abonnement Unibet Coolblue
pi_185289729
Ik heb de fout gemaakt om met een prutsbedrijf in zee te gaan. Ik wist af van de slechte recensies op het internet, maar dacht dat ik ermee weg kon komen zolang ik nooit met de klantenservice te maken zou hebben. Helaas dus niet.

Internetaansluiting zou ingaan op 19 feb. Is niet doorgegaan, nadat ik meer dan 40 min in de wacht stond werd mij verteld dat het 26 feb zou ingaan. Nog steeds werkt het niet. De modem hebben zij 2x (!) verzonden. Telefonisch slecht te bereiken.

Het ziet er naar uit dat deze prutsers niet kunnen waarmaken wat was beloofd (al 2x) en de recensies op internet bevestigd dit. Dus ik ga niet langer wachten.

• Wat kan ik doen, ik wil mijn contract ontbinden vanwege wanprestatie. Kunnen jullie adviseren hoe sterk ik in mijn schoenen sta? En hoe ik dit het beste kan pakken?
• Alternatief: kan ik probleemloos de incasso's blokkeren? Dan zullen zij wel een incassobureau inschakelen, maar deze zal ik dan negeren. Ik denk niet dat zij over zullen gaan tot een rechtszaak of een deurwaarder gaan inschakelen. Of zit ik fout?

[ Bericht 7% gewijzigd door Armani XL op 28-02-2019 06:39:12 (Naam is niet nodig ;)) ]
pi_185289885
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:09 schreef JohnKimble het volgende:

• Alternatief: kan ik probleemloos de incasso's blokkeren? Dan zullen zij wel een incassobureau inschakelen, maar deze zal ik dan negeren. Ik denk niet dat zij over zullen gaan tot een rechtszaak of een deurwaarder gaan inschakelen. Of zit ik fout?
Zolang je contract actief is dit iets wat je niet moet doen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?

[ Bericht 0% gewijzigd door Armani XL op 28-02-2019 06:39:27 ]
pi_185289912
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:09 schreef JohnKimble het volgende:
• Alternatief: kan ik probleemloos de incasso's blokkeren? Dan zullen zij wel een incassobureau inschakelen, maar deze zal ik dan negeren. Ik denk niet dat zij over zullen gaan tot een rechtszaak of een deurwaarder gaan inschakelen. Of zit ik fout?
Waarom zouden ze dat niet doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Armani XL op 28-02-2019 06:39:38 ]
pi_185289931
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:21 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Zolang je contract actief is dit iets wat je niet moet doen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Heb helaas geen rechtsbijstandverzekering. Maar ik lees weleens dat je incassobureaus vaak kunt negeren en niet ervan moet schrikken. Wat zij doen kan niet, dus naar mijn mening zou ik grond moeten hebben om niet te betalen. Maar ik weet niet hoe dit in de praktijk uitwerkt en of zij een deurwaarder wel/niet zullen inschakelen.

Bovendien vind ik het belachelijk dat 14 bedenktijd ingaan op het moment dat je bestelling plaatst, en niet vanaf het moment dat levering plaats zou vinden. Eigenlijk nutteloos
pi_185289952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat niet doen?
Wegen de baten op tegen de kosten? Het is een contract van 30 euro per maand, 360 euro per jaar. Zullen de kosten hiervan niet hoger zijn, of hebben zij schaalvoordelen?
pi_185289987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:24 schreef JohnKimble het volgende:

[..]

Wegen de baten op tegen de kosten? Het is contract van 30 euro per maand. 360 euro per jaar. Zullen de kosten hiervan niet hoger zijn, of hebben zij schaalvoordelen
Als ze in slechts 15% van de gevallen niet op hun geld kunnen rekenen nemen ze dat risico wel. En juist omdat het niet zo'n hoog bedrag is is het ook weer wat makkelijker incasseren.

Je bent een contract aangegaan en daar zitten verplichtingen aan vast. Veel mooier wordt het niet.
pi_185290025
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ze in slechts 15% van de gevallen niet op hun geld kunnen rekenen nemen ze dat risico wel. En juist omdat het niet zo'n hoog bedrag is is het ook weer wat makkelijker incasseren.

Je bent een contract aangegaan en daar zitten verplichtingen aan vast. Veel mooier wordt het niet.
Oke, dan moet ik gebruik maken van mijn recht op het ontbinden van contract vanwege wanprestatie. Want zij houden zich ook niet aan het contract. Denken jullie dat ik voldoende grond heb om hiervan gebruik te maken, of moet ik nog langer wachten? Op internet lees ik iets over binnen 30 dagen leveren.
pi_185290256
Heb je ze überhaupt al eens een ingebrekestelling gedaan
pi_185290719
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:24 schreef JohnKimble het volgende:

[..]

Wegen de baten op tegen de kosten? Het is een contract van 30 euro per maand, 360 euro per jaar. Zullen de kosten hiervan niet hoger zijn, of hebben zij schaalvoordelen?
Zolang jij het contract niet beëindigt en alleen de incasso's blokkeert (of telkens storneert) lopen de kosten verder op.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185291288
In aansluiting op van de voorgangers zeggen:
Op basis van je verhaal begrijp ik dat ze tot op heden sowieso nog geen internetdienst bij jou hebben kunnen leveren. Het feit dat je hierdoor tot op heden geen kosten hoeft te betalen, lijkt me een sterke casus. Je moet ze daarvoor wel in gebreke stellen (dus informeren dat zij niet leveren en daardoor weigert te betalen en dat zij voor een oplossing moeten zorgen). De andere users reageren vooral op het feit dat je niet een actie van blokkeren of storneren moet toepassen zonder daarvoor een duidelijk standpunt bij de provider neer te leggen. Ik zou zeggen doe dat schriftelijk.

Jij moet de andere partij een redelijke termijn geven om de problemen te herstellen, alleen wat zo'n redelijke termijn is natuurlijk iets waar je over mening van kunt verschillen. Mij lijkt het dat je pas onder het contract uit kan komen, wanneer je laat zien wat jij een redelijke termijn vindt en blijkt dat zij daaraan niet kunnen voldoen. In hoeverre je huidige casus al sterk genoeg is, of dat dit pas iets is voor de volgende keer dat men niet aan de afspraak kan voldoen, kan ik niet beoordelen.
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 06:41:02 #11
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_185291307
Ik heb de naam van de provider verwijderd uit de OP en de reacties. Naming & Shaming doen we niet aan en is ook niet van invloed op de vraagstelling :)
  donderdag 28 februari 2019 @ 06:43:06 #12
194233 Friday12
Originele kloon
pi_185291310
quote:
3s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:41 schreef Armani XL het volgende:
[modbreak]Ik heb de naam van de provider verwijderd uit de OP en de reacties. Naming & Shaming doen we niet aan en is ook niet van invloed op de vraagstelling :)[/modbreak]
Is het juist niet handig dat mensen dit weten?
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 06:45:27 #13
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_185291315
quote:
6s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:43 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Is het juist niet handig dat mensen dit weten?
TS heeft zelf al slechte reviews gelezen op internet over de provider en het hield hem ook niet tegen...

Maar N&S doen we gewoon niet.
pi_185292159
ik zou alsnog proberen te beroepen op bedenk termijn.
en op die manier van het contract af te komen als je ze echt niet meer wilt.

info:https://www.beste-interne(...)-internet-abonnement

quote:
De handhaving van deze nieuwe wet is verschillend bij ADSL en kabel providers. Bij de internet providers Ziggo en UPC gaat de bedenktijd in na het ontvangen van het product, dus na het ontvangen van de router. Dit betekend dat de bedenktijd feitelijk langer is bij deze providers. De bedenktijd bij de ADSL providers gaat in na het ontvangen van de schriftelijke bevestiging. Het ontvangen van deze bevestiging varieert van twee tot zeven dagen. Dit verschil tussen de internet providers is te verklaren omdat internet via de kabel sneller geleverd kan worden. De gemiddelde levertijd voor ADSL is vier weken.
ik snap niet waarom er verschil moet zijn...
ik dacht dat sowieso de bedenktijd pas in ging na ontvangst van de spullen..... blijkbaar niet.

mocht je toch internet van ze af willen nemen / ze een kans geven:
brief / email sturen en ze in gebreken stellen. zoals al eerder werd aangeraden.

niet niks doen en de betalingen storneren, zelfde als dat jij een dienst levert en de klant niet betaald en niks laat weten, maar die ondertussen ontevreden is zonder dat jij het weet.
daar is niet op te reageren. ;-)
  donderdag 28 februari 2019 @ 08:50:56 #15
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185292229
Zelf positieve ervaringen met deze provider die niet genoemd mag worden btw
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 februari 2019 @ 09:07:40 #16
408813 crew  trein2000
pi_185292414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:21 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Zolang je contract actief is dit iets wat je niet moet doen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Oh? Je kunt sowieso opschorten. En waarschijnlijk ook wel weigeren te betalen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185292456
nog wat leesvoer gevonden.
https://forum.telfort.nl/(...)as-na-levering-40055
ik weet niet of dat dit over dezelfde provider gaat (aangezien de naam er al uit was voordat ik dit topic las) het is dus niet mijn bedoeling om te namen en shamen.
anders hoor ik het graag ;)


maar er schijnt een uitspraak te zijn van een kanton rechter over de bedenktijd
quote:
ECLI:NL:RBHAA:2010:BO9358

Deeplink
Instantie
Rechtbank Haarlem
Datum uitspraak
11-11-2010
Datum publicatie
30-12-2010
Zaaknummer
470270-CV EXPL 10-7693
Rechtsgebieden
Civiel recht
Bijzondere kenmerken
Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie
Bedenktijd bij een overeenkomst op afstand tot het verrichten van televisie-, internet-, en telefoniediensten.
Bedenktijd gaat pas in nadat de aanbieder van de diensten de benodigde apparatuur heeft geleverd en toegang heeft verleend op haar netwerk.
Vindplaatsen
Rechtspraak.nl
Uitspraak
RECHTBANK HAARLEM
Sector kanton

Locatie Haarlem

zaak/rolnr.: 470270/ CV EXPL 10-7693
datum uitspraak: 11 november 2010

VONNIS VAN DE KANTONRECHTER
pi_185292459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh? Je kunt sowieso opschorten. En waarschijnlijk ook wel weigeren te betalen
Heeft hij al een factuur gehad dan voor diensten die niet geleverd worden?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 februari 2019 @ 09:12:35 #19
408813 crew  trein2000
pi_185292465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:11 schreef Martijn137 het volgende:
nog wat leesvoer gevonden.
https://forum.telfort.nl/(...)as-na-levering-40055
ik weet niet of dat dit over dezelfde provider gaat (aangezien de naam er al uit was voordat ik dit topic las) het is dus niet mijn bedoeling om te namen en shamen.
anders hoor ik het graag ;)


maar er schijnt een rechtelijke uitspraak te zijn over de bedenktijd

[..]

Een uitspraak van een of andere kantonrechter, pas daar mee op hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185292470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een uitspraak van een of andere kantonrechter, pas daar mee op hoor.
oh goed dat je het zegt, zal het er even bij zetten ^O^
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 februari 2019 @ 09:13:09 #21
408813 crew  trein2000
pi_185292471
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heeft hij al een factuur gehad dan voor diensten die niet geleverd worden?
Geen idee, maakt het uit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185292615
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Geen idee, maakt het uit.
Dat lijkt me juist evident in deze zaak dat deze details iets uit maken. _O-
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 februari 2019 @ 09:26:36 #23
408813 crew  trein2000
pi_185292656
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat lijkt me juist evident in deze zaak dat deze details iets uit maken. _O-
?
Als er niks geïncasseerd wordt hoef je ook niks tegen te houden
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:28:14 #24
327191 RobertNL
For your gear.
pi_185293439
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heeft hij al een factuur gehad dan voor diensten die niet geleverd worden?
Eerste maand wordt bij provider in kwestie vooruitgefactureerd (kan wel gokken welke provider dit is, heeft momenteel veel problemen ivm overgang nieuw systeem waardoor veel orders niet bij kpn zijn doorgekomen).
Termijn loopt pas vanaf moment van aansluiten van het modem.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_185308524
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Eerste maand wordt bij provider in kwestie vooruitgefactureerd (kan wel gokken welke provider dit is, heeft momenteel veel problemen ivm overgang nieuw systeem waardoor veel orders niet bij kpn zijn doorgekomen).
Termijn loopt pas vanaf moment van aansluiten van het modem.
Het is idd die prutsbedrijf. 1e maand is idd vooruit gefactureerd. Nu hoor ik verschillende dingen. Weet je zeker dat de bedenktijd termijn bij deze provider op moment van aansluiten gaat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')