Zo gek is het inderdaad niet dat je als overheid inspraak hebt bij bedrijven die belangrijk zijn voor je landquote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.
Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Het hoeft niet, dat is een stap te ver voor veel mensen, maar strategische onderdelen moeten gewoon bij moeder staat blijven (elektriciteit, rail, luchthavens, water etc). Ik zou zelfs financiën nog onder scharen in de vorm van staatsbanken.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Boeiend, is toch chill dat ze gewoon lekker protectionistisch optreden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:42 schreef Vallon het volgende:
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op ¤10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start ¤12,03 om te sluiten op ¤12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg ¤9,50.
Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (¤650M) uit (willen) geven.
Als Hoekstra verstandig is geweest, dan hij heeft hij allang callopties gekocht in AirFrance-KLM.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:42 schreef Vallon het volgende:
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op ¤10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start ¤12,03 om te sluiten op ¤12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg ¤9,50.
Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (¤650M) uit (willen) geven.
Buy the dipquote:Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Lachwekkend hoe Telegraaf de bal in de schoenen van Dijsselbloem legt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Dat is makkelijk praten, in 2015 bestond er een reëel risico dat die maatschappij om zou kiepen door jarenlange verliezen en massale stakingen van piloten. Volkomen terecht dat de staat toen niet het risico heeft genomen, en om dat in de schoenen van Dijsselbloem te schuiven is al helemaal belachelijk.quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Dit. Het gaat ook om duizenden banen. ¤680 miljoen aan aandelen is goedkoper.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:31 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Boeiend, is toch chill dat ze gewoon lekker protectionistisch optreden.
Mee oneens. Dit weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Onacceptabel.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.
Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Dat is waar belastinggeld voor is.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Mee oneens. Dit weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Onacceptabel.
twitter:LavieJanRoos twitterde op woensdag 27-02-2019 om 09:23:15 WE ARE GOING DOWN! https://t.co/nJNeODqheu reageer retweet
Met straks dus ruim 19% heeft Nederland best wat in de pap te brokkelen bij de combinatie.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
Huidige aandeelhouders:
* Franse staat: 14,3%
* Nederlandse staat: 12,7%
* Delta Air Lines, Inc.: 10%
* China Eastern Airlines: 10%
* SPAAK (piloten van KLM): 5,2%
* Medewerkers van Air France-KLM: 3,9%
* Air France-KLM (in eigen bezit/Treasury shares): 0,3%
* Overig/Free float: 51,2%
Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Met straks dus ruim 19% heeft Nederland best wat in de pap te brokkelen bij de combinatie.
Ik denk dat hij doelt op het deel dat in bezit is van de KLM piloten. Die zullen doorgaans dezelfde belangen hebben.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:45 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.
Deze laatste aankoop zet wel zoden aan de dijk in de toekomst, het oude belang in KLM was niks waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |