abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185320018
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 13:41 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ik denk dat hij voldoende leert als hij dit topic leest. Daarin staat goed uitgelegd wat een eerlijke en gebruikelijke verdeling is.
Ik denk dat hij het niet snapt qua begrippen hypotheek, rente en waarde.

Zwolsboy ziet het zoals een vast ding die niet in waarde verandert en wat je met cash kan betalen. Zoiets als een klomp goud die niet al te veel veranderd in waarde. Jullie uitleg is teveel een ver van zijn bed show.

Maar goed, verder offtopic ook, als Zwolsboy met zijn hypotheken er niet uit komt kan hij altijd hier een topic openen.

Benieuwd of TS zijn ex het snapt en accepteert :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 14:40:07 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185320274
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het niet snapt qua begrippen hypotheek, rente en waarde.

Zwolsboy ziet het zoals een vast ding die niet in waarde verandert en wat je met cash kan betalen. Zoiets als een klomp goud die niet al te veel veranderd in waarde. Jullie uitleg is teveel een ver van zijn bed show.

Maar goed, verder offtopic ook, als Zwolsboy met zijn hypotheken er niet uit komt kan hij altijd hier een topic openen.

Ik denk ook niet dat je het zo Jip en Janneke kunt uitleggen dat hij het wel snapt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185320427
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vaak het probleem.

Het begint met op goede voet uit mekaar gaan, alleen doordat dan op een gegeven moment 1 van beiden het niet goed snapt, vervolgens naar naar Harry of Truus de buur gaat die, zonder gehinderd te worden door enige vorm van kennis, alle onderbuikgevoelens aangewakkerd , et voilá...
daar vlogen de goede voornemens het raam uit...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_188833972
Bijna een half jaar verder en komende donderdag worden de laatste handtekeningen gezet bij de notaris. Alles netjes afgehandeld naar tevredenheid van beide partijen.

Weet trouwens iemand hoe lang het duurt voordat je het uitkoop bedrag op je rekening ontvangt nadat de handtekeningen zijn gezet? Iemand daar ervaring mee?
  zaterdag 7 september 2019 @ 16:19:12 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188834143
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:11 schreef Fargo het volgende:
Bijna een half jaar verder en komende donderdag worden de laatste handtekeningen gezet bij de notaris. Alles netjes afgehandeld naar tevredenheid van beide partijen.

Weet trouwens iemand hoe lang het duurt voordat je het uitkoop bedrag op je rekening ontvangt nadat de handtekeningen zijn gezet? Iemand daar ervaring mee?
Gaat dat via de notaris?
Dus dat de hypotheekboer het geld op de rekening van de notaris stort en dat die het moet overmaken naar de partner die uitgekocht is?

Toen wij 6 jaar geleden via de notaris een bedrag moesten ontvangen stond dat een dag later op de rekening.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188834151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:11 schreef Fargo het volgende:

Alle gelden moeten bij de notaris op de rekening staan op moment van tekenen, hij zet het na het tekenen direct door. Je hebt het geld dan dus dezelfde dag nog.
pi_188834270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:45 schreef paardendokter het volgende:
Hier een ervaringsdeskundige.

Ik ga er overigens van uit dat jullie geregistreerde partners zijn, meestal een voorwaarde voor een gezamenlijke hypotheek.
Zo ervaren ben je dus niet, want een GP is dus echt geen voorwaarden
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_188834307
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gaat dat via de notaris?
Dus dat de hypotheekboer het geld op de rekening van de notaris stort en dat die het moet overmaken naar de partner die uitgekocht is?

Toen wij 6 jaar geleden via de notaris een bedrag moesten ontvangen stond dat een dag later op de rekening.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Alle gelden moeten bij de notaris op de rekening staan op moment van tekenen, hij zet het na het tekenen direct door. Je hebt het geld dan dus dezelfde dag nog.
Dank voor de reacties! Had geen idee wat hierin te verwachten. Gelet op de snelheid waarmee papieren en documenten bij de notaris werden behandeld had ik ook gedacht aan 6-8 weken of zo :)

Maar 1-2 dagen is wel heel snel. Dank voor de antwoorden.
pi_188834325
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 16:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gaat dat via de notaris?

Ja, gaat via de notaris. Omdat ik uitgekocht word was een akte van verdeling vereist en zoals mij verteld is kan dit alleen bij een notaris getekend worden.
pi_188837912
```je ex hoefde toch helemaal geen overdrachtsbelasting te betalen bij het overnemen van jouw deek. Als het maar minimaal 40% is, dan betaal je geen overdrachtsbelasting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')