nog
dag(en)
uur
minuten
seconden
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_185265278
registreer om deze reclame te verbergen
https://www.ad.nl/binnenl(...)france-klm~add1cd26/

Zie artikel in het AD.
Mijn god. Dit is zowaar iets goed van ons kabinet waar ik 100% achter sta.
Ook zo goed uitgevoerd, achter de schermen en dan plotseling dit aankondigen aan de Fransen.

Misschien is het een beetje ' don't fuck with us' gevoel, maar ik vind dit echt top.
pi_185266547
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.

Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 23:38:50 #3
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185266607
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.

Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Zo gek is het inderdaad niet dat je als overheid inspraak hebt bij bedrijven die belangrijk zijn voor je land :)
pi_185266930
registreer om deze reclame te verbergen
Strategisch belangrijk.
Waarom niet meer dan frankrijk? Laat ze de tyfus krijgen. Het 'france' gedeelte heeft te veel te zeggen en straks nog.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185268138
Heerlijk, ik zie dat de verkiezingen weer zijn begonnen. Heel knap overigens, het opkopen van aandelen als je een grote zak geld hebt. Dat vergt zeker veel kennis en kunde.
  woensdag 27 februari 2019 @ 01:42:20 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185268583
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op §10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start §12,03 om te sluiten op §12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg §9,50.

Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (§650M) uit (willen) geven.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_185268752
registreer om deze reclame te verbergen
Echt hey. Eindelijk een goede actie van de Nederlandse overheid. Ik had al geaccepteerd dat het Amerikaanse neo-liberalisme een totalitaire economische religie was in Nederland waar nooit en nimmer aan getornd mocht worden. Nu blijkt dat het heeel heeeel soms nog wel eens kan.
pi_185268767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Het hoeft niet, dat is een stap te ver voor veel mensen, maar strategische onderdelen moeten gewoon bij moeder staat blijven (elektriciteit, rail, luchthavens, water etc). Ik zou zelfs financiŽn nog onder scharen in de vorm van staatsbanken.
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:31:34 #9
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_185268913
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2019 01:42 schreef Vallon het volgende:
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op §10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start §12,03 om te sluiten op §12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg §9,50.

Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (§650M) uit (willen) geven.
Boeiend, is toch chill dat ze gewoon lekker protectionistisch optreden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_185269423
Goede zet !

Beter was het om klm nooit te verkwanselen maar ja alles moest en zou geprivatiseerd worden..
pi_185269653
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2019 01:42 schreef Vallon het volgende:
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op §10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start §12,03 om te sluiten op §12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg §9,50.

Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (§650M) uit (willen) geven.
Als Hoekstra verstandig is geweest, dan hij heeft hij allang callopties gekocht in AirFrance-KLM.
pi_185269745
Ik vraag mij af welke ministers met voorinformatie gehandeld hebben ;)
pi_185269787
Eindelijk eens een krachtige zet door de NLse overheid. Dat vliegtuigje dat in de OekraÔne neergehaald werd staat me nog aangebrand en dan is meer van dit mooi welkom.
pi_185269864
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
pi_185269995
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Buy the dip
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:23:44 #16
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_185270117
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Lachwekkend hoe Telegraaf de bal in de schoenen van Dijsselbloem legt.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_185270192
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Dat is makkelijk praten, in 2015 bestond er een reŽel risico dat die maatschappij om zou kiepen door jarenlange verliezen en massale stakingen van piloten. Volkomen terecht dat de staat toen niet het risico heeft genomen, en om dat in de schoenen van Dijsselbloem te schuiven is al helemaal belachelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 27-02-2019 08:37:20 ]
pi_185270202
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:31 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Boeiend, is toch chill dat ze gewoon lekker protectionistisch optreden.
Dit. Het gaat ook om duizenden banen. §680 miljoen aan aandelen is goedkoper.
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_185270350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.

Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Mee oneens. Dit weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Onacceptabel.
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:56:14 #20
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185270424
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mee oneens. Dit weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Onacceptabel.
Dat is waar belastinggeld voor is.
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:28:41 #21
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185270896
Huidige aandeelhouders:

* Franse staat: 14,3%
* Nederlandse staat: 12,7%
* Delta Air Lines, Inc.: 10%
* China Eastern Airlines: 10%
* SPAAK (piloten van KLM): 5,2%
* Medewerkers van Air France-KLM: 3,9%
* Air France-KLM (in eigen bezit/Treasury shares): 0,3%
* Overig/Free float: 51,2%
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:29:54 #22
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_185270922
Ik ben een Nikon :-)
pi_185271002
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
Huidige aandeelhouders:

* Franse staat: 14,3%
* Nederlandse staat: 12,7%
* Delta Air Lines, Inc.: 10%
* China Eastern Airlines: 10%
* SPAAK (piloten van KLM): 5,2%
* Medewerkers van Air France-KLM: 3,9%
* Air France-KLM (in eigen bezit/Treasury shares): 0,3%
* Overig/Free float: 51,2%
Met straks dus ruim 19% heeft Nederland best wat in de pap te brokkelen bij de combinatie.
pi_185271215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:34 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Met straks dus ruim 19% heeft Nederland best wat in de pap te brokkelen bij de combinatie.
Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.
Deze laatste aankoop zet wel zoden aan de dijk in de toekomst, het oude belang in KLM was niks waard.
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:47:27 #25
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185271245
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.
Deze laatste aankoop zet wel zoden aan de dijk in de toekomst, het oude belang in KLM was niks waard.
Ik denk dat hij doelt op het deel dat in bezit is van de KLM piloten. Die zullen doorgaans dezelfde belangen hebben.

Maargoed, de Franse staat heeft dubbel stemrecht omdat ze al meerdere jaren die aandelen bezitten.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')