Zolang je contract actief is dit iets wat je niet moet doen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:09 schreef JohnKimble het volgende:
• Alternatief: kan ik probleemloos de incasso's blokkeren? Dan zullen zij wel een incassobureau inschakelen, maar deze zal ik dan negeren. Ik denk niet dat zij over zullen gaan tot een rechtszaak of een deurwaarder gaan inschakelen. Of zit ik fout?
Waarom zouden ze dat niet doen?quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:09 schreef JohnKimble het volgende:
• Alternatief: kan ik probleemloos de incasso's blokkeren? Dan zullen zij wel een incassobureau inschakelen, maar deze zal ik dan negeren. Ik denk niet dat zij over zullen gaan tot een rechtszaak of een deurwaarder gaan inschakelen. Of zit ik fout?
Heb helaas geen rechtsbijstandverzekering. Maar ik lees weleens dat je incassobureaus vaak kunt negeren en niet ervan moet schrikken. Wat zij doen kan niet, dus naar mijn mening zou ik grond moeten hebben om niet te betalen. Maar ik weet niet hoe dit in de praktijk uitwerkt en of zij een deurwaarder wel/niet zullen inschakelen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:21 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zolang je contract actief is dit iets wat je niet moet doen.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Wegen de baten op tegen de kosten? Het is een contract van 30 euro per maand, 360 euro per jaar. Zullen de kosten hiervan niet hoger zijn, of hebben zij schaalvoordelen?quote:
Als ze in slechts 15% van de gevallen niet op hun geld kunnen rekenen nemen ze dat risico wel. En juist omdat het niet zo'n hoog bedrag is is het ook weer wat makkelijker incasseren.quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:24 schreef JohnKimble het volgende:
[..]
Wegen de baten op tegen de kosten? Het is contract van 30 euro per maand. 360 euro per jaar. Zullen de kosten hiervan niet hoger zijn, of hebben zij schaalvoordelen
Oke, dan moet ik gebruik maken van mijn recht op het ontbinden van contract vanwege wanprestatie. Want zij houden zich ook niet aan het contract. Denken jullie dat ik voldoende grond heb om hiervan gebruik te maken, of moet ik nog langer wachten? Op internet lees ik iets over binnen 30 dagen leveren.quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze in slechts 15% van de gevallen niet op hun geld kunnen rekenen nemen ze dat risico wel. En juist omdat het niet zo'n hoog bedrag is is het ook weer wat makkelijker incasseren.
Je bent een contract aangegaan en daar zitten verplichtingen aan vast. Veel mooier wordt het niet.
Zolang jij het contract niet beëindigt en alleen de incasso's blokkeert (of telkens storneert) lopen de kosten verder op.quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:24 schreef JohnKimble het volgende:
[..]
Wegen de baten op tegen de kosten? Het is een contract van 30 euro per maand, 360 euro per jaar. Zullen de kosten hiervan niet hoger zijn, of hebben zij schaalvoordelen?
Is het juist niet handig dat mensen dit weten?quote:Op donderdag 28 februari 2019 06:41 schreef Armani XL het volgende:
[modbreak]Ik heb de naam van de provider verwijderd uit de OP en de reacties. Naming & Shaming doen we niet aan en is ook niet van invloed op de vraagstelling[/modbreak]
TS heeft zelf al slechte reviews gelezen op internet over de provider en het hield hem ook niet tegen...quote:Op donderdag 28 februari 2019 06:43 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Is het juist niet handig dat mensen dit weten?
ik snap niet waarom er verschil moet zijn...quote:De handhaving van deze nieuwe wet is verschillend bij ADSL en kabel providers. Bij de internet providers Ziggo en UPC gaat de bedenktijd in na het ontvangen van het product, dus na het ontvangen van de router. Dit betekend dat de bedenktijd feitelijk langer is bij deze providers. De bedenktijd bij de ADSL providers gaat in na het ontvangen van de schriftelijke bevestiging. Het ontvangen van deze bevestiging varieert van twee tot zeven dagen. Dit verschil tussen de internet providers is te verklaren omdat internet via de kabel sneller geleverd kan worden. De gemiddelde levertijd voor ADSL is vier weken.
Oh? Je kunt sowieso opschorten. En waarschijnlijk ook wel weigeren te betalenquote:Op donderdag 28 februari 2019 00:21 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zolang je contract actief is dit iets wat je niet moet doen.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
quote:ECLI:NL:RBHAA:2010:BO9358
Deeplink
Instantie
Rechtbank Haarlem
Datum uitspraak
11-11-2010
Datum publicatie
30-12-2010
Zaaknummer
470270-CV EXPL 10-7693
Rechtsgebieden
Civiel recht
Bijzondere kenmerken
Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie
Bedenktijd bij een overeenkomst op afstand tot het verrichten van televisie-, internet-, en telefoniediensten.
Bedenktijd gaat pas in nadat de aanbieder van de diensten de benodigde apparatuur heeft geleverd en toegang heeft verleend op haar netwerk.
Vindplaatsen
Rechtspraak.nl
Uitspraak
RECHTBANK HAARLEM
Sector kanton
Locatie Haarlem
zaak/rolnr.: 470270/ CV EXPL 10-7693
datum uitspraak: 11 november 2010
VONNIS VAN DE KANTONRECHTER
Heeft hij al een factuur gehad dan voor diensten die niet geleverd worden?quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh? Je kunt sowieso opschorten. En waarschijnlijk ook wel weigeren te betalen
Een uitspraak van een of andere kantonrechter, pas daar mee op hoor.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:11 schreef Martijn137 het volgende:
nog wat leesvoer gevonden.
https://forum.telfort.nl/(...)as-na-levering-40055
ik weet niet of dat dit over dezelfde provider gaat (aangezien de naam er al uit was voordat ik dit topic las) het is dus niet mijn bedoeling om te namen en shamen.
anders hoor ik het graag
maar er schijnt een rechtelijke uitspraak te zijn over de bedenktijd
[..]
oh goed dat je het zegt, zal het er even bij zettenquote:Op donderdag 28 februari 2019 09:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een uitspraak van een of andere kantonrechter, pas daar mee op hoor.
Geen idee, maakt het uit.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heeft hij al een factuur gehad dan voor diensten die niet geleverd worden?
?quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist evident in deze zaak dat deze details iets uit maken.
Eerste maand wordt bij provider in kwestie vooruitgefactureerd (kan wel gokken welke provider dit is, heeft momenteel veel problemen ivm overgang nieuw systeem waardoor veel orders niet bij kpn zijn doorgekomen).quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heeft hij al een factuur gehad dan voor diensten die niet geleverd worden?
Het is idd die prutsbedrijf. 1e maand is idd vooruit gefactureerd. Nu hoor ik verschillende dingen. Weet je zeker dat de bedenktijd termijn bij deze provider op moment van aansluiten gaat?quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:28 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Eerste maand wordt bij provider in kwestie vooruitgefactureerd (kan wel gokken welke provider dit is, heeft momenteel veel problemen ivm overgang nieuw systeem waardoor veel orders niet bij kpn zijn doorgekomen).
Termijn loopt pas vanaf moment van aansluiten van het modem.
quote:Geachte heer, mevrouw,
Bij deze wil ik jullie schriftelijk mededelen dat ik mijn contract vanwege wanprestatie zal ontbinden per 2 maart 2019, mocht mijn internetverbinding (+tv) voor die tijd nog steeds niet werken. Mijn internet zou op 19 februari 2019 ingaan. Dat was uiteindelijk niet het geval. Nadat ik vervolgens meer dan 40 minuten in de wachtrij stond bij jullie klantenservice, werd mij vorige week verteld dat jullie mij te laat hebben gefactureerd en daardoor mijn internetaansluiting een week naar voren is verschoven, naar 26 februari. Helaas moest ik het op deze manier achter komen, jullie hebben mij niet tijdig geïnformeerd.
Er werd mij vervolgens beloofd dat de internet “echt” per 26 februari zou werken en actief zou worden. Dat is dus flauwekul, want het werkt nog steeds niet. Ik ben afhankelijk van internet voor mijn werk, en omdat jullie voor de 2e keer niet kunnen leveren wat was beloofd, en de recensies op het internet mijn beeld bevestigen dat jullie niet presteren, wil mijn contract ontbinden per 2 maart, mocht mijn verbinding voor die tijd nog steeds niet werken.
Bij de ontbinding verwacht ik dat jullie het volledige afgeschreven bedrag terugstorten. Graag wil ik jullie bevestiging voor deze schriftelijke mededeling.
Afwachtend op uw bevestiging,
De bedenktijd is vanaf bestellen helaas. Het abonnementsgeld gaat wel pas lopen vanaf het moment van aansluiten van het modem.quote:Op donderdag 28 februari 2019 22:01 schreef JohnKimble het volgende:
[..]
Het is idd die prutsbedrijf. 1e maand is idd vooruit gefactureerd. Nu hoor ik verschillende dingen. Weet je zeker dat de bedenktijd termijn bij deze provider op moment van aansluiten gaat?
Het werkt niet door incompetentie van deze provider. Zij zijn overgegaan naar een nieuw systeem en klanten hebben massaal problemen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:24 schreef Delenlill het volgende:
Waarom werkt het nog niet? Is het een administratief of technisch probleem? Wanneer het veroorzaakt wordt door iets waar de provider niks aan kan doen zullen zij het op overmacht gooien. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het probleem zich in de wijkkast van KPN bevindt. Of wanneer er in jouw huis geen ISRA-punt is.
Tevens zou ik dit soort dingen altijd via de post doen (aangetekend). Bij het versturen van een ingebrekestelling is dit verplicht. Geen idee of dat met dit ook zo is.
Blijf in elk geval betalen tot het contract ontbonden is. Of tot jij opschorting van de betalingen hebt geëist. Zelfs voor 10 euro zullen zij incassomaatregelen nemen en eventueel de deurwaarder inschakelen. Dit doet hun systeem automatisch. Komt geen mens aan te pas.
Mijn mail had ik op 24 februari verstuurd. Op zijn minst kan je een automatische bevestigingsmail o.i.d. opsturen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:03 schreef snabbi het volgende:
Er zijn heel wat meer bedrijven die niet in 1 werkdag op een mail reageren hoor. Mocht het daadwerkelijk tot juridische stappen komen, wordt zo'n mogelijkheid voor een onderneming om zaken te herstellen echt wel meegewogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |