quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:48 schreef Allures het volgende:
Veel van die dingen zijn volgens mijn gewoon initiatieven van leerlingen, zoals paarse vrijdag. Ik krijg de plaatjes niet vergroot maar die gele poster ziet er ook nogal gemaakt door een leerling uit. En scholen hebben als functie leerlingen begeleiden in keuzes maken en die uiten etc. Nadenken over wie ben ik, wie wil ik zijn. De wereld duiden etc. Dus dan moet je ruimte bieden voor dat soort initiatieven
Ik weet ook niet of ruimte geven voor een initiatief dat er is voor iedereen zoals paarse vrijdag perse links is
quote:Hier het Krimpenerwaard College, uit Krimpen aan den IJssel. De school organiseert een Paarse Vrijdag, en maakt er via posters en hun Instagramaccount ook reclame (propaganda) voor. Van deze posts krijg ik (en leerlingen die mij bericht hebben) de indruk dat er op deze school geen plek is voor andersdenkenden. De boodschap “Als je geen Paarse kleding hebt, krijg je wel een bandje”, komt bovendien verdacht opdringerig over. Ben je volgens deze school automatisch tegen andersdenkenden als je geen paars draagt?
Ja dat zegt ie op zijn insta. Heb daar ondertussen zelf even gekeken maar zie daar nogal wat dingen die uit context getrokken zijn en verkeerde geïnterpreteerd worden voor de goede zaakquote:
Omg wat een dwangquote:En als leerlingen of docenten nu niets paars in de kast hebben liggen? Geen nood, dan zijn er voldoende paarse polsbandjes die op 14 december gratis worden uitgedeeld.
Volgens mij is het aan school om ruimte te bieden voor iedereen. Een 'paarse vrijdag' is daar blijkbaar een uiting van (ik kende het nog niet). Nergens staat dat je er verplicht aan mee moet doen, dat maakt dit ventje er zelf van.quote:
Dat kun je 365 dagen per jaar al.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:03 schreef Allures het volgende:
En nogmaals: hoe is het linkse propaganda om een dag te hebben waarop iedereen zichzelf kan en mag zijn?
Sinds wanneer zijn rechtse partijen daar tegen?
volgens mij hebben scholen ook als taak zorgen dat alle leerlingen zich veilig voelen en zichzelf kunnen zijnquote:Op woensdag 27 februari 2019 10:06 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Volgens mij is het aan school om ruimte te bieden voor iedereen. Een 'paarse vrijdag' is daar blijkbaar een uiting van (ik kende het nog niet). Nergens staat dat je er verplicht aan mee moet doen, dat maakt dit ventje er zelf van.
Het lijkt er meer op dat deze rechtse jongen het niet fijn vindt om met andere meningen geconfronteerd te worden. Hoe hard hij dat ook probeert te ontkennen. Maakt hij er nou echt een punt van de een school een regenboogvlag hijst?
Tot bepaalde grenzen ja.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:08 schreef Allures het volgende:
[..]
volgens mij hebben scholen ook als taak zorgen dat alle leerlingen zich veilig voelen en zichzelf kunnen zijn
https://www.geenstijl.nl/(...)gratiespijbelen-nee/quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:03 schreef Allures het volgende:
En nogmaals: hoe is het linkse propaganda om een dag te hebben waarop iedereen zichzelf kan en mag zijn?
Sinds wanneer zijn rechtse partijen daar tegen?
waarom quote je mijquote:Op woensdag 27 februari 2019 10:10 schreef tupper het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/(...)gratiespijbelen-nee/
Uit de comments: "In rusland hebben ze hier gelukkig wetten tegen.."quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:06 schreef Tja..1986 het volgende:
Maakt hij er nou echt een punt van de een school een regenboogvlag hijst?
Inderdaad, enkel "links" gekleurde leermiddelen schijnt een probleem te zijn. "Rechts" gekleurd is blijkbaar geen probleem.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:11 schreef probeer het volgende:
Meldpunt? Dikke prima.
Maar dat die man al zo vooringenomen is, belooft niet veel goeds.
Ga lekker les geven dan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:03 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Goed dat dit aangekaart wordt.
Ik heb mij ook vaak geërgerd aan de veelal extreem linkse onderwijzers en leermiddelen in NL.
Dat sterkt mijn vermoeden dat het hier gaat om een jongen die gewoon niet zo goed tegen andere meningen en andere gedragingen kan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:12 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Uit de comments: "In rusland hebben ze hier gelukkig wetten tegen.."
Dan weet je ongeveer wat het publiek is.
Precies dit dus.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:06 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Volgens mij is het aan school om ruimte te bieden voor iedereen. Een 'paarse vrijdag' is daar blijkbaar een uiting van (ik kende het nog niet). Nergens staat dat je er verplicht aan mee moet doen, dat maakt dit ventje er zelf van.
Het lijkt er meer op dat deze rechtse jongen het niet fijn vindt om met andere meningen geconfronteerd te worden. Hoe hard hij dat ook probeert te ontkennen. Maakt hij er nou echt een punt van de een school een regenboogvlag hijst?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |