abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185249703
Ik ben vandaag begonnen met mijn voorlopige belastingsaangiften en heb al mijn inkomens ingevuld behalve mijn wezenpensioen, ik weet niet waar ik dit moet invullen. Weet iemand waar ik dit moet neer zetten? Ze zijn er niet heel erg duidelijk over.
nah
pi_185250260
Wilde even meekijken, maar waar vul je zaken in? Via Mijn Belastingdienst kan ik nog geen aangifte 2018 openen.

Het wordt voor zover ik weet niet anders belast, dus zou zeggen onder Inkomen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 26 februari 2019 @ 10:34:21 #3
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185250385
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 10:24 schreef baskick het volgende:
Wilde even meekijken, maar waar vul je zaken in? Via Mijn Belastingdienst kan ik nog geen aangifte 2018 openen.

Het wordt voor zover ik weet niet anders belast, dus zou zeggen onder Inkomen.
Zo te lezen voorlopige aangifte 2019
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185252567
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 10:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zo te lezen voorlopige aangifte 2019
2018*
nah
pi_185252590
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:52 schreef aaradorn het volgende:

[..]

2018*
waarom vul je die nu in?
pi_185252630
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

waarom vul je die nu in?
Om te kijken of ik alles goed heb. Als ik het op het laatste moment invul kan ik geen aanpassingen meer maken als ik iets vergeet of weet of iets anders moet. Dit is pas de tweede keer dat ik het zelf invul. (22 jaar oud) voorheen hielp mijn moeder mij met wat dingen.
nah
pi_185252723
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:55 schreef aaradorn het volgende:

[..]

Om te kijken of ik alles goed heb. Als ik het op het laatste moment invul kan ik geen aanpassingen meer maken als ik iets vergeet of weet of iets anders moet. Dit is pas de tweede keer dat ik het zelf invul. (22 jaar oud) voorheen hielp mijn moeder mij met wat dingen.
lieverd, maak het jezelf nou niet moeilijk, wacht gewoon tot na 1 maart en doe dan aangifte met de vooringevulde gegevens, grote kans dat daar ook de uitkering al is ingevuld.
pi_185252737
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:55 schreef aaradorn het volgende:

[..]

Je weet dat het meeste vooringevuld wordt als je je aangifte (na inloggen met DigiD) vanaf 1 maart doet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185255055
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 13:02 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

lieverd, maak het jezelf nou niet moeilijk, wacht gewoon tot na 1 maart en doe dan aangifte met de vooringevulde gegevens, grote kans dat daar ook de uitkering al is ingevuld.
Dit inderdaad.
Gewokn wachten en dan rustig invullen.
Staat het njet ingevuld dan hoort ie normaal gesproken thuis bij de uitkeringen.
Gewokn rustig je tijd nemen en niet stressen over te laat zijn. Jehebt sowieso 2 maanden de tijd en anders vraag je eve uitstel aan tot 1 september :)
A mind with a heart of it's own
pi_185256294
Oh en maak vooral niet de fout om te denken dat je door het invullen/aanvragen van de voorlopige aanslag je aangifte over 2018 gedaan hebt want dat is het dus niet.

Dus wacht fijn tot na 1 maart en vraag ons desnoods dan nog een keer om hulp. En anders zijn er ook wel instanties die je gratis willen helpen, als het echt te ingewikkeld is voor je. In principe is het met de vooringevulde gegevens na 1 maart een kwestie van controleren en ondertekenen, maar als je jezelf daarin niet vertrouwt is er echt overal hulp te krijgen.
pi_185257379
Het beste is om gewoon even te wachten ja, dan kun je hem meteen goed invullen.

Sowieso loopt hier ook wel altijd een aangifte topic waar je dan alsnog om advies of informatie kunt vragen.

Het is vaak ook simpeler dan je denkt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_185262348
En als antwoord op je vraag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:51 schreef aaradorn het volgende:
[...] mijn wezenpensioen[...]. Weet iemand waar ik dit moet neer zetten?
Bij "Inkomsten" -> "Pensioen en andere uitkeringen".
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:06:48 #13
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_185262697

[ Bericht 100% gewijzigd door noodgang op 26-02-2019 21:17:01 (NEE!) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')