abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 22:07:39 #126
332671 crew  indiaantje89
pi_185417895
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 21:29 schreef beantherio het volgende:
[..]

Ik pak het geruchtenlijstje van festileaks er maar weer eens bij.

Een hoop zijn er inmiddels al afgevallen, maar ik hoop nog op The Cure of eventueel Elbow (die ik 2 jaar geleden miste). Idealiter trouwens Childish Gambino of Florence, maar die touren in die periode volgens mij niet.
Florence wel, Gambino niet.
pi_185421005
Ik snap sws niet dat The National inmiddels niet de Alpha gewoon headlined. Als The xx en LCD Soundsystem het konden. Ik denk dat dat voor veel mensen echt zo’n (positieve) verrassing zou zijn als headliner (net als bij mij The xx dat was). Ze hebben Primavera geheadlined en nu ook volgens mij Sziget.
pi_185421325
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 21:24 schreef ikbenrond het volgende:
Gooi The National lekker als afsluiter joh, niets mis mee
Zo'n cop-out zal het wel worden, ja. Uitverkocht, budget gaat weer in de kas, verhaaltje over hoe alle headliners al jaar van tevoren worden vastgelegd en er geen speling over was. Of is dat te cynisch?
pi_185421428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:35 schreef Aisumasen het volgende:
[..]

Zo'n cop-out zal het wel worden, ja. Uitverkocht, budget gaat weer in de kas, verhaaltje over hoe alle headliners al jaar van tevoren worden vastgelegd en er geen speling over was. Of is dat te cynisch?
Hmm kan best :P Alleen ik denk wel dat ze het nog wel gaan proberen, alleen dat het wel moeilijk wordt. Misschien is het makkelijker om een sub te promoveren naar headiner en een nieuwe sub (ook een grote naam) te boeken

Maar geen idee verder, ik heb daar weinig verstand van
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 23:42:12 #130
332671 crew  indiaantje89
pi_185421462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:35 schreef Aisumasen het volgende:
[..]

Zo'n cop-out zal het wel worden, ja. Uitverkocht, budget gaat weer in de kas, verhaaltje over hoe alle headliners al jaar van tevoren worden vastgelegd en er geen speling over was. Of is dat te cynisch?
Ja. Ze hebben nu weer de wind in de rug. Zou dom zijn om die positieve flow te onderbreken. Paar kaar terug was er ook negativiteit, en daar hebben ze wel van geleerd gok ik.

En er is best wat tijd en er zijn een paar festivals die ook iets anders moeten gaan zoeken.

Mogelijk niet een gedroomde headliner. Maar er zal vast wat gebeuren.
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 23:43:49 #131
332671 crew  indiaantje89
pi_185421505
En The National is idd een waardige headliner. Maar dan zouden die al op The Prodigy dag moeten staan.
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 23:45:56 #132
332671 crew  indiaantje89
pi_185421547

Hier al stukje te horen van de studio versie van Rylan btw. The National gaat weer pieken.
pi_185421862
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:40 schreef ikbenrond het volgende:
[..]

Hmm kan best :P Alleen ik denk wel dat ze het nog wel gaan proberen, alleen dat het wel moeilijk wordt. Misschien is het makkelijker om een sub te promoveren naar headiner en een nieuwe sub (ook een grote naam) te boeken [..]
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Chance The Rapper als nieuwe sub!

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:42 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]

Ja. Ze hebben nu weer de wind in de rug. Zou dom zijn om die positieve flow te onderbreken. Paar kaar terug was er ook negativiteit, en daar hebben ze wel van geleerd gok ik.

En er is best wat tijd en er zijn een paar festivals die ook iets anders moeten gaan zoeken.

Mogelijk niet een gedroomde headliner. Maar er zal vast wat gebeuren.
Begrijp me niet verkeerd, blijft een van de vetste festivalshows die ik ooit heb gezien (2005 dan, met 2009 ook wel noemenswaardig), maar The Prodigy in 2019 was natuurlijk ook niet meer de gedroomde headliner. Denk persoonlijk niet dat er iemand, kaartjeskopers of wegblijvers, slechter over Lowlands gaat denken als ze straks geen grote vervanger gaan fixen. Maar ze zullen inderdaad niet alle kaarten op tafel leggen in de media.

Bedoel je de misplaatste arrogantie die ze een jaar of 5 terug hadden? Heb ik toen hier ook wel eens aangekaart, altijd lichtelijk badinerende reacties op social media op (simpele) vragen van festivalgangers. Eric van Eerdenburg die in het openbaar vaak onsympathiek overkwam. Toen ze niet uitverkochten werden ze poeslief.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:43 schreef indiaantje89 het volgende:
En The National is idd een waardige headliner. Maar dan zouden die al op The Prodigy dag moeten staan.
Goed punt, dat moet natuurlijk ook nog samenvallen.
pi_185422109
Post Malone kan ook nog. Maar vrijdag Pukkelpop en zaterdag in Polen kan een probleem zijn.

Foo Fighters zou nog op 1 dag kunnen, maar is ook onwaarscijnlijk.

Frequency heeft Swedish House Mafia en Mackelmore als headliners

Highfield heeft 30 Seconds To Mars nog maar die hebben een eigen show in Amsterdam.

Sziget heeft Ed Sheeran (te groot) en Florence + The Machine.

Way Out West en Oya hebben The Cure..

Misschien dat ze wat van de Lollapaloozas kunnen verlengen? Kings Of Leon en The Strokes. Maar lijkt me ook hoog gegrepen.

Zeg het maar.
pi_185422246
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 00:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Post Malone kan ook nog. Maar vrijdag Pukkelpop en zaterdag in Polen kan een probleem zijn.

Foo Fighters zou nog op 1 dag kunnen, maar is ook onwaarscijnlijk.

Frequency heeft Swedish House Mafia en Mackelmore als headliners

Highfield heeft 30 Seconds To Mars nog maar die hebben een eigen show in Amsterdam.

Sziget heeft Ed Sheeran (te groot) en Florence + The Machine.

Way Out West en Oya hebben The Cure..

Misschien dat ze wat van de Lollapaloozas kunnen verlengen? Kings Of Leon en The Strokes. Maar lijkt me ook hoog gegrepen.

Zeg het maar.
Liam Gallagher. De hele zomer in Europa. Wel wederom (net als in 2017) met pre-album opwarm-festivals, dus daar past Lowlands ook weer niet echt tussen. Enkel Bilbao BBK Live op zijn planning zie ik als A-festival, dus ze kunnen uitzonderingen maken op deze strategie (B-territoria voordat het nieuwe album uit is, na release album de A-territoria nog niet uitgeput hebben en daar in najaar arena's en zomer daarop de festivals nog kunnen doen). 24 august in Helsinki.
pi_185423281
Als ik hier die namen zo lees, promoveer dan The National maar als headliner hoor.
pi_185424517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 00:24 schreef Aisumasen het volgende:
[..]

Liam Gallagher. De hele zomer in Europa. Wel wederom (net als in 2017) met pre-album opwarm-festivals, dus daar past Lowlands ook weer niet echt tussen. Enkel Bilbao BBK Live op zijn planning zie ik als A-festival, dus ze kunnen uitzonderingen maken op deze strategie (B-territoria voordat het nieuwe album uit is, na release album de A-territoria nog niet uitgeput hebben en daar in najaar arena's en zomer daarop de festivals nog kunnen doen). 24 august in Helsinki.
Liam vind ik ook geen headliner als je het mij vraagt.. Zelfs sub vind ik aan de hoge kant.
pi_185424575
https://festileaks.com/20(...)-en-potentiele-tour/

Dat zou ook een mooie optie zijn als je het mij vraagt.
pi_185425172
Maakt Modeselektor live een kans?

Prima nieuwe plaat, genoeg bekendheid (zeker binnen de LL/festival gangers) en ze spelen op Flow in Helsinki 11 augustus ;-)
pi_185425226
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 10:02 schreef stevieU2 het volgende:
Maakt Modeselektor live een kans?

Prima nieuwe plaat, genoeg bekendheid (zeker binnen de LL/festival gangers) en ze spelen op Flow in Helsinki 11 augustus ;-)
Staan ook op Pukkelpop, lijkt me wel een zeer logische naam. Moet de nieuwe plaat nog luisteren.
pi_185425257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 10:06 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]

Staan ook op Pukkelpop, lijkt me wel een zeer logische naam. Moet de nieuwe plaat nog luisteren.
Ok dat staat nog niet op hun eigen site ;-)
Ook logisch als hoge spot? Gezien de reputatie van Moderat lijkt me wel
pi_185425280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 10:07 schreef stevieU2 het volgende:
[..]

Ok dat staat nog niet op hun eigen site ;-)
Ook logisch als hoge spot? Gezien de reputatie van Moderat lijkt me wel
Modeselektor is iets kleiner dan Moderat. Maar nog steeds een logische naam. Maar verwacht ik niet in de Alpha.
pi_185426866
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]

Liam vind ik ook geen headliner als je het mij vraagt.. Zelfs sub vind ik aan de hoge kant.
Wow, nee, dat is echt weer een van de meest begeerde rock-acts van het moment. Hij doet gewoon de Oasis tribute-show hè. Alleen maar hits. De oude Oasis intro-tape, de oude Oasis-opener, laatste 6/7 liedjes alleen maar Oasis-liedjes. Een toegift van 'Supersonic', 'Cigarettes & Alcohol', 'Wonderwall', 'Live Forever'. Festival-act pur sang. Een publiek vol kids die Oasis niet hebben gemaakt, hij is de vaandeldrager. En dan is het meeste van zijn nieuwe materiaal ook nog eens heel sterk.


Dit gaat toch niet voor minder dan de hoofdprijs met zo'n catalogus en legende op het podium. We hebben het over Lowlands, als we aan de verveelde has-beens van The Strokes of The Black Keys of Kings Of Leon als vervangers denken, dan is een levende legende met zo'n show absoluut op z'n plek.
pi_185426926
Ik ben ook fan hoor... maar zijn solo album heeft toch ook geen zoden aan de dijk gezet? Had het idee dat Beady Eye zelf nog meer buzz had dan Liam solo. In NL toch zeker.

Stond op Pinkpop ook "maar" in de tent halverwege de dag. Was wel een sterke show though. Ik zie het niet als headliner, ondanks de Oasis hits.

Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
pi_185427445
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben ook fan hoor... maar zijn solo album heeft toch ook geen zoden aan de dijk gezet? Had het idee dat Beady Eye zelf nog meer buzz had dan Liam solo. In NL toch zeker.

Stond op Pinkpop ook "maar" in de tent halverwege de dag. Was wel een sterke show though. Ik zie het niet als headliner, ondanks de Oasis hits.

Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Dat kun je niet menen. Van Paradiso met dumpprijs-tickets aan de deur met Beady Eye naar instant uitverkochte HMH omdat z'n eigen naam in grote letters prijkt. Van een publiek met oude mannen op een Paul Weller-verkleedpartijtje die aan het wachten waren op dat éne Oasis-liedje wat maar niet kwam, naar een soort Wembley-publiek waar toch zeker de helft bestaat uit mensen die Oasis niet meer live hebben kunnen zien.


Het is puur gebaseerd op nostalgie en z'n karakter, maar dat maakt niet uit. Meer relevant en een dikkere catalogus dan The Strokes of The Prodigy, ook zeker in de Lowlands-doelgroep. Men weet ondertussen gewoon dat hij met de Oasis-set komt. Z'n broer doet dat (terecht) niet en speelt ondertussen braderieën in Engeland, maar probeert het dit jaar ineens met Malahide Castle en Heaton Park die hij never nooit gaat uitverkopen. Terwijl Liam diezelfde shows doet, incl. Finsbury Park, en dat in 5 minuten uitverkoopt. Dat komt echt niet doordat Noel slechter solo-materiaal zou hebben (en dat is ook absoluut niet zo). In Nederland is die gekte natuurlijk niet (al kwam HMH in de buurt), maar welke rock-act heeft dat tegenwoordig nog wel hier?

Beady Eye-albums deden helemaal niets, zijn solo-album werd gelijk het snelstverkopende album op vinyl van de afgelopen 20 jaar in Engeland. Pinkpop was half jaar voor release album, opwarm-show in opmaat naar de grootse comeback, net zoals hij nu in 2019 die dagfestivals in Oostblok doet. Én Bilbao BBK headlined ;).
pi_185427519
Is Bilbao ook geen Britten Invasie altijd? ik zie het gewoon niet 1.2.3. gebeuren hier in NL. Ik vond de ZiggoDome al best hoog gegerepen (inmiddels verzet). Nogmaals met alle respect voor de man. Maar misschien heb ik het helemaal mis. Ik geloof je allemaal wel, maar heb een beetje het idee dat het voornamelijk geld voor Brits grondgebied (of locaties waar ze hun zomers weer komen terroriseren met hele vloten aan Britten die hun zuip vakantie gaan vieren).

[ Bericht 12% gewijzigd door indiaantje89 op 06-03-2019 12:25:45 ]
pi_185436546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 11:12 schreef Verregende_Otter het volgende:
[..]

FF in de Alpha? Zou hen tegenwoordig in een kleinere tent verwachten.
Vorig jaar op Rock Werchter stonden ze ook in 1 van de tenten, hadden ze beter op het hoofdpodium kunnen zetten want die tent was overvol. (en dat terwijl België op hetzelfde moment aan het voetballen was op het WK en dat buiten werd uitgezonden) Ik had niet zien aankomen dat ze (naar mijn mening) veruit de beste act op het hele festival waren dus die wil je zeker op je grootste podium.
  woensdag 6 maart 2019 @ 19:52:55 #148
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_185436819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:39 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]

Vorig jaar op Rock Werchter stonden ze ook in 1 van de tenten, hadden ze beter op het hoofdpodium kunnen zetten want die tent was overvol. (en dat terwijl België op hetzelfde moment aan het voetballen was op het WK en dat buiten werd uitgezonden) Ik had niet zien aankomen dat ze (naar mijn mening) veruit de beste act op het hele festival waren dus die wil je zeker op je grootste podium.
Stonden die in een kleine tent? In 2017 stonden FF nog op de mainstage van RW als afsluiter van de zaterdag (als ik het mij goed herinner)
pi_185438154
Franz Ferdinand vind ik bij uitstek een beetje zo’n overdag Alpha heuvel act inmiddels
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:51:59 #150
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185438331
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:44 schreef ikbenrond het volgende:
Franz Ferdinand vind ik bij uitstek een beetje zo’n overdag Alpha heuvel act inmiddels
Dit inderdaad. Is een prima middag-act.

Trouwens nog 2 acts die ik graag zou zien (niet als headliner btw) maar die het nooit gaan worden: Bleachers en Meat Beat Manifesto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')