abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185308625
Verder dankjewel allemaal voor de reacties. Ik heb eergisteren al een mail verstuurd dat ik het contract zal ontbinden per 2 maart, mocht het voor die tijd nog steeds niet werken.

Dit het brief. Ik ben helaas geen jurist, dus verwoording kan beter. Maar zou dit in principe voldoende moeten zijn? Zie hieronder. Nu ik terugkijk, had ik eigenlijk geen bevestiging moeten opvragen, want het is mijn recht. Moet ik nog iets verduidelijken of zou het zo voldoende zijn?

quote:
Geachte heer, mevrouw,

Bij deze wil ik jullie schriftelijk mededelen dat ik mijn contract vanwege wanprestatie zal ontbinden per 2 maart 2019, mocht mijn internetverbinding (+tv) voor die tijd nog steeds niet werken. Mijn internet zou op 19 februari 2019 ingaan. Dat was uiteindelijk niet het geval. Nadat ik vervolgens meer dan 40 minuten in de wachtrij stond bij jullie klantenservice, werd mij vorige week verteld dat jullie mij te laat hebben gefactureerd en daardoor mijn internetaansluiting een week naar voren is verschoven, naar 26 februari. Helaas moest ik het op deze manier achter komen, jullie hebben mij niet tijdig geïnformeerd.

Er werd mij vervolgens beloofd dat de internet “echt” per 26 februari zou werken en actief zou worden. Dat is dus flauwekul, want het werkt nog steeds niet. Ik ben afhankelijk van internet voor mijn werk, en omdat jullie voor de 2e keer niet kunnen leveren wat was beloofd, en de recensies op het internet mijn beeld bevestigen dat jullie niet presteren, wil mijn contract ontbinden per 2 maart, mocht mijn verbinding voor die tijd nog steeds niet werken.

Bij de ontbinding verwacht ik dat jullie het volledige afgeschreven bedrag terugstorten. Graag wil ik jullie bevestiging voor deze schriftelijke mededeling.

Afwachtend op uw bevestiging,
pi_185313983
Dat is een termijn van 7 dagen. Aan de korte kant, als je 't mij vraagt. Los daarvan is je aansluiting naar achteren verplaatst, niet naar voren. Hij is vooruit geschoven, dat dan weer wel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 1 maart 2019 @ 08:10:23 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_185314110
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:01 schreef JohnKimble het volgende:

[..]

Het is idd die prutsbedrijf. 1e maand is idd vooruit gefactureerd. Nu hoor ik verschillende dingen. Weet je zeker dat de bedenktijd termijn bij deze provider op moment van aansluiten gaat?
De bedenktijd is vanaf bestellen helaas. Het abonnementsgeld gaat wel pas lopen vanaf het moment van aansluiten van het modem.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_185326117
Waarom werkt het nog niet? Is het een administratief of technisch probleem? Wanneer het veroorzaakt wordt door iets waar de provider niks aan kan doen zullen zij het op overmacht gooien. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het probleem zich in de wijkkast van KPN bevindt. Of wanneer er in jouw huis geen ISRA-punt is.

Tevens zou ik dit soort dingen altijd via de post doen (aangetekend). Bij het versturen van een ingebrekestelling is dit verplicht. Geen idee of dat met dit ook zo is.

Blijf in elk geval betalen tot het contract ontbonden is. Of tot jij opschorting van de betalingen hebt geëist. Zelfs voor 10 euro zullen zij incassomaatregelen nemen en eventueel de deurwaarder inschakelen. Dit doet hun systeem automatisch. Komt geen mens aan te pas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 01-03-2019 20:33:16 ]
pi_185344748
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 19:24 schreef Delenlill het volgende:
Waarom werkt het nog niet? Is het een administratief of technisch probleem? Wanneer het veroorzaakt wordt door iets waar de provider niks aan kan doen zullen zij het op overmacht gooien. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het probleem zich in de wijkkast van KPN bevindt. Of wanneer er in jouw huis geen ISRA-punt is.

Tevens zou ik dit soort dingen altijd via de post doen (aangetekend). Bij het versturen van een ingebrekestelling is dit verplicht. Geen idee of dat met dit ook zo is.

Blijf in elk geval betalen tot het contract ontbonden is. Of tot jij opschorting van de betalingen hebt geëist. Zelfs voor 10 euro zullen zij incassomaatregelen nemen en eventueel de deurwaarder inschakelen. Dit doet hun systeem automatisch. Komt geen mens aan te pas.
Het werkt niet door incompetentie van deze provider. Zij zijn overgegaan naar een nieuw systeem en klanten hebben massaal problemen.

Die klootzakken hebben niet eens op mijn mail gereageerd. Heb per vandaag opgezegd en incasso's geblokkeerd. Mocht het nodig, dan zal ik een advocaat inschakelen. Wat een een teringbende
pi_185344939
Er zijn heel wat meer bedrijven die niet in 1 werkdag op een mail reageren hoor. Mocht het daadwerkelijk tot juridische stappen komen, wordt zo'n mogelijkheid voor een onderneming om zaken te herstellen echt wel meegewogen.
pi_185345010
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 18:03 schreef snabbi het volgende:
Er zijn heel wat meer bedrijven die niet in 1 werkdag op een mail reageren hoor. Mocht het daadwerkelijk tot juridische stappen komen, wordt zo'n mogelijkheid voor een onderneming om zaken te herstellen echt wel meegewogen.
Mijn mail had ik op 24 februari verstuurd. Op zijn minst kan je een automatische bevestigingsmail o.i.d. opsturen.

Maar deze partij is zo slecht, ik zou echt verbaasd zijn als een rechter nog met hun zal meegaan.
19 februari was de afspraak om het te leveren. Vervolgens met een bullshit smoes zou het per 26 februari ingaan. Zij sturen mij de modem 2x op. Klantenservice slecht te bereiken, en heel veel slechte reviews online.

En dit afgezien van het feit of de 14 dagen bedenk ingaan op moment dat verbinding actief, of moment van afsluiten contract.
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 18:17:59 #33
447051 crew  Peejtur
pi_185345210
Ik heb nog gezien over welke provider het ging en wij hebben daar juist erg goede ervaringen mee. Maar wellicht heeft dat ermee te maken dat we er druk op gelegd hebben dat we het internet echt nodig hebben ivm een eigen bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')