aan moet verlenen en je dus stilstaat, dan moet je nog steeds richting aangeven. Je handeling (van richting veranderen) is niet afgerond.
Maar ik sta in een voorsorteervak stil voor het verkeerslicht. Ik ben niet aan het bewegen en niet van richting aan het veranderen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je op een kruising zonder voorsorteerstroken, stoplichten of wat dan ook linksaf slaat, maar er komt een auto je tegemoet waar je voorrang aan moet verlenen en je dus stilstaat, dan moet je nog steeds richting aangeven. Je handeling (van richting veranderen) is niet afgerond.
Ik reageer op "ik sta stil", wat geen argument is om geen richtingaanwijzers aan te hebben.quote:
Jawel.quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar ik sta in een voorsorteervak stil voor het verkeerslicht. Ik ben niet aan het bewegen en niet van richting aan het veranderen.
Nee, want ik sta STIL.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |