Ik heb dat op zijn staart voorzichtig weggeknipt, maar dat opgedroogde poep rond zijn anus is wat lastiger. Het gaat niet even met een swipe er van af en wil daar met zulke kleine beestjes ook niet hard overheen wrijven. Voel me zelfs schuldig als ik t probeerquote:Op donderdag 28 februari 2019 12:49 schreef -mosrednA het volgende:
Om dat makkelijk te kunnen doen zou ik een grote wasknijper pakken en die vastklippen in het nekvel van je kat. Dat triggert een bepaald reflex (dat van de moeder ze bij het nekvel oppakte), waardoor ze als het ware helemaal bevriezen en stil blijven staan/liggen.
Dan is dat stukken makkelijker te doen.
Mijn vorige kittens deden dat wel ja. Misschien lukt het deze niet om daar te komen.. het zijn ook echt 2 bruine opgedroogde balletjes rondon zijn anus. Omdat het niet zo weg te vegen is met warm water ben ik bang dat ik straks een wondje bij zijn danger area veroorzaak ofso :/quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:28 schreef Marsenal het volgende:
Is het niet de bedoeling dat ze dat zelf doen?
Een kitspuit heeft geen anus.quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:10 schreef spierbal het volgende:
Deze TT leest echt heel raar weg. Ik dacht dat je opgedroogde poep wilde kitten ( als in een kitspuit, waar je normaal siliconenkit in doet)
Ik dacht dat het een topic uit SEX was en had er een hele nare mental image bijquote:Op donderdag 28 februari 2019 13:10 schreef spierbal het volgende:
Deze TT leest echt heel raar weg. Ik dacht dat je opgedroogde poep wilde kitten ( als in een kitspuit, waar je normaal siliconenkit in doet)
Wat een debiele naam.quote:2 dagen geleden heb ik mijn kittens opgehaald en sindsdien heet 1 van de 2 opgedroogd poep rondom de anus en bij zijn haren op de staart.
Indien afgelikt mag je hem eventueel wel bij mij deponerenquote:Op donderdag 28 februari 2019 12:33 schreef Already_in_use het volgende:
Nou die boterham kan ook gelijk de prullenbak in
quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:10 schreef spierbal het volgende:
Recyclingquote:Op donderdag 28 februari 2019 13:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Indien afgelikt mag je hem eventueel wel bij mij deponeren
Je weet het niet he, er bestaan rare mensen op deze wereldquote:Op donderdag 28 februari 2019 13:58 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Recycling![]()
Natuurlijk is ie afgelikt.
Niet eerst je boterham aflikken.
Heeft is ook maar een rare naam anders hoor.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:37 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Lol ik typ op mijn mobiel, moest "heeft" zijn
Slecht advies. Moeder doseert haar greep zodat het niet pijnlijk is voor een kitten. Een wasknijper doet dat niet en zorgt voor pijn en stress.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:49 schreef -mosrednA het volgende:
Om dat makkelijk te kunnen doen zou ik een grote wasknijper pakken en die vastklippen in het nekvel van je kat. Dat triggert een bepaald reflex (dat van de moeder ze bij het nekvel oppakte), waardoor ze als het ware helemaal bevriezen en stil blijven staan/liggen.
Dan is dat stukken makkelijker te doen.
Je weet zeker dat het ontlasting is en niet zijn ballen?quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:01 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Mijn vorige kittens deden dat wel ja. Misschien lukt het deze niet om daar te komen.. het zijn ook echt 2 bruine opgedroogde balletjes rondon zijn anus. Omdat het niet zo weg te vegen is met warm water ben ik bang dat ik straks een wondje bij zijn danger area veroorzaak ofso :/
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Veelgebruikte methode juist om stress pijnloos te voorkomen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een wasknijper doet dat niet en zorgt voor pijn en stress.
https://kattenkenniscentr(...)n-bedwang-te-houden/quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:50 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Veelgebruikte methode juist om stress pijnloos te voorkomen.
Mevrouw wcborstel leert op de opleiding tot dierenarts om katten idd niet bij de nekvel te pakken omdat stress en niet natuurlijk bij oudere dieren.quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
https://kattenkenniscentr(...)n-bedwang-te-houden/
Deze critici zetten er hun vraagtekens bij. En bij het onderzoek wat ze bespreken (uitgevoerd door ‘wij van WC-eend’) werd er gebruik gemaakt speciale clips en geen wasknijper.
Je kunt de kat als het ware met het nekvelknijpen verlammen, maar het kopje werkt nog wel dus stress is er absoluut als je dan spannende handelingen gaat verrichten. En pijn, want nekvelknijpen is alleen pijnloos voor jonge kittens.
Wel is het voor jou als baas gemakkelijk want de kat spartelt minder tegen.
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik geen wetenschappelijke bron link. Als jij onderzoeken hebt die juist het tegendeel bewijzen dan lees ik graag mee.
Ik pak ze soms gewoon bij hun buik net onder hun voorpoten en dan ondersteunen bij de kont. Echter merk ik dat het pakken van hun nekvel effectiever is en ze echt rustiger getild kunnen worden. Hierbij ondersteun in met mijn handen natuurlijk wel weer hun bips zodat de belasting op hun nekvel minimaal gehalveerd wordt. Ze zijn sowieso ook nog maar 700 en 800 gram :pquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Slecht advies. Moeder doseert haar greep zodat het niet pijnlijk is voor een kitten. Een wasknijper doet dat niet en zorgt voor pijn en stress.
Verder neem ik aan dat het kitten ouder is dan 7 weken en vanaf die leeftijd worden ze nauwelijks meer door moeder rondgesleept. Omdat ze zo zwaar worden dat het pijnlijk wordt.
Niet doen dus.
Ik weet niet of je het diarree kunt noemen, maar hun ontlasting is wel licht bruin en best dun. Denk het wel eigenlijk. Ze hebben dit nu 2 dagen. Ik geef ze alleen brokken van royal cannin (voor kittens 0-4 maanden) en nat voer van royal cannin. Ik heb van de DA advies gekregen om ze tot 12 weken meerdere keren per dag van dat natvoer te geven zodat ze wat aan kunnen komen. En blijkbaar heeft de fokker ontworm/onvlooi vloeistof gebruikt bedoeld voor katten vanaf 2.5 kg -.-quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Beter advies: gebruik vochtige babydoekjes.
En eigenlijk horen kittens geen aangekoekte ontlasting te hebben. Ze kunnen zichzelf schoonhouden. Tenzij ze flink diarree hebben, en dat kan altijd na de stress van een verhuizing, maar binnen een dag of drie moet je echt verbetering zien, anders terug naar de dierenarts.
Voer je ze hetzelfde als ze kregen op hun geboorte-adres? Want verhuizing plus verandering in voer = diarree.
quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:33 schreef Already_in_use het volgende:
Nou die boterham kan ook gelijk de prullenbak in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |