quote:
Op donderdag 28 februari 2019 08:51 schreef Enchanter het volgende:Carnaval :’)
Één keer per jaar hossen , flink zuipen en polonaise lopen terwijl je als een mongool verkleed bent.
Terwijl je dat ook gewoon elke vrijdag en zaterdagavond op het Rembrandtplein kan doen , zonder verkleed te zijn.
/shots are fired 8)
Dat kan natuurlijk ook. Maar de charme is er dan niet. Ik ga regelmatig stappen. Daar hoeft het inderdaad geen Carnaval voor te zijn. Maar de muziek, optochten, het verkleden voor die drie dagen is toch iets anders. Als het mij alleen om het zuipen te doen zou zijn, hoeft het voor mij ook geen Carnaval te zijn.
Het is wel zo dat ik de binnenstad vermijdt in de avonduren. Die tijd heb ik gehad(ben geen 18 meer). Bovendien te veel studenten en jeugd. Ik ga wel in de middag de optocht bekijken, inleiding van het Carnaval op zondag 12.00 uur in de binnenstad. Maar in de avonduren zit ik buiten de stadskernen met vrienden en kennissen en daar draait men plaatselijke muziek zoals dit:
Buiten het Carnaval moet je mij niet met dit soort muziek aankomen.
Het is gewoon een apart sfeertje dat er gewoon is ingebakken vanaf je jeugd.
Koningsdag tov boven de rivieren is in Zuid-Limburg totaal niet relevant en daar heb ik dan totaal niets mee.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 28-02-2019 16:10:55 ]